Ze hebben het binnenhof ontruimd....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-01 15:02

ik voel me zo'n stuk veiliger nu!!!!

Wat denken die Nederlandse poppekaststukken wel niet.... dat zij na de US het volgende Target zijn? Misschien een stukje zelfoverschatting?

[Edit Karin] titel aangepast met toestemming van BartVB [/edit]

_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

... een gewaarschuwd mens telt nu voor 2,20371...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-14 17:08 ]</font>


axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:05

of een stukje veiligheid.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:14

precies axel....

Lips are sealed Lips are sealed

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:31

en de euromast is zeker ook ontruimd.
sorry maar je moet nederland dus niet gaan vergelijken met amerika.
als ze echt nog een vliegtuig ergens willen laten neerstorten. gebeurt dat niet in nederland. dan gooien ze er eentje op brussel. Nederland stelt niet zo heel veel voor hoor. je kan beter blijven werken zodat alles weer snel op de rails staat. ipv je druk maken over ontruimingen. als ze nederland hadden willen pakken hadden ze dat allang gedaan.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:04

Zo raar is dat niet hoor. Wij zijn lid van de navo en hebben onze solidariteit en militaire ban verklaard aan Amerika. Als er heeel misschien toch een soort oorlog uitbreekt zijn wij net zo goed target omdat wij achter amerika staan, snappie?!

Dus het lijkt allemaal wel overdreven, maar wees nou maar blij dat ze hier in ieder geval alle veiligheid voorop stellen!!

ime

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:26

Misschien moeten we wel blij zijn dat er nu in groot verband overlegd wordt. We zitten denk ik niet te wachten op een nuke 'm solo-actie van Amerika - waar de publieke opinie schijnt te zijn dat alles geoorloofd is om de daders (en de landen die geholpen hebben) terug te pakken, inclusief onschuldige burgers. In dat opzicht kan Europa wellicht tegenwicht bieden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:39

Helemaal niet vreemd, zo'n ontruiming. Zelfs in Finland was de president (Mevrouw Halonen) omgeven door bodyguards na dit gebeuren. Dat heb ik dus helemaal nooit gezien. Finland is (hopelijk) een van de veiligste landen ter wereld. Niks te maken met NAVO of met Amerika. Dit land heeft zichzelf vrij moeten houden in W.O. II

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 10:56

Ik vindt het niet om te lachen. Als ik ergens zou zitten en er komt een bommelding binnnen dan sta ik ook snel buiten hoor. Dan denk je toch niet, ach ik blijf maar zitten want het is toch een valse melding.

Er is nix grappigs aan. Mijn halve familie woont in Amerika. Gelukkig ver van NY af, maar toch. En dan nog. Het is gewoon eng en afschuwelijk wat er gebeurt (is)

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:01

en nu willen ze dat in sommige scholen dat alleen maar in de aula doen en niet in de klas. Vanwege allochtonen omdat die wel eens anders zouden kunnen denken, m.a.w. misschien zijn zij wel blij met het gebeurde..........
Is dat niet om te kotsen?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 11:30

das idd om te kotsem, maarre jij hebt om 12:01 zitten bokken dees!!!!!!

Voorzitster AFM

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-01 13:00

Tja, onbegrip op kleine schaal, op het internet bij Bokt.nl.
Ik vind het bijzonder dom gedacht dat na de aanslag op het pentagon automatisch het binnenhof een mogelijk doelwit zou kunnen zijn. Ik denk dat Nederland zijn belang in de wereld daarmee bijzonder dramatisch overschat. Nederland wordt binnenin Nederland gezien als een staat van politiek belang in de wereld... helaas, de werkelijkheid is anders.... bijna de hele wereld bevolking weet niet eens waar Nederland ligt op de kaart. Er zijn in Europa absoluut betere doelen te raken, waarmee terroristen meer inpact zullen kunnen bewerkstelligen.

En wat betreft dat ik om 12.01 zou hebben zitten bokken, ik was aan het werk. En langs ons kantoor loopt een snelweg, geen enkele auto stond stil.
Ik heb zelf een jaar gewoont in de VS, ik vind het zeker dramatisch wat er gebeurt is.... maar heb daar bij stil gestaan en verbaas me nu over de reacties die ik her en der in de media aantref.

