Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:40

Geurkaarsenliefhebbers Facebook pagina ;)

Pirouette66

Berichten: 622
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:11

Kirja schreef:
Pirouette, Ik vind Summer soleil heerlijk fris-zoet maar toch lastig te omschrijven!
Als ik op de site kijk kan ik maar lastig kiezen, alles klinkt zo lekker!

Maar wat voor brander gebruiken jullie voor Scentsy? Ik heb mijn elektrische maar weer eens tevoorschijn gehaald, een van scentchips en de waxine brander geprobeerd maar heb telkens maar een 4 uur geur ;(

Yv, je centjes ingewisseld voor wat lekkers!

Sky, waar is die online party te vinden dan? Ben wel benieuwd als ik dat zo lees :')


4 uur is wel heel kort! Dan worden ze toch te warm..
Ik gebruik Scentsy warmers, maar ook een lamp-warmer met een 25W ovenlampje en mijn elektrische hotplate warmer van Glade. Daarmee gaan ze rond de 15 uur mee (sommige iets minder, maar ik heb er van de week 1 gehad die gaf na 25 uur nog geur)

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:40

Ah, die pagina ben ik geen lid van..

Hmm, ik heb een scentchips brander van 20 watt. Word ook echt niet heel warm, kan de buitenkant gewoon aanraken als hij aan staat.
Maar dat is nogal een verschil in branduurtjes :wow:

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:03

Ik heb winter Candy weer eens aangezet vanmorgen, dat blijft toch ėėn van mijn favorieten.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:16

Vinden jullie een elektrische brander fijn? Ik gebruik een simpele die theelichtjes eronder nodig heeft.
Vraag me af of het 't waard is om een elektrische aan te schaffen. :)

Oehh heb net allemaal nieuwe geurtjes besteld.. hier komt de winter eraan dus wilde graag iets in de vorm van winter. Wil ze heeel graag proberen.. maar nog een week wachten tot ze aankomen. :P

- Spiced Maple & Citrus (op notes of citrus, orange, peach: middle notes of cinnamon, cardamom, greens with a nutty centre and supporting bottoms of maple syrup, caramel, vanilla and hone)
- Woodsmoke (kampvuur)
- Blackberry Fig (zwarte bessen/vijg)
- Blueberry Muffin
- Cornucopia (Autumn, spring or Christmas, this delicious fragrance is a delicious blend of apple, pumpkin, cinnamon, clove, caramel, banana and nuts)
- Cubans & Brandy (voor de mannen? :P Had goede reviews) ) zingy top notes of
sparkling wine accord, peach fizz, orange peel, apple slices, anjou pear, cr me de cassis,
Middle notes of velvet jasmine, magnolia petals, lily of the valley, orange flower, lavender and caramel and base notes

of patchouli, creamy sandalwood, cashmere musks, smooth amber and crushed vanilla bean.
- French Pear (dit was een verzoek van iemand, houd zelf helemaal niet van peer :') )
- Gingerbread (yumm) (Sweet sugary top notes become the perfect companion to a spicy
pumpkin gingerbread with heart notes of nutmeg, clove and
cinnamon. bottom notes of hazelnut and caramel)

- Moroccan Amber (mint, apple, clove, geranium, cinnamon and eucalyptus
with bottom notes of vanilla, patchouli, wood and musk)
ik hoop dat deze ruikt naar de pickwick tea Moroccan Mint, die vind ik echt héééérlijk.
- Peach Preserve (perzik) (Peaches, orange juice, apricot nectar and vanilla)

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:58

Ik vind een elektrische brander fijn de branders die ik gebruik hebben een 25 wat lamp en met hun formaat zijn ze daarmee prima geschikt voor de zachtere was soorten tot de wat hardere soja was. De melts geven veel langer geur af op de elektrische hier doen ze het rustig 2 tot 3 dagen, in de hal soms 4 dagen en die lamp zet ik nooit uit fungeert als nachtlampje voor de katten zo ruikt de hal en de kattenkamer waar de bak staat ook lekker fris ;)

