Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27803
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:58

Hier werd vanmorgen onze oude piano opgehaald. Ding was niet meer te stemmen. Kwamen drie mannen die superblij ermee waren. Want...

Ze gaan hem boven op een carnavalswagen zetten! _O-

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:12

Woehahaha :') goede bestemming voor de piano!

Ja 'nummervragers' hier ook gehad. 'Mag ik je nr ik kom vanavond halen'. Eeeh zou m'n adres niet handiger zijn en de vraag of het überhaupt kan vanavond? 'Nee nee alleen nr' joeeee ga jij maar lekker naar een winkel toe.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:43

Nu gedonder... heb een boek via mp gekocht, betaald en betaald voor brievenbuspakketje.. inmiddels dagen later, ik krijg geen tracking code, geen enkele reactie maar ik heb ook geen boek ontvangen... goed poedersuiker...

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:39

Krijg een bod van iemand,2000,- onder de vraagprijs en dan met de tekst erbij '' ik ben een serieuze bieder''

Toch een mailtje gestuurd met ons tel nummer en raad eens,ze bellen niet eens :P

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:52

Anoniem schreef:
Nu gedonder... heb een boek via mp gekocht, betaald en betaald voor brievenbuspakketje.. inmiddels dagen later, ik krijg geen tracking code, geen enkele reactie maar ik heb ook geen boek ontvangen... goed poedersuiker...


Ik heb precies hetzelfde, maar ik wacht het nog even af...
Hopelijk komt het nog

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:16

Haha moet hier toch wel even om lachen :')

Ik kwam net weer een zadel tegen op 2dehands. Dit zadel heeft een dikke maand geleden ook op Facebook en ook op 2dehands gestaan.
Enkel het merk en moet met spoed weg! En de vraagprijs natuurlijk...

Ik had destijds wel interesse in dat zadel en even een mailtje gedaan met de inchmaat, boommaat en minimum vraagprijs.
Krijg enkel terug 'Ik wil er X bedrag voor'.
Nogmaals gevraagd achter inchmaat en boommaat want als die kloppen heb ik er het geld graag voor over.
Tegenreactie: heeft op een C-D pony gelegen.

Er hebben destijds ook meerdere mensen in de facebookgroep gevraagd naar de inchmaat en boommaat maar enkel dit antwoord kan ervanaf.
Meerdere mensen die advies hebben gegeven om de beschrijving wat gedetailleerder te maken.

Zadel staat er nu dus nog steeds op, zonder beschrijving, mét vraagprijs.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:37

Dat zijn mensen die de boom en inch maat gewoon niet weten.
Dat hebben zo op hun d pony gegooid en met al hun kunde beoordeeld dat het wel paste. En dan krijg je deze informatie.

Maar zo zie je ook bij zadels waar het wel zo simpel is steeds fout staan.
Kieffer maat 2 en dan zeggen dat het daarom een brede boom heeft of zoiets.
Terwijl die 2 juist voor de inch gaat (18)
En de boommaat altijd standaard uit de fabriek komt.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:23

Meestal staat de maat gewoon in het zadel geponst, en ik neem aan dat als je een zadel koopt ook even o het kaartje kijkt wat je precies koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:35

LauraO schreef:
Anoniem schreef:
Nu gedonder... heb een boek via mp gekocht, betaald en betaald voor brievenbuspakketje.. inmiddels dagen later, ik krijg geen tracking code, geen enkele reactie maar ik heb ook geen boek ontvangen... goed poedersuiker...


Ik heb precies hetzelfde, maar ik wacht het nog even af...
Hopelijk komt het nog


Pfoe.. nu ik vermeld dat ik anders melding ga maken bij MP ben ik ineens voorbarig en komt het heus wel. Maar puntje bij paaltje krijg ik nog steeds geen tracking code van d'r terwijl ik expres heb gevraagd het te versturen als brievenbuspakket vanwege die track & trace code.. word nu een beetje goed pissig.

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:41

t&t op een brievenbus pakket heb je niet zoveel aan

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:43

Maar heb je toch meer aan dan een paar postzegels + dat ik voor brievenbuspakket heb betaald. Had bij andere verkopers het boek ook kunnen kopen met 'reguliere' post en dan was het twee postzegels geweest, vind ik een verschil, max 2 euro of 3,95...

Jolien87

Berichten: 17477
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:26

Ik heb mijn gloednieuwe panama jacks op mp gezet, ze kostten nieuw €99,95. Krijg ik net een bod van €15,-. Die is gek. :')

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:32

als zo'n brievenbus pakket verdwijnt kunnen ze het niet traceren bij mijn weten.

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 04:27

Waarom krijg je dan een traceer code en betaal je meer?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:06

Ben op zoek naar iets, gevonden in de buurt dus mail gedaan dat ik interesse heb, krijg gewoon niks terug.
Interesse in iets anders, hetzelfde verhaal, beide nog een mail erachteraan gestuurd, krijg ik eindelijk van 1 reactie terug waar ik nog niks aan heb, wil je nou verkopen of niet?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:39

Sowieso gaat het sorteerproces anders dan met gewone brievenbuspost. Heb ik van meerdere postNL medewerkers bevestigd gekregen en een brievenbuspakket dient te worden gescanned voordat ie in de bus ligt. Dus ja, er zit wel degelijk verschil in.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:06

_mexx_lady_ schreef:
Meestal staat de maat gewoon in het zadel geponst, en ik neem aan dat als je een zadel koopt ook even o het kaartje kijkt wat je precies koopt.