Lieve mensen, medeleven is mooi, het is goed, er is absoluut niets mis mee...... toch, dagelijks gebeuren er drama's in de wereld, waar eigenlijk niemand bij stil staat. En ik vind het om heel eerlijk te zijn een beetje te ver gaan. Ik denk dat het gros van onze Nederlandse bevolking zich dit drama laat aanleunen omdat het gevoed wordt door TV, radio, kranten en de oprechte gevoelens van de Amerikanen. Wat mij ook opvalt, in Nederland schijnt de wereld even te moeten stoppen vanwege de aanslag, in Belgie gaat het leven gewoon door...?! Het nederlandse voetbalteam zou te veel aangeslagen zijn om een fatsoenlijke wedstrijd te spelen. Kennelijk hadden de franse voetballers toch minder moeite met hun emoties dan, zij wilden gewoon doorgaan....

Het gaat wel erg ver. oprechte emotie is mooi, positief.... Toch, het binnenhof ontruimen omdat het na Washington en New York een potentieel doelwit is... dat is iets waarvoor we ons moeten SCHAMEN! En niet omdat we dat doen uit vieligheids overwegingen, maar we moeten ons schamen om dat we kennelijk denken zo belangrijk te zijn....

_________________
... ze bokt anders nooit hoor...!

... een gewaarschuwd mens telt nu voor 2,20371...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-09-14 14:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: [naam verwijderd] op 2001-09-14 14:08 ]</font>

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:21

ik vind het geen exuus dat je dan wel kan bokken als je op je werk zit. mijn man zat in de auto en die heeft hij dus 3 minuten stil gezet. en ik was thuis en zelfs mijn kleine kids moesten even hun kwebbeltjes houden. een beetje eerbied mag wel. wat is nou 3 minuten. denk je dat je baas het erg vind als je 3 minuten niet werkt?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:24

precies dus de overheid moet zich schamen, maar jij vind dat bokken tijdens drie minuten stilte wel kan????

Voorzitster AFM

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:38

even correctie: diegene die om 12.01 heeft zitten bokken is niet Dees, maar Desiree!!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:51

grinnik, ik bedoelde ook Desiree maar Dees reageerde dat ze ook had zitten boken......(ik noem Desiree vaak Dees)

Voorzitster AFM

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:11

ik vind het dus TOTAAL ongepast mensen!!! uit eerbied voor de betrokkenen kun je toch wel # minuten buitn je werk, paard, internet,vriend, hond,enz. een beetje respect voor deze vreselijke situatie door 3 minuten alles neer te leggen kan toch wel. bah Misselijk

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 16:07

Kan wel Lonneke maar dat blijft toch echt je keuze. Dat jij 3 minuten stilte een geweldig gebaar vindt is ook jou keuze..

Ik zat op dat moment in de auto, zag er niet echt het nut van in de auto ineens aan de kant te zetten.

Er waren trouwens ook vage #@(*#@ die gewoon midden op de weg stil gingen staan met alarmlichten aan.. Dat je stil wil staan vind ik best, maar midden op de weg? Zoek dan op tijd ff een parkeerplaats.

Als je op zo'n moment gillend door de stad gaat rennen dan vind ik dat inderdaad niet getuigen van veel respect, maar rustig blijven rijden of bokken lijkt mij geen probleem. Heeft niemand last van die wel die 3 minuten alles wil laten vallen.

Maar goed, ik zal wel weer te nuchter zijn Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:30

Bartvb dat mag hoor midden op de weg staan ik vind mensen die gewoon doorijden wagelijke sorry hoor maar zo denk ik erover.
iedereen doet 3 min stuilte en er rijd een ******** langs hun nou ja heb respect

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:55

[edit:BartVB]Quote verwijderd[/edit]
het is en blijft een keuze, klopt maar , de keuze's die een mens maakt bepalen wat voor mens hij/zij is.
als er in je leven geen 3 minuten stilte opgebracht kan worden omdat je wat "belangrijkers"aan het doen bent vind ik dat eigenlijk best kwalijk,die 3 minuten betekenen meer dan alleen maar aan je buurman laten zien dat je ook wel respectvol bent, wat denk je wat het doet als je hoor dat men aan de andere kant van de wereld 3 minuten stil voor je ishet is gelijk een opvoeding voor kinderen, onze kinderen , laten we ze in godsnaam dit respect bij brengen, en tenslotte is het ook nog altijd goed voor jezelf om een moment tot bezinning te komen.

