Conrector door het hoofd geschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardenfan

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

Belachelijk dat dit gebeurd is, ik kan het me niet voorstellen dat het écht is. Ookal weet ik, dat t wel zo is.. Scheve mond

Echt erg. Verdrietig

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

Ik vind het werkelijk afgrijselijk. Waar gaat het in deze wereld naar toe?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

*zwijgt* Scheve mond

Wat gebeurt er toch allemaal...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:04

krijg er echt kippevel van!
tis zo erg!
pff heb er geen woorden voor!

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:07

Sjee nu er een foto bijstaat wordt het opeens nog 'echter' ofzo.
Ik ben er ook naar van.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:09

hij is dood Boos! vind het echt heel erg om 10 uur vanavond

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:10

Laui! schreef:
't Doet mij denken aan de Trenchcoat Mafia in die Amerikaanse school. Is een paar jaar geleden, maar dat was ook heel vreselijk.
Ik snap niet dat je zoiets ooit zou kúnnen doen. Je hoeft het ergens niet mee eens te zijn, maar dan ga je toch niet met een pistool op zak iemand neerschieten?
Destijds dacht ik ook: 'dat gebeurt niet in NL', maar helaas, ook hier gebeuren dat soort dingen kennelijk!? Ben benieuwd wat het volgende is, maar ik hou m'n hart vast.


MIJN MOEDER ZEGT: moet je zien op teletekst ze zegt zal wel in amerika zijn even kijken welke gek dit nu weer doet wat denhaaaaaaag Boos! ernstig echt waar

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:12

Echt een raar idee...
Deze man stond vanochtend nog op, zich nog van geen kwaad bewust... gaat nietsvermoedend naar school en wordt daar GVD 'gewoon' doodgeschoten....

Ik heb er geen woorden voor... Verdrietig

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:20

* Stilte *

Huilen Wat moet die man z'n gezin en familie nu doormaken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:23

sonjabelgium schreef:
* Stilte *

Huilen Wat moet die man z'n gezin en familie nu doormaken


idd voor familie ern vrienden is dit ook vreselijk!
pff hoe meer ik erover nadenk hoe vervelender ik ervan word!
Vind het heel erg! dat dat zomaar gebeurd!

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:24

Dit is echt te erg voor woorden!! Boos!

eerst met oud en nieuw m,n vriend al helemaal in elkaar geslagen omdat we geen gelukkig nieuwjaar zeiden tegen totaal onbekende en nu weer dit!! Huilen

Weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen!

Ik leef echt met de nabestaande mee, wat zullen die het nu moeilijk hebben!!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:35

Wat valt er nog te zeggen, afgezien van

*stilte*

?

Die man is dood, dat joch zn leven vergooid, en de maatschappij zal niet genoeg leren van deze gebeurtenis. Mag ik even in het midden gooien dat dat ventje net zo oud is als ik? Hoeveel moet hji meegemaakt hebben in zijn leven, dat hij deze moord gerechtvaardigd achtte? Dat is, ervan uitgaande dat hij niet opgevoed is met de eerwraak-theorie. Want er zijn er maar weinig in Nederland die nog zo denken.

Mijn coordinator op school (tevens een biologieleraar) beschouw ik als een goede vriend. Hij weet wat er *grofweg* gebeurd in mijn leven, als ik wat kwijt wil, luistert hij, als ik zijn hulp nodig heb, staat hij voor me klaar.

En ik weet vrijwel zeker dat het slachtoffer niet anders tegenover zijn leerlingen stond dan meneer Moerman. Hij wilde alleen maar helpen, die kinderen een toekomst geven.

En in return? Zijn toekomst is ontnomen, de toekomst van de nabestaanden is grijs...

*stilte*

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:06

Op het radionieuws (België) wordt niet gezegd welke nationaliteit de jongen heeft.

Even ter verduidelijking: en dat vind ik belangrijk. Maakt niet uit welke huidskleur die jongen heeft of welk papiertje hij op zak heeft. Het blijft even erg.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 03:15

Laten wij:
Lekker ruziemaken met elkaar maar eerlijk en oprecht.
Laten wij:
Een ander HELPEN die wordt aangevallen, al zijn we zelf hardstikke bang.
Laten wij:
Ons mond niet houden als we iets onrechtvaardig vinden, of iemand anders onrechtmatig wordt bejegend.

