Discussie: Partydrugs moeten gelegaliseerd worden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:29

Clitia schreef:
Sorry hoor, maar ik zat net toevallig weer eens de bijsluiter van mijn medicijnen door te lezen. (Heb momenteel erg last van de bijwerkingen)
Sommige mensen roepen hier dat XTC troep is, en je het niet moet slikken omdat het illegaal is, en gevaarlijk...
Door de bijwerkingen van mijn medicijnen, lig ik hele nachten wakker, van de pijn.

Maar omdat mijn medicijnen legaal zijn, en partydrugs illegaal, is het normaal dat ik die medicijnen slik, en die partydrugs laat liggen?
Als je voelt wat ik momenteel voel (hou je ogen vijf minuten lang open, zonder te knipperen, vermenigvuldig dat gevoel met 10, dat is ongeveer wat ik voel als ik mijn ogen langer dan vijf seconden openhoudt... Om de pijn aan mijn knie maar even over te slaan) kun je waarschijnlijk wel begrijpen waarom ik zo mijn vraagtekens zet bij wel of niet slikken, afhankelijk van legaal zijn, of niet...

Mensen die partydrugs nemen, doen dat voor de lol. Niet omdat ze het nodig hebben, niet omdat ze gevaar willen lopen, niet omdat ze het nodig hebben om hun zorgen te vergeten.
Geef ze de kans, te slikken, zonder gevaar te lopen, laat ze gewoon lol hebben. Dat een drug gedoogd wordt, wil niet zeggen dat iedereen verplicht is, het ook echt te slikken.

Citaat:
pellie, het woord upper kan ik me wel voorstellen, maar verruimend...

*zucht*
Hebben we nou nog niet vaak genoeg uitgelegd wat de trip van XTC inhoudt? De muur die je om je heen hebt gebouwd, wordt tijdelijk neergehaald... Ik heb het idee dat jij een reusachtige muur om jezelf hebt gebouwd... Durf het haast niet te zeggen, maar...
Slik er eens een, dan sta je wat meer open voor de positieve kanten van deze drugs.


Ik ben het hier helemaal mee eens..
Sommige reacties hier van mensen...ik sla steil achterover..
Denken jullie nu werkelijk dat er zoveel gaat veranderen als partydrugs gelegaliseerd gaan worden?? Ik ga zelf zeer regelmatig naar feesten a la Qlimax, Mysteryland etc, en daar wordt heel wat afgeslikt. Nou en?? Die mensen zijn 18+, ze kunnen heus zelf die verantwoordelijkheid wel dragen..
Het enige dat verandert is misschien dat die foute dealers wat minder te doen hebben, en dat het gebruik van XTC een stuk veiliger word (omdat het dan getest word).

Meer mensen die drugs gaan gebruiken? Neej.. Het is nu al zoooo simpel om aan een pilletje te komen, je hoeft maar een keer met je vingers te knippen..wat zou er dan anders aan zijn dan wanneer het legaal is? Niks.. Hoogstens dat er controle is en blijft over het gebruik en veiligheid..

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:34

Heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch even reageren.