Noomii1994
Berichten: 57
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: Oss

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:05

Ik hé de nu twee elektrische branders en gebruik die met waxinelichtjes bijna niet meer. Heb die van de action op mijn nachtkastje als smorgens mijn wekker gaat klik ik hem aan en snooze ik nog even door en als ik er echt uit moet ruikt mijn kamer heerlijk. <3

Anoniem

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:22

Ik heb ook een elektrische. Ik vind het ideaal dat je dan niet meer met vuur zit:
- je kunt hem makkelijk aan en uit doen, geen gedoe met lucifer of aanstekers.
- ik vind de rook die vrijkomt bij het uitblazen van lucifer/kaarsen echt niet lekker ruiken -> geen last meer van.
- Je kunt het onbeheerd laten staan (eventueel met dieren de deur wel dicht natuurlijk, wax blijft gewoon vloeibaar en dat wil je niet over je huisdier.)
- Ik kan de hoeveelheid licht (en dus hoeveelheid warmte) zelf regelen met een soort dimmer. Dus harde en zachte wax kan beide op de elektrische.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:26

Hmm ja is het wel waard dus.

Ik gebruik op het moment ook echt vrij goedkope waxinelichtjes.. dus vaak heb ik niet in de gaten als er weer eentje klaar is en het is idd weer bewust een nieuw lichtje pakken de aansteker vinden haha.
Als ik 'm eenmaal aan zou zetten denk ik dat ik veel meer melts zou branden. :j

Moet wel zeggen dat de melts die ik zelf brand ook echt wel een tijd meegaan, 10 uur zeker wel.

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:13

Bij mij staat de brander wel op een plek waar de katten kunnen komen eentje heeft hem eens omgegooid, over de muur en de vloer, doet hij nooit meer, maar dat kan nu gewoon veilig, je kunt ze aan laten als je weg gaat ideaaaal. Enige minpunt is het duurd even voordat de melts gesmolten zijn met die van mij, maar ik zet hem aan en ga dan met de hond wandelen, kom ik thuis ruikt het heerlijk. Als ik het vergeet of ik wil snel geur als ik bijv nog weg moet gebruik ik de waxine brander nog wel eens.

Noomii1994
Berichten: 57
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:01

waxmeltsenzo schreef:
Bij mij staat de brander wel op een plek waar de katten kunnen komen eentje heeft hem eens omgegooid, over de muur en de vloer, doet hij nooit meer, maar dat kan nu gewoon veilig, je kunt ze aan laten als je weg gaat ideaaaal. Enige minpunt is het duurd even voordat de melts gesmolten zijn met die van mij, maar ik zet hem aan en ga dan met de hond wandelen, kom ik thuis ruikt het heerlijk. Als ik het vergeet of ik wil snel geur als ik bijv nog weg moet gebruik ik de waxine brander nog wel eens.


Dat ligt er inderdaad aan welke elektrische brander. Die van de action is bij mij zo warm en met 2-3 minuutjes is al een behoorlijk stuk van de wax gesmolten, terwijl de elektrische met een lamp doet er ongeveer een 15 minuten over.

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:44

Nou die van mij wel een uur ;)
Maar ik heb er een met een elementje gehad die hoef ik niet meer, elementjes kunnen ontploffen hė ;) die zou ik niet aan durven laten staan iig als ik weg zou gaan. Ik vind die met een lamp het veiligst.

Noomii1994
Berichten: 57
Geregistreerd: 20-02-11
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:51

waxmeltsenzo schreef:
Nou die van mij wel een uur ;)
Maar ik heb er een met een elementje gehad die hoef ik niet meer, elementjes kunnen ontploffen hė ;) die zou ik niet aan durven laten staan iig als ik weg zou gaan. Ik vind die met een lamp het veiligst.

Geen idee of ze ontploffen alleen als de kat denkt op je nachtkastje te kunnen lopen 's avonds als hij net uit staat weet ik wel dat ze het ook niet overleven.. -O- Wax op mijn hoeslaken wel kat als eerste gecheckt. Gelukkig had die nergens last van ook geen wax in de vacht.. Altijd fijn een lompe boer van een maine coon..

