Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:42

Fair schreef:
Oh nog eentje! :D

Bij de ingang van een park bij ons in de stad staat 'poep meenemen'. Ik dacht dus dat je alleen naar binnen mocht als je poep mee had. Ik snapte er niets van, dus ik rende altijd door dat parkje omdat ik dacht dat ik vet illegaal was omdat ik geen poep mee had genomen. :')


Oke... dit stukje heeft ervoor gezorgd dat ik zojuist mijn slok uit proestte! hahahahahahahahah _O-

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:43

mijn vriend heeft ooit eens voor zijn verjaardag een "natuurfilm" gekregen.
Kwam er iets te laat achter dat het geen natuurfilm was met zebras en giraffes :o

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:45

Wat een boel Bassie&Adriaan feitjes! Ik val van de ene in de andere verbazing.. haha

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:46

Ik heb echt nooit bassie en Adriaan gekeken. Vond er echt helemaal niks aan.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:47

Ik vond er ook geen klap aan maar wist wel dat het echte artiesten waren al meende ik dat Bassie clown was maar blijkbaar toch eerst acrobaat.

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:49

fleurtjeuh schreef:
Ik heb echt nooit bassie en Adriaan gekeken. Vond er echt helemaal niks aan.

Dan moet je toch minstens één keer gekeken hebben, anders weet je ook niet of je er iets aan vindt.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:50

musiqolog schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ik heb echt nooit bassie en Adriaan gekeken. Vond er echt helemaal niks aan.

Dan moet je toch minstens één keer gekeken hebben, anders weet je ook niet of je er iets aan vindt.

Dat is waar, maar na die eerste 5 minuten, en sporadisch nog eens een minuut, heb ik altijd weggezapt.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:50

Ik ben er pas heel laat achter gekomen dat augurken eigenlijk bijna nergens naar smaken. Dat het dus vooral door het zuur komt waar ze in liggen.

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:52

Dat ze echt acrobaten waren vroeger, wist ik ook niet. Weer wat geleerd :)) Hou van dit topic :Y)

IsaCalixa schreef:
Oh en er schiet me nog een te binnen.

Ik ben er pas sinds dit jaar achter wat het verschil is tussen een intercity en een sprinter. Een intercity gaat van stad naar stad. En een sprinter maakt korte sprintjes van plaats naar plaats :')

Heb er nooit bij stilgestaan.


Ik had dat met de Lightrail die een aantal jaar geleden tussen Alphen a/d Rijn en Gouda reed. Was zelf misschien ooit 1x met de trein geweest als klein meisje zijnde, maar ik had eigenlijk nog nooit met ov gereisd.
Klasgenoot kwam altijd met die trein naar school toe, en ik dacht altijd dat het de "lijntrein" was :+
Was dus gewoon 18 op dat moment :') Naja, ik vond de auto makkelijker dan de trein op dat moment. Maar goed ook :=

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:52

Irene2 schreef:
Wat een boel Bassie&Adriaan feitjes! Ik val van de ene in de andere verbazing.. haha

:') De persoon die B2 (1e) speelde doet (iig deed - want zie 'm nooit meer) dat irl ook wel eens.. :') He, wat zeggie? :') Hilarisch

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:53

Is een sprinter dan het nieuwe woord voor stoptrein?
Ben van de oude garde en ga nooit meer met de trein.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:54

stoptrein is volgens mij meer 'volkstaal'. In de NS app staan intercitys en sprinters genoemd.

musiqolog
Berichten: 3361
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:54

spatter schreef:
Is een sprinter dan het nieuwe woord voor stoptrein?
Ben van de oude garde en ga nooit meer met de trein.

Eh ja, althans een nieuw type trein dat sneller optrekt. Regionale diensten met oude treinen worden nog steeds 'stoptrein' genoemd. De overbekende Apenkop, het type dat je altijd op die stroptreinlijnen zag, gaat er binnenkort uit. (Weet ik dankzij mijn broertje, gediplomeerd OV-nerd. :) )