Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:14

Heb hem direct geblokkeerd. Jammer dat ik zijn marktplaats naam niet weet, anders kon ik het melden. Hij reageerde direct op de app.

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:16

Waarom heb je niet even gevraagd hoe en wat dan? In plaats van meteen te blokkeren?

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:17

Dat deed ik ook, maar toen zei hij: laat maar, dit duurt mij te lang

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:24

Als genoeg mensen die ene cent overmaken krijg je toch een aanzienlijk bedrag...en voor 1 cent gaan mensen geen melding maken.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:25

Ja joh tegenwoordig moet oplichten ook nog snel gaan he :')

Nu goed, kan zomaar dat is gewoon eerlijk en snel wou verkopen maar ik volg je gevoel.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:27

_mexx_lady_ schreef:
Ja joh tegenwoordig moet oplichten ook nog snel gaan he :')

Nu goed, kan zomaar dat is gewoon eerlijk en snel wou verkopen maar ik volg je gevoel.


:') echt hè!! Hihi

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:16

Zuchini schreef:
Ok dit wil ik even bij jullie checken. Koper is akkoord gegaan met de koop. Ipv dat hij het geld overmaakt, vraagt hij mij om 1 cent over te maken naar zijn rekening. Ik vertrouw dit niet zo, maar misschien is het iets nieuws van ing?

Hoi, wil je mij betalen ik heb een betaalverzoek gemaakt van 0,01 euro http://slimverzoek.nl/ce97e206b953f22a5d5d36a2c7106991


wijziging: Laat maar zitten, het duurt hem te lang, zegt hij. Heb hem direct geblokkeerd. Het is maar 39, de Romy 85 kleur jeans



ik las dit er over op marktplaats, dat is zodat hij kan betalen, zonder uitwisseling van rekening nummers om anoniem te blijven, tenminste zo begrijp ik uit de tekst.

http://help.marktplaats.nl/help/account ... -berichten

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:07

Wel mooie pumps die Jimmys! Veel te groot voor mij helaas.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:29

Stille meelezer wil hier even op reageren. Kijk uit met die cent overmaken. Hiermee zijn wij laatst voor tientallen euros opgelicht. Op een of ander manier kunnen ze dan geld van je rekening afhalen. Niet doen dus!!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:37

bridgetF schreef:
Zuchini schreef:
Ok dit wil ik even bij jullie checken. Koper is akkoord gegaan met de koop. Ipv dat hij het geld overmaakt, vraagt hij mij om 1 cent over te maken naar zijn rekening. Ik vertrouw dit niet zo, maar misschien is het iets nieuws van ing?

Hoi, wil je mij betalen ik heb een betaalverzoek gemaakt van 0,01 euro http://slimverzoek.nl/ce97e206b953f22a5d5d36a2c7106991


wijziging: Laat maar zitten, het duurt hem te lang, zegt hij. Heb hem direct geblokkeerd. Het is maar 39, de Romy 85 kleur jeans



ik las dit er over op marktplaats, dat is zodat hij kan betalen, zonder uitwisseling van rekening nummers om anoniem te blijven, tenminste zo begrijp ik uit de tekst.

http://help.marktplaats.nl/help/account ... -berichten


Dit is precies andersom :D Dit is er zodat jij als verkoper je rekeningnummer en gegevens niet hoeft te geven!
Als de koper wil dat jij een cent naar hem/haar overmaakt zou ik het ook absoluut niet vertrouwen!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:43


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:44


Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:47

Als je naar slimverzoek.nl gaat krijg je meteen een blanco site met een abn amro logo bovenin. Dat klopt dus echt niet.

*edit* nu maar hopen dat ik met het openen van die site geen poort open gezet heb voor die gasten :+

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:39

Abercrombie schreef:
Als je naar slimverzoek.nl gaat krijg je meteen een blanco site met een abn amro logo bovenin. Dat klopt dus echt niet.

*edit* nu maar hopen dat ik met het openen van die site geen poort open gezet heb voor die gasten :+


Dit heb ik gelijk gedaan, toevallig dat jij daar ook aan dacht. Ik kreeg een lege pagina. Nee hoor, ik was er sowieso niet ingetrapt.

bruintje123 schreef:


Ja dit is het helemaal! Nou ja, dan zijn we gelukkig allemaal weer wat wijzer geworden.

