Inkomstenbelasting aangifte 2015

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 01:02

Hier ook! Joepie hihi. Kan mooi de spaarrekening op.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:52

Fijn!!!

Was jij dat nou ook dat de handtekening miste? Vind het wel bijzonder dst er dan gewoon weer 3 maanden overheen heeft moeten gaan :=. Maar achteraf gezien komt het me prima uit ivm vakantie, anders was het geheid al op geweest _O-

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:56

Ik heb nog helemaal niks :(

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:02

bij ons niet gestort, 5 jaar lang, de belastingdienst hebben we voor de rechter gesleept (ze hebben in totaal 45000 euro niet uitbetaald en maandelijks wat eraf kon , eraf gehaald, dus ja , eerste rechtzaak hebben we gewonnen, maar ze betalen niet uit, ik zou niet al te veel verwachten

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:50

croyslover schreef:
bij ons niet gestort, 5 jaar lang, de belastingdienst hebben we voor de rechter gesleept (ze hebben in totaal 45000 euro niet uitbetaald en maandelijks wat eraf kon , eraf gehaald, dus ja , eerste rechtzaak hebben we gewonnen, maar ze betalen niet uit, ik zou niet al te veel verwachten


Wat!? Dat is inderdaad lekker. Als jij niet betaalt zitten ze op je nek, maar zelf niet betalen.

Waarom hebben ze niet betaald? Weet je dat ook.

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:31

Iinge_ schreef:
croyslover schreef:
bij ons niet gestort, 5 jaar lang, de belastingdienst hebben we voor de rechter gesleept (ze hebben in totaal 45000 euro niet uitbetaald en maandelijks wat eraf kon , eraf gehaald, dus ja , eerste rechtzaak hebben we gewonnen, maar ze betalen niet uit, ik zou niet al te veel verwachten


Wat!? Dat is inderdaad lekker. Als jij niet betaalt zitten ze op je nek, maar zelf niet betalen.

Waarom hebben ze niet betaald? Weet je dat ook.

ze hebben al 5 jaar de pik op ons, omdat we dus zoveel geld horen te krijgen! (minimaal 45000)
we hebben mazzel met onze advocaat, die heeft de kosten betaald dat er een rechtzaak kon komen!
hij heeft meerdere van deze zaken mee gekregen!
we hebben de eerste rechtzaak gewonnen van 2012 en 2015, dus die kosten krijgt hij terug, nu nog van 2013 2014 en waarschijnlijk dit jaar, ze hebben nog niks uitbetaald, dus we gaan een kortgeding in.
de belastingdienst zorgt ervoor dat de mensen de griffierechten niet kunnen betalen en er dus geen zaak komt, daarom hiep hiep hoera, dankjewel advocaat!
we hebben hun aangeklaagd en hopen dat er iets mee gebeurd, we gaan de zaak groots aanpakken!
eerste hebben we gewonnen, tweede gaan we waarschijnlijk ook gewoon winnen :j
er is zelfs kans dat ze hun baan kwijt raken, of erger nog dat er iemand de cel in moet, dit is namelijk illegaal,lang verhaal kort, de belastingdienst heeft alles NIET op de orde! ik hoop voor jullie dat ze gaan uitbetalen, ze hebben van de gewonnen zaak , nog geen geld gestord, dat moest er maandag op staan en dus gaan ze weer voor de rechter!
de rechtzaak zal sowieso langer gaan duren dan een jaartje!
ik hou jullie wel op de hoogte als jullie dat willen.
antwoord op je vraag iinge staat dikgedrukt

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:28

De belastingdienst is geen makkelijk bedrijf, maar de pik op een bepaald persoon in kwestie zullen ze niet hebben. Waarschijnlijk zijn het opgetelde foutjes die jullie absoluut wel dit gevoel geven en dat begrijp ik ook, zou ik ook hebben :j. Ik ben niet zo thuis in rechtzaken, maar als de eerste door een partij verloren wordt, kunnen zij tot 2x toe nog een nieuwe aanvragen toch? Of is het in totaal maar twee keer?

