bazin steekt op dit moment gewoon een sigaret op!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

bazin steekt op dit moment gewoon een sigaret op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 15:16

Laatst bijgewerkt door Horse_ op 15-01-04 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:17

hmm snap er niets van Haha!

Dag lieve mama...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 15:18

nou je mag toch niet meer roken op de werkplek sinds 1 januari!!!! normaal deden ze dat in de gang (helpt ook niet echt rook komt naar binnen) maar nu dus gewoon weer naast mij

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:19

Ik snap em wel, sinds 1 jan heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek, als ik het goed begrijp steekt haar bazin er nu gewoon eentje op op het werk, en dat is dan knap aso tegenover de rest!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:20

Laatst bijgewerkt door dimmelim op 15-01-04 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:20

Gewoon iets van zeggen. Kun je niet eens bellen met je Arbo-arts en de situatie op je werkplek aankaarten (dus ook de airco, de lamellen endergelijke). Die zijn daarvoor.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:21

Ze riskeert dan een fikse boete voor het bedrijf geloof ik.
Dus ik zou er zeker wat van zeggen, gaat ze maar buiten staan!

Het leven is een gebakje!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 15:22

Ik heb hier voor 1 jan al veel over geklaagd en ben de enige full timer hier en heb slecht 1 collega maar die zit hier alleen in de ochtend een paar uurtjes. haar interresseert t niet.
anoniem melden kan dus ook niet

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:28

Toch eerst vriendelijk aanspreken. Wanneer ze echt niet van plan is zich aan te passen, informeren bij je Arbo arts. Of bel stivoro voor advies. Moeilijk wel. Je staat compleet in je recht maar in zo'n klein bedrijf is ruzie ook niet alles.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 15-01-04 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:39

dimmelim schreef:
Toch eerst vriendelijk aanspreken. Wanneer ze echt niet van plan is zich aan te passe, informeren bij je Arbo arts. Of bel stivoro voor advies. Moeilijk wel. Je staat compleet in je recht maar in zo'n klein bedrijf is ruzie ook niet alles.

Ja inderdaad, dit is ook mijn advies.

Ze heeft gewoon niet te roken, jij hebt het recht op een rookvrije werkplek Lachen

Succes er mee!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:44

Toch op blijven aanspreken. En anders heel drastisch de ziektewet ingaan!

* To Belg, or not to Belg *

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:55

Contact opnemen met de Arbodienst. Die moeten het oplossen en je kunt ze vragen of je anoniem kunt blijven.
Echt belachelijk dat ze zo nodig binnen moet roken. Ze heeft toch ook een voorbeeldfunctie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 15:55

Vraagje: moet jij werken op de kamer van je baas?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:08

Het maakt toch niet uit waar ze moet werken? Vanaf 1 januri niet meer roken op je werkplek. Heel simpel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:14

Scum schreef:
Het maakt toch niet uit waar ze moet werken? Vanaf 1 januri niet meer roken op je werkplek. Heel simpel dus.

Dat maakt wel uit hoor. Je mag er zelf voor kiezen om geen rookvrije werkplek te hebben als je dat wilt, zolang dat geen werkplek voor anderen is.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:20

En als zij nou de deur open heeft?
Bovendien blijft de stank aan je kleren hangen. Mensen met astma/bronchitis kunnen dan ook weer last krijgen van die reuk.
Bovendien lijkt me, als je de bazin bent, dat jouw kamer wel eens vaker door andere mensen bezocht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:26

Scum, er zijn werkplekken die niet door anderen gebruikt worden en zodoende dus niet rookvrij hoeven te blijven, voor het geval je iemand vindt dat je trui stinkt . De wet zegt niet dat niemand meer mag roken op het werk namelijk.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:31

Lovely schreef:
Scum, er zijn werkplekken die niet door anderen gebruikt worden en zodoende dus niet rookvrij hoeven te blijven, voor het geval je iemand vindt dat je trui stinkt . De wet zegt niet dat niemand meer mag roken op het werk namelijk.


Volgens mij is dit niet waar hoor en mag het echt nergens meer.....

