Discussie: Partydrugs moeten gelegaliseerd worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:48

Om je geest te verruimen heb je geen middelen nodig hoor. Je hoeft het alleen maar te willen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:23

Mensen die echt ruim van geest zijn, laten anderen hun eigen beslissingen nemen. En misschien wéten mensen die ruim van geest zijn wel, dat het heerlijk is om je middels een pilletje eventjes nergens druk over te hoeven maken... Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:27

dus in de wereld van chubby mag iedereen doen en laten wat hij wilt, zonder daarbij na te denken over of gewezen worden op de consequenties. ja dat klinkt idd erg ruim van geest

ben het volledig met lovely eens dat verdovende middelen niet nodig zijn om de geest te verruimen. hoewel het voor sommige mensen schijnbaar de enige manier is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:31

Clitia schreef:
Echt, het is zo slecht nog niet als iedereen denkt.
totdat je hoort dat je kind er aan is overleden.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:49

Er zijn verschillende manieren van je geest verruimen. De ene kan zonder drugs, de ander met. En in de wereld van Chubby mag iedereen zijn eigen keuzes maken. Dat wil niet zeggen dat er niet nagedacht wordt over de consequenties.

En als je hoort, dat je kind is doodgereden door een auto, is dan een auto slecht? Of was het een ongeluk?
XTC-doden zijn ook ongelukken. Natuurlijk is het pijnlijk als je kind een OD heeft genomen. Maar die overdosis kan ook genomen worden als het niet legaal is. Net zoals datzelfde kind ook doodgereden kan worden door een auto.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:18

alleen als dat kind bewust op de snelweg gaat spelen gaat die vergelijking op ja.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:44

Jammer genoeg heb ik zelf in het milieu gezeten (weet dat ik veel reactie ga krijgen nu...), en het mag zeker niet gelegaliseerd worden!! Van de groep mensen dat ik kende blijft er bijna niemand meer over! of ze zitten in de gevangenis of ze leven niet meer. Het afkicken is echt geen lachertje ik vecht er nog steeds tegen, maar het lukt mij tot nu toe nog heel goed, vriendin van mij is er pas mee begonnen en is echt slecht bezig, maar probeer het maar eens aan hun verstand te brengen, je moet echt zelf inzien dat het slecht is, oke leuk je amuseert je kostelijk die nacht, maar de dag achter is het al heel wat minder Je gaat geestelijk geweldig achteruit, neem dat van mij aan. Weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier heb je discotheken waar je zelfs moet opletten als je een cola besteld of er zit iets in! Ga geen namen noemen van die dancings want de meeste zijn zelfs toe. En tja nog eens het is leuk, maar je moet weten waar je grens ligt, en dat is net het probleem eerste keer neem je er eentje maar na een maand neem je er al gemakkelijk 6,7 of zelfs 8. Dus in mijn ogen als het gelegaliseerd wordt gaan er nog meer mensen het gebruiken omdat het dan toch mag!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:19

Hoi,

of een drugs (laten we het anders stellen: een geestverruimend middel: alcohol, wiet, XTC, LSD, etc) nu legaal of illegaal is, zolang je er niet verantwoord mee om kan gaan is het gevaarlijk...
Laat ik het nog anders stellen: alles wat we tegenkomen in het dagelijks leven kan gevaarlijk zijn als er niet verantwoord mee omgegaan wordt! Spelende kinderen op straat zijn leuk en gezellig en iedereen vindt dat oke, totdat die straat een snelweg wordt, dan is het niet
verantwoord meer!!

Waar leg je die verantwoordelijkheid is een volgende vraag: bij de wet is geregeld dat je ouders, verzorgers, voogden tot een bepaalde leeftijd verantwoordelijk zijn voor je. Na een bepaalde leeftijd word je geacht zelf een deel van je gedrag te kunnen verantwoorden, en vanaf 21 jaar ben je volledig verantwoordelijk voor je eigen gedragingen...

