jippie, je rijbewijs...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

jippie, je rijbewijs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:37

Jeuj, eindelijk mijn rb gehaald.. 31 lessen en in 1 keer geslaagd. Ik helemaal happy uiteraard! Kostte me een hoop geld!
Thuisgekomen mijn vader gebeld: "ow ben je wél geslaagd, ja ik ging er eigelijk van uit dat je niet geslaagd zou zijn, want dat deed ik ook niet." En bedankt!

Die avond moest ik naar de sportscchool en mijn fiets nog ophalen van stal, dus zou met onze auto naar de sportschool gebracht worden en dan met een vriendin van me naar stal om vervolgens naar huis te fietsen.. Maar goed: ik wilde dus al aan de passagierskant instappen, maar dat was fout uiteraard! Ik moest rijden.. Pff.. zag er al heel lang tegenop, omdat mijn vader nogal snel uit zijn slof kan schieten.. Maar toch gaan rijden.. Eerst alles zoeken, versnellingspook is anders, handrem op een andere plek, gewoon een hele andere auto, ook nog eens benzine ipv diesel...
Uitparkeren, vrij krap, ging allemaal hardstikke goed! Netjes weggereden, tot het moment dat we voor een drukke weg kwamen te staan.. "je weet waar de rem zit he?!" Uhm, ja duh!!! "dan moet je NU dus remmen!!!" Was ik al mee bezig... STond keurig op tijd stil..
Mja.. toen sloeg ie af.. Nou oke niks aan de hand, starten, kijken wegrijden... Maar dat lukte niet en hij sloeg weer af.. En ondertussen zat ie naast me te stressen dat ik weg moest rijden en VOORUIT!! moest en GAS GEVEN etc etc.. Ik helemaal in de stress, waardoor ie voor de derde keer afsloeg.. Uiteindelijk lukte het me weg te rijden, allleen... kwam er net weer een auto aan en doordat ik zo zat te stressen (door hém!) keek ik niet met als gevolg een luid "REMMEN!!!" "nee hoor, jij rijdt me nog veel te eng!!"

Pff ik stond te shaken toen ik uitstapte en tot in de sportschool heb ik nog lopen na shaken en kon wle janken! Ik ben nog nooit zenuwachtig geweest in een situatie op de weg, mijn instructeur vertelde me zelfs dat ik zo nuchter was..

Maar goed.. dit alles heeft nu dus tot gevolg dat ik niet meer durf te rijden.. Niet in onze auto althans.. Maar ja.. waar vind je nou een auto waar je af en toe in mag rijden..
Vanmiddag lopen janken omdat mijn moeder zei dat ze eigelijk van plan was een stuk te gaan rijden met me.. Maar ik durf dus niet..
Zat al te denken om dan af en toe maar eens bij mijn instructeur te gaan rijden, om wel regelmatig te blijven rijden, maar dat kost me wel 40 euro en hij ziet me aankomen!!!

Ben echt heel blij hoor met mijn rb.. NOT.. VOel me vreselijk kl*te en haat t echt dat hij me zo ver heeft gekregen dat ik dus niet meer durf te rijden.. Op een of andere manier weet ie toch alles altijd voor me te verpesten.. En was zo blij dat ik me eindelijk sinds lange tijd weer redelijk goed voelde!! Geen huilbuien meer iig en gig weer een beetje geloven dat ik wél iets kon.. Maar voel me nu dus al weer een week zwaar beroerd n ben zo bang dat dit weer zo blijft..
Vorige keer barstte ik namelijk zo ineens bij de paarden in tranen uit.. Waar 2 vriendinnen bij waren.. En dat ging wel een poos zo door..

Sorry hoor, moest t even kwijt..

Onderschriftloos :Y)


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:05

Ken het verhaal, me vriend had het ook in het begin met de auto van zijn ouders.

En ik denk dat heeeeeeeeeel veel mensen daar last van hebben als ze voor de eerste paar keren in een andere auto rijden.
Vooral als je voor het eerst in een benzine rijd.

