Nou zeg!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 18:28

Effe bij het begin beginnen.... 1 van mijn kippen heeft sinds vorige week 7 kuikentjes. En om ze allemaal te behouden heb ik ze tijdelijk in een kippenhok zitten. Straks gaan ze verhuizen naar een ren. Nou was er gisteren een kuikentje uit het hok gevallen door een gaatje van zo'n 3 cm in de bodem van het kippenhok. Dus ik samen met het neefje van mijn man die kleine vangen (en zelfs als ze zo klein zijn zijn ze moeilijk te vangen *LOL* ). Weer terug bij mams in het hok gezet. Heb ik toch weer een kuikentje van de dood gered... Ga ik vanmorgen het hele spul voeren. Mammakip staat op en er bungelt een kuikentje aan haar buik Verward Dus ik grijp het kuikentje en trek hem van haar buik af. Is ie waarschijnlijk zo aan het wroeten geweest tussen haar veren dat ie zichzelf in de veren gedraaid heeft. De veertjes zaten om z'n nekkie heen en heeft zichzelf opgehangen. Arme stakker Verdrietig Denk je er 1 te redden en dan krijg je dit Verward En volgens mij had moeders niks in de gaten, want die liep gewoon vrolijk in de rondte alsof er niks aan de hand was... Rare dingen maak je toch mee met die beesten. Verward

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:29

He, wat sneu!! Maarre, kuikentjes zinn wel heel lief!! Lovers

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:43

aaah wat zielig!!
ik schijt alleen 10 kleuren bagger van de beesten Haha!
ben altijd bang dat ze me pikken Verdrietig

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:17

Kippen zijn cool Cool . Vooral die hele grote Cochins.
Ik heb al veel meegemaakt maar dit heb ik nog nooit gehoord. Wel zielig trouwens. Nou succes met de rest van het kippevolk.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 19:30

Ja Cowgirl, dit heb ik ook nog nooit meegemaakt... Ook nooit bij stilgestaan dat zoiets zou kunnen gebeuren.
Mijn kipjes zijn niet eng hoor *LOL* Ik heb van die krieldingen die heel makkelijk en tam zijn. Als er een hen op eieren zit, dan pak ik ze gerust op om te kijken of er al wat uit het ei is gekropen Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:18

Agossie, wat zielig!! Ik heb al sowiezo een zwak voor die kleine pluizebolletjes. Raar ongeluk zeg! Ik had laatst ook een kuikentje die ik later terug bij mams had gezet. Ik weet niet wat er gebeurd is maar alle kuikens zijn dood. Vind ik echt erg, bij ons lopen ze op het erf dus ook meer kans op katten en dergelijke. Zo zielig en ze waren zo cute...

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 20:36

Ach wat zielig Mirte. Als je die ene niet terug had gezet dan had ie misschien nog geleefd??
Ik heb hier een foto van kleine kuikentjes, maar dan van een andere kip. Ze zien er ongeveer zo uit...
[img]../upload/344/babychicks.jpg[/img]

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:10

Agghhh, wat zielig! Arm kuikentje Verdrietig

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 21:55

AHHHHHHHHHH wat schattig!! echt om op te vreten die beessies. echt sneu dat die ene dood is gegaan.. Verdrietig wel cool trouwens dat je die andere gered hebt!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 23:13

agut, het zijn zwarte poepige hoog-knuffelgehalte chicks!! Ik heb alleen maar gele/oranje of bruin-achtige!! Maar die zijn ook heel lief!
Ja caballo, voel me nu een beetje rot, had ik die kleine maar gehouden! Dan had er tenminste 1 overleefd. Ik heb gedaan wat mij het beste leek voor het diertje. Maar ze zijn allemaal dood, dus er moet iets zijn geweest. Nou ja, volgende keer doe ik ze ook in een ren of zoiets dergelijks.