Ik vind dat het gelegaliseerd moet worden. Wij gaan regelmatig naar grote feesten, ook naar feestjes die een wat meer underground sfeertje hebben en daar wordt door de meerderheid van de aanwezigen het nodige genuttigd. Wat mij elke keer weer opvalt is hoe goed het sfeertje is. Zet 40000 man bij elkaar en allicht zullen er een paar vechtpartijtjes plaatsvinden, maar ga is naar een gewone discotheek en hou je ogen open, daar wordt veel meer gevochten. Ook als de tent moet sluiten, wat er buiten blijft hangen gaat overlast veroorzaken. Op die feesten komen de mensen voor de muziek, de dj's en het sfeertje. De die-hard liefhebbers blijven tot het einde, de rest gaat in de loop van de nacht gewoon rustig naar huis.
Wat betreft de controle op drugs, je krijgt het toch wel mee naar binnen! Ze kunnen gewoon niet streng genoeg controleren, dus drugsgebruik zal altijd blijven bestaan. Op het moment dat het gelegaliseerd wordt verdwijnt de 'onderwereld' uit het zicht, er is dan immers niet meer zo veel geld mee te verdienen. Drugs zal dan minder met criminaliteit geassocieerd worden en nog belangrijker, er komt controle op de stoffen die erin zitten!
De drugs waar ik het nu over heb gehad zijn softdrugs, voor harddrugs heb ik een andere mening, die kunnen levens compleet verzieken. Ik vind het absoluut niet storend als mensen een pilletje nemen om een leuke, relaxte avond te hebben, in tegenstelling tot de irritatie die straalbezopen mensen bij mij opwekken.
En wat voor mij het zwaarst weegt is dat iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf, je hoeft geen pilletje te slikken ook al zou het legaal zijn! De keus ligt bij jezelf, net zoals je de keuze maakt om alcohol te gebruiken.
De reden waarom ik hier die feesten heb aangehaald is omdat drugs er daar gewoon bijhoren, niemand kijkt er meer gek van op. In de meeste discotheken blijft het bij alcohol. Het verschil tussen alcohol en drugs vind ik dusdanig dat ze eerder alcohol zouden moeten verbieden dan een pilletje slikken.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik niet, nooit gedaan ook, misschien dat dat ooit nog is wel gebeurt, maar ik vermaak me uitstekend zonder! En ik ken een handje vol mensen die al met het nodige geëxperimenteerd hebben en moet zeggen dat ze uitstekend weten waar hun grenzen liggen en waar ze mee bezig zijn.....

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:36

Remember schreef:
Heb niet het hele topic gelezen, maar wil toch even reageren.

Ik vind dat het gelegaliseerd moet worden. Wij gaan regelmatig naar grote feesten, ook naar feestjes die een wat meer underground sfeertje hebben en daar wordt door de meerderheid van de aanwezigen het nodige genuttigd. Wat mij elke keer weer opvalt is hoe goed het sfeertje is. Zet 40000 man bij elkaar en allicht zullen er een paar vechtpartijtjes plaatsvinden, maar ga is naar een gewone discotheek en hou je ogen open, daar wordt veel meer gevochten. Ook als de tent moet sluiten, wat er buiten blijft hangen gaat overlast veroorzaken. Op die feesten komen de mensen voor de muziek, de dj's en het sfeertje. De die-hard liefhebbers blijven tot het einde, de rest gaat in de loop van de nacht gewoon rustig naar huis.
Wat betreft de controle op drugs, je krijgt het toch wel mee naar binnen! Ze kunnen gewoon niet streng genoeg controleren, dus drugsgebruik zal altijd blijven bestaan. Op het moment dat het gelegaliseerd wordt verdwijnt de 'onderwereld' uit het zicht, er is dan immers niet meer zo veel geld mee te verdienen. Drugs zal dan minder met criminaliteit geassocieerd worden en nog belangrijker, er komt controle op de stoffen die erin zitten!
De drugs waar ik het nu over heb gehad zijn softdrugs, voor harddrugs heb ik een andere mening, die kunnen levens compleet verzieken. Ik vind het absoluut niet storend als mensen een pilletje nemen om een leuke, relaxte avond te hebben, in tegenstelling tot de irritatie die straalbezopen mensen bij mij opwekken.
En wat voor mij het zwaarst weegt is dat iedereen verantwoordelijk is voor zichzelf, je hoeft geen pilletje te slikken ook al zou het legaal zijn! De keus ligt bij jezelf, net zoals je de keuze maakt om alcohol te gebruiken.
De reden waarom ik hier die feesten heb aangehaald is omdat drugs er daar gewoon bijhoren, niemand kijkt er meer gek van op. In de meeste discotheken blijft het bij alcohol. Het verschil tussen alcohol en drugs vind ik dusdanig dat ze eerder alcohol zouden moeten verbieden dan een pilletje slikken.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik niet, nooit gedaan ook, misschien dat dat ooit nog is wel gebeurt, maar ik vermaak me uitstekend zonder! En ik ken een handje vol mensen die al met het nodige geëxperimenteerd hebben en moet zeggen dat ze uitstekend weten waar hun grenzen liggen en waar ze mee bezig zijn.....


