Wie spaart er?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:41

Ooit een keer wat vast gezet in een soort spaarfonds. Nadien door omstandigheden van bank gewisseld, maar ik had die pinpas en zichtrekening nog voor geval dat er eens snel wat opzij moest gespaard worden waar ik ook vlot bij kan.
Echter gebruik ik die rekening amper nog, en wou ze afsluiten. En toen kwam ik dus uit op dat fonds :))
Volgens de website heb ik 0% uitstapkosten. Na mijn vakantie met mijn huidige bank contact opnemen om te kijken of dat overgezet kan worden.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:09

Hier ook het spaargeld zien groeien gelukkig

kimberly1995
Berichten: 2428
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:26

Hier ook. Afgelopen maanden goed gespaard. Vakantiegeld en belastingteruggave ook gelijk naar de spaarrekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 22:59

De planning was spaarboek maar alvast stalling betalen is ook de optie en een zorg minder deze winter. Dacht de paarden eerst 24/7 in het land te houden maar dat gaat helaas niet lukken vrees ik. Of ik moet 2 stukken in frut laten lopen en herzaaien volgend jaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:49

Hier heel zwaar jaar let veel leuke reizen en heel heel héél veel kosten aan mijn gebit. Maar er wordt gespaard :D ik spaar eigenlijk altijd wel.

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:13

Ik stap in september over van stroomleveverancier, ik had een eenjarig contract en kan bij de nieuwe leverancier voordelig een volgend contract afsluiten, maar voor mijn maandbedrag hebben ze zelf een verbruik geschat in plaats van het door mij op gegeven verbruik. Hoewel hun schatting waarschijnlijk een stuk dichter bij de werkelijkheid komt dan mijn verbruiksopgave vind ik het toch wel irritant dat ze mijn opgave volledig naast zich neergelegd hebben. Dit is een van mijn spaarmethoden.

Solleke_Noah

Berichten: 11115
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:18

Alwiene schreef:
Ik heb afgelopen maand voor het eerst in tijden mijn spaarrekening zien groeien in plaats van krimpen, dus ik ben tevreden :D


Idem :D

Van januari tot nu hoge kosten gehad doordat mijn paard een zwaar ongeluk heeft gehad. Operatie, intensive care stalling op kliniek voor een week, nog drie maanden pension (heb ze normaal aan huis) stuk of acht echo's, medicatie, opnieuw kliniek enz. Dat tikte wel even aan :')

Nu eindelijk alles achter de rug, beest gezond verklaard, dus nu terug wat sparen :D

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:31

Hier staat de spaarpot op het punt om geplunderd te worden. Bij paard moet een kies worden getrokken.

Heb voor mezelf dus iets nieuws bedacht: geen kleding/schoenen meer aanschaffen tot oktober. Normaal koop ik iedere maand wel iets dus het wordt afzien :+

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:03

IMAY1990 schreef:
Ik stap in september over van stroomleveverancier, ik had een eenjarig contract en kan bij de nieuwe leverancier voordelig een volgend contract afsluiten, maar voor mijn maandbedrag hebben ze zelf een verbruik geschat in plaats van het door mij op gegeven verbruik. Hoewel hun schatting waarschijnlijk een stuk dichter bij de werkelijkheid komt dan mijn verbruiksopgave vind ik het toch wel irritant dat ze mijn opgave volledig naast zich neergelegd hebben. Dit is een van mijn spaarmethoden.

Dat had ik ook. Maar één telefoontje en ze kunnen het maandbedrag voor je aanpassen. En op sommige websites kun je dat zelfs zelf aanpassen.

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:23

Tanya schreef:
IMAY1990 schreef:
Ik stap in september over van stroomleveverancier, ik had een eenjarig contract en kan bij de nieuwe leverancier voordelig een volgend contract afsluiten, maar voor mijn maandbedrag hebben ze zelf een verbruik geschat in plaats van het door mij op gegeven verbruik. Hoewel hun schatting waarschijnlijk een stuk dichter bij de werkelijkheid komt dan mijn verbruiksopgave vind ik het toch wel irritant dat ze mijn opgave volledig naast zich neergelegd hebben. Dit is een van mijn spaarmethoden.

Dat had ik ook. Maar één telefoontje en ze kunnen het maandbedrag voor je aanpassen. En op sommige websites kun je dat zelfs zelf aanpassen.


Ze geven zelf aan dat je maximaal naar 200% kan verhogen, maar ik wil gewoon mijn maandbedrag van €91 houden in plaats van de €16 die ik moet gaan betalen. Ik ga ze dinsdag maar eens bellen denk ik.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:37

IMAY1990 schreef:
Ze geven zelf aan dat je maximaal naar 200% kan verhogen, maar ik wil gewoon mijn maandbedrag van €91 houden in plaats van de €16 die ik moet gaan betalen. Ik ga ze dinsdag maar eens bellen denk ik.


Goh ja ik kan me best voorstellen dat ze daar niet aan mee willen werken. Ze zijn geen bank ofzo. Kan je niet je geld wegzetten elke maand op bijvoorbeeld een Moneyou spaarrekening? Geen kosten, en niet direct in het oog waardoor het weg lijkt te zijn en je het dus niet zomaar even snel uitgeeft. :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:43

Alwiene schreef:
IMAY1990 schreef:
Ze geven zelf aan dat je maximaal naar 200% kan verhogen, maar ik wil gewoon mijn maandbedrag van €91 houden in plaats van de €16 die ik moet gaan betalen. Ik ga ze dinsdag maar eens bellen denk ik.


