Conrector door het hoofd geschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kikka

Berichten: 4691
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:18

Ik vind het eigenlijk wel belangrijk wat voor huidskleur die jongen heeft...
Het is en blijft erg dat die man is neergeschoten, of het nou door een buitenlander of een Nederlander gedaan is.
Maar "die buitenlanders" zijn hier omdat ze het hier beter hebben. Ze zijn hier eigenlijk te gast. En mij is altijd geleerd, dat als je ergens op visite bent, je je dan netjes gedraagt.
Ik wil niet discrimineren, maar dat vind ik er van...


By the way; het was een Turkse jongen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:18

Moord is moord, maakt niet uit wie het doet. Ik vind overigens nog wel dat de ene moord de andere niet is. Moord uit noodweer zoals die man in die invalide stoel deed omdat hij een paar overvallers had, vind ik een heel ander verhaal! en uitgerekend hij zit nu vast. Het is te gek voor woorden. Nederland is geen land met een rechtstaat, want recht kennen ze niet in Nederland.

Maar eh.... mouradjes halen in verhouding wel veel meer streken uit dan Klaasjes, dat moet je opgevallen zijn! Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:20

Ben ik het helemaal mee eens...

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:24

Desiree schreef:
Moord is moord, maakt niet uit wie het doet. Ik vind overigens nog wel dat de ene moord de andere niet is. Moord uit noodweer zoals die man in die invalide stoel deed omdat hij een paar overvallers had, vind ik een heel ander verhaal! en uitgerekend hij zit nu vast.


Dat ben ik helemaal met je eens.

Deze moord heeft ook hele nare gevolgen. Leraren die zich niet meer veilig voelen, leerlingen die zich niet meer veilig voelen, weer de discussie over buitenlanders. Als ik op die school zou werken zou ik dus niet meer gaan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:42

Smurf het is diep triest dat die leerlingen hardop, vooral naar elkaar toe zo denken. Ze zijn zo gedoctrineerd door domme ouderen die jaren teveel naar binnen geleefd hebben.
Net zoals de reactie van die moeder van die jongen die een ander had doodgeschopt, het was niet belangrijk dat die jongen dat gedaan had, het was Allahs hand want het was de tijd van die dode jongen.

Het grote probleem is dus het niet denken en elkaar napraten doorbreken.
En zoals iemand al een tijd geleden zei, vooral degenen onder de 10 jaar op tijd corrigeren.

Daarom zijn nog steeds de leraren de belangrijkste schakel en ik heb respect voor mensen in het onderwijs die daar met al hun inzet aan willen werken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:47

MAar die mensen komen uit een cultuur waar de godsdienst zodanig heerst dat "zelf nadenken" iets is dat zenog niet geleerd hebben. Dat was hier vroeger ook zo. Hier fokte je een hoop kinderen bij elkaar zodat er een hoop amper te vreten hadden, ook omdat het zo hoorde zonder dat er over na werd gedacht.

Maar laten we eens afwachten hoe de ouders van Mourad zullen reageren. Als ze dat in het nieuws brengen tenminste.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:53

Anskar_lief schreef:
Maar "die buitenlanders" zijn hier omdat ze het hier beter hebben. Ze zijn hier eigenlijk te gast.


Dit is een redenering waar ik me altijd behoorlijk aan erger. Ik weet natuurlijk niet of deze jongen een nederlands paspoort heeft, en jij weet dat ook niet, maar als hij een nederlands paspoort heeft is hij hier natuurlijk niet te gast. Dan is hij gewoon een nederlander, net als jij en ik(alleen heeft hij nog een extra nationaliteit erbij). Dan mag je je natuurlijk nog steeds niet misdragen, maar dat even terzijde. En weet jij of hij hier uit eigen keuze is...? Ik ga ervan uit dat hij hier is omdat zijn ouders hier wonen. Deze redenering rammelt echt van alle kanten, maar het is wel een gedacht die veel mensen onmiddelijk bij allochtonen hebben. Grote onzin in de meeste gevallen. Iedereen heeft zich inderdaad te gedragen, maar allochtonen niet meer of minder omdat ze hier zogenaamd "te gast" zijn. Ze hebben dezelfde rechten en plichten als autochtonen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:58

Ik krijg anders wel eens de indruk dat die mensen meer rechten hebben en wij meer plichten marga. en mensen met 2 paspoorten zijn veel minder nederlands dan mensen die alleen maar een nederlands paspoort hebben omdat hun paps en mams dat ook hebben. Die voelen zich ook 100% nederlands. En dat doen die mensen die hier "gast" zijn niet, vraag het ze maar, als je me niet gelooft.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:58