Is er nergerns een parkeer plaats, of een rustig weggetje in de buurt te vinden?
Dan laat je je moeder daarheen rijden en dan ga jij achter het stuur en dan rem je om de zoveel meter en trek je weer op.
Zo kan je mooi oefenen voor als je voor een stoplicht staat of moet remmen en optrekken

22 Januari verwachten we ons kleintje

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:11

Dat is dan mooi klote zeg Boos! Ik mocht ook de eerste keer met mijn pa rijden en echt net oiets, al moest ik meteen het platteland op van hem Knipoog

Mijn vriend gaf me de sleutels van zijn eendje en zei: doei, succes, en ik mocht alleen rijden, zo lief Lovers Da heeft me echt zelfvertrouwen gegeven Gewoon doorzetten, anders kom je maar in mijn auto rijden.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:11

D'r zijn inderdaad veeeeeeel meer mensen die daar last van hebben.

De hele auto is gewoon anders. En je zit daar opeens, alleen...

Ik ben ook meteen in ons mam z'n auto gestapt. Voordat ik weg was, is ie al 3 keer afgeslagen (was dus ook benzine i.p.v. diesel, en een hele stugge auto). Nou, op naar het dorp. Geef ik heel vriendelijk voorang, wil ik weer wegrijden, hopla, het slaat weer af.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik was ook heel m'n vertrouwen kwijt. Wilde zelfs een stiker maken, met daarop: LET OP! Beginnend autorijder Haha!

hahaha, kan er nu wel om lachen, maar da was toen echt niet leuk.

Heej meis, je leert pas echt te rijden als je je rijbewijs even hebt. Kop op. Ga alleen rijden, zoek een rustig gebied uit en tuf wat aan met die auto.

Enne, proficiat met je rijbewijs!!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:13

Dat is echt zwaar balen zeg. Maar je kunt het wel, anders was je niet geslaagd. Gewoon blijven rijden hoor, desnoods nog een paar lessen nemen om over je angst heen te komen. Maar niet meer met je vader rijden, want met dat gezeur en negatieve gedoe gaat het natuurlijk weer mis. Hij is vast jaloers dat jij het wel in 1 keer kon. Laat 'm er lekker in stikken en gewoon volhouden, dat autorijden. Hij zal heus wel in zien dat jij gewoon anders rijdt, maar niet gevaarlijker (tenzij er iemand constant aan je hoofd zit te zeuren). En als ie dat niet inziet is dat zijn pech.

Ik vind het juist superstoer dat je het in 1 keer geslaagd bent.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:48

Joh, dat is heel normaal dat het niet zo soepeltjes gaat in het begin. Je had mij moeten zien in de oude Polo van m'n moeder *LOL*
Probeer maar eens te regelen dat je alleen kunt rijden, zonder iemand die op je vingers kijkt, gewoon in een rustige buurt een beetje wennen, zul je zien dat het gauw beter gaat!

En wel gaan rijden hoor!!! Je hebt dat papiertje niet voor niks!!!

Nulla tenaci invia est via

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:55

Oh heel herkenbaar hoor, heb nog steeds andere-auto-vrees. Haha!
Het liefst rijd ik in de Seat Ibiza van mijn moeder, daar kan ik nu prima mee overweg, al ging dat in het begin net als bij jou. Ook overstap van diesel-lesauto naar benzineauto. Dramatisch.
Stressende ouders naast je heb je inderdaad helemaal niks aan.
Als ik jou was zou ik je moeders aanbod aannemen en haar naar een afgelegen plek laten rijden, zodat je op een parkeerplaats lekker wat kan oefenen met optrekken en parkeren. Zo heb ik dat ook gedaan toen ik mijn rijbewijs haalde. Mijn moeder moest bij het ziekenhuis zijn, zij reed erheen en in de tijd dat zij weg was heb ik op de parkeerplaats talloze rondjes gereden en ingeparkeerd. Het moet er enorm debiel uit hebben gezien omdat de auto constant afsloeg, maargoed, oefening baart kunst.
Als je onspannen achter het stuur zit scheelt dat al de helft, dus ga lekker ervaring opdoen met iemand naast je die rustig blijft en dan ga je je vanzelf wat zekerder voelen. Succes ermee!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 22:02

pff, probleem is alleen dat ik de auto never nooit niet zo alleen mee krijg, voorlopig niet iig.. En ja.. als ik ga rijden, dan doe ik t met mijn moeder... maar vind het ondertussen echt doodeng..
Mijn vader is nou eenmaal van dat soort dat helemaal flipt als er een krasje, vlekje of weet ik het wat op zijn spullen komt.. Schiet al helemaal in de stress als ik hoorde dat mijn broer het achterlicht had stuk gereden... Werd al helemaal bang voor zijn reactie terwijl ik er zelf niet eens bij was..