De volgende keer kun jij die ander zijn.



Ik ga nu beginnen, ik trek mijn mond open, en aanvaard de stortvloed van kritiek die hierna komt:


Ik heb een hekel aan mensen die er uitzien om andere mensen te shockeren, te overbluffen, bang te maken.
Ik heb een hekel aan grote spijkers door t hoofd van mensen. Haha!

Ik heb een hekel aan profiteurs, die ergens komen, hun profijt trekken uit de gastvrijheid van de mensen die hen lieten komen.Zonder dat ze iets willen terugbetekenen voor diegenen die hun hielpen.

Ik heb een hekel aan luie mensen, die profiteren van de samenleving.
Ik heb een hekel aan criminaliteit.Ik verafschuw het.En ik ben echt geen "doetje".

Ik heb een hekel aan mensen die:
- Niet op staan in de bus ed voor ouderen
-Mensen die hun afval op straat gooien
- Niet vriendelijk iemand goedendag zeggen in t openbaar
- Zich niet aan afspraken houden
- Met wapens op zak lopen
- Mensen, en dieren ,niet met respect behandelen

Ik HAAT mensen die:
Anderen die wel besef van normen en waarden hebben, afvallen.

Deze leraar stond idd voor de klas, om leerlingen van verschillende nationaliteiten, kennis en waarden mee te geven.
Dit tegen een loon waar een gemiddelde rotadvocaat of andere "moraaldiender" nog geen telefoontje voor wilt plegen.

Maar we klagen weer.
Doen we er ook wat aan?
Wat doe JIJ als je ziet dat iemand op straat wordt aangevallen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:56

paardenfan schreef:


Hoe durf jij dat in hemelsnaam. zo 100% zeker te zeggen

Sjeez.. Woon jij zelf in zo'n landen?? NEE, kun jij daar dan dus over oordelen ?

Je zegt dit alleen maar( en verbeter me als dat niet zo is) omdat je dit *toevallig* ergens gehoord hebt, en hiermee je standpunt kunt verdedigen.
[/quote]

gaaahaaaap... heb er het grootste deel van mn leven tussengewoond.... Jij ook?

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 09:53

Mijn oom werkt bij de politie Haaglanden (honden brigade). We spraken hem gisteravond en hij vertelde ons dat hij die jongen gisteren bijna had opgepakt.
Ze kregen een telefoontje dat ie ergens op een bankje zat, maar helaas kwam mijn oom tien minuten te laat. Gelukkig heeft die jongen zichzelf nog aangegeven.

Ik vind het belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.
Zelf werk ik ook op een school en ik ben de eerste persoon die ze zien als ze binnenkomen. Als ik dit soort dingen hoor kan ik je wel zeggen dat ik niet lekker op mijn plek zit.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:00

Eigenlijk ben je toch nooit veilig als er zulke mensen (bijv. met wapen of moordgedachten) rond lopen.
Ik zet heel vaak een groep jongens uit mijn bibliotheek. Onlangs is mijn collega die dat ook deed en toevallig MIJN dienst had met een mes bedreigd...

Laatst zijn alle knuffelbeesten op de jeugdafdeling met een mes vernield. Stoer heh..
Laatst bijgewerkt door Biepmiep op 14-01-04 10:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:00

SuperPepeijn"]
[quote="Kimmes schreef:
Tja,wie weet had Pim hier verandering in kunnen brengen?!
Helaas zullen we dat nooit weten.
ik moet altijd lachen om hoe sommige mensen hem als een soort messias zien. wie weet is hij over 2000 jaar de nieuwe hoofdrolspeler in de religie pimdom. denk je nou werkelijk dat hij dit had kunnen voorkomen?
[/quote]

Helemaal mee eens. Om kotsmisselijk van te worden dat gePim hier en daar. Jemig, die man is een klein jaartje (was het een jaartje) in de picture geweest. Denk je echt dat hij dit voorkomen zou hebben? Tuurlijk droom lekker verder. Pim lost alles op.

