Wie spaart er?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27535
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:11

Ik ook niet. Ga wel proberen om de maanden extra wat opzij te leggen

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:13

Je kunt ook gewoon de bedragen uitprinten en elke week kijken wat je kunt sparen en dan afstrepen, dan kan je ook eerder in het jaar al de grote bedragen sparen en wat meer verdelen op die manier.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:14

Ik heb die spaarchallenge vorig jaar gedaan op de manier die lollieloes zegt, elke maand gekeken welke bedragen ik kon afstrepen. De maanden dat ik wat ruimer zat door bijvoorbeeld vakantiegeld of een meevaller de hoogste bedragen en in december en andere duurdere periodes de lagere bedragen.
Leuk spaarpotje aan het eind van het jaar!
Dit jaar is het er een beetje bij in geschoten, maar heb me voorgenomen volgend jaar weer een poging te doen.
Daarnaast spaar ik ook vaste bedragen op mijn privérekening en de gezamenlijke rekening.

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:32

Ik woon nog thuis, dus december valt mee. Misschien ook handig om hem andersom te doen bijvoorbeeld.

Dus week 1 52 euro sparen en week 52 hoef je dan maar 1 euro. Of zou dat niet werken? Ik ga dat doen via mijn spaarrekening en dan bijhouden op excel wat voor die challenge is en eat ik per maand spaar. Wil sws kijken na mijn laptop of ik er een jaar af kan blijven.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:19

[HK] We sparen de bingokaart vol!

Ik heb ooit een topic aangemaakt voor de 52-weeks Money Challenge, maar het is daar volledig stilgevallen. Ik deed in 2016 de bingo variant. Wat ik kon missen streepte ik af, het ging qua volgorde dus geheel willekeurig. Ook had ik een week 53 toegevoegd ivm dat ik op zaterdag spaarde en de eerste zaterdag in week 53 was ofzo....Dus had ik 1431 gespaard. Was heel welkom toen ik ineens vrij plotseling ging verhuizen en ik een vloer moest aanschaffen. Als je 52 weken aanhoudt, kom je dus op 1378 uit voor een jaar. Er zijn veel varianten: iemand koos voor de bedragen 1 t/m 26 en dat 2x, heb je ook al een leuk bedrag.
dit jaar is het er niet van gekomen, maar volgend jaar wil ik er weer aan beginnen! Vooral met zo'n spaarblik wat je niet open kan maken is het erg leuk! Toen ik bij de vloerboer stond, had ik ook echt het idee monopoly te spelen :D!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:20

Overigens vandaag mijn mobiel abonnement aangepast. Bespaar daar nu ook 7,50 per maand op. Misschien geen wereldbedrag, maar toch weer wat geld om opzij te leggen.
heb deze maand mijn telefoonreparatie van een goede 100 euro van mijn gewone rekening betaald. vrijdag weer salaris en sta nog niet rood.....dat betekent dat ik dus wel ruimte in mijn budget heb om meer te sparen dan ik vooraf dacht

En maar goed dat ik mijn abonnement bij Ziggo nog ging nakijken. Had een zenderpakket opgezegd en die blijkt niet opgezegd....had alles goed ingevuld en op akkoord geklikt en toch is het niet doorgekomen....hoe vaag is dat???? net best behoorlijk boos Ziggo gebeld. Ze kunnen weinig voor me betekenen als ik geen bevestigingsmail heb gehad en het pas per volgende maand opzeggen -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:34

Ik probeer deze maand voor 10 euro per dag boodschappen te doen, als ik dat volhou, kan ik elke maand een bedrag op de spaarrekening zetten. Tot op heden gaat het goed!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:49

Danseresje schreef:
Overigens vandaag mijn mobiel abonnement aangepast. Bespaar daar nu ook 7,50 per maand op. Misschien geen wereldbedrag, maar toch weer wat geld om opzij te leggen.
heb deze maand mijn telefoonreparatie van een goede 100 euro van mijn gewone rekening betaald. vrijdag weer salaris en sta nog niet rood.....dat betekent dat ik dus wel ruimte in mijn budget heb om meer te sparen dan ik vooraf dacht

