Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:48

Heb ik ook sinds gisteravond, iemand geantwoord twee maal dat we ze graag komen halen. Eerste keer dacht ik huh, staat geen bericht? Tweede keer goed gecontroleerd, afgesloten en ik kijk nu weer en weer is mijn bericht naar diegene verdwenen, straks maar eens bellen.

*edit* net gebeld, maar meneer had wel van iemand anders meteen bericht en daar zijn ze nu aan verkocht. Helaas, want ik berichtte ook direct nadat het binnenkwam. Voortaan toch maar sneller bellen..

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:51

Als het pakket ook binnen de afmetingen valt (100x50x50) en onder de 10 kilo is, kan het bedrag niet anders zijn dan 6,50 (of 6,95 indien met frankeermachine gefrankeerd)!!
(en 10 - 30 kilo met een afmeting van maximaal 176x78x58) is 12,71.

Jolien87 schreef:
Ik heb het idee dat ik zelf een rare koper ben, maar ik weet het niet zeker. Ik had €30 geboden op een opvouwbare hangmat. De verkoper ging hiermee akkoord en een paar dagen later stuurde ze dat de verzendkosten €13,25 waren. Daar schrok ik wel een beetje van want ik ging uit van het standaard pakket tarief. Volgens de verkoper was dit het bedrag voor aangetekend verzenden, voor normaal verzenden moest ik €9,75 betalen. 'En dan had ze het nog niet over het inpakken en brengen naar het postkantoor'. Het bedrag zei me al niet zoveel en toen ik op de site van postnl keek stond dat bedrag ook nergens. Ik heb dus gevraagd via wie/wat ze het verzendt maar daar krijg ik geen antwoord op. De hangmat is lichter dan 10 kg.

Jolien87

Berichten: 17479
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:56

Kentaro schreef:
Als het pakket ook binnen de afmetingen valt (100x50x50) en onder de 10 kilo is, kan het bedrag niet anders zijn dan 6,50 (of 6,95 indien met frankeermachine gefrankeerd)!!
(en 10 - 30 kilo met een afmeting van maximaal 176x78x58) is 12,71.

Jolien87 schreef:
Ik heb het idee dat ik zelf een rare koper ben, maar ik weet het niet zeker. Ik had €30 geboden op een opvouwbare hangmat. De verkoper ging hiermee akkoord en een paar dagen later stuurde ze dat de verzendkosten €13,25 waren. Daar schrok ik wel een beetje van want ik ging uit van het standaard pakket tarief. Volgens de verkoper was dit het bedrag voor aangetekend verzenden, voor normaal verzenden moest ik €9,75 betalen. 'En dan had ze het nog niet over het inpakken en brengen naar het postkantoor'. Het bedrag zei me al niet zoveel en toen ik op de site van postnl keek stond dat bedrag ook nergens. Ik heb dus gevraagd via wie/wat ze het verzendt maar daar krijg ik geen antwoord op. De hangmat is lichter dan 10 kg.


Dat was ook mijn gedachte, en áls het al groter of zwaarder was geweest dan was het ook niet €9,75 geweest. Daarom dus mijn vraag aan haar welk postorderbedrijf ze gebruikt maar daar hoor ik niets over.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:59

Ik zie helaas geen telefoonnummer anders had ik ook gelijk gebeld!
Ik heb haar nu 2x mijn nr gestuurd en hoop dat ze mij smst of dat ik toch haar giro ontvang

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:02

Oh balen dat er weer dingen mis gaan met de chat. Verklaar misschien wel waarom ik geen reactie krijg op een bericht wat ik gisteren gestuurd hen.
Helaas ook geen andere mogelijkheid dan alleen berichten sturen. Zal vandaag nog eens proberen

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:05

Ik had ook problemen met de chat. De persoon die interesse had in mijn zadel heeft mij een sms gestuurd. Bleek ook dat mijn bericht van de chat niet aangekomen was....

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:11

Nog een bericht verstuurd. Weet wel waar het is maar vind zo stalkerig om telefoon nummer op te zoeken of er langs te rijden

Weet iemand of je die voorgestelde advertenties op basis van de zoekgeschiedenis kan verwijderen? Vind zo irritant

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:09

Nou ik heb toch sms gekregen met gegevens en geld over gemaakt en ze zei dat het vandaag op de post ging *\o/*
Ben zo blij want het boek is verders nergens beschikbaar voor een degelijke prijs en ik koop het voor een vriend

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:17

Er zijn idd problemen. Hij heeft gisteren wel gereageerd maar krijg nu pas het bericht binnen met afzender tijd 20:14 gisteren avond

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:17

Ik denk: das een goed idee! Maar diegene staat geen prive berichten toe van mensen die geen vrienden zijn..

Idd die mp chat doet raar

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:18

shilady, fijn dat het alsnog goed gaat komen! Moet eerlijk zeggen dat ik bang was dat ze met het hogere bod in zee gegaan was... :o

Dat is apart?!? Ik ontvang zojuist een bod op een advertentie die ik gister verwijderd heb (ivm verkocht)?!?
Kan zelf de advertentie ook niet meer vinden?!?

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:19

Hier op dit moment geluk. We gaan over van een landelijk sfeertje naar industrieel en op de een of andere houden we er geld aan over.

Gisteren ook nog een fiets verkocht voor meer dan we verwacht hadden dus we zijn erg happy met MP momenteel.