Heb uiteindelijk vannacht nog een nieuwsuitzending van een Vlaamse commerciële zender on line kunnen bekijken. Vind dat journaal altijd nogal sensatiebelust, maar een intervieuw is een intervieuw.
Blijkbaar is de vader in het buitenland en "bekommerde" een vriend van de vader zich om de jongen. Hem hebben ze geïntervieuwd kort nadat de jongen zichzelf heeft aangegeven (was die man ook bij).
De jongen zou in shock zijn, erg veel spijt hebben en niet meer weten wat er gebeurd is of hoe het kunnen gebeuren is.
Het zat die man duidelijk niet lekker en liet ook meteen merken dat hij het verschrikkelijk vond voor die leraar en de nabestaanden.

Nu, met alle respect, hij mag dan nog uit een vlaag van woede of "verstandsverbijstering" geschoten hebben, hij heeft toch wel degelijk die leraar opgezocht in de school MET een pistool... Dat moet ie toch iets of wat gepland hebben?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:00

Te gast. Ben ik het niet helemaal mee eens. Zolang wij in nederland een permanente verblijfsvergunning afgeven moet je de mensen ook als nederlander zien. Dat ze niet integreren of aanpassen, misschien moet je zorgen dat ze dat doen VOOR ze die vergunning hebben. Het beleid mag best wat strenger hoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:05

ik zal nooit iemand als nederlander kunnen beschouwen als hij niet geintegreerd is en de taal goed spreekt. Maar al die "buitenlanders" die goed aangepast zijn, en de taal goed spreken en respect hebben voor onze normen en waarden, zijn voor mij wel nederlanders. En die mogen zich ook nooit door mij aangesproken voelen als ik het heb over "die buitenlanders". misschiein dat ze het zelfs nog begrijpen ook, want ook onder hen zijn er velen die balen van het wangedrag onder de "gasten".

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:08

Desiree schreef:
Ik krijg anders wel eens de indruk dat die mensen meer rechten hebben en wij meer plichten marga.


In welk opzicht dan? Als zij een overtreding begaan, krijgen ze toch dezelfde boete als een autochtone nederlander. Een allochtone nederlander betaalt toch evenveel belasting als een autochtone nederlander? Noem eens een voorbeeld dat niet puur gebaseerd is op speculaties?

Oberon scheen het een en ander te weten over juridische zaken en allochtonen. Laat je licht hier eens over schijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:09

Ik zag gisteren een stukje op tv over die school. Schrok van de reaktie van die leerlingen die eerder hier is vermeld. Eigen schuld dikke bult???

ik vind het stuitend dat een van die jongens die wat voor de camera zegt, ondertiteld wordt. Jonge vent op voortgezet onderwijs die niet verstaanbaar nederlands kan spreken? Met speurend oog op zoek naar de hollandse melkmuil, want we willen zo graag over integratie praten. Welke integratie? We moeten niet zo schijnheilig doen, want mijn kind niet op zo'n school.

Deze jongens voelen zich niet nederlands, verzetten zich er ook tegen om als eenheid met ons een toekomst in Nederland voor ons allen op te bouwen. We zaten naar de toekomst van ons eigen land te kijken. Deze kinderen zijn het produkt van hun opvoeding. Zolang hun ouders nog steeds hun kop in het zand steken, kunnen die kinderen buitens huis doen en laten wat ze willen.

Lianne007

Berichten: 2898
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:09

Ik ben het met Leentje eens, hij ging er heen met een wapen,en zoiets hoort al niet zo,ook al doe je er niks mee...maar hij dus wel,ik vindt niet dat er voor zoiets als dit een excuus is,wie het ook doet,moord is moord..maar ook net zoals desiree zegt,zoals die invalide man dat is weer een ander iets,dat is noodweer,maar oke dan hoef je diegene niet meteen aan flarden te schieten,maar dit geval ligt wel anders.