En maar goed dat ik mijn abonnement bij Ziggo nog ging nakijken. Had een zenderpakket opgezegd en die blijkt niet opgezegd....had alles goed ingevuld en op akkoord geklikt en toch is het niet doorgekomen....hoe vaag is dat???? net best behoorlijk boos Ziggo gebeld. Ze kunnen weinig voor me betekenen als ik geen bevestigingsmail heb gehad en het pas per volgende maand opzeggen -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-



Ik vind Ziggo echt poep. Ik heb telfort en ben onwijs tevreden. Vorig jaar ook mijn moeder overgehaald over te stappen en het internet bij haar is nu veel beter. Ze zijn nog hartstikke duur ook!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:40

Sparen gaat bij mij best goed de afgelopen maanden! Spaar automatisch 250 euro per maand (student, woon op mijzelf). Daarnaast ben ik ook begonnen met de 52 weeks moneychallenge, maar dat heb ik voor nu even stop gezet (heb daar 600 euro mee gespaard), maar wil dit volgend jaar zodra ik ga afstuderen/werken weer oppakken.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:40

Ik had afgelopen maand geen maand meer over aan het einde van mijn geld! Ik had nog 1 euro over op de bankrekening aan het eind van de maand en daarbovenop nog wat handje contantje over :D!
Op naar maand 2! (en 3 en 4 en 5 en 6 enz, enz, enz!)
Moet nog een enkele declaratie bij de zorgverzekering doen en zodra ik de factuur van mijn twee studieboeken heb, kan ik deze ook indienen bij mijn werk (hopelijk net op tijd zodat de uitbetaling met salaris in oktober gedaan kan worden).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:48

Ik ben blij dat ik eerder dit jaar het stalgeld van oktober tot december al betaald heb in 1x. Is de komende maanden alvast een kost die niet hoeft. En stalbaas ook blij, hij heeft dat bedrag deels gebruikt om de rijbak van een nieuwe houten omheining te voorzien.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:53

Varekaj schreef:
Ik ben blij dat ik eerder dit jaar het stalgeld van oktober tot december al betaald heb in 1x. Is de komende maanden alvast een kost die niet hoeft. En stalbaas ook blij, hij heeft dat bedrag deels gebruikt om de rijbak van een nieuwe houten omheining te voorzien.


Dit heb ik met mijn paard ook gedaan. Ik ga vanaf volgende woensdag weer op mezelf en dacht; Als ik hem nou al een jaar vooruit betaal is dat een grote zorg minder en heb ik een jaar de tijd om weer te sparen om hem "veilig te stellen". Als er dan een moeilijke maand komt is dat geen probleem en de eigenares kan er een nieuwe aanhanger mee kopen dus iedereen blij :)
Vanaf volgende week dus op mezelf, graag spaar ik 400 euro, stalgeld voor Fin en extra voor mezelf :)

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:01

Ik heb mijn eerste week geld wat ik overhoud in een dichte spaarpot gedaan wel 1 hele euro :')

Helaas is 1 maanf niet zorgverzekering afgegaan dus deze maand minder sparen iig geen 400 pm
Helaas dus ook een maandje extra wachten voor mijn laptop -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:48

@Cooper: ik zet mijn paard enkel in de winter op halfpension, en dat kan per jaar variëren. Ze vragen dat je minstens 1 maand op voorhand betaald om je stal te reserveren. Kom je niet, dan ben je dat bedrag wel kwijt. Dit doen ze omdat er vroeger teveel reservatie waren die dan niet kwamen opdagen, dus hadden ze lege stallen over.