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 07:33

Elementjes kunnen ontploffen, dat is wel eens gebeurd bij friteuses bijvoorbeeld.
Het zijn warmtebronnen van metaal en draadjes kunnen losraken, als er vocht bij komt is sowieso niet goed, ik vertrouw ze niet.

Pirouette66

Berichten: 622
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:27

Ik heb nog nooit gehoord dat elementjes ontploffen! Geloof ook niet dat merken als Scentsy en Glade iets op de markt brengen waar risico's aanzitten i.v.m. hoge schadeclaims. Ik vind elementwarmers fijn, dan hoef ik overdag geen lamp aan. En op plekken waar al een gewone lamp staat. Maar mijn lampwarmer gebruik ik ook veel :)

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:46

Zowel elementjes van waterkokers, friteuses en andere apparaten die door middel van een element verwarmd worden kunnen ontploffen ongeacht welk merk ;) natuurlijk gebeurd het niet zomaar ;) maar ik zou ze niet aan laten als ik weg ga, en daar heb ik totaal geen angst voor met een lamp ;)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:00

Een lamp kan ook knappen :+

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 19:52

Yonker schreef:
Een lamp kan ook knappen :+



Ja, dan is je lamp stuk ;) maar staan niet je gordijnen in lichterlaaie ;)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 20:03

Laatste YC weggegooid vandaag. :)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 03:44

Wat is een YC?

Ik ga eens kijken naar een electrische warmer dan. Ik kan tot nu toe alleen vrij prijzige vinden.. dus zolang dat duurt misschien XL theelichtjes kopen (van kwaliteit lol) die langer dan 3 uur meegaan.

Oehh vandaag kwam m'n bestelling binnen.

Heb echt ontzettend zin om melts te maken.
Gingerbread en Blueberry Muffin ruiken ZOOO goed.

3x raden wat ik vanavond aan't doen ben. :')

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 06:49

YC is yankee candle.
Hoezo weggegooid?

Ik gebruik ook theelichtjes die 8 uur meegaan :)

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:35

Ik had zaterdag een lege GC jar gehad, dus gister mijn kapotte Cabin in the Woods over "gepoot". Heb de kaars geveld als het ware, net als zo'n shoarma-beest aan het spit :=. Toen dat stuk in de nieuwe pot, in een pannetje warm water en alle geschaafde stukjes er weer bij gepropt. Rook het supergoed, maar logisch als alles vloeibaar is _O-. 1 lont had een mini vlammetje en de andere was verzopen. Vannacht aan laten staan in de hoop dat het goed zou komen. En dat was het *\o/* *\o/* . Dus heb weer een goede Cabin in the Woods <3 <3.

@Nagini, GC = Goose Creek.
Volgens mij staat er op de allereerste pagina een soort woordenlijst. Je komt hier wel vaker afkortingen van merken enzo tegen.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:37

Stamper schreef:
Laatste YC weggegooid vandaag. :)

Hè?

Hoi allemaal.
Ik heb gisteravond toevallig weer gebrand maar i.v.m. verkoop/koop van huizen en andere drukte echt al lang niets gedaan qua branden. Ik heb alle wax al opgeborgen en nog maar een paar kaarsen staan. Pas midden juli heb ik al m'n spullen weer terug. Ik heb ook al heel lang niets nieuws gekocht!

BeFunny

Berichten: 10475
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Waxmelts & kaarsen Liefhebbers Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:28

Ik brand nog wel, maar binnenkort zal hier ook alles ingepakt staan, Bussy wat dat betreft en mogen een hele belangrijke dag yeah. Ik heb nu weer flirty kisses op staan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 19:16

Nessa schreef:
YC is yankee candle.
Hoezo weggegooid?

Ik gebruik ook theelichmoootjes die 8 uur meegaan :)


Omdat ie op is. :')