Maar wat er hier op deze school is gebeurd,is vreselijk,afschuwelijk,zinloos,van mij mag hij flink gestraft worden.
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 14-01-04 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:11

MargaV"]
[quote="Desiree"]Ik krijg anders wel eens de indruk dat die mensen meer rechten hebben en wij meer plichten marga.
[/quote]

In welk opzicht dan? Als zij een overtreding begaan, krijgen ze toch dezelfde boete als een autochtone nederlander. Een allochtone nederlander betaalt toch evenveel belasting als een autochtone nederlander? Noem eens een voorbeeld dat niet puur gebaseerd is op speculaties?
[/quote]
nee lieve schat, want ze worden niet eens gepakt! Vooral de "veelplegers" niet, die de middenstand vaak naar de faillissement helpen. De politie en de justitie doet daar niets tegen. En dan kom ik terug op iets wat ik in de andere topic heb gezet [AM] Wat voor ellende krijgen we nog meer? dat DAAROM 4 op de 5 volwassenen ook geen vertrouwen meer heeft in politie en justitie wat ik net op het nieuws hoorde.

[quote="russel schreef:
Deze jongens voelen zich niet nederlands, verzetten zich er ook tegen om als eenheid met ons een toekomst in Nederland voor ons allen op te bouwen. We zaten naar de toekomst van ons eigen land te kijken. Deze kinderen zijn het produkt van hun opvoeding. Zolang hun ouders nog steeds hun kop in het zand steken, kunnen die kinderen buitens huis doen en laten wat ze willen.


Juist ja, en bepaalde personen hier op bokt willen dat ik die lui als NEDERLANDER beschouw! Ik mag ze niet "gast" noemen. Kom op he! Ik ben toch geen gekke Henkie!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 14-01-04 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:13

Desiree"]
[quote="MargaV"][quote="Desiree schreef:
Ik krijg anders wel eens de indruk dat die mensen meer rechten hebben en wij meer plichten marga.


In welk opzicht dan? Als zij een overtreding begaan, krijgen ze toch dezelfde boete als een autochtone nederlander. Een allochtone nederlander betaalt toch evenveel belasting als een autochtone nederlander? Noem eens een voorbeeld dat niet puur gebaseerd is op speculaties?

Oberon scheen het een en ander te weten over juridische zaken en allochtonen. Laat je licht hier eens over schijnen.
[/quote]
nee lieve schat, want ze worden niet eens gepakt! Vooral de "veelplegers" niet, die de middenstand vaak naar de faillissement helpt.
[/quote]

Tja, dat is de slechte werking van het politieapparaat van dit moment, dat heeft verder niet zoveel met rechten en plichten van de individuele burger te maken, en ik neem aan dat de politie net zo slecht in staat is om autochtone veelplegers aan te pakken. Nog een keer mijn vraag: in welk opzicht hebben allochtone nederlanders meer rechten en minder plichten?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:15

MargaV"]
[quote="Desiree schreef:
Ik krijg anders wel eens de indruk dat die mensen meer rechten hebben en wij meer plichten marga.


In welk opzicht dan? Als zij een overtreding begaan, krijgen ze toch dezelfde boete als een autochtone nederlander. Een allochtone nederlander betaalt toch evenveel belasting als een autochtone nederlander? Noem eens een voorbeeld dat niet puur gebaseerd is op speculaties?

Oberon scheen het een en ander te weten over juridische zaken en allochtonen. Laat je licht hier eens over schijnen.
[/quote]

Wat dacht je ervan dat je steeds meer belasting moet gaan betalen omdat de buitenlanders die hierheen komen geen werk kunnen/willen krijgen. Je betaald dus als het ware hun uitkering.

Ik heb het zelf meegemaakt. Ik ging samenwonen. Mijn flat koste 400 euro p/m kaal. Salariseis is 1500 euro p/m bruto. Wordt een yoegoslaaf (vluchteling geloof ik) ingestopt door de gemeente met een uitkering van 540 euro p/m. MAAR... Hij werkt wel zwart bij, heeft geld gekregen om zijn huis in te richten etc... Terwijl er verdomme vrouwen met kinderen op straat staan!!! Wat is nu belangrijker!? Dit vind ik dus echt weer zoiets wat niet kan! Het is een flat met 35m2 woonkamer, en 2 grote slaapkamers boven. Juist ja, dus 2 verdiepingen. Daar hadden ze toch beter een moeder met kind in kunnen zetten???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:17

MargaV schreef:
[

Tja, dat is de slechte werking van het politieapparaat van dit moment, dat heeft verder niet zoveel met rechten en plichten van de individuele burger te maken, en ik neem aan dat de politie net zo slecht in staat is om autochtone veelplegers aan te pakken. Nog een keer mijn vraag: in welk opzicht hebben allochtone nederlanders meer rechten en minder plichten?
[/quote]