Maar ik wéét dat ik moet rijden..

Onderschriftloos :Y)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:11

Geen vrienden of andere familieleden met een auto?

Gewoon gaan met je moeder, zoek een rustig parkeerterrein op en geef jezelf een schop onder je kont, hier moet je je echt even overheen zetten! Dat voelt echt goed hoor als je dat doet! OK dan!
Niet te lang mee wachten.

Nulla tenaci invia est via

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 22:12

Komt me bijzonder bekend voor Haha! !
Toen ik m'n rijbewijs had en eindelijk in mijn EIGEN auto mocht rijden (waar mijn vriend tot die tijd lekker in achter het stuur zat, ik had een auto gekocht ivm de trailer, maar had nog geen rijbewijs Haha! Haha! ) kon ik ook wel janken.
Een benzine-auto ipv de les-diesel, zonder stuurbekrachtiging (ook nog eens een terreinwagen)... ik sloeg ook meteen af! Echt een drama, ik was op slag niet meer blij met mijn roze papiertje!
Ben gewoon lekker zelf in mijn auto'tje gaan rijden, zonder iemand erbij, en in no time was ik er helemaal aan gewend !

't Is gewoon ontzettend wennen in het begin, een andere auto, zeker een benzine ipv diesel, en als je dan nog zo nerveus wordt gemaakt zoals jouw vader dat doet, tja dat werkt nou niet echt bevorderlijk!
Maar je moet gewoon blijven rijden hoor, neem er de tijd voor, desnoods in een andere auto zodat je vader er niet bij hoeft te zijn (als je zijn auto niet alleen mee mag)... komt heus wel goed Ach gut !!

EN GEFELICITEERD MET JE RIJBEWIJS Lachen !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 22:55

dank je.. rijdt iedereen in een diesel of zo? Hoor het ny van zoveel mensen dat ze in een diesel rijden en de benzine afklsoeg in het begin.. Maar ben wel blij dat t blijkbaar bij iedereen zo gaat! En ik denk dat ik idd maar eens met mijn moeder moet gaan rijden
Ja OF de auto van een vriendin van me (eigenaresse vzpaard) die auto moet toch naar de sloop.. Maar wil eigelijk gewoon eens alleen rijden! ZOnder iemand naast me die loopt te stressen en te zenuwen.. BLegh!! ZIe er echt tegen op!!

Onderschriftloos :Y)

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:06

Jep. Bijna alle lesauto's zijn diesel. En bij bijna alle benzineauto's moet je meer gas geven als je op wilt trekken dan bij een diesel. Voor vrijwel iedereen (ik inclusief) is dat even wennen. Ik denk dat je er veel aan hebt om je door je moeder naar een lege parkeerplaats te laten rijden en daar gewoon te gaan oefenen met optrekken en parkeren e.d. Je krijgt het vanzelf door en als die auto eenmaal een beetje luistert, gaat de rest ook vast en zeker lukken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:49

Je ouders blijven je altijd minder vertrouwen dan anderen met hún auto, jammer dat je niet in de polder woont, ik heb eerst ook samen moeten rijden (zelfs nog voor ik mn rijbewijs had Schijnheilig ) en daarna ben ik gewoon rondjes op t erf gaan rijden, en in de polder (weinig mensen om overhoop te rijden enzo....) En oefening baart kunst, probeer toch echt om meer te oefenen, en iedereen klungelt in t begin enorm aan Bloos! Heel veel sterkte en succes ermee, ik weet zeker dat jij het ook goed zelfstandig kan

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 23:54

hmmz dat wist ikhelemaal niet, dat alle lesauto's diesels zijn! Waarom is dat dan?
En maya; ik woon in een dorpje, ook niet zo druk op zich! Maar benheel blij t ehoren dat t bij iedereen zo is gegaan!!

