Dit gaat gewoon niet meer...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 07:59

....ik hoop dat de meesten hier zich herinneren dat ik altijd goed ben voor mijn dieren en het beste wil, voordat ik dat weer over me heen krijg.
Maar wbt de loopsheid van Jaimy is het echt niet uit te houden. Hij wil er nog steeds de hele dag door op en zij blaft dus de hele dag door hem eraf. Maar 's nachts dus ook. Deze maand wonen we nog gewoon in een woonwijk midden in de stad en ze houden zo de hele buurt wakker. Dat ik zelf wakker lig vind ik nog het minste probleem.
Als ik dit van tevoren had geweten had ik haar laten steriliseren, maar dat kan nu pas over 3 maanden.
Vannacht om 3.00 hebben we van alles geprobeerd, om ze te scheiden, maar dat werkt dus niet. Ze komen zowat door de deuren heen. Uiteindelijk is Bob om 3.30 met de honden in de auto naar de Dijk gereden, waar hij geparkeerd heeft en met de honden in de auto heeft geslapen. De honden godzijdank ook. Vanmorgen om 6.30 was ie weer terug, gedouched en omgekleed want hij had om 9.00 een sollicitatiegesprek!!!!! Dit kan natuurlijk zo niet, dus we hebben besloten om ze tijdelijk naar een dierenpension te brengen. Ik hoop eigenlijk dat ze alleen in nachtopvang kunnen, aangezien er ook alleen dagopvang is. Het is een pension hier in de buurt en het gaat om twee weken, desnoods alleen Igor. Dan kunnen we er elke dag heen om gewoon als anders met ze naar het bos te gaan etc.
Ik vind het echt zo rot, maar ik zie even geen andere oplossing.... Verdrietig


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:08

Is een bench geen oplossing?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:12

Nog eventjes, misschien kan je Igor gelijk laat helpen?

Je moet er tenslotte ook niet aan denken dat hij, wanneer zijn vriendinnetje geholpen is, aan de wandel gaat om andere leuke meisjes op te zoeken.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 08:21

Nee het zijn twee rottweilers, ze zijn wel een kennel gewend. Bij de vorige eigenaren waren het kennelhonden, altijd samen.
Bij ons zitten ze overdag in de tuin, mee naar stal, of ze zijn binnen, als wij ook binnen zijn. ''s Nachts slapen ze in de schuur. Volgende maand, in het nieuwe huis slapen ze in de paardenstal.
Een bench is geen oplossing, want dan blaft hij de hele boel bij elkaar, komt er zowat doorheen, omdat hij niet bij Jaimy kan. Zijn ze bij elkaar dan blaft zij de hele boel bij elkaar omdat hij erop wil. Hoe dan ook kan dit niet zo in een woonwijk. Het gaat al maanden prima zo, het is puur dat zij nu loops is. Ik vraag me ook af hoe die vorige eigenaren dit 5 jaar lang hebben kunnen laten voor wat het is....

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:28

Ik zou waarschijnlijk ook zoiets doen suzanne, en het is echt niet dieronvriendelijk! Behalve dat buren enzo last hebben van het geblaf, is het voor jou en je vriend ook best vermoeiend. En de honden hebben het in een pension goed, en voor zo'n korte periode, waarom niet? Geef je helemaal gelijk!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:31

En misschien is het wel eens goed om ze eventjes uit elkaar te halen.
Het is natuurlijk wel leuk dat ze stapel op elkaar zijn maar als ze echt door het dolle raken als je ze eventjes uit elkaar haalt is natuurlijk van de gekke!

En een dierenpension is toch helemaal niet dieronvriendelijk?
Wij hoeven onze honden nooit weg te brengen maar als ik de verhalen van kennissen hoor die hun honden daar met de vakantie naar toe brengen moet het daar dolle pret voor ze zijn!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-09-14 09:40 ]</font>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:55

met 1 wegbrengen is het probleem tijdelijk opgelost, ik zou de reu wegbrengen, kan me niet voorstellen namelijk dat ze in het pension blij zijn met eem loopse teef!!

maar 1waarschuwing: ik zou hier zo snel mogelijk definitief een einde aan maken! Je hebt het zelf waarschijnlijk al wel door, maar eigenlijk ben je al te laat met "ingrijpen".