Alleen nu weer één dingetje... We hebben een sidetable te koop staan, zowel op MP als op FB. En werkelijk iedereen doet een bod en reageert daarna niet meer :+

Nu wordt hij als het goed is vanavond toch opgehaald...

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:44

Ik heb mijn auto te koop staan. Krijg ineens heel veel geïnteresseerden achter elkaar. Zozeer zelfs dat iedereen vandaag/ morgen wil komen om maar als eerste te zijn. Maar als puntje bij paaltje komt dan hoor ik ineens niks meer. Beetje jammer....ahhh ja er staat zaterdag een proefrit gepland. Hoop dat het gaat lukken.
Iedereen succes met verkopen!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:13

Kentaro schreef:
shilady, fijn dat het alsnog goed gaat komen! Moet eerlijk zeggen dat ik bang was dat ze met het hogere bod in zee gegaan was... :o


Ja ik ook
En ik dacht sjonge voor dat bod van 1 euro meer -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:30

Donna89 schreef:
Er zijn idd problemen. Hij heeft gisteren wel gereageerd maar krijg nu pas het bericht binnen met afzender tijd 20:14 gisteren avond
Hier zijn nu ook berichten van mij verschenen die ik gisteravond al had gestuurd. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:36

Zuchini schreef:
Ik heb mijn auto te koop staan. Krijg ineens heel veel geïnteresseerden achter elkaar. Zozeer zelfs dat iedereen vandaag/ morgen wil komen om maar als eerste te zijn. Maar als puntje bij paaltje komt dan hoor ik ineens niks meer. Beetje jammer....ahhh ja er staat zaterdag een proefrit gepland. Hoop dat het gaat lukken.
Iedereen succes met verkopen!


Wij zoeken juist een auto. Zelfs als we binnen de paar uur bellen na het plaatsen van advertentie moeten we al wachten omdat er andere gegadigden zijn en telkens zijn ze verkocht... Zijn al 9 maand aan het zoeken en hebben het nu echt wel gehad.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:41

DeMolenhoek schreef:
Zuchini schreef:
Ik heb mijn auto te koop staan. Krijg ineens heel veel geïnteresseerden achter elkaar. Zozeer zelfs dat iedereen vandaag/ morgen wil komen om maar als eerste te zijn. Maar als puntje bij paaltje komt dan hoor ik ineens niks meer. Beetje jammer....ahhh ja er staat zaterdag een proefrit gepland. Hoop dat het gaat lukken.
Iedereen succes met verkopen!


Wij zoeken juist een auto. Zelfs als we binnen de paar uur bellen na het plaatsen van advertentie moeten we al wachten omdat er andere gegadigden zijn en telkens zijn ze verkocht... Zijn al 9 maand aan het zoeken en hebben het nu echt wel gehad.


Dat is ook balen zeg... toevallig op zoek naar een Audi q5 uit 2013? :P

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:42

Vrees dat die iets boven ons budget ligt :P We kunnen tot 12.000 gaan. Dan verwacht je toch wel al wat te vinden...

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:18

Ja dan zou je toch prima een auto moeten kunnen vinden inderdaad. Als ik tips mag geven: bellen is beter, wacht niet te lang met afspraak proefrit en je kan gewoon vragen of ze je willen bellen/appen als er iemand sneller is of hoger biedt. Meeste mensen willen zsm verkopen.
Weet niét of het nuttig is... heel veel succes. Míjn zaterdag-potentiële -koper komt vanmiddag al. Fijn want dan weet ik vlot of hij m gaat nemen en dan ben ik er vanaf. Wat mij betreft tot nu toe de enige echt serieuze persoon.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:22

Ik bel en ik vraag direct wanneer we mogen komen maar telkens komen er al andere voor ons en telkens is hij verkocht. Echt al meer dan 30 keer voor gehad. En diegene die dan niet zijn verkocht, tja... Die zien er dan ook echt niet meer uit :P

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:17

De beste man heeft me gebeld gelukkig. Dus morgen ga ik bij een stal kijken hier in de buurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:48

Hier vandaag ook problemen met MP. Heel irritant!
Ik kreeg reacties niet of alleen het eerste woord, en dan ook nog eens een paar uur (of halve dag) later :(
Vervelend wanneer je een gesprek met iemand voert.

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:55

Hier had mijn vriend al zo goed als een dag afgesproken om een Nintendo Switch op te gaan halen.. man laat vervolgens niks van zich horen. Dus nog een berichtje er achteraan..

Blijkt ie verkocht te zijn aan een andere bieder voor wel €10,- meer. |o

Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:11

Die vervloekte side table zou vanavond worden opgehaald en ze zouden nog even laten weten hoe laat...

Maar of het aan marktplaats ligt of niet... Nog niks gehoord :\

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:28

DeMolenhoek schreef:
Ik bel en ik vraag direct wanneer we mogen komen maar telkens komen er al andere voor ons en telkens is hij verkocht. Echt al meer dan 30 keer voor gehad. En diegene die dan niet zijn verkocht, tja... Die zien er dan ook echt niet meer uit :P


Omg 30 keer, dan geef je de moed ook wel op inderdaad. Sterkte en succes dan maar, je kan ook autoscout proberen, daar staan er meer op. 'Mijn' meneer heeft een uur gedaan om de auto te bekijken en wil nu een aankoopkeuring laten doen zaterdag. We zullen zien dus.