Onderschriftloos :Y)

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:57

Ik ben blijkbaar één van de weinige mensen die in een benzine auto gelest heeft. Ik heb ik een Opel les gehad, en m'n vader rijd ook Opel. De eerste keer werd ik door hem bij het gemeentehuis opgehaald toen ik m'n rijbewijs ging ophalen. Wilde ik als passagier instappen, moest ik achter het stuur plaatsnemen Scheve mond. Ondanks dat ik benzine gewend was sloeg de auto gelijk 2 keer af... Zo is elke auto namelijk heel anders, en dat is echt een kwestie van wennen!
Als ik jou was zal ik zeker een keertje samen met je moeder gaan rijden, want hoe langer je er tegenaan hikt, hoe groter de tegenzin wordt... En, autorijden kan echt heel leuk en handig zijn hoor


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:43

ahh. wat sneu voor je... Niet echt aardig van je vader.
Het gaat niet bij iedereen meteen soepel, als ze net zijn rijbewijs hebben.
Autorijden verleer je ook niet hoor, maar het is egenlijk wel belangrijk om nu nog effe 1 x snel achter het stuur te kruipen, om van die angst af te komen. Dus toch maar evenmet je moeder gaan, die zal toch wel meer begrip hebben ? Kies gewoon een tijd uit dat het niet druk is op de weg....

Ynzo schreef:
Ik ben blijkbaar één van de weinige mensen die in een benzine auto gelest heeft.


Nee, ik ook, en dan in een Beetle. Ik had al een auto gekregen toen ik 18 werd, een automaat ! Toen ik mijn rijbewijs gehaald had stapte ik daarna dus in een automaat. Met als gevolg dat ik tijdens mijn eerste dag, met mijn auto (nieuwe Peugeot 306 cabrio Huilen )voor 25.000 gulden schade reed op de snelweg.... auw.... Lang leven de Airbags !! maar ik was wel overstuur. Toen mijn vriend kwam (want die belde ik dus als eerste), heeft hij me in zijn auto naar huis laten rijden. Puur omdat hij bang was, dat, als ik nu niet reed, ik waarschijnlijk nooit meer zou rijden van de schrik..... Dus ikke met wat schrik weer terug de snelweg op.... (in schakel, ja ik sprong van de hak op de tak ).... En mijn auto werd weggesleept..... Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:53

En Sando rijdt nu ook nog rond? Dan moet jij het zeker kunnen Supersmurf Knipoog Niet persoonlijk he Sando... Vind t wel enorm balen voor je... echt verschrikkelijk, moet er niet aan denken dat me dat zou overkomen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:59

Allereerst: van harte gefeliciteerd!

Zorg dat je snel een eigen autootje op de kop tikt, dat rijdt veel fijner... Ik heb vanaf dag 1 mam d'r Smart, automaatje, in beslag genomen, kon weinig mee gebeuren. Plus dat ik alleen mocht rijden... Mam moest nl gewoon werken. En toen kocht ik mijn eigen schrotbakje... Heerlijk!

Ik scheur nu al 1,5 jaar rond en ik vind het geweldig.

Maar: het broertje van mijn vriend moest ook net na het halen van zijn rijbewijs pa-lief verplicht wegbrengen. Nou is de meneer in kwestie toch al een stuk ergernis van heb ik jou daar, maar in de auto ging het dus helemaal fout. Gevolg is dus dat die jongen zo finaal de grond ingeboort is dat ie niet meer durft te rijden...

Mijn vriend weigert om mij zijn auto mee te geven. Hij heeft hem immers nodig voor zijn werk, en als ik een ongeluk krijg... De zeldzame keren dat hij bij me in de auto stap ben ik zo onwijs zenuwachtig... Ik wil het dan gewoon allemaal helemaal perfect doen, om hem te bewijzen dat ik het kan. Gevolg is dat ik de stomste fouten ga maken, de wagen me afslaat, enz enz. En ja, nog steeds, na 1,5 jaar...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:59

Yep, ik rijd nog rond ! Haha! Inmiddels weer bijna 4 jaar later....Maar moet wel eerlijk toegeven, als mijn vriend me niet als het ware "gedwongen"had om terug te rijden, ik misschien wel niet meer achter het stuur was gekropen, want van uitstel komt afstel en de schrik zat er bij mij goed in op dat moment.

