Wie spaart er?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:44

Kleinere bedragen voor korte termijn vastzetten durf ik nog wel. Doe ook expres korte termijn, want ik verwacht dat de rente ooit weer omhoog gaat :')

Bij online banken is de rente nog redelijk. Heb bij centraal beheer nu wat geopend. Daar kun je ook vanaf 500,- vastzetten voor bijvoorbeeld één of drie jaar.

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:51

ING komt als het goed is eerdaags weer met groen spaardeposito, die zijn belasting technisch heel aantrekkelijk. Als je je geld een poosje kunt missen is dat zeker het overwegen waard :)

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:55

Eleionomae schreef:
ING komt als het goed is eerdaags weer met groen spaardeposito, die zijn belasting technisch heel aantrekkelijk. Als je je geld een poosje kunt missen is dat zeker het overwegen waard :)


Waarom zijn die belastingtechnisch aantrekkelijk? Vermogen is vermogen toch? Voor de Belastingdienst?

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:22

Uw belastingvoordeel met ING Groen Spaardeposito
De overheid stimuleert investeringen in milieuvriendelijke projecten. Kiest u voor het ING Groen Spaardeposito, dan kunt u ook in 2017 profiteren van belastingvoordeel. Uw inleg telt tot € 57.385 niet mee voor uw vermogen in box 3. Met een fiscaal partner is dit zelfs € 114.770. U bespaart over dit bedrag uw vermogensrendementsheffing. Hoe hoog deze is hangt af van uw persoonlijke situatie. Daarnaast geldt een heffingskorting van 0,7%. Deze kunt u aftrekken van uw inkomstenbelasting. Wetswijzigingen kunnen invloed hebben op het belastingvoordeel. Op de website van de Belastingdienst vindt u hierover meer informatie.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:35

Nice! Dat wist ik niet! Vooral voor mensen met groot vermogen (boven 25000 euro) dus een voordeel. Helaas op dit moment niet beschikbaar dus (Rabobank en ABN AMRO hebben het ook, maar ook niet beschikbaar).

Ik ga het in de gaten houden!!

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:55

Ja vooral als je meer vermogen hebt interessant. Ik schat dat het bij ING binnen 3 maand er 5 beschikbaar komt. Dan zullen de andere banken ook wel snel komen :)

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:52

Eleionomae schreef:
Ja vooral als je meer vermogen hebt interessant. Ik schat dat het bij ING binnen 3 maand er 5 beschikbaar komt. Dan zullen de andere banken ook wel snel komen :)


Hoe weet je dat dat zo is? Enkel een schatting of op basis ergens van?

Urona447
Berichten: 2822
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:54

Klinkt erg aanlokkelijk!Enig idee hoelang je het dan vast moet zetten? Dit klinkt namelijk als iets waardoor de overheid veel geld mis loopt dus ik ben bang voor addertjes onder het gras.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:57

Urona447 schreef:
Klinkt erg aanlokkelijk!Enig idee hoelang je het dan vast moet zetten? Dit klinkt namelijk als iets waardoor de overheid veel geld mis loopt dus ik ben bang voor addertjes onder het gras.


Ik heb net wat info opgezocht. Was vorige keer volgens mij 5 jaar overal.

Voor je vermogen wordt gekeken naar het saldo op 1 januari, dus als het dit jaar nog beschikbaar komt, is het pas voor belastingjaar 2018

Urona447
Berichten: 2822
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:59

Bedankt voor het nakijken! Ik weiger namelijk om te betalen voor ons zuurverdiende spaargeld dus ik ga het eens uitzoeken.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:07

Urona447 schreef:
Bedankt voor het nakijken! Ik weiger namelijk om te betalen voor ons zuurverdiende spaargeld dus ik ga het eens uitzoeken.


Ja, voelt als boete omdat je spaart. Waarom 'boete' omdat je de gelegenheid hebt veel geld apart te zetten. Zou eerder vrijstelling moeten geven in mijn ogen. 5 jaar is voor mij nog redelijk te overzien denk ik, in mijn situatie.

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:22

jooproo schreef:
Eleionomae schreef:
Ja vooral als je meer vermogen hebt interessant. Ik schat dat het bij ING binnen 3 maand er 5 beschikbaar komt. Dan zullen de andere banken ook wel snel komen :)


Hoe weet je dat dat zo is? Enkel een schatting of op basis ergens van?