Helemaal mee eens...Mooi gesproken! OK dan!
Je hebt me zo de woorden uit m'n mond gehaald Knipoog
Ik vind inderdaad..mensen waarvoor XTC een ver-van-hun-bed-show is..sja... Kunnen in mijn ogen erg kortzichtig en overdreven reageren..

Ow ja..nog eventjes... Softdrugs kunnen iemands leven ook verzieken, ik heb er twee voorbeelden van, waarvan een zelfs met fatale afloop..... Het ligt gewoon aan je eigen grenzen.. en ik vind..als je naar die feesten gaat enzo, mag van je verwacht worden dat je verantwoordelijk genoeg bent om te snappen waar je mee bezig bent!!
XTC zijn nu illegaal.. tenminste: het BEZITTEN is illegaal..het GEBRUIKEN niet...Logische wetgeving hebben wij he? Haha!
Hoe illegaal het ook mag zijn om pillen in je bezit te hebben...het blijft toch gebeuren.. Bloos
Laatst bijgewerkt door Misja op 24-01-04 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:39

iets wat niet jouw mening is is kortzichtig en iemand die jouw mening deelt spreekt goed. wat zegt dat over jouw kortzichtigheid? Knipoog

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:42

SuperPepeijn schreef:
iets wat niet jouw mening is is kortzichtig en iemand die jouw mening deelt spreekt goed. wat zegt dat over jouw kortzichtigheid? Knipoog


Jeetje..heb ik gezegd dat iemand die mijn mening niet deelt kortzichtig is???
Ik zeg alleen dat sommige mensen erg kortzichtig kunnen reageren. Ik begrijp de reacties wel hoor, en ik kan die meningen ook accepteren, maar sommige mensen komen op mij aardig wereldvreemd over... Niet alleen hier overigens..ook in mn eigen omgeving..
Mensen die roepen: verbieden die zooi want het is levensgevaarlijk.... Ja..dan denk ik: WAKE UP! Het is nu gevaarlijker dan wanneer het legaal is bwv!

*zucht*

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:02

Misja schreef:
Ow ja..nog eventjes... Softdrugs kunnen iemands leven ook verzieken, ik heb er twee voorbeelden van, waarvan een zelfs met fatale afloop.....


Softdrugs kan een dodelijk afloop hebben ja, maar je ziet bij harddrugs gebruik veel meer problemen hoor! Alleen al om het te kunnen betalen, die mensen hebben het elke dag 'nodig', softdrugs daarentegen gebruik je meestal in het weekend, en dan nog niet altijd.. Is een stuk goedkoper en veel minder verslavend (soft ). Op die manier bedoel ik dat harddrugs levens verzieken! Die mensen gaan over lijken (soms zelfs letterlijk) om aan geld te komen voor drugs. De problemen die zouden worden veroorzaakt door softdrugs vallen in het niets bij alles wat een harddrugs-achtergrond heeft!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:05

Remember"]
[quote="Misja schreef:
Ow ja..nog eventjes... Softdrugs kunnen iemands leven ook verzieken, ik heb er twee voorbeelden van, waarvan een zelfs met fatale afloop.....