Dan een volgend puntje: vanaf welke leeftijd kun je ervan uit gaan dat iemand weet welke risico's hij/ zij loopt met zijn/ haar gedrag en kun je die persoon daar dan zelf verantwoordelijk voor stellen?

Ik denk dat ík heel goed weet wat wel en niet goed voor me is. De minimum leeftijd in discotheken is 16, de minimum leeftijd van veel feesten is 18... Zou dat zomaar uit de lucht gegrepen zijn?!

Mijn mening is dat eenieder van een leeftijd boven de 16 verantwoordelijk is voor zijn eigen beslissingen. Uiteraard mag (moet?!) je personen wijzen op risico's en verantwoordelijkheden, maar laat hen zelf de verantwoording dragen over wat ze daarmee doen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:37

als jij werkelijk weet wat goed voor je is, hoe kan je dan overgaan tot het kopen van illegale drugs?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:58

Aangezien ik een behoorlijk hectisch leven heb, is het goed voor me om me een paar keer per jaar te laten gaan. Dat doe ik het liefste op een lekker feest. Door dan een pilletje te nemen vergeet ik m'n zorgen en geniet ik er dubbel van.... Dat daar een risico aanzit weet ik, en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor. Het is mijn eigen, bewuste keuze!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:01

sorry titsia, maar als je zo onverantwoordelijk met jezelf omgaat kan ik alleen maar meewarig met mijn hoofd schuddden
en dat geldt niet alleen voor drugs maar ook voor overmatig eten en drinken en noem maar op. iedereen moet zichzelf in acht nemen en mensen die dat niet kunnen moeten met hun poten er vanaf blijven.

nogmaals; legalizering zou in mijn ogen geen optie zijn. sterker nog; ze moeten alcohol ook uit de winkelschappen halen.

hier wat oude cijfers:
Citaat:
In Nederland wordt uitgegaan van circa 350.000 alcoholisten en 500.000 zware drinkers. Daarnaast zijn er circa 25.000 harddrugverslaafden en 70.000 problematische gokkers. In Nederland wordt cannabis door naar schatting 675.000 personen regelmatig gebruikt.
(Bronnen: NIAD, 1995; VWS, 1996)
Laatst bijgewerkt door Pellie op 22-01-04 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:09

chubby, denk jij dat dit de enige manier is om je te kunnen laten gaan?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:13

SuperPepeijn schreef:
chubby, denk jij dat dit de enige manier is om je te kunnen laten gaan?


ken jij het verschil?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:25

zullen we het niet op mijn persoon betrekken?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 10:25

chubby, denk jij dat dit de enige manier is om je te kunnen laten gaan?

Nee hoor... Er zijn zoveel manieren om je te kunnen ontspannen en je goed te voelen. Sinds m'n 17e ga ik af en toe naar feesten, de eerste jaren zonder iets te gebruiken, slechts water en Red Bull, ik heb me altijd prima vermaakt en nooit moeite gehad om wakker te blijven oid. Op m'n 20e nam ik voor het eerst een half pilletje, dat vond ik zo'n fijne ervaring dat ik graag één pilletje slik op een feest. Vergelijkbaar met anderen die een paar drankjes drinken omdat ze dat lekker vinden... Wat ik me afvraag is of je dit soort vragen ook stelt als het gaat om een biertje in de kroeg of om een mixdrankje?!

ken jij het verschil?

Wat bedoel je precies Pellie?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:59

Pellie schreef:
sorry titsia, maar als je zo onverantwoordelijk met jezelf omgaat kan ik alleen maar meewarig met mijn hoofd schuddden
en dat geldt niet alleen voor drugs maar ook voor overmatig eten en drinken en noem maar op. iedereen moet zichzelf in acht nemen en mensen die dat niet kunnen moeten met hun poten er vanaf blijven.