en om weer ff on topic te komen, nederland speelt inderdaad een belangrijke rol als het om navo zaken gaat, al is het alleen maar om het feit dat als er iemand gearresteerd word hij of zij in den haag berecht word.ook spelen nederlandse politici een grote rol in het europees parlement (denk aan Lubbers), wel leuk dat je het voorbeeld van België aan haalt (als het uberhaupt waar is wat je zegt) ik heb net de beelden gezien dat heel europa stil was.
en ik vind het inderdaad dus heel verstandig dat het binnenhof ontruimd werd, je kan hiermee niet voorzichtig genoeg zijn.

zo, opa heeft wel weer genoeg gezecht

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-09-14 20:29 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:34

Eeeh, ff voor de duidelijkheid, het gewoon druk op de weg, standaard vrijdag middag.. Er was alleen 1 figuur die zichzelf wel belangrijk genoeg vond om bij een stoplicht maar 3 minuten stil te blijven staan.. 'als ik 3 minuten stil sta doet de rest dat ook maar'.. Zoiets. irri.

Tja, ik zie het probleem niet. Of je nou stil op je stoel thuis zit of in de auto, ik zie het verschil niet zo hoor. Als je nou andere mensen stoort door als enige op het bedrijf, in de stad, of weet ik het waar door blijft praten of herrie blijft maken..

Maar goed, allemaal off topic. 't zat me vooral dwars dat Desiree zo afgebekt werd omdat ze om 12 uur zat te bokken.. Vrij land enzo, weten we nog? Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:36

Citaat:
Op 2001-09-14 20:34, schreef BartVB:
Eeeh, ff voor de duidelijkheid, het gewoon druk op de weg, standaard vrijdag middag.. Er was alleen 1 figuur die zichzelf wel belangrijk genoeg vond om bij een stoplicht maar 3 minuten stil te blijven staan.. 'als ik 3 minuten stil sta doet de rest dat ook maar'.. Zoiets. irri.

Tja, ik zie het probleem niet. Of je nou stil op je stoel thuis zit of in de auto, ik zie het verschil niet zo hoor. Als je nou andere mensen stoort door als enige op het bedrijf, in de stad, of weet ik het waar door blijft praten of herrie blijft maken..

Maar goed, allemaal off topic. 't zat me vooral dwars dat Desiree zo afgebekt werd omdat ze om 12 uur zat te bokken.. Vrij land enzo, weten we nog? Lachen


echt wagelijkk hoor bart wat je zegt..hoe oud ben je eigelijk????? denk eerst na voor je wat doet he....iedereen zit stil in de auto dan moet je stil zijn en dus niet rijden...maar ja zo zit jij inmekaar hoor...

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:42

tja ieder zijn mening. en afzijken vind ik wel wat te hoor bart. ik heb alleen gezegd wat ik ervan denk als je je werk of computer niet even 3 minuten kan laten rusten. stel dat het ons was overkomen, is het toch ook fijn dat de hele wereld even bij je stilstaat?? stel dat iedereen gewoon doorgaat alsof er niets is gebeurt. terwijl daar dus duizenden doden, en gewonden zijn, dat is toch niet fair?? alsof er niets is gebeurt.en wat zijn nou 3 minuten op een heel leven?? (of op al die dode mensen, de hulpverleners,nabetaanden.)

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:43

laten we toch maar weer eens richting topic gaan,
deze aanvallen zijn hier zoooo niet op zijn plaats

en als bart hier dan een slotje op moet gooien vind je dat vast heel gemeen om dat het een discussie met hem is.

oh oeps off-topic geloof ik

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:32

ik ga hier ook geen discussies opropen hoor het was bart die op mij reageerde. iedereen mag doen wat hij of zij wil doen als ik 3 minuten RESPECT toon voor de wereld. verder wil ik er niets meer over zeggen. er is al leed genoeg daar

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:34

ja lonneke ben het met je eens......3 min maar stel dat het hier gebeurd en er zijn wat mensen die het niet doen word je ook boos oor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alexios, Ania, anne7, Anomien, ChanelR, Chita, ComscoreBot, DayDream21, ellen05, Evito_06, Fataal, Hanneke137, Happy16, Hhilde, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Jussem, Keizerinnnn, Kirrietje, laura22, Miiej, Noor17, OmgiliBot, Rubio, senna21, Sigge, Sjofel, Tigress, Tink89, Vuri, xChanelx, xSannee en 90 bezoekers