Wie spaart er?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danseresje

Berichten: 3460
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:27

ik probeer nu, na een aantal maanden verkeerd uitgekomen te zijn onder de streep, op 0 uit te komen of op +, zodat de + ook echt naar de spaarrekening kan en ik dus voor nog meer dingetjes in huis kan sparen. het lijkt erop dat ik deze maand met een + boven de streep blijf zitten....ondanks een paar onverwachte kosten. dat is dus alleen maar fijn, want dat bedrag (niet mega hoog) kan dan naar mijn spaarrekening!

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:51

Hier slecht. Afgelopen maanden alleen maar meer rekeningen gehad dan binnen is gekomen. Hoop nu vanaf januari weer goed te gaan sparen voor de verhuizing

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:26

Ik hoop aankomende maand tussen de 700 en 800 euro apart te kunnen zetten. Andere maanden hoop ik tussen de 100 en 200 apart te kunnen zetten. Maar met 4 kinderen is dat vaak wel een uitdaging

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:46

Ik kom mij melden!
Er was een ander topic.
Ik hou deze maand 30 euro over spaarrekening is ehm leeg -O-

Beetje teveel uitgeven, hoop hier tips te vinden. Ik spaar nu als eerst voor een laptop. Deze valt uit bij videobewerking, heel vervelend omdat ik zo graag doe.
Maandag krijg ik weer loon en ga ik 400 pm maand sparen. Hopelijk lukt het mij en blijf ik eraf tot mijn laptop! en daarna gewoon sparen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:08

Weinig gespaard afgelopen maanden maar wel 1000€ mogen aftikken bij de orthodontist vorige week.

Er is vooral flink wat geld naar mijn auto gegaan als in benzine. Elk weekend wedstrijd met paard aan 100-150km/wedstrijddag, dat tikt wel aan. Dat is nu afgelopen, seizoen zit erop. Hoop dan ook qua benzine toch te kunnen besparen vanaf nu.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:10

Hier is er veel gereisd :) het geld dik waard. Komende maanden nog wat sparen.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:26

Hier ook van plan fanatiek(er) te gaan sparen. Deze maand best veel (onvoorziene) kosten gehad, maar hoop een groot deel van mijn salaris van september op mijn spaarrekening te kunnen zetten. Daarnaast heb ik ook nog een andere spaarrekening geopend waarop ik maandelijks een vast bedrag ga storten wat voor voer, bodembedekking, standaard dierenartskosten, de hoefsmid, enz. is voor mijn dieren. Zo hoop ik ongemerkt wat extra te sparen.

lor1_1984

Berichten: 12088
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 00:47

Hier na diverse dingen voor het huis en dierenartskosten een behoorlijk geslonken spaarrekening.
Nu dus weer opnieuw gaan sparen en hopen dat ik de rest van het jaar ff niet naar de dierenarts hoef oid.

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:49

Hier gaat het op het moment ook niet zo best....
Nieuwe trailer gekocht omdat de oude binnen 2 jaar een nieuwe bodem moest en nog een aantal dingen, en kreeg een flinke prijs terug voor de oude. Dus toch maar gedaan gelijk.
Pony staat sinds april op een normale stalling, dus dat is per maand duurder. Maar nu kunnen we ook trainen en dan kom je erachter dat je toch bar weinig spulletjes meer hebt. En dan wil je voor de winter dekens gebruiken maar die moeten ook aangeschaft worden en een 2e winterrijbroek is ook wel handig
Dus daar gaat alles heen. Maar kan wel besparen op benzine want heb van manlief een scooter gekregen zodat ik goedkoop naar pony en werk kan. Scheelt al een boel.

Maar frisse moed weer verder en hoop dat ik in oktober wel normaal kan sparen voor onze eerste vakantie samen.

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:11

Zo het hele topic doorgelezen en zeker tips uitgehaald.

Morgen zet ik mijn overgebleven geld naar de spaarrekening, daar gaat ook 400 euro per maand heen. Ook wil ik volgend jaar beginnen met die 52 weken sparen. Via mijn spaarrekening en dus die 400 per maand en hoop ik nadat ik mijn laptop gekocht heb ik van mijn spaarrekening af kan blijven en dat die alleen maar groeit :D

Ook ga ik misschien 40 per maand pinnen om uit te geven en wat dan overblijft in een spaarpot doen die maar 1x open kan.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:32

Wat leuk dat dit topic weer loopt. Ik had ontzettend veel gespaard. Toen heb ik een aantal flinke rekeningen binnen gehad dus daar ging een mooie 4000 euro naar de belastingdienst.