_Nadia_

Berichten: 2652
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:51

Ik kreeg vannacht om kwart voor 3 een email over iets dat we te koop hebben staan. Ik was wakker met 1 van de kinderen en kon dus direct reageren.
Reactie: Ik hoef m niet meer, je reageert veel te snel..

Tis ook nooit goed.. heb al eens gehad dat ik 's nachts een mail krijg en t de volgende ochtend pas zie, en dan hoeven ze m niet omdat de reactie te lang op zich laat wachten, en nu dit.

Captain

Berichten: 21375
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 13:54

Ik zou dan een week later wat sturen: 'nou dan niet.'
Of een maand later. :')

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:12

Het is inderdaad nooit goed. Ik heb heel veel dingen te koop staan. Als ik dan iemands bod accepteer is het van: Ik zie er vanaf, of reageren helmaal niet meer. Okeeee. Of tot en met de betaling gegevens tot akkoord gekomen, en na een week staat het geld er nog niet op en reageert men niet meer. -O-

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:39

Wat maakt dat nou uit dat je te snel reageert? Slapste excuus ooit om ergens vanaf te zien...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:22

Nou ja zeg, wat een maf antwoord.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:14

pff ik heb momenteel mijn auto te koop: Man komt met dochter kijkt onder de motorkap. Hmm ja dat is niet goed de distributieriem ligt bloot. Dat heb ik zelf ook gehad met mijn auto en er een steen in gehad en de auto helemaal kapot. Ik denken denken en snapte hem helemaal niet. Later ging het lampje bij mij branden dat ze het over de multiriem hadden die altijd zichtbaar is. Dat uitgelegd, maar nee multiriem en distributieriem waren hetzelfde. Dus later nog ff een linkje gestuurd die het verschil uitlegde. maar nee ze hadden nu geen interesse meer UHM

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:20

quickie schreef:
pff ik heb momenteel mijn auto te koop: Man komt met dochter kijkt onder de motorkap. Hmm ja dat is niet goed de distributieriem ligt bloot. Dat heb ik zelf ook gehad met mijn auto en er een steen in gehad en de auto helemaal kapot. Ik denken denken en snapte hem helemaal niet. Later ging het lampje bij mij branden dat ze het over de multiriem hadden die altijd zichtbaar is. Dat uitgelegd, maar nee multiriem en distributieriem waren hetzelfde. Dus later nog ff een linkje gestuurd die het verschil uitlegde. maar nee ze hadden nu geen interesse meer UHM


Respect dat je nog zoveel moeite steekt in een nitwit. Die gaat ontdekken dat alle auto's die hij gaat bekijken een blootliggende 'distributieriem' hebben.....

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:36

Ik verkoop een grote koffer/kist. Meerdere keren bod gehad. Elke keer akkoord gegaan en daarna geen reactie meer... ding staat onwijs in de weg en wil er echt niet de hoofdprijs voor... of mensen die vragen of ik m kan verzenden... ding is 1.10 bij 75 en 55 hoog... weegt 23 kilo en dat voor 25 euro in totaal... wat denk je zelf pff...

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:29

Ik had een zadel in de duurdere prijsklasse te koop. Veel biedingen en interesse, maar geen definitieve koper.
Van de week was er iemand die de vraagprijs bood, pas 1 dag actief op marktplaats.... Maar fijn contact gehad en heeft het zadel gekocht. Nu 3 mensen via marktplaats waar ik al langer contact mee had die vragen of het echt al verkocht is en dat we er qua prijs wel uitkomen etc.
Houden ze dan wel je advertentie steeds in de gaten?
Dus niet alle mensen die 1 dag actief zijn op mp hebben kwade bedoelingen.

Maar ook wel mensen die bieden en dan hoor je niets meer. Maar dat is meer met dekjes.
Met dekens ook nooit problemen.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:40

Mijn vader krijgt van een verkoper een linkje van Tikkie me. Beetje raar, is dit betrouwbaar? Er staat het over te maken bedrag en een link naar je rabo app, daar moet je vervolgens inloggen. Nergens komt het rekeningnummer te pas van de verkoper. Ik vertrouw er niets van :/

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:42

If it smells like oliebol...

Ik zou er niet op in gaan