Softdrugs kan een dodelijk afloop hebben ja, maar je ziet bij harddrugs gebruik veel meer problemen hoor! Alleen al om het te kunnen betalen, die mensen hebben het elke dag 'nodig', softdrugs daarentegen gebruik je meestal in het weekend, en dan nog niet altijd.. Is een stuk goedkoper en veel minder verslavend (soft ). Op die manier bedoel ik dat harddrugs levens verzieken! Die mensen gaan over lijken (soms zelfs letterlijk) om aan geld te komen voor drugs. De problemen die zouden worden veroorzaakt door softdrugs vallen in het niets bij alles wat een harddrugs-achtergrond heeft!
[/quote]


Nou hebben we het over een hele andere soort drugs dan 'partydrugs'..
De zogenaamde straathoekjunks gebruiken geen (zogenaamde) partydrugs en zijn ook een hele andere doelgroep dan partygangers.. Mensen die naar feestjes gaan als Qlimax enzo, gaan echt niet over lijken om 1 of 2 of 3 pilletjes te kopen.. Die dingen zijn harstikke goedkoop..
Als je het over die echte 'junks' hebt...dan praat je over coke, heroïne.. Dat is een hele andere inslag dan deze discussie over PARTYdrugs Knipoog

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:11

Je moet lezen, dat staat er ook! Ik zeg toch dat softdrugs (ook wel partydrugs genoemd!!) geen tot weinig problemen veroorzaken, maar de harddrugs juist wel...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:31

Partydrugs ZIJN harddrugs...!!
Of sinds wanneer vallen pillen en coke onder softdrugs Verward

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:33

Remember schreef:
Je moet lezen, dat staat er ook! Ik zeg toch dat softdrugs (ook wel partydrugs genoemd!!) geen tot weinig problemen veroorzaken, maar de harddrugs juist wel...



Wie moest er lezen?
Softdrugs worden ABSOLUUT geen partydrugs genoemd...

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:50

Jij staat wel kort voor de kar zeg!
Onder de harddrugs versta ik (en velen met mij) zwaar verslavende stoffen zoals coke en heroine, en bepaalde amfetaminen tot op zekere hoogte.
Partydrugs zijn drugs waarvoor je in mijn ogen niet zo'n hoge drempel hoeft te nemen, een pilletje nemen doe je sneller dan een streep coke snuiven. Partydrugs bevatten vaak minder 'agressieve' vormen van amfetaminen en MDMA, voor het opwekkende effect. Die vallen bij mij onder de softdrugs! Samen met bijvoorbeeld wiet (en hoe vaak wordt dat wel niet gebruikt op feesten!)... Bij mij vallen party en softdrugs onder 1 noemer. Dat is misschien wettelijk niet zo, maar dat is wel hoe ik erover denk.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:31

Remember schreef:
Jij staat wel kort voor de kar zeg!
Onder de harddrugs versta ik (en velen met mij) zwaar verslavende stoffen zoals coke en heroine, en bepaalde amfetaminen tot op zekere hoogte.
Partydrugs zijn drugs waarvoor je in mijn ogen niet zo'n hoge drempel hoeft te nemen, een pilletje nemen doe je sneller dan een streep coke snuiven. Partydrugs bevatten vaak minder 'agressieve' vormen van amfetaminen en MDMA, voor het opwekkende effect. Die vallen bij mij onder de softdrugs! Samen met bijvoorbeeld wiet (en hoe vaak wordt dat wel niet gebruikt op feesten!)... Bij mij vallen party en softdrugs onder 1 noemer. Dat is misschien wettelijk niet zo, maar dat is wel hoe ik erover denk.


Kort voor de kar?
Ik kan niet ruiken dat jij van de wettelijke bepalingen afwijkt he.....
Bovendien zie ik meer mensen een lijntje coke snuiven dan een blowtje roken, maar goed, dat ligt zeer zeker aan t type feest ook..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:43

dzjeezis wat een topic... waar gaat het naartoe met heel de wereld, zou ik zo zeggen. zijn jullie gek ofzo? denk je nu echt dat rationeel denkende mensen extreem gevaarlijke dingen als XTC gaan toelaten omdat sommige mensen dat nodig hebben om hun zelfgebouwde muur af te breken? (en daarna vaak een nog hogere op te bouwen?) weet je, vuurspuwen is ook niet gevaarlijk als je weet wat je doet. daarom moet het nog niet toegelaten (en daarmee ingeburgerd!) worden.
wat een model als XTC ed toegelaten worden. dan ga je je toch echt afvragen of er verstandige mensen in de kamer zitten. bovenal je burgers beschermen, ook tegen ZICHZELF.
ik vind het echt ronduit belachelijk...! dat je er maar over dúrft discuteren of partydrug al dan niet toegelaten zou mogen worden.
het maakt mensen kapot, niet iedereen is immers zo slim als die pillenslikkers denken te zijn.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 19:53