[/quote]
Weet goed genoeg wat ik heb misgedaan, probeer gewoon iedereen hier te overtuigen van het niet te doen..
@chubby kan je dan nog wel zonder? Stel dat je eens naar een feestje gaat, kan je dan eens een avond zegge, oke vanavond neem ik niets?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:06

Uiteraard....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:07

alleen heb je de pillen wel nodig om je zorgen te vergeten en te genieten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:15

Nee hoor... Niet nodig... Maar waarom zou ik het niet doen als het me helpt me fijner te voelen op een feest? Heb jij altijd een biertje nodig in de kroeg? Waarschijnlijk niet, maar het is wel lekker om er een (of een paar) te drinken...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:18

Chubby"]
Nee hoor... Niet nodig... Maar waarom zou ik het niet doen als het me helpt me fijner te voelen op een feest? Heb jij altijd een biertje nodig in de kroeg? Waarschijnlijk niet, maar het is wel lekker om er een (of een paar) te drinken...
[/quote]
dat zeg je hier:
[quote="Chubby schreef:
Door dan een pilletje te nemen vergeet ik m'n zorgen en geniet ik er dubbel van.... Dat daar een risico aanzit weet ik, en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor. Het is mijn eigen, bewuste keuze!


mocht drank illegaal worden drink ik niet nee. en ook heb ik drank niet nodig om me goed te voelen of mijn zorgen te vergeten. en ook ik heb een druk en hectisch leven, vind ik Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:29

Vanaf het moment dat je het neemt om je te laten gaan of om je fijner te voelen zit er volgens mij dus al iets fout...
Maakt niet uit wat het is biertje, pilletje, sigaretje...
Als je het neemt, onder het mom van: 'dan wordt het iets leuker en voel ik me fijner', zit je volgens mij verkeerd...

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:38

Vanaf het moment dat je het neemt om je te laten gaan of om je fijner te voelen zit er volgens mij dus al iets fout...
Maakt niet uit wat het is biertje, pilletje, sigaretje...
Als je het neemt, onder het mom van: 'dan wordt het iets leuker en voel ik me fijner', zit je volgens mij verkeerd...


Snoep jij wel eens? Ga je wel eens shoppen? Eet je 's avonds warm eten? Ga je wel eens tussendoor naar de snackbar? Ga je uberhaupt wel eens je huis uit?
Dat zijn allemaal voorbeelden van dingen die je leven fijner en leuker maken, terwijl ze misschien niet altijd allemaal nodig zijn Scheve mond

mocht drank illegaal worden drink ik niet nee. en ook heb ik drank niet nodig om me goed te voelen of mijn zorgen te vergeten. en ook ik heb een druk en hectisch leven, vind ik

Waarom drink je dan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:44

Chubby schreef:
mocht drank illegaal worden drink ik niet nee. en ook heb ik drank niet nodig om me goed te voelen of mijn zorgen te vergeten. en ook ik heb een druk en hectisch leven, vind ikWaarom drink je dan?
punt is niet waarom ik wat drink, maar dat het niet illegaal is en omdat ik het niet nodig heb.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:48

Gewoon legaliseren. Het wordt toch wel gebruikt, legaal of illegaal.

Zorg dan in godsnaam maar dat je het controleerbaar houdt. Met de drank ging het vroeger ook zo.

Laat die drughandelaren dan ook maar gewoon belasting betalen. Geef heroine maar vrij dan hoeven de junks ook niet meer te stelen voor hun shot, dat scheelt de maatschappij veel geld. En ja als het is vrij gegeven dan zal de kwaliteit van het spul beter worden (wat minder od's zal inhouden en minder schadelijke gevolgen zal geven), daarnaast moet er meer geld gestoken worden in de voorlichting.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 12:49

wat ik bedoelde is, of SP het verschil kent tussen het 'je laten gaan' met of zonder pilletje. Daar zit nogal een wezenlijk verschil in. Als je het verschil kent stel je zo'n vraag minder snel denk ik.

Je blijft hier verschil houden tussen mensen die het negatief en positief benaderen.

Zoals SP het nu beschrijft in de zin van je hebt het nodig om je goed te voelen en je zorgen te vergeten, dat klinkt zo dramatisch. alsof dit het enige middel is... nee het is één van de middelen in het leven, net als mijn paard mij goed kan laten voelen, of de zonneschijn, of mijn vriend...