Conrector door het hoofd geschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:03

Weet ik niet, zo "oud" ben ik nog niet Tong uitsteken Wel weet ik dat toen ik in Kortrijk woonde de oudere vreemdelingen nog slechter de taal machtig waren dan de jongeren die al erg gebrekkig de taal spreken vaak. De Italiaanse gemeenschap is meestal wel goed aangepast als je daarop wil zinspelen Knipoog. Heb je niet de enorme drempel die Islam heet ook hé Knipoog. Volgens mij is dit nog het grootste probleem van al, hun gedrevenheid in geloof en hun weigering om respect te hebben voor onze cultuur. Mensen die ooit de Koran hebben gelezen en bestudeerd weten welke haat en moord in dit boek staan ..... kan je zeggen van "in de bijbel ook", klopt ook, maar hoe groot is het aandeel fanatieke christenen ....
Het is trouwens ook zo dat ze vaak hier extremer zijn dan in hun eigen land van herkomst Verward

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:05

Scheve mond Scheve mond
Té gek voor woorden... waar gaat het heen met deze maatschappij?

Weet iemand ondertussen hoe die man het maakt?
En is die jongen al opgepakt?

lies

Berichten: 9638
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:07

Hij heeft zich gemeld(tdt Tong uitsteken )

Die man leeft volgens teletekst wel, maar de toestand is zeer kritiek

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:11

Iedereen is op een bepaalde hoogte nationalistisch, ik als nederlandse ben trots op mijn land, en wil dat we bijvoorbeeld goed presteren op de Olympische Spelen, en ben ook trots op onze cultuur.
Nou ja, niet helemaal meer. Want de moordenaar waar het hier om gaat (ik ben de eerste die dat woord gebruikt, ik ben bang dat het tijd wordt Boos! ) is ook een deel van onze cultuur. De Nederlandse cultuur is juist de variate van geloven, kerken, gedachtengangen, enz. En daar ben ik trots op.

Er zijn maar een paar dingen die bij autochtonen en allochtonen hetzelfde moeten zijn: de taal, en de normen en waarden om maar mee te beginnen. Want in Nederland spreken we meerdere talen, maar we spreken ook NEDERLANDS en dat moet iedereen die hier woont dus ook kunnen. Vind ik.

Verder is het indeed een voorbeeld van falend beleid. Maar vergeet niet, dat het volk deze regering heeft gekozen, en dus ook voor het beleid van deze regering... Al zie ik weinig terecht komen van Balkenende's normen en waarden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:13

Ik hoop dat hij het overleeft......... tis natuurlijk ontzettend triest. De jongen zn voogd was erbij, daaruit concludeer ik, misschien heel onterecht, dat het toch al niet helemaal goed zat met de opvoeding van het ventje. Tis al met al weer een sad, sad storie dat olie op het vuur gooit

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:14

Clitia schreef:
Verder is het indeed een voorbeeld van falend beleid. Maar vergeet niet, dat het volk deze regering heeft gekozen, en dus ook voor het beleid van deze regering... Al zie ik weinig terecht komen van Balkenende's normen en waarden.


Het beleid is 20 jaar geleden verkeerd gegaan.............. Scheve mond

lies

Berichten: 9638
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:17

En Balkie borduurt er lekker op verder. Wat doet die man er nu werkelijk aan? Ik wist het wel.
Volgende keer stel ik me verkiesbaar. Kayla, waar ben je.
Tijd om Groep Kayla nieuw leven in te blazen.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:17

Tja,wie weet had Pim hier verandering in kunnen brengen?!
Helaas zullen we dat nooit weten.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:19

Maar het zou nu verbeterd kunnen worden... Zie jij t, zie ik t?

Overigens, als het slachtoffer in zn hoofd is geschoten, willen we dan wel dat hij het overleefd? Ik bedoel, fysiek zal hij er waarschijnlijk nooit meer bovenop komen, en mentaal al helemaal niet. Stel dat er nog meer uit te halen valt dan een kasplantje, owkeej, maar een kogel in je hersenpan betekend vaak kasplantje Verdrietig;(;(

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:23

Gelukkig maar.
IK neem bij dit soort situaites altijd voor: wat kan IK ervan leren om te zorgen dat dit niet meer gebeurt?

Ten eerste: mijn kinderen zo opvoeden dat zij zulke dingen niet doen, ze bewust maken van het gevaar van geweld en wapens...

Ten tweede: tsja.....je mond opendoen tegen dit soort mensen?
Durf ik dat?
Laatst al achtervolgd door de supermarkt vanwege een opmerking over parkeren op de invalideplek....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:25

Kimmes schreef:
Tja,wie weet had Pim hier verandering in kunnen brengen?!
Helaas zullen we dat nooit weten.
ik moet altijd lachen om hoe sommige mensen hem als een soort messias zien. wie weet is hij over 2000 jaar de nieuwe hoofdrolspeler in de religie pimdom. denk je nou werkelijk dat hij dit had kunnen voorkomen?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:29

En wat vinden jullie van de man die dacht dat zijn broertje misschien de dader was? Dat broertje zal het hem wel niet in dank afnemen........waarom denk je dat nu van je broer?...