Nou ja, verder is een hondenpension niet zielig hoor! zeker niet als ze al gewend zijn aan kennels! De mensen op een pension houden vaak zielsveel van honden/dieren en weten heel goed wat ze doen!

Maar nogmaals: ik zou het niet heirbij laten want over 5 maanden heb je hetzelfde probleem weer!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:03

Suzanne advies bel de dierenarts en laat bij Igor gelijk ze ballen er af halen dan kan je Jaimy als loopsheid weg is en ze is niet grachtig ook gelijk laten helpen anders blijf je er last van houden!!!!!!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:08

Een collega van mij heeft hetzelfde probleem alshaar honden loops zijn. Die gaan echt de gehele nacht tekeer en houden ook de buren wakker. Ik zou haar straks maar lekker laten steraliseren maar je moet deze periode ook nog even door he. Kun je geen kalmerende middelen voor ze krijgen? Sterkte Greetje

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:43

onze hond was ook altijd heel erg en als de loopsheid dan voorbij was was het weer raak: madam werd schijnzwanger. Niet leuk: ze sloopte het hele huis op zoek naar nestmateriaal. De laatste keer moest ze dan ook de kennel in en is ze later gesterilliseerd. Dat hadden we veel eerder moeten doen, want we hebben daarna nooit meer last van d'r gehad.
Het arme beest leeft inmiddels niet meer, maar als ik ooit weer een teef neem laat ik haar veel eerder al sterilliseren.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:08

Hoi, het beste kan je gewoon de reu zolang in pension doen, doen wij ook altijd als ons teefje loops is, krijg je zo'n vreemde combinatie mechelse herder x jack russel. Lachen Lachen
sucses ermee

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:09

ons doosje is ook altijd schijnzwanger na de loopsheid!! raar he?!

zo wordt ze ook altijd schijnzwanger als ze een bal heeft gevonden ergens, die is dan haar puppie! grinnik! moet dus echt altijd zorgen dat er geen ballen te vinden zijn voor haar! (het gaat vooral om kleine, (tennis-)ballen e.d.!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:36

Nou ik vind dit helemaal geen dieronvriendelijke oplossing ofzo hoor. Anders ga je er zelf aan onderdoor dat een van je honden loops is, kan toch nooit de bedoeling zijn?
Ik hoop alleen voor je dat de reu nu niet de smaak te pakken heeft en z'n piemel achterna blijft lopen.... Misschien is hem castreren idd een goed idee?

Welterusten voor vanavond!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:22

Ik vind het ook niet dieronvriendlijk. Ik vind het gewoon een goede oplossing.

het is toch maar tijdelijk.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 16:51

Ik heb ze net alletwee weggebracht, in eerste instantie voor 10 dagen.
In principe heeft het geen zin er eentje te brengen, omdat de ander hier dan de tent gaat afbreken.
Ze mogen gelukkig bij elkaar en het leek daar op zich leuk voor ze.
Jammer genoeg is het beter voor ze als we ze niet opzoeken en zelf uitlaten, wat wij dus hadden bedacht.
Ik vond het echt vreselijk, maar inderdaad, een andere oplossing kan ik nu niet meer bedenken.
Igor nu castreren lost op korte termijn niks op.
We hebben besloten Igor z'n ballen te laten zitten, maar Jaimy te steriliseren, over 3 maanden...moet tussen twee loopsheden in. De puppies worden met 6 maanden gesteriliseerd.
In eerste instantie is Igor nl waakhond en ik ben toch bang dat hij wat matter wordt. Hij is verder goed te hanteren, hardstikke lief en niet zo pik-achterna-loperig. Alleen dus nu bij Jaimy.
Eerst maar eens 10 dagen door zien te komen...vreselijk! Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:59

Niet alleen de teef steriliseren he Suzanne, gewoon echt alles laten verwijderen. dat is veel veiliger voor haar gezondheid.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 17:03

Je bedoelt...hele baarmoeder eruit? Is dat geen zware ingreep?