Goh ja ik kan me best voorstellen dat ze daar niet aan mee willen werken. Ze zijn geen bank ofzo. Kan je niet je geld wegzetten elke maand op bijvoorbeeld een Moneyou spaarrekening? Geen kosten, en niet direct in het oog waardoor het weg lijkt te zijn en je het dus niet zomaar even snel uitgeeft. :)

Dit dacht ik ook, waarom zet je het niet gewoon zelf weg? Dan kan je er in noodgevallen tenminste bij

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:59

Omdat ik weet dat mijn energieverbruik hoger ligt dan wat ze me willen laten betalen maar niet precies hoe veel hoger. Ik woon in september pas een jaar in dat huis en voor die tijd woonde er iemand die er maar een deel van de tijd woonde, het historische verbruik is dus nog erg scheef ingeschat.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 17:01

Ik spaar. 100 euro p.m voor dochter voor later en verder leef ik met overal een zelf vastgesteld budget voor en alles wat over blijft, blijft in kas en is de grote "spaarrekening". Werkt voor mij beter als dat ik het vooraf ergens naar toe stort. Ik houd van elke maand bij wat er in komt en uit gaat en zie per maand overzichtelijk wat ik spaar. Ben daar best trots op, heb in het verleden alleen maar gestrooid.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 22:52

Dat heb ik ook gehad. Vorig jaar moest ik flink bijbetalen. Dit jaar heb ik hem zo'n 40 euro hoger ingesteld. En ik krijg dan een lekker bedragje terug volgend jaar.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:22

Ik doe het ook zo. Krijg meestal tussen de 300 en 400 euro terug in februari. Precies de maand waarin m'n loon wat lager ligt.

Mijn belastingaanslag is komen te vervallen, scheelt me mooi 364 euro! Wil nog wel mijn poes laten helpen, ze is 6 weken geleden bevallen en ik wil het voor haar graag bij dit nestje laten. En de verjaardag van mijn zoontjes komt eraan en die krijgen beide een fietsje. Maar daarna sparen we weer door!

Missy_

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:53

Ik kwam net bij toeval bij pinsparen via je rekening bij de abn amro, geloof dat dit heel lang bestaat maar is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Het komt er op neer dat elke keer als je pint er een percentage van dat bedrag naar je spaarrekening wordt overgemaakt (je kan kiezen tussen 1%, 5% of 10%) Daarnaast kan je ook kiezen voor een maximaal spaarbedrag per dag voor als je eens hele grote bedragen op een dag pint.
Aan de ene kant lijkt me dit heel handig, zo spaar je toch steeds kleine beetjes, ik zou dan zelf gaan voor 5% denk ik, maar het lijkt me ook een beetje omslachtig.. Iemand die hier ervaring mee heeft en dit wil delen?
Of waarom zouden jullie dit wel of niet doen?

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:48

Ik dacht dat er in dit topic inderdaad mensen zijn die zo sparen. Zelf ING, dus ik heb het niet

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18089
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:55

Missy_ schreef:
Ik kwam net bij toeval bij pinsparen via je rekening bij de abn amro, geloof dat dit heel lang bestaat maar is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Het komt er op neer dat elke keer als je pint er een percentage van dat bedrag naar je spaarrekening wordt overgemaakt (je kan kiezen tussen 1%, 5% of 10%) Daarnaast kan je ook kiezen voor een maximaal spaarbedrag per dag voor als je eens hele grote bedragen op een dag pint.
Aan de ene kant lijkt me dit heel handig, zo spaar je toch steeds kleine beetjes, ik zou dan zelf gaan voor 5% denk ik, maar het lijkt me ook een beetje omslachtig.. Iemand die hier ervaring mee heeft en dit wil delen?
Of waarom zouden jullie dit wel of niet doen?

Het is helemaal niet omslachtig hoor; zo gepiept en als je -net als ik :') , sowieso veel pinbetalingen doet i.p.v. cash, dan tikt het lekker aan. En elke maand krijg je een overzichtje :j


Einde van deze week komt het belastinggeld binnen *\o/* Nu keurig een jaar bewaren + het bedrag van volgend jaar erbij en dan hebben we hopelijk genoeg voor het renoveren van de badkamer!

Missy_

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:47

Misschien dat ik het gewoon ga proberen en dan kan ik het altijd nog stop zetten :) Hoeveel % spaar jij per transactie als ik vragen mag?

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:39

Ik heb net een offerte aangevraagd voor het vervangen van de kozijnen in de woonkamer voor kunststof, ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten :=

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18089
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:58

Missy_ schreef:
Misschien dat ik het gewoon ga proberen en dan kan ik het altijd nog stop zetten :) Hoeveel % spaar jij per transactie als ik vragen mag?

Ik geloof dat het op 5% staat :j

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:37

Om maar weer even wat leven in dit topic te blazen; hoe gaat het met alle spaarders?

Ik (en mijn vriend) zijn aan het sparen voor uitzet + borg + 4 weken huur. We zijn druk bezig met het zoeken naar een huisje. :)

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:46

hier hard gespaard voor nieuwe kozijnen. omstreeks november worden geplaatst, Dan is t potje weer een stuk leger, want wat een dure hobby :')

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:08

Ik heb extra rekeningen betaald en de vakantie voor volgend jaar, begin nu weer opnieuw met sparen bij 0.