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:43

Zijn toestand is verslechterd vanavond,zeiden ze net in Hart voor Nederland

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:49

Ze zeiden net op tv dat de man was overleden,..

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:52

Ja,ik hoor het ook net.Echt erg!!!!!!!

Lon
Berichten: 888
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:52

Jep, de radio deelde dat ook mede. Opsluiten die etter, HEEL LANG. Moge de docent in vrede rusten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:52

hoorde het ook net............. bah,mijn dochter moet ook straks naar de middelbare school, waar moet ik heen?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:52

Stille tocht
Tegen iedereen die met een wapen zo rond loopt!
Tegen iedereen die denkt dat geweld een antwoord is....
Tegen iedereen die zijn eigen verantwoording niet draagt....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:53

weer een mijlpaal, weer een grens

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:55

Boos! Dat de dader hangen mag. Gelijk inkappen dit spul

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:00

SuperPepeijn"]
[quote="Kimmes schreef:
Tja,wie weet had Pim hier verandering in kunnen brengen?!
Helaas zullen we dat nooit weten.
ik moet altijd lachen om hoe sommige mensen hem als een soort messias zien. wie weet is hij over 2000 jaar de nieuwe hoofdrolspeler in de religie pimdom. denk je nou werkelijk dat hij dit had kunnen voorkomen?
[/quote]

Of hij het werkelijk had kunnen voorkomen denk ik niet, maar ik heb wel het idee dat hij er iig meer aan gedaan zou hebben dan Balkellende en de zijnen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:00

Daar is het al te laat voor.

paardenfan

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:01

gijsenkim"]
[quote="Indie schreef:
maar als die culturen en normen en waarde dan zo verschillen met dat van ons, hoe gaan ze dan met elkaar om in hun eiegn land vraag ik me af.............



op precies dezelfde manier..... daarom vluchtte ze ook hierheen Haha!

nee das een grap. En die is niet leuk......
kon het alleen even niet laten.

Ze gaan ook in eigen land zo met elkaar om alleen in de arabische landen zijn dingen als eerwraak en bloedboete normaal, dat zal het hier nooit zijn, althans ik zal het nooit normaal vinden
[/quote]

Hoe durf jij dat in hemelsnaam. zo 100% zeker te zeggen

Sjeez.. Woon jij zelf in zo'n landen?? NEE, kun jij daar dan dus over oordelen ?

Je zegt dit alleen maar( en verbeter me als dat niet zo is) omdat je dit *toevallig* ergens gehoord hebt, en hiermee je standpunt kunt verdedigen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:02

In het Haagse Stevin College heeft zich om ongeveer 13.30 uur een schietpartij voorgedaan. Daarbij is een conrector van de school door zijn hoofd geschoten. Hij is zwaargewond per helikopter afgevoerd naar een ziekenhuis. Alle leerlingen van het Stevin College zijn naar huis gestuurd.

Omstanders melden dat een geschorste leerling (17) verhaal ging halen bij de docent. Volgens een getuige zou de dader een vuurwapen bij zich hebben gehad van 50 centimeter lang. De politie is met speurhonden naar de schutter op zoek.

Volgens ooggetuigen is het slachtoffer conrector Van Wieren, die naast conrector ook biologieleraar is. Dit meldt het Radio 1. De toestand van de man was dinsdagavond kritiek, maar stabiel.

In een reactie laat Minister Van der Hoeven van Onderwijs weten de schietpartij "afgrijselijk" te vinden. De Minister, die op dit moment in werkbezoek in China is snapt niet "dat jonge mensen met een wapen problemen op willen lossen".

Ook vice-voorzitter De Jong van Onderwijsbond CNV reageert geschokt: "Ik had het niet voor mogelijk geacht dat dit in Nederland zou gebeuren." Hij voegde hier aan toe dat hij niets voelt voor nog meer veiligheidsmaatregelen op scholen.

De leerlingen van de school en ouders zijn verzocht om woensdag 8.30 uur op school te zijn, waar hulp voor hen aanwezig is. De school en de gemeente Den Haag houden om 14.00 uur een persconferentie in het stadhuis.

Update 22.00 uur

De verdachte van de schietpartij heeft zich vanavond aangegeven. De jongen kwam met drie mensen in een auto aan op het politiebureau en gaf zich daar vrijwillig aan. De zoekactie is daarmee ten einde.

Update 22:47 uur

Conrector van Wieren is vanavond aan zijn verwondingen overleden. Dat meldt NOVA zojuist.

van fok.nl

Afbeelding
Hans van Wieren
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-01-04 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:02

stilte, bah ben er enorm van onder de indruk, bah hij deed zn best voor die leerlingen, hij wilde deze mensen voor een k.t salaris kennis bijbrengen..........