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:31

valt op zich reuze mee alleen de eerste paar dagen na de ingreep veel rust geven, niet laten springen of hardlopen en proberen bij de andere hond weg te houden, daarna heb je een hoop problemen minder.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 18:43

Oke..ik zal het eens met de dierenarts overleggen. Vooralsnog heb ik begrepen dat het tussen twee loopsheden in moet gebeuren, dus pas over een maand of 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 09:32

Het is voor het teefje inderdaad beter om echt heel het zooitje er uit te halen. Dit omdat veel teefjes baarmoederonstekingen en baarmoederkanker krijgen.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:34

Is anders een nieuwe trend om alleen de eirerstokken te verwijderen. dat wordt tegenwoordig in utrecht aangeleerd. We hadden nl van de zomer een vervanger vers van utrecht, en die deed het alleen maar zo. De kans op baarmoederontsteking/melkapkket tumoren schijnt na de hormoonsverandering nauwlijks voor te komen. In de meest gevallen wordt overigens alles verwijderd ("de wat oudere artsen").
Het is ergens wel logisch dat ze in het asiel niet willen dat je er iedere dag over de vloer komt, dat is voor de honden erg moeilijk te begrijpen en grote kans dat ze dan aanslaan als je weer weg gaat. En als er 1 begint te blaffen, gaat de rest natuurlijk ook mee!

Trouwens puppies laten steriliseren op 6 mnd leeftijd? Dat is in de meeste gevallen dus nog voor de 1e loopsheid! Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wij raden aan om sowieso de 1e loopsheid af te wachten, en als ze die op jonge leeftijd krijgen, of als het grotere rassen betreft na de 2e loopsheid (2 a 3 mnd erna).

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 21:06

Wanneer je alleen de eierstokken weg haalt praat je ook over een castratie. Een sterilisatie is het doorsnijden of onderbreken van de eierstokken en dan is de teef niet vruchtbaar meer, maar heeft nog altijd de cyclus van een loopsheid.
Teefjes castreren op 6 maanden is iets wat ze in Amerika vaak doen. Een nadeel hiervan is dat de honden niet goed door de hormonale veranderingen heen gaan en daardoor lang gaan puberen. Een ander nadeel zou kunnen zijn, maar nog niet wetenschappelijk bewezen, dat de honden niet helemaal uit groeien dan wanneer ze een keer loops geweest zijn. Ben het dus absoluut eens met Riëtte, castreren na de 1e loopsheid.

Het is voor je honden ook absoluut niet erg om een paar dagen in een pension te verblijven. Het wordt wel moeilijker voor ze als je dagelijks met ze zou gaan wandelen. Honden hebben geen besef van de tijd zoals wij. Dus zolang ze je niet zien, ruiken of horen valt missen ze je niet echt. Maar als ze je zien, ruiken of horen willen ze graag weer met je mee naar huis. Verder hebben ze steun aan elkaar en zijn ze een kennel gewent. Ik wens jullie de komende 10 dagen wel veel sterkte toe met jullie gemis!!

Btw heb je al besloten wat je doet als je teef drachtig blijkt te zijn?

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, _Zoe, Afanaisa91, Ann, DromenLies, Esmee_RS, Eulogy, Happy_Hippie, Hootje, IndianSu, JoT, LWDaisy, manubres, micksage, Mrskiwi, Muronia, mvdende, Petra_O, Plus_en_Min, Sanniejtjuh, Saranghea, Sica, wonanda, xPabloBokt, YandexBot en 90 bezoekers