Toen bedacht ik me ook mijn overig spaargeld maar eens te investeren in het traden van valuta. En ook heb ik nog cryptovaluta ingekocht.

Het eerste is korte termijn beleggen en het tweede lange termijn. Inmiddels haal ik er een mooi spaarpotje uit en hoop natuurlijk dat dit zo doorzet. Haal er inmiddels een half maandsalaris per maand uit.

De cryptovaluta is gegokt op de meest oplopende op bitcoin na. Dus met een beetje geluk stijgt hij naar de 1 dollar per coin, waar ik dan een huis van zou kunnen kopen.

Daarnaast heb ik besloten iets minder te gaan sparen zodat alle spaarrekeningen ook vol blijven, dus nu sparen we 180 euro per week, 20 euro per week minder dan afgelopen jaar.

Het voelt nu dus voor mij alsof alle rekeningen bijna leeg zijn, maar het is allemaal over een ander soort rekeningen verspreid op het moment.
Nu gaan we gelukkig een mooie paar maanden in waar we nog wat extra kunnen bijsparen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:42

Heb nog al gehoord dat bitcoins zo interessant zijn. Kan je daar wat uitleg over geven?

Aight
Berichten: 3191
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 11:59


Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:09

Ik beleg bij ING. Ging een poosje wat minder maar inmiddels trekt de aandelen markt weer langzaam aan :) ik leg elke maand 100,- in en hoop tzt een mooi pensioen potje opgebouwd te hebben :)

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:12

Afijn. Heb ik een hele grote spaarpot volgespaard, ruim 2 kilo klein geld, die niet open kon maar alleen met een mes of blikopener(dacht ik) is die rand te hoog. Uiteindelijk met een mes open moeten maken :+
Geld was voor de vakantie. Maar mooi even 210 euro gespaard.
Volgende pot is voor de verhuizing. Gaan we mooi weer in de dichte pot sparen.
Wel een mooi geluid van al die munten die ik in de automaat gooide

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:14

Ik meld me!

Ik heb vorig jaar oktober mojn spaarrekening leegetrokken om mijn paard te kunnen kopen. Dit jaar rond dezelfde tijd heb ik hetzelfde bedrag er weer op staan. Daar ben ik bestwel een beetje trots op. Ik ben alleen, heb een auto en een hypotheek. Ik kan makkelijk rondkomen en ook nog leuke dingen doen (van de week wintersport vakantie geboekt! *\o/* )

Ik spaar per maand niet veel, maar ik zet meteen mijn eindejaarsuitkering en vakantieheld opzij. Dat helpt. Er komen nog wel wat grote rekeningen aan binnenkort. Vakantie dus en mijn auto moet apk en een beurt.

Edit: correctie, net even gekeken en er staat zelfs 600,- meer op mijn spaarrekening dan precies een jaar geleden :=

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:18

De bitcoin daalt inderdaad wat, maar de markt breidt zich enorm uit. Het idee van de bitcoin markt blijft gericht op anonieme transacties en veilige transacties, aangezien bij bitcoin overschrijvingen zo veel servers worden gebruikt, dat de info niet te achterhalen is. Aangezien je hiermee dus ook een kleiner risico op hackers, anderen die je info kunnen aflezen, hebt, kiezen veel mensen hiervoor.

Doordat de waarde van de bitcoin ten opzichte van de euro zoveel is gestegen (wat komt doordat mensen het een beter alternatief gaan vinden dan je geld bij de bank stoppen) is de bitcoin in waarde gestegen. Waar je toen (even een voorbeeld want precieze bedragen weet ik niet) voor 1 euro 10 bitcoins kon kopen. Kun je nu die 10 bitcoins voor 400 euro weer verkopen.

Doordat de bitcoin zo populair is zijn er andere vormen van digitale valuta in de opkomst. Zelf heb ik dus 3 alternatieve valuta ingekocht. De verge coin, en nog 2 anderen. Deze heb ik gekocht voor 45 euro (hier doe ik helemaal niks mee) en in totaal heb ik dus 50000 digitale valuta. Op het moment dat deze markt zich uitbreid en de valuta meer waard word. Kan deze 45 euro zo omgezet worden naar bij wijze van 50.000 euro. Dit is natuurlijk wel een grote gok en een zeer positieve gedachtegang, maar het voordeel ten opzichte van beleggen in aandelen is dat als de waarde zakt, en stel nou het stort in: dan ben ik 45 euro kwijt, waar je bij aandelen soms over de 0-grens kunt komen.