Januari-februari zal ik ook in 1x betalen in december. Nadien weet ik nog niet hoe lang hij nog blijft, dat hangt van mijn eigen weiland af enzo. Voor volgend jaar zit de kans er in dat hij jaarrond in het land blijft. Meer op voorhand betalen is dan kans op geld weggooien :)

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:15

Zijn jullie dan niet bang dat als je gezeik krijgt je het geld kwijt bent? Ik zou het lekker apart zetten en dan automatisch laten overmaken.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:21

Moet nu nog een jaar afbetalen bij DUO, gezien het restbedrag van de lening en het bedrag wat ik maandelijks moet betalen.
De afgelopen weken gaat het echter erg goed met me aan mijn weekbudget houden en hou ik ook geld over van dit weekbudget! Wil nu het geld wat ik per week overhou opzij zetten, zodat ik over een paar weken geen weekbudget hoef te pinnen. Het bedrag wat ik dan eigenlijk zou pinnen, gaat dan naar DUO als extra afbetaling. Ik hoop dan dat ik in plaats van in 12 maanden, mijn resterende lening in 10 of misschien wel 9 maanden kan afbetalen. Scheelt toch weer in rente en betekent ook dat ik het maandbedrag vanaf dan naar mijn spaarrekening kan boeken ipv dat het naar DUO gaat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:23

Wij kunnen stalgeld enkel betalen via overmaken, en ik zet er altijd bij om welke maand het gaat :)
Stalbaas doet niks in het zwart en ik heb op die manier altijd bewijs dat ik betaald heb.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:31

Varekaj schreef:
Wij kunnen stalgeld enkel betalen via overmaken, en ik zet er altijd bij om welke maand het gaat :)
Stalbaas doet niks in het zwart en ik heb op die manier altijd bewijs dat ik betaald heb.

dat is wel fijn. heb je het altijd zwart op wit en kan er geen onenigheid ontstaan

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 21:54

Ja idd dat is wel verstandig!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:20

Stalbaas houdt dit ook bij hoor. Op dat vlak zijn ze echt heel correct, want het is ook in hun voordeel als er controle komt van de belastingdienst ofzo.
Ze zijn er wel eerlijk over dat als je zeker een stal wil, dat ze een maand stalgeld vragen als reservatie. Haak je af, dan ben je dat kwijt. Maar dat staat op de website, staat in het contract, wordt je mondeling meegedeeld als je gaat kijken...

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:39

Heeft er iemand ervaring met een spaarrekening bij LeasePlan Bank?
Een collega van mij kwam met deze tip, maar als ik dan ga zoeken naar ervaringen dan zie ik dat er best wel wat mensen moeite hebben met de site. Wil toch spaargeld op een rekening gaan zetten waar ik meer rente ontvang dan bij de ABN.....

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:54

je moet vooral bedenken of je het gemakkelijk vind om het bij een andere bank te hebben. als je het snel nodig hebt zul je het eerst altijd moeten overboeken naar je eigen bank en ben je vaak al snel een werkdag verder (en in het weekend gebeurt er ook niks tussen de banken).
Verder zou ik denken 0.45% is dat alle moeite waard haha. Ik bedoel op 10000 is dat 41 euro.. ik zou dan eerder kijken naar een deposito waar je als je het kunt missen je geld voor langere tijd wegzet.
Ik ben gaan beleggen voor meer rendement over langere tijd :)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:13

nou ja, de spaarrekening die ik bij ABN aan mijn rekening kan koppelen levert mij 0,1% op geloof ik. de vermogens spaar rekening levert 0,05% op en maximaal 0,30% als je het geld een jaar hebt laten staan. Ik wil daarom wel een spaarrekening bij de ABN gekoppeld houden voor snel heen en terug kunnen boeken indien nodig. Collega zegt dat het bij LPB een dag duurt qua overmaken, dat valt me toch nog mee. En als ik genoeg gespaard heb, kan ik voor korte periodes en evt langere periodes gaan vastzetten in een deposito (nu heb ik nog niet genoeg om dan nog genoeg geld over te houden voor in nood).
Beleggen durf ik eigenlijk niet: snap het niet en ben bang dat ik het op geld op het verkeerde inzet waardoor het me niets/weinig oplevert.

Eleionomae

Berichten: 19602
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:28

ik beleg onder beheer. ik leg elke maand geld in en zo'n beheer team belegd dat dan voor mij, heb er geen omkijken naar haha

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:36

blijf het toch een eng iets vinden....
en dat beheer....dat krijgt zeker ook nog wat centjes?