Ik werk op de faculteit en we hebben hier ook zo'n hardnekkige roker; heeft een eigen kamer met afzuiger enz maar die mag ook niet meer roken.
Volgens mij mag het echt nergens meer in het gebouw!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:34

Dat dacht ik ook.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:37

Van de website van Stivoro

Citaat:
Mag in een openbaar gebouw een medewerker op zijn/haar eigen werkkamer roken?

Vraag
Mag in een openbaar gebouw een medewerker op zijn/haar eigen werkkamer roken, als deze alleen door hem/haar gebruikt wordt? En als daar bezoek ontvangen wordt? Wat wordt gezien als gemeenschappelijke ruimte/ en voor publiek toegankelijk. Raadszaal is duidelijk, maar wat is bijv. de status van een aangrenzende keuken. Wanneer/waar mag in een gebouw dat voor evenementen (trouwerijen e.d.) wordt gebruikt en in eigendom van de overheid is wel en niet worden gerookt?

Antwoord
In overheidsgebouwen en in de meeste door de overheid gesubsidieerde instellingen gelden rookverboden in de gezamenlijke ruimtes. In de wet worden die ruimtes genoemd zie www.overheid.nl zoek op tabakswet zie pt 6 besluit beperking verkoop en gebruik tabaksproducten. Het gaat daar om gangen, hallen, trappen, toiletten, vergaderzalen enz. Verder moeten de diensten van overheidsinstellingen rookvrij geleverd kunnen worden en moet er rookvrij gebruik van gemaakt kunnen worden (art . 10 van de tabakswet). Voor een aangrenzende keuken komt dat er op neer dat er niet gerookt mag worden, omdat er meerdere mensen werken en er gebruik van maken. In een werkkamer geldt geen rookverbod omdat het geen gezamenlijk ruimtes is, maar als er (vaak) bezoek (ook andere werknemers) over de vloer komt kan er toch niet gerookt worden.Als het kopieerapparaat bijvoorbeeld in de kamer van de secretaresse staat is dat wel haar werkkamer maar kan er toch niet gerookt worden omdat zo niet wordt voldaan aan een rookvrije werkplek voor anderen. Als het gebouw voor evenementen wordt gebruikt gelden de rookverboden zoals hierboven beschreven. Een rookverbod geldt in een bepaalde ruimte en op elk tijdstipt, ook al het 's avonds verhuurd zou worden.


De waarheid ligt dus een beetje in het midden.

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:46

Getsies roken = vies

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:51

Kan je geen aangifte doen, of daarmee dreigen?

Lijkt me alleen niet goed voor je promotiepositie :/

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:52

Ik ons zusterbedrijf rookt de "grote baas" ook gewoon op kantoor. Ik moet er ook heel af en toe eens werken. Je moet het echter niet wagen om er wat van te zeggen, want dan kan je je spulletjes pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:55

Het lijkt me trouwens een goed plan als vies ruiken verboden wordt, de vies-ruiken-wet OK dan! .

De meeste kantoren zijn geen overheids- of zelfs openbare gebouwen. Het gebouw waar ik werk is niet vrij toegankelijk bijvoorbeeld. Nou is dat niet zo heel belangrijk eigenlijk.
De waarheid is dat men wel het recht heeft op een rookvrije werkplek, maar dat iemand die een eigen kamer heeft, waar verder niemand hoeft te werken, dat diegene daar wel mag roken desgewenst.

Dus: als ik in een kantorengebouw 1 kamertje huur voor mezelf alleen en ik neem geen niet-rokend personeel aan, dan mag ik daar roken zoveel als ik wil.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:58

Lovely schreef:
Dus: als ik in een kantorengebouw 1 kamertje huur voor mezelf alleen en ik neem geen niet-rokend personeel aan, dan mag ik daar roken zoveel als ik wil.


Wat heeft dat "geen niet-rokende personeel" ermee te maken. Toen ik nog rookte vond ik het ook onwijs smering als ik 's ochtends op m'n kantoor kwam en er had iemand gerookt.