Er is niets fijners dan onafhakelijkheid en dus je rijbewijs.....dus Supersmurf, laat zien dat je ook een SUPERsmurf bent ! En dan lezen we snel dat je weer auto hebt gereden..... OK dan! Succes !! Doen hoor !!!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 10:59

jemig sando.. Dat lijkt me ook erg zeg!!! Maar dat is dus ook iets waar ik bang voor ben.. Dat ik in zijn achteruit ergens tegen aan rijdt of zow.. Ik weet dat ie dan helemaal gaat flipppen.. en het is ZIJN auto..
Maar een eigen auto kan voorlopig echt nog niet hoor! Ten eerste geen geld en ten tweede, min ouders hebben zoiets van: als jij een auto kan betalen kan je ook wel je studie betale...

Maar ik vrees dat ik toch echt weer eens achter t stuur moet kruipen.. BRRRR!!!

Onderschriftloos :Y)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:06

Eerst maar Van Harte!!

Dat rijden de eerste keren vind iedereen eng.
Ik moest van mijn instructeur het liefst alleen rijden een paar keer, dan heb je niemand die je afleidt of wil helpen.
Daar wordt je dan zekerder van.

Sterkte

:evaw:

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:12

Als je met achteruit rijden gewoon de tijd neemt om rustig aan te doen, is de kans dat je wat raakt heel klein. Zet m desnoods stil en doe je deur open om even te kijken hoe veel ruimte je nog hebt (let dan wel even op dat je je deur niet ergens tegenaan kwakt Knipoog)
En gewoon doen, echt waar. De eerste paar keer even doorbijten, maar t gaan echt lukken. Je hebt de rijbewijs toch ook niet bij een pak koekjes cadeau gekregen? Je kan heus wel rijden, ook in de auto van je vader. Komop, gaan met die hap. Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 11:16

whahahahah, dat heb je nou echt leuk verwoord!!

Enne heel erg bedankt allemaal! Denk dat ik t van de week toch maar eens moet doen!!! En heelmisschien vraag ik toch de eigenaresse van mijn paardje of ik even mag rijden.. MEt of zonder haar.. Die automoet sowieso naar de sloop, dus als er een krasje of iets op komt is dat niet zo'n ramp!

Onderschriftloos :Y)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:24

Dat klinkt heel bekend. Reactie van m'n vader toen ik mijn rijbewijs had gehaald: 'Je rijdt de auto van je moeder maar in puin, maar niet die van mij!'. Zelfde reactie toen mijn zusje haar E haalde: zijn auto werd NIET gebruikt, punt. Lekker dan. Gelukkig dacht hij er in beide gevallen binnen twee maanden anders over, maar dat was puur uit eigenbelang. Knipoog

Anyway, ik kan me je schrik goed voorstellen. Je zelfvertrouwen heeft een grote schop gehad en het duurt even voordat je dat weer terug hebt. Lief dat je moeder aanbiedt om met haar te oefenen. Ik zou dat aanbod met beide handen aangrijpen (gelukkig is mijn moeder ook zo), lekker oefenen op een rustig terrein met een persoon naast je die niet loopt te stressen bij ieder foutje. En ook van in je eentje rijden leer je een boel, dan heb je niet het gevoel dat iemand je continu op je vingers zit te kijken. Succes! Lachen

BTW nog gefeliciteerd natuurlijk, ik zou het haast vergeten! Bloos!
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-01-04 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:25

Nou dan Haha! Als de auto naar de sloop moet, zullen de slopers je alleen maar dankbaar zijn, voor het voorwerk dat je in het ergste geval verricht Knipoog Geintje... tuurlijk komt het goed met jou, in het begin rijd je juist (als je aan de andere auto gewend bent) nog goed, omdat je alles nog herinnert. Die ongelukken komen later wel, als ze komen... ik had mijn eerste deuk ook exact 3 maanden na mijn rijbewijs Bloos! En dat lag niet aan mijn rijkunst, maar aan mijn eigen stommigheid om kwaad te willen vertrekken.
Je laat toch nog wel even horen hoe het ging he? OK dan!