En voor wat de discussie buitenlander betreft. Laten we lekker daarop af gaan geven, is handig want dan hoeven we onze eigen fouten niet meer te zien Gaaaap

Morrie

Berichten: 22333
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:04

Reactie van een klas leerlingen een half uur geleden:

Het was zijn eigen schuld (van de leraar) had ie maar niet in de volle kantine moeten komen, de kantine is het terrein van de leerlingen daar hebben leraren niets te zoeken.
Als je een leerling schorst, is het logisch dat hij wraak gaat nemen, zouden zij ook doen.

Ik heb vorige week een leerling laten schorsen, die op de plee zat te blowen... Nagelbijten / Gniffelen

Nu zit de trajectbegeleider een poging te doen wat fatsoen in deze (overigens ook grotendeels 17 jarige) gozers te stampen.......

Over 10 minuten de volgende klas.....daar zitten ook meisjes in, eens kijken of die er anders over denken......

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:08

Ben beniewd Smurf. Of daar inderdaad verschil tussen zit.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:09

Heel erg dat dit gebeurt is. Ik realiseer me meteen weer hoe blij ik ben dat ik niet meer in het onderwijs zit.

Ik kan er niks aan doen, maar ik heb totaal geen medelijden met de 'zielige jongen' en zijn evt. zielige jeugd die hij gehad heeft, of wat voor redenen er dan ook aangedragen wordt. Er is geen enkele reden aan te wijzen waarom iemand een conrector moet vermoorden. Hij is 17 jaar, dus valt hij niet onder het strafrecht voor volwassenen. Ik hoop dat hij een hele hoge straf krijgt, maar dat zal wel weer niet gebeuren.

Wanneer zal de volgende keer zijn?

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:09

Ik lees dit nu pas en vind dit echt te erg voor woorden.

Zeker nu ik zelf in een dip zit ivm beroepskeuze (ik sta zelf ook in het onderwijs, in een technische en beroepsschool in Brussel, en momenteel heb ik het echt even gehad met mijn onbeschofte leerlingen Boos!) wil ik zo’n dingen echt niet lezen want motiverend om er mee door te gaan werkt het allesbehalve!

Bij ons op school krijgt een leerkracht ook wel eens iets toegesist genre "dat regelen we buiten wel", gelukkig is er voor zover ik weet nog nooit iets gebeurd...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:10

leentje schreef:
Op het radionieuws (België) wordt niet gezegd welke nationaliteit de jongen heeft.

Even ter verduidelijking: en dat vind ik belangrijk. Maakt niet uit welke huidskleur die jongen heeft of welk papiertje hij op zak heeft. Het blijft even erg.

De jongen heet Mourad. Geen Nederlandse naam. Ik kan nu met enkele woorden hier zo een rel beginnen. Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:15

Ik vind dat onzin. De engelse Doctor Dead heeft series moorden op zijn naam. Kan ik ook wel een rel beginnen. Niet reeel Dees.

Maar... ben het in het andere topic wel met je eens dat de straffen zwaarder moeten. Niet voor de een zwaarder dan de ander. Nee, gewoon gelijk maar zwaar. zoals in Japan, de hele dag keizware stenen heen en weer sjouwen. Heb je ze allemaal op plek A? Mooi, goed werk, breng ze nu maar weer naar plek B. Haha! Klinkt stom maar van mij mag het.

Of ie nu Mourad heet of Klaas het maakt de moord er niet minder erg om. Dood is dood. Een kogel uit het pistool in de hand van een blanke had hem net zo goed gedood.

Wat ik wel erg vind is inderdaad de mentaliteit op scholen tegenwoordig. Ik was al erg vroeger (laks, brutaal en niet luisterend) maar dit? Jeez.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:18

Desiree"]
[quote="leentje schreef:
Op het radionieuws (België) wordt niet gezegd welke nationaliteit de jongen heeft.

Even ter verduidelijking: en dat vind ik belangrijk. Maakt niet uit welke huidskleur die jongen heeft of welk papiertje hij op zak heeft. Het blijft even erg.

De jongen heet Mourad. Geen Nederlandse naam. Ik kan nu met enkele woorden hier zo een rel beginnen. Haha!
[/quote]
Desiree, dat weet ik wel. Je hebt mijn bericht niet goed gelezen. Ik vind het belangrijk dat er niet meteen in de berichtgeving zn naam/huidskleur/nationaliteit wordt bijgehaald. Dat toont aan dat het hetgeen wat gebeurde (leraar door leerling afgeknald) daar niet erger of minder erg om is.