Al met al, wat een ontzettende klotesituatie en jullie kunnen helaas niets anders doen dan wachten op de definitieve uitspraak. Heel veel succes :(:) . Hoop dat het in jullie voordeel blijft! Wel heel lief van de advokaat!

croyslover

Berichten: 1510
Geregistreerd: 29-03-13
Woonplaats: bij de rest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:31

Yv_ schreef:
De belastingdienst is geen makkelijk bedrijf, maar de pik op een bepaald persoon in kwestie zullen ze niet hebben. Waarschijnlijk zijn het opgetelde foutjes die jullie absoluut wel dit gevoel geven en dat begrijp ik ook, zou ik ook hebben :j. Ik ben niet zo thuis in rechtzaken, maar als de eerste door een partij verloren wordt, kunnen zij tot 2x toe nog een nieuwe aanvragen toch? Of is het in totaal maar twee keer?

Al met al, wat een ontzettende klotesituatie en jullie kunnen helaas niets anders doen dan wachten op de definitieve uitspraak. Heel veel succes :(:) . Hoop dat het in jullie voordeel blijft! Wel heel lief van de advokaat!

ze hebben ons geblokkeerd toen ze zeiden dat ze het zouden uitbetalen -O- gewoon, zonder redenen ...en ja ze kunnen in beroep gaan, dan kunnen ze het enkel uitstellen ze hebben namelijk niks om voor in beroep te gaan....

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:02

Ik kreeg een paar dagen geleden een mail dat ik aangifte moet doen? Heb dit al gedaan. Ben nu bang dat ik moet betalen

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:09

Even bellen of je aangifte wel goed is aangekomen.

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:57

Een mail van de belastingdienst? Weet je zeker dat het daar vandaan komt? En als je aangifte hebt gedaan, dan kun je dat gemakkelijk nakijken via mijn belastingdienst. Er is namelijk altijd een ontvangstbevestiging

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 12:54

Net gebeld en ik moet idd aangifte doen.
Dit gaat dus echter om een definitieve aanslag ipv voorlopige.
Vind het maar een beetje raar

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:08

Je hebt alleen een verzoek voor een voorlopige aanslag ingediend dan misschien? En nog geen aangifte gedaan?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:47

Nee ik heb echt inkomstenbelasting aangifte gedaan.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 01:22

Dan hoef je niet nogmaals aangifte te doen. Dus het is mij nog niet helemaal duidelijk?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:38

Volgens de belastingtelefoonmeneer wel. Dus dan gaan we dat maar doen

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:08

Die heeft gezegd dat je aangifte op de goede manier hebt gedaan, maar het nog een keer moet doen?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:20

Hij zei dat ik schijnbaar voorlopige aanslag heb aangevraagd ipv definitieve aanslag. Ga het dus nog maar een keer doen.
Ik had voor de zekerheid gebeld. Had ik het nou goed gedaan dan was het een phishing mail geweest ofzoiets

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:36

veerledec schreef:
Je hebt alleen een verzoek voor een voorlopige aanslag ingediend dan misschien? En nog geen aangifte gedaan?

Ok, je hebt dus inderdaad gedaan wat ik in eerste instantie dacht ;). Geen aangifte maar verzoek voorlopige aanslag.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:52

Even een algemeen vraagje wat iemand misschien wel weet,

Moet iets terug betalen. Als ik dat gewoon dit jaar nog voor december doe, dan betaal ik er geen loonheffing er over. Doe ik dat niet dan wel. Bedrag scheelt dan 400€.

Nu zeggen ze dat ik eventueel de loonheffing terug kan vragem bij belasting.

Kan dat dan nog hetzelfde jaar of pas bij de inkomstenopgave?
Iemand ervaring mee?? :oo

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:08

Ik heb dus ww, Wajong en loon gehad. Over m'n ww en Wajong heb ik loonbelasting betaald en het loon echter niet. Nu moet ik dus 332 euro betalen.
@stamper: geen ervaring mee

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:10

Stamper schreef:
Even een algemeen vraagje wat iemand misschien wel weet,

Moet iets terug betalen. Als ik dat gewoon dit jaar nog voor december doe, dan betaal ik er geen loonheffing er over. Doe ik dat niet dan wel. Bedrag scheelt dan 400€.

Nu zeggen ze dat ik eventueel de loonheffing terug kan vragem bij belasting.

Kan dat dan nog hetzelfde jaar of pas bij de inkomstenopgave?
Iemand ervaring mee?? :oo


In principe pas bij de aangifte van het jaar waarin je het dan terugbetaald, dus over 2017 ergens begin 2018, tenzij je een voorlopige aanslag aanvraagt. Maar dan moet je al wel een goed beeld hebben van je inkomen in 2017, wil je hier geen grote verschillen in krijgen bij de definitieve aangifte.