Conrector door het hoofd geschoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:01

Jenna schreef:
Je wordt trouwens wel ''rasistisch'' als je al het nieuws hoort.


De media vind het blijkbaar intersanter dan dat Nederlanders een moord of dergelijke plegen. Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:02

Dat is onzin. elke moord wordt verslagen.........

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:04

volgens mij heeft het niets met de kleur van iemands huid te maken maar alles met zijn/haar normen. iemand beoordelen op basis van iemand huidskleur heeft daarom geen enkel nut. niet alle blanken hebben normen en waarden en ook niet alle gekleurde mensen. ik ga volledig mee met SM haar posting dat geweld tegenwoordig iets is wat als gewoon wordt beschouwd en zo de norm: "respect voor het leven" verandert.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:05

Lenn"]
[quote="MargaV"][quote="Lenn schreef:
Ook al plegen allochtonen relatief minder misdrijven, zij hebben er geen recht toe. Ze komen hier oorspronkelijk om een veilig onderdak te krijgen, dan hoeven ze dat veilige onderdak niet kapot te schieten en het óns onveilig te maken.


Kijk, hier ben ik het dus echt mee oneens. Als asielzoekers zoiets doen, kan ik er wel inkomen dat ze geen verblijfsvergunning krijgen. Maar als je een Nederland sstaatsburger bent, dan heeft iedereen, om het zo maar te zeggen, evenveel "recht" om een misdrijf te plegen, dwz. geen. En ik vind dat iedere nederlandse staatsburger, allochtoon of autochtoon, het recht heeft zijn straf in Nederland uit te zitten. Het is zelfs ongrondwettelijk om mensen anders te berechten omdat ze oorspronkelijk een andere nationaliteit hebben, geloof ik.
[/quote]
Hmm hoor je mij praten over anders berechten of dat wij er wel recht toe hebben? Er lag geen nadruk op 'zij'
[/quote]

Ok, dan begrijp ik je misschien verkeerd. Vind je dat allochtone Nederlanders naar het land van herkomst terugmoeten als ze de wet overtreden, of vind je het gewoon ondankbaar? Of vind je dat alle criminelen het land uit moeten?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:07

Ik vind dat zolang je nog in de procedure zit en dus nog geen nederlands paspoort hebt je terug gestuurd moet worden naar land van herkomst als je crimineel bent

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:12

Jee wat moeilijk. Dat kan ik zo eigenlijk niet zeggen Bloos
Ik vind eigenlijk dat er geboortebeperkingen moeten komen, we leven veel teveel bij elkaar op de lip, niet gek dat dat fout gaat.
Dan heb ik het trouwens niet alleen over Nederland, maar over de hele wereld, al die mensen blurgh, daar wordt de wereld echt niet beter van en het mileu al helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door Lenn op 13-01-04 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:15

Even de knuppel in het hoenderhok gooien:
Ik ben half Engels. Heb ik nu ook automatisch minder respect voor andermans leven omdat ik buitenlander ben ? Of tel ik niet mee omdat ik een blanke huidskeur heb ?

Om even on-topic te blijven: wat er in Den Haag is gebeurd is verschrikkelijk. En wat dat betreft maakt het voor mij niet uit of een autochtoon of allochtoon de dader is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:15

Indie"]
en dan ook te bedenken dat er in de 50er jaren turken naar nederland zijn GEHAALT om de onderbetaalde rotklusjes van de nederlanders te doen. Bergen geld werd hun beloofd om zo weer terug gekeert in hun eigen land zich te kunnen redden. Maarja als het geld er niet komt blijven ze toch maar in nederland. Ligt dus ook een deel aan de oude regering. Hiermee praat ik niet goed wat er gebeurd in Nederland.
[/quote]

Dit is een totaal achterhaald excuus!!!! Als wij naar daar trekken om te werken zullen we daar ons werk doen, is het werk gedaan moeten we terugkeren naar ons land van herkomst zonder dat we daar zullen leven van geld toegeschoven van de bevolking van het gastland. Bovendien zullen we daar niet onze kerk mogen bouwen en zullen we ons moeten voegen naar hun cultuur (sluier dragen en geen korte rok) en zullen we moeten maken dat we de taal kennen .... Je moet er niet eens aan denken om je godsdienst openbaar te tonen als je geen islamiet bent en nog minder zal je in je eigen huis doen wat je wenst, want daar zit je enorm onder controle (spreek van kennis met ervaring met de kwestie, die kreeg met enige regelmaat "controle" en als iets niet goed was werd ie daar zonder pardon op gewezen en zelfs meegenomen ter ondervraging!)
Hoe sommigen nu nog niet merken waar het verschil zit ... Hier worden de vreemdelingen aangenomen ook zonder dat ze werken, krijgen centen die van iedereen z'n loon afgehouden is elke maand, bouwen hun kerken en houden hardnekkig vast aan hun gebruiken .... Weigeren de taal te leren/gebruiken ... zucht .... kan zo nog wel even doorgaan, maar heb er geen zin in. Blijkbaar wil een bepaald segment van de mensheid niet inzien dat de aanpassing niet van onze kant uit moet komen ... en nog minder dat die reden van gehaalde turken voor te werken totaal uit de lucht gegrepen is temeer omdat de gehaalde mensen hoofdzakelijk italianen waren Clown