Maar het politieapparaat krijgt toch ook geen ondersteuning van de justitie? Je kunt niet alles alleen bij de politie leggen. En ik heb toch een donkerbruin vermoeden, afgaande op de berichten dat je verhoudingsgewijs onder veelplegers veel allochtonen hebt zitten. Ook die bendes bestaan vaak uit allochtone jongeren. En niemand durft ze aan te pakken, waardoor ze zo'n grote vrijheid genieten dat ze zich meer gaan permitteren. En daarin denk ik dus dat ze meer rechten hebben. Deze rechten hebben ze zich weliswaar toegeeigend, maar de staat heeft het laten gebeuren. En dat bedoel ik dus als ik zeg dat ik denk dat ze meer rechten (lees vrijheid) hebben.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:20

Kijk, ik zeg de dingen die ik zeg niet omdat ik criminele allochtonen wil verdedigen. Ik krijg de indruk dat veel mensen vinden dat allochtonen anders behandeld moeten worden dan autochtonen. En daar ben ik het niet mee eens. Ik vind zelf dat je je dan op een hellend vlak begeeft waarbij je de gelijkheid van nederlanders aantast. En ik vind die gelijkheid een groot goed. En ik beschouw zelf iedereen met een nederlands paspoort als nederlander. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, natuurlijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:25

En ik zeg die dingen die ik zeg niet omdat ik alle allochtonen crimineel vind, maar ik krijg de indruk dat allochtonen vaak anders behandeld worden dan autochtonen! En daar ben ik het weer niet mee eens! Haha!

Kijk en dat verschil baseer ik dus op wat ik in bovenstaande gezegd heb, hun verworven vrijheden, en de nalatigheid van de politie en de justitie om anderen daartegen te beschermen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:31

Anskar_lief schreef:
Ik vind het eigenlijk wel belangrijk wat voor huidskleur die jongen heeft...
Het is en blijft erg dat die man is neergeschoten, of het nou door een buitenlander of een Nederlander gedaan is.
Maar "die buitenlanders" zijn hier omdat ze het hier beter hebben. Ze zijn hier eigenlijk te gast. En mij is altijd geleerd, dat als je ergens op visite bent, je je dan netjes gedraagt.
Ik wil niet discrimineren, maar dat vind ik er van...


By the way; het was een Turkse jongen...

"die buitenlanders", ze...
Altijd zo makkelijk om er weer een hele bevolkingsgroep bij te halen die er niks mee te maken heeft.
Als het nou een blanke was geweest, zou dan ook iedereen roepen: "de nederlanders dit" "de nederlanders dat".
Nee

Wat Desiree zegt, of het nou Pietje of Mourad is die iemand neerknalt, het blijft gewoon even erg. Verschrikkelijk voor de nabestaanden, zomaar uit het leven gerukt door een of ander snertjong die zijn zin niet kreeg...
Laatst bijgewerkt door Cody op 14-01-04 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:32

Ik zal maar niet reageren Cody....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:33

Doe maar niet Haha!

Ik weet dat veel mensen er anders over denken, en ook ik weet heus wel dat er problemen zijn, en dat ontken ik ook niet, maar dat generaliseren word ik altijd zooo moe van...

Marjolein

Berichten: 11643
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:37

Als jullie vinden dat die mensen te gast zijn moet je ze ook een kopje koffie aanbieden, anders kan je ook niet verwachten dat zij zich ook netjes gedragen. Het moet wle van 2 kanten komen.
wat ik verder heel opvallend vond is dat hij naar het politie bureau werd gebracht door een vriend van zijn vader. Was dat met een blanke jongen ook gebeurt? ik denk in de meeste gevallen niet, je ziet niet zulke hechte Familie/vrienden banden in de nederlandse cultuur. En aan de ene kant vind ik dat erg bewonderingswaardig maar het heeft ook weer zijn nadelen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:46

Verschillen in plichten en rechten ... iemand met een huidskleur krijgt voorrang hier bij ons voor bijstand van het OCMW op iemand van ons eigen land, iemand met een tint hoeft niet alles te bewijzen vooraleer ze bijstand krijgen, een blanke wel .... Een vreemdeling krijgt een plek op de woningslijst bovenaan, een blanke schuift langsachter aan terwijl er voortdurend bovenaan mensen bijkomen die "gasten" zijn ....
Vreemdelingen raken zeer vaak weg met (kleine) misdrijven door het hardnekkig weigeren van het spreken van de taal. En niet te vergeten hun onovertroffen manier van het gebruik van het woord racisme ... als het hun niet zint ben je racist ....