clitia : Geef ze de kans, te slikken, zonder gevaar te lopen, laat ze gewoon lol hebben. Dat een drug gedoogd wordt, wil niet zeggen dat iedereen verplicht is, het ook echt te slikken.

en hoe wou je dat gaan doen?
alcohol is ook zoiets. jongeren onder de 30 beseffen gewoonweg de draagwijdte nog niet. doe het dan illegaal als je het perse wilt, maar legaal maken zou betekenen dat men ROEPT naar de mensen dat het geen kwaad kan,
en het pure tegenovergestelde is waar! het doodt, vergeet dat nooit. waarom zou het dan ooit legaal worden?

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:08

ponyzotje schreef:
dzjeezis wat een topic... waar gaat het naartoe met heel de wereld, zou ik zo zeggen. zijn jullie gek ofzo? denk je nu echt dat rationeel denkende mensen extreem gevaarlijke dingen als XTC gaan toelaten


Wat dacht je van extreem gevaarlijke dingen als alcohol..
Of nog gevaarlijker.. autorijden..

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:11

ponyzotje schreef:
clitia : Geef ze de kans, te slikken, zonder gevaar te lopen, laat ze gewoon lol hebben. Dat een drug gedoogd wordt, wil niet zeggen dat iedereen verplicht is, het ook echt te slikken.

en hoe wou je dat gaan doen?
alcohol is ook zoiets. jongeren onder de 30 beseffen gewoonweg de draagwijdte nog niet. doe het dan illegaal als je het perse wilt, maar legaal maken zou betekenen dat men ROEPT naar de mensen dat het geen kwaad kan,
en het pure tegenovergestelde is waar! het doodt, vergeet dat nooit. waarom zou het dan ooit legaal worden?


Jongeren onder de 30 die de draagwijdte niet beseffen??
*LOL*
Haha..moet even heel hard lachen hierom..sorry hoor..

Bovendien,..was er iemand die zei dat je aan softdrugs niet dood kon gaan? Ik wil best even het bidprentje of rouwbrief voor je inscannen...kleine moeite!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:39

noucca: alcohol ben ik ook tegen. ik kan best feesten zonder. maar alcohol doet niet zoveel kwaad en is niet zo dodelijk. maar inderdaad, alcohol is extreem gevaarlijk bv achter het stuur. waarom zouden er anders zoveel campagnes en controles zijn?
en autorijden, tja, daar ga ik zelfs niet op in. ik zou ermee willen lachen, maar ach, laat je maar in de waan.

misja, dat is wel duidelijk, te zien aan hoeveel mensen eraan kapot gaan. jij mag lachen hoor Haha! mij best. ik zal maar niet vragen wat er zo grappig aan is. ik stel geen retorische vragen.
en dat heb ik niet gezegd. softdrugs zijn ook uit den boze.

tsjah, of je ook iets in te brengen hebt op mijn andere argumenten? blijf jij maar "slim' bezig hoor. maar laat andere mensen er dan niet aan kapot gaan door het te laten legaliseren.

wanted

Berichten: 1533
Geregistreerd: 18-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:46

ik vind dat het WEL gelegaliseerd moet worden ze kunnen het toch niet tegen gaan en je kunt tegenwoordig zo makkelijk aan drugs kan komen. en dan heb je kans dat er ook betere drugs verkocht zal worden en beter gecontroleerd of het wel "goeie"drugs is

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:03

Noucca"]
[quote="ponyzotje schreef:
dzjeezis wat een topic... waar gaat het naartoe met heel de wereld, zou ik zo zeggen. zijn jullie gek ofzo? denk je nu echt dat rationeel denkende mensen extreem gevaarlijke dingen als XTC gaan toelaten


Wat dacht je van extreem gevaarlijke dingen als alcohol..
Of nog gevaarlijker.. autorijden..
[/quote]

Alcohol is ook gevaarlijk en daar staan ook regels op, die overal met voeten getreden worden: zoals de MINIMUMleeftijd waarop je iemand pas alcohol mag verkopen... Doen ze ook niet voor niets hoor...