[quote="gijsenkim schreef:
Ik vind dat zolang je nog in de procedure zit en dus nog geen nederlands paspoort hebt je terug gestuurd moet worden naar land van herkomst als je crimineel bent

100% akkoord!
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 13-01-04 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:16

Oberion
Denk dat je een stukje gemist hebt van de discussie........ we waren er al over uit dat we met het woord allochtoon niet elke buitenlander over een kam scheren......... maar dat in de context van een verhaal duidelijk zou moeten zijn hoe dit omstreden woord te lezen.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:18

oberon schreef:
Even de knuppel in het hoenderhok gooien:
Ik ben half Engels. Heb ik nu ook automatisch minder respect voor andermans leven omdat ik buitenlander ben ? Of tel ik niet mee omdat ik een blanke huidskeur heb ?

Om even on-topic te blijven: wat er in Den Haag is gebeurd is verschrikkelijk. En wat dat betreft maakt het voor mij niet uit of een autochtoon of allochtoon de dader is.


engelsen hebben bijna de zelfde cultuur en normen en waarden als nederlanders.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:22

sonjabelgium"]
[quote="Indie schreef:
en dan ook te bedenken dat er in de 50er jaren turken naar nederland zijn GEHAALT om de onderbetaalde rotklusjes van de nederlanders te doen. Bergen geld werd hun beloofd om zo weer terug gekeert in hun eigen land zich te kunnen redden. Maarja als het geld er niet komt blijven ze toch maar in nederland. Ligt dus ook een deel aan de oude regering. Hiermee praat ik niet goed wat er gebeurd in Nederland.


Dit is een totaal achterhaald excuus!!!! Als wij naar daar trekken om te werken zullen we daar ons werk doen, is het werk gedaan moeten we terugkeren naar ons land van herkomst zonder dat we daar zullen leven van geld toegeschoven van de bevolking van het gastland. Bovendien zullen we daar niet onze kerk mogen bouwen en zullen we ons moeten voegen naar hun cultuur (sluier dragen en geen korte rok) en zullen we moeten maken dat we de taal kennen .... Je moet er niet eens aan denken om je godsdienst openbaar te tonen als je geen islamiet bent en nog minder zal je in je eigen huis doen wat je wenst, want daar zit je enorm onder controle (spreek van kennis met ervaring met de kwestie, die kreeg met enige regelmaat "controle" en als iets niet goed was werd ie daar zonder pardon op gewezen en zelfs meegenomen ter ondervraging!)
Hoe sommigen nu nog niet merken waar het verschil zit ... Hier worden de vreemdelingen aangenomen ook zonder dat ze werken, krijgen centen die van iedereen z'n loon afgehouden is elke maand, bouwen hun kerken en houden hardnekkig vast aan hun gebruiken .... Weigeren de taal te leren/gebruiken ... zucht .... kan zo nog wel even doorgaan, maar heb er geen zin in. Blijkbaar wil een bepaald segment van de mensheid niet inzien dat de aanpassing niet van onze kant uit moet komen ... en nog minder dat die reden van gehaalde turken voor te werken totaal uit de lucht gegrepen is temeer omdat de gehaalde mensen hoofdzakelijk italianen waren Clown
[/quote]

Ik wil hier even aan toevoegen dat die "eerste generatie immigranten" zich over de gehele linie zowat perfect aangepast hebben aan de taal, cultuur, gewoontes, etc. Toen werd het hen allemaal nog niet in de schoot gegooid.
Ik ben trouwens zelf ook een nakomeling van zo'n (Italiaanse) familie en wil hen hierbij niet goedspreken, want ik heb nooit bestaan voor hun. Maar het is wel een feit.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:28