Ik werk bij ING ;)

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:25

O:) Laat je het in het topic weten zodra het beschikbaar is?? O:) O:)

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:49

Geen probleem :))

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:22

Ik probeer ook elke maand te sparen. Het gaat op het moment alleen nog even erg lastig. Ik werk 40 uur in de week en krijg daar fatsoenlijk voor betaald, dat is het goede. Ik ben echter sinds eind augustus 2016 ook trotse huizenbezitter van een appartement in de duurste stad van het land, daar ging al mijn spaargeld and then some.

Naast mijn werk doe ik een bestuursjaar bij een leuke vereniging, super leuk en leerzaam allemaal maar tijd en geldrovend. Als bestuur wordt verwacht dat je bij allen activiteiten, evenementen en reisjes aanwezig bent en hoewel we voor relatief weinig geld allemaal leuke dingen doen loopt dat toch ook op. Sparen voor mij gaat vooral via de energierekening en het niet maandelijks terugkrijgen van de hypotheekrenteaftrek. Hopelijk ga ik na aanvang van het komende collegejaar wat minder semi-verplichte uitgaven hebben.

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:02

Ondanks dat mijn voorschot voor energie maar 16 euro per maand is, krijg ik toch 130 euro terug. Dus wel een leuke kleine meevaller weer. M'n nieuwe maandbedrag is zo minimaal dat ze het niet maandelijks willen doen, maar de eindafrekening volgend jaar in 1 keer. Dit ga ik wel veranderen en m'n maandbedrag naar 25 euro ofzo zetten, dan mis ik het niet en heb ik volgend jaar weer 200 euro dat ik krijg.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:05

Hoe komt het dat jij zo goedkoop uitbent met je energie?

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:10

Is enkel energie, gas voorschot zit bij de huurprijs inbegrepen. Ik heb (vrijwel) alles led verlichting in huis en heb anderhalf jaar geleden alle apparatuur nieuw gekocht dus die zijn allemaal super zuinig in verbruik. Heb nog geen 900 kw(?) verbruikt in een jaar.

IMAY1990

Berichten: 1909
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:20

xJurdyWonanx schreef:
Is enkel energie, gas voorschot zit bij de huurprijs inbegrepen. Ik heb (vrijwel) alles led verlichting in huis en heb anderhalf jaar geleden alle apparatuur nieuw gekocht dus die zijn allemaal super zuinig in verbruik. Heb nog geen 900 kw(?) verbruikt in een jaar.


Dat haal ik niet helaas, al ligt mijn verbruik ook best laag terwijl ik mezelf best een hoge maandlast heb opgelegd. Mijn maandverbruik zit tussen de €15 en €30, waarvan ongveer €2 voor gas(alleen mijn boiler loopt nog op gas) en de rest electra. Ik heb een inductiekookplaat en een vaatwasser, dat zijn relatief de 'grootverbruikers'. En misschien de wasmachine, maar omdat ik alleen woon draait die slechts 1 keer in de week als ik geen schone sokken of handdoeken meer heb. Ik heb mezelf afgelopen augustus een maandbedrag van €91 opgelegd omdat ik absoluut niet in kon schatten hoe veel het werkelijke verbruik zou zijn en omdat ik nu aan dat bedrag gewend ben wil ik dat eigenlijk wel vasthouden.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:55

Nou... Zitten jullie :+. Ik betaal voor gas en elektra 120 euro per maand. Ik heb alleen enkel tarief dus 7 dagen per week hoge kosten.
Heb hem wel hoger ingezet. Dan krijg ik een leuk bedragje terug

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:00

Mijn gas voorschot is 50 euro maar dat is stadsverwarming enzo dus kan ik niet apart doen. Zal ik binnenkort ook wel de afrekening van krijgen, ben benieuwd.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:47

*Schopt topic eventjes weer omhoog

Hoe is het met de spaarders? Zojuist heb ik in 2 maanden tijd 110 euro gespaard :D
Toch best wel trots op mezelf

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:52

Ik heb afgelopen maand voor het eerst in tijden mijn spaarrekening zien groeien in plaats van krimpen, dus ik ben tevreden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:22

Ik heb onlangs de ontdekking gedaan dat ik nog ergens €6000 had staan die ik knal vergeten was :))

Verder is het rustig. Ga met mijn vakantiegeld alvast een deel winterstalling betalen. Is dat een zorg minder voor die periode. Ook geen onvoorziene kosten momenteel, al zal dat afhangen of mijn tinker de omheining heel kan houden -O-
Beest zet momenteel om het minste overal de borstkas tegen en walsen maar! Hij is moddervet maar oh dat ene sprietje buite het draad is toch echt net lekkerder dan wat er op de weide zelf staat...

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 21:37

Hoe kun je 6000 vergeten :')

Híer zijn de belasting centjes weer binnen :))