En autorijden is ook gevaarlijk, maar ook weer niet als je je aan de regels houdt...

Partydrugs zijn gevaarlijk, punt... daar kunnen ze regels voor opstellen hoeveel ze willen, toch blijven ze gevaarlijk... want hoe goed je ook test, en hoe goed je pilletje ook is, er blijft een risico bestaan...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:07

waarvan velen zich niet bewust zijn, en nog minder als het gelegaliseerd wordt. niks op tegen als je het zelf wil nemen, maar het laten legaliseren zou willen zeggen dat het niet gevaarlijk is, anders zou het niet gelegaliseerd worden, ja?

en als de reden dan toch is dat het dan 'zuiver' zou zijn...
als je het risico wil nemen zo'n gevaarlijke troep te slikken, moet je de niet-zuviere troep er maar bij nemen.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:12

ponyzotje schreef:
noucca: alcohol ben ik ook tegen. ik kan best feesten zonder. maar alcohol doet niet zoveel kwaad en is niet zo dodelijk. maar inderdaad, alcohol is extreem gevaarlijk bv achter het stuur. waarom zouden er anders zoveel campagnes en controles zijn?

En campagnes en controles klunnen ze doen voor alcohol, dus ook voor drugs
Trouwens alcohol doet volgens mij meer kwaad dan velen denken.
Het is niet voor niets dat sommigen het hier al onder hard-drugs klasseren!!
Citaat:
en autorijden, tja, daar ga ik zelfs niet op in. ik zou ermee willen lachen, maar ach, laat je maar in de waan.


Mag ik effe vragen in welke waan jij mij juist laat?
Er gebeurt nooit iets achter het stuur of wat wil je mij hier juist vertellen?

Ik bedenk me juist dat ik mijn algemene mening nog niet heb gezegd.
Het is natuurlijk een moeilijke kwestie, maar in mijn ogen zeker en vast de discussie waard.
Ik denk dat het juist is door met oogkleppen rond te lopen en alles af te keuren wat maar met drugs te maken heeft, dat mensen in de problemen komen.
Je zit volkomen vast in die wereld van taboes, waar je zonder hulp niet uit zal geraken in de meeste gevallen, maar je durft geen hulp te vragen omdat de drugs zo als taboe worden aanzien.
Uitspraken als: 'eigen schuld dikke bult' als er iets gebeurt zullen alleen maar dat gevoel bevestigen en de stap om hulp te vragen moeilijker maken.
Door het legaal te maken zorg je er niet alleen voor dat er beter gecontroleerd wordt wat er geslikt wordt (en dan dnek ik bij legaal maken niet aan: pillen verkopen bij elke supermarkt, maar eerder aan gespecialiseerde 'winkels' zoals je ook de koffeeshops hebt) maar ook dat de stap om hulp te vragen bij verslaving niet meer zo moeilijk is.
Het is legaal, je hoeft niet meteen schrik te hebben dat de hulpverleners meteen de politie gaan waarschuwen (want hoewel ze dat wsl niet zullen doen, is de kans in mijn ogen wel reëel dat die angst er is) en ook zullen anderen je minder met de vinger aanwijzen omdat je 'crimineel' bent.