Kaartje?
Als jij 2e hands een zadel koopt hangt er toch geen kaartje aan.

Niet bij elk merk staat het er in geponst.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:14

En als het al een wat ouder zadel is is vaak een eventuele opdruk al wel versleten of in ieder geval niet meer goed leesbaar

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:35

hier weer heeeele trage communicatie op facebook.
had gereageerd op een advertentie van iemand die spulletjes zocht voor haar mini shet, en ik had een deken aangeboden.

eerst was de prijs prima dus stuurde ze een pb, toen moest er ineens weer wat van de prijs af (nieuwe deken vp was 10 euro) had haar daarna al aangeboden om er een lager bedrag van te maken (16 incl. ) daarna allerlei verschillende verzendmethodes aangeboden om kosten te besparen en toen ging ze akkoord met DHL.

ik had mijn rekeningnummer daarvoor al gegeven en vroeg dus waar het pakketje heen mocht, weer geen reactie. berichten zijn al lang gelezen maar geen reactie.. ondertussen heeft ze vandaag wel in 5 verschillende groepen de advertentie opnieuw geplaatst

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:00


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:09

Ik vertrouw daarbij toch iets meer op het oordeel op mensen die op verschillende afdelingen van PostNL werken. :+

Met de track & trace kan je namelijk wel zien dat het brievenbuspakketje in ieder geval verstuurd is; dan moet ie nml gescanned worden. Nu weet ik helemaal niks, behalve dat ik maar geduld moet hebben want woensdag is ze pas thuis en heeft ze de code pas.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:19

Dit keer heb ik een kaartje gekocht voor de camping van een festival (je moet losse camping kaartjes kopen, naast je weekend ticket)

Vriendin wil mee maar camping was uitverkocht. Via ticketswap wel een weekend kaart kunnen bemachtigen (ook uitverkocht) maar die camping tickets waren toch lastig te krijgen. Steeds binnen 10 seconde weer doorverkocht op ticketswap.

Nu zo brutaal geweest om iemand via marktplaats aan te spreken of hij zijn camping kaartje los wilde verkopen. Hij gaf aan dat hij het liever als setje verkocht.
Ik wees hem er op dat de weekend tickets via ticketswap ook binnen 30 seconde na plaatsen verkocht worden voor de hoofdprijs. Daar had hij zelf niet aan gedacht om het op TS te zetten dus dat ging hij meteen doen. Afijn ik kon zo mooi zien dat hij dat inderdaad deed, en hup meteen iemand die zijn kaart kocht. Hij blij, en ik blij want toen wilde hij wel zijn camping ticket aan ons verkopen via TS.

Ik heb met TS toch altijd het gevoel dat niet betrouwbare mensen zich daar niet aan wagen. De e-tickets worden ook gecontroleerd op echtheid.

Kon ook meteen via TS zijn facebook profiel opzoeken, en dat zag er ook goed uit. Ik zag ook meteen waarom hij niet ging. Hij heeft zijn been gebroken :+

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:06

Dat van de track en trace code op een brievenbuspakket klopt dat het eerst gescand wordt. Ik ben zelf studentbezorger geweest voor PostNL. Je weet dan alsnog niet veel meer. maar als het pakketje gescand is gaat die mee in de bezorging. Als er nog niks gescand is, zit het nog in het proces van sorteren e.d.

Bij mij nu bericht dat het verstuurd is, maar geen code ontvangen. Ben benieuwd!

sasja0705Jarig
Berichten: 2036
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:28

Zo, het wordt weer vermakelijk: heb mijn Samsung Galaxy op mp geze. Vp met bieden toegestaan. Nog expliciet vermeld dat ik NIET op reacties zoals " voor x€ kom ik m NU halen" zit te wachten :+
En ja hoor, wordt overspoelt hiermee en was vergeten mijn tel-nr eruit te halen... oeiii, in die tijd dat ik de advertentie aanpaste, meteen 5 telefoontjes :-)
En natuurlijk nog de halve nacht onzin-biedingen.
Ook altijd leuk,dat er een ,zo lijkt, alleen een bepaalde groep mede-landers meteen erop reageert
~~}>
Nu dus met rust afwachten todat se storm over is, dat ding werkt perfect, ligt niet in de weg en vreet geen brood.
Over n tijd komen dan de echt geïnteresseerden. Mijn laatste heb ik toen aan een jochie van 12 verkocht.Vaders vertelde trots dat hij de hele zomer klusjes gedaan had om ervoor te sparen. Ik vond het zo aandoenlijk toen die jongen het geld aan ' t tellen was dat ik hem toen nog het hoesje en 20 retour voor de spaarpot gegeven heb. Zo iemand gun ik iets van harte en doe graag wat van de prijs af :-)

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:09

sasja0705 schreef:
Mijn laatste heb ik toen aan een jochie van 12 verkocht.Vaders vertelde trots dat hij de hele zomer klusjes gedaan had om ervoor te sparen. Ik vond het zo aandoenlijk toen die jongen het geld aan ' t tellen was dat ik hem toen nog het hoesje en 20 retour voor de spaarpot gegeven heb. Zo iemand gun ik iets van harte en doe graag wat van de prijs af :-)


Ik vind je leuk *\o/*