Daarbij verwacht ik ook de beursgang van de vergecoin. Wat de waarde veel omhoog zal halen.

Dit is voor mijn gevoel weinig risico, langzaam rendement. Mijn traden doe ik dan ook met een hoog risico en hoog rendement.

Over een tijd wil ik met een deel van de winst nog op een andere markt gaan traden. Of via de bank voor iets minder risico, al vond ik de winst daarbij wel wat tegenvallen.

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 12:28

Afbeelding

Hier hopen we natuurlijk op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:30

JoycexEnya schreef:
Ik kom mij melden!
Er was een ander topic.
Ik hou deze maand 30 euro over spaarrekening is ehm leeg -O-

Beetje teveel uitgeven, hoop hier tips te vinden. Ik spaar nu als eerst voor een laptop. Deze valt uit bij videobewerking, heel vervelend omdat ik zo graag doe.
Maandag krijg ik weer loon en ga ik 400 pm maand sparen. Hopelijk lukt het mij en blijf ik eraf tot mijn laptop! en daarna gewoon sparen


Ik weet niet hoe oud je bent, maar een tip: Als je een redelijk bedrag bij elkaar hebt gespaard en je gaat die laptop kopen, zorg dan dat je nog wat extra geld overhoud op je spaarrekening. Stel je hebt €600,- euro op je spaarrekening en de laptop kost ook €600,- spaar dan nog even een paar maandjes door zodat je wat over houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:33

JoycexEnya schreef:
Zo het hele topic doorgelezen en zeker tips uitgehaald.

Morgen zet ik mijn overgebleven geld naar de spaarrekening, daar gaat ook 400 euro per maand heen. Ook wil ik volgend jaar beginnen met die 52 weken sparen. Via mijn spaarrekening en dus die 400 per maand en hoop ik nadat ik mijn laptop gekocht heb ik van mijn spaarrekening af kan blijven en dat die alleen maar groeit :D

Ook ga ik misschien 40 per maand pinnen om uit te geven en wat dan overblijft in een spaarpot doen die maar 1x open kan.


Wat houd die 52 weken sparen in?

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:32

Je spaart zeg maar het getal van de week van het jaar dus bijv week 1 zet je 1 euro apart of in een spaarpot. Dan spaar je geloof ik eind van het jaar 1178 geloof ik uit mijn hoofd.

Was indd mijn bedoeling om dat te doen min laptop kost helaas 999 euro, omdat ik video's bewerk. Dus wou sws meer sparen, dat ik niet blut ben weer ineens. Ik ben 24 jaar.

lor1_1984

Berichten: 12088
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:07

Dat 52 weken sparen is voor mij niet haalbaar helaas.
Maar ik ga mijn statiegeld sparen, zou minimaal €10,- per maand moeten opleveren en dat geld ga ik in een dichte spaarpot steken.
Als ik dan eens in de zoveel tijd het overblijfsel van mijn weekgeld erbij doe heb ik een leuk spaarcentje. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:09

JoycexEnya schreef:
Je spaart zeg maar het getal van de week van het jaar dus bijv week 1 zet je 1 euro apart of in een spaarpot. Dan spaar je geloof ik eind van het jaar 1178 geloof ik uit mijn hoofd.

Was indd mijn bedoeling om dat te doen min laptop kost helaas 999 euro, omdat ik video's bewerk. Dus wou sws meer sparen, dat ik niet blut ben weer ineens. Ik ben 24 jaar.


Dat klinkt echt wel leuk die 52 weken sparen.. dat stel je dat voor elke week in? En aan het eind van de maand iets van 200?

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:01

1375 euro.

Gimme_Joy

Berichten: 7769
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:05

AmoorM schreef:
JoycexEnya schreef:
Je spaart zeg maar het getal van de week van het jaar dus bijv week 1 zet je 1 euro apart of in een spaarpot. Dan spaar je geloof ik eind van het jaar 1178 geloof ik uit mijn hoofd.

Was indd mijn bedoeling om dat te doen min laptop kost helaas 999 euro, omdat ik video's bewerk. Dus wou sws meer sparen, dat ik niet blut ben weer ineens. Ik ben 24 jaar.


Dat klinkt echt wel leuk die 52 weken sparen.. dat stel je dat voor elke week in? En aan het eind van de maand iets van 200?


Alleen een minpuntje is dan de maand december.... best al een dure maand en als je dan iedere week meer dan 45,- opzij moet zetten... ik red dat niet :oo