Tuurlijk zijn er ook nadelen aan, en misschien dat de stap voor sommigen idd veel kleiner zal zijn om aan die drugs te beginnen als ze legaal zijn, maar je kan genoeg campagnes voeren en de mensen wijzen op de sensaties en de gevaren van drugs, zodat ze weten waar ze aan beginnen als ze eraan beginnen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:17

ponyzotje schreef:
noucca: alcohol ben ik ook tegen. ik kan best feesten zonder. maar alcohol doet niet zoveel kwaad en is niet zo dodelijk. maar inderdaad, alcohol is extreem gevaarlijk bv achter het stuur. waarom zouden er anders zoveel campagnes en controles zijn?
en autorijden, tja, daar ga ik zelfs niet op in. ik zou ermee willen lachen, maar ach, laat je maar in de waan.

misja, dat is wel duidelijk, te zien aan hoeveel mensen eraan kapot gaan. jij mag lachen hoor Haha! mij best. ik zal maar niet vragen wat er zo grappig aan is. ik stel geen retorische vragen.
en dat heb ik niet gezegd. softdrugs zijn ook uit den boze.

tsjah, of je ook iets in te brengen hebt op mijn andere argumenten? blijf jij maar "slim' bezig hoor. maar laat andere mensen er dan niet aan kapot gaan door het te laten legaliseren.


Hoveel mensen eraan kapot gaan? je doet net of er elke week een 'XTC-dode' is..dat valt reuze mee... Er gaan meer mensen dood die met alcohol op achter het stuur zitten...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:19

ponyzotje schreef:
tsjah, of je ook iets in te brengen hebt op mijn andere argumenten? blijf jij maar "slim' bezig hoor. maar laat andere mensen er dan niet aan kapot gaan door het te laten legaliseren.


Die zin slaat werkelijk nergens op.. Als het legaal wordt 'laat' je anderen er niet aan kapot gaan!
Meisje.. get real..

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:24

van dat autorijden: dat het twee totaal verschillende dingen zijn. appels met peren vergelijken is dat.

verder, heb ik er best over nagedacht, en heel goed. en heb ik niet alleen gedacht aan mensen die het al nemen. en ik ben tot de conclusie gekomen dat de wet niet mag zeggen dat het gelegaliseerd mag worden. omdat er dan meer mensen die drugs gaan nemen, ook al wordt er nog zo hard geroepen van niet, toch wel!
bovendien is het gewoon gevaarlijk en ik zie geen ENKELE reden om iets gevaarlijks op te nemen in de wet. ook niet om een pure DROGreden als dat het dan zuiverder zou zijn, dat is bullshit. dat is geen reden om dodelijke middelen in de wet op te nemen? omdat we dan diegenen die al zo slim zijn de drugs te nemen, nog meer kans te geven om eraan te raken, en eraan verslaafd te raken?

die pillen zijn gewoon niet goed voor je, en daarom mag de staat je dat niet proberen voor te liegen. dat is de reden.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:28

Misja"]
[quote="ponyzotje schreef:
tsjah, of je ook iets in te brengen hebt op mijn andere argumenten? blijf jij maar "slim' bezig hoor. maar laat andere mensen er dan niet aan kapot gaan door het te laten legaliseren.


Die zin slaat werkelijk nergens op.. Als het legaal wordt 'laat' je anderen er niet aan kapot gaan!
[/quote]

toch wel. denk even na. als de gemiddelde europeaan al zo stom is om zo'n pillen te slikken, dan gaan ze eraan kapot. ze hebben het gevonden: het is legaal, het mag, hoera, we kunnen nemen zoveel we willen.

het is niet omdat jij slimmer bent dan zij (aan je antwoorden te zien ben je dat wel, hoewel ook neerbuigend, aangezien XTC niet the real world is Knipoog ), dat zij ook zo slim zijn!
ik ken er genoeg, die er meteen op zouden VLIEGEN als het gelegaliseerd werd. die storten zich in het ongeluk. die zouden ook niet meer kijken naar campagnes allerhande. zo'n mensen moeten BESCHERMD worden, door de wet. tegen het gevaar 'pillen in combinatie met henzelf'.

hopelijk begrijp je het nu beter, wat ik bedoel. een kleine groep zou er verstandig mee omgaan, ja, maar een grote groep niet, en die moeten 'we' beschermen.