Afschuwelijk wat er gebeurt is Huilen
Mijn kinderen zitten nu nog op de basisschool,het was even zoeken maar ze zitten op een van de weinige leuke gemengde scholen hier in de buurt.
Maar wat als ze naar de middelbare school gaan?Tegen die tijd toch maar verhuizen?
Ik zeg de turkse slager en bakker hier op de hoek altijd gedag,prima mensen ze hebben heerlijke broodjes en shoarma. Haha!
Maar als ik zomers in de speeltuin zit kan ik me alleen maar ergeren aan de buitenlandse kinderen.Echt in elke zin worden de meest vreselijke vloeken gebruikt en dan hebben ze niet eens ruzie maar zijn aan het spelen.Als ik er wat van zeg word er nog meer gescholden.Dus gaan we op de fiets naar een speeltuin waarvoor entree betaald moet worden,daar komen ze niet!
De hele buurt word hier geterroriseerd door een groepje marrokaanse jongeren,wij hebben tot nu toe geen last van ze.(De kinderen mogen alleen niet alleen naar oma en opa een straat verder omdat ze precies daartussen hangen en dat gewoon bedreigend overkomt), maar een ander gezin in de straat is hiervoor verhuisd,hun banden zijn lekgestoken en ze zijn bedreigd,Totdat ze zijn gevlucht.........weer een nederlands gezin minder in Den Haag!!!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:31

gijsenkim schreef:
Oberion
Denk dat je een stukje gemist hebt van de discussie........ we waren er al over uit dat we met het woord allochtoon niet elke buitenlander over een kam scheren......... maar dat in de context van een verhaal duidelijk zou moeten zijn hoe dit omstreden woord te lezen.


Oeps, je hebt gelijk. Ik heb niet alles gelezen !!! Dan heb ik verder niets te zeggen behalve dan dat ik hoop dat het slachtoffer er weer bovenop komt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:33

Geeft niks. er worden ook zoveel woordjes gezegd in een korte tijd Haha!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:37

oberon schreef:
Even de knuppel in het hoenderhok gooien:
Ik ben half Engels. Heb ik nu ook automatisch minder respect voor andermans leven omdat ik buitenlander ben ? Of tel ik niet mee omdat ik een blanke huidskeur heb ?

Om even on-topic te blijven: wat er in Den Haag is gebeurd is verschrikkelijk. En wat dat betreft maakt het voor mij niet uit of een autochtoon of allochtoon de dader is.


Oberon als je niet met een grote groep dag en nacht in een portiek of in de stad rondhangt en mensen het leven zuur maakt ben je voor mij oke, ongeacht je huidskleur! Haha!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:42

Is hij al opgepakt?

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:43

hij heeft zich gemeld lees ik net

edit; heeeeele domme typo Bloos

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:47

En er heeft zich ook een tweede verdachte gemeld Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:48

gemelt?

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:48

gemeldt Clown

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:52

lis schreef:
gemeldt Clown

Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:52

leentje schreef:
Ik wil hier even aan toevoegen dat die "eerste generatie immigranten" zich over de gehele linie zowat perfect aangepast hebben aan de taal, cultuur, gewoontes, etc. Toen werd het hen allemaal nog niet in de schoot gegooid.
Ik ben trouwens zelf ook een nakomeling van zo'n (Italiaanse) familie en wil hen hierbij niet goedspreken, want ik heb nooit bestaan voor hun. Maar het is wel een feit.


Wel vreemd dan dat je zoveel vreemde oudjes ziet met de kleinkinderen in hun kielzog die moeten vertalen voor hen of nog beter oud en jong samen naar de winkel van "rashid" of "mohamed" omdat ze daar niet moeten de moeite doen om de taal te spreken die ze soms zelfs verfoeien Clown Ze hebben meestal (!!!) meer respect voor hun gastland omdat ze nog goed weten waarom ze naar hier zijn gekomen en wat ze van hun gastland allemaal krijgen Knipoog. Da's iets anders dan integratie Knipoogl

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 22:57

Zijn dat de oudjes die toen ze jonger waren naar hier kwamen om in de mijnen ed te werken Sonja? Dacht het niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:02

Die eerste generatie daarvan zit een groot gedeelte in de Wao. Niet onterecht ze hebben heel hard gewerkt en echt wel hun lijven kapot gewerkt. Voor hun was het ook niet noodzakelijk dat ze de taal zouden leren omdat ze gewoon weer terug zouden gaan. Waarom ze niet terug zijn gegaan is gissen. Het is niet de oudere generatie waar de problemen mee zijn. Het is een deel van de generatie van nu die de problemen maakt en het verziekt voor een heel groot deel van de mensen die hier wel proberen wat van hun leven te maken

Ineke2

Berichten: 33138
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 23:02

De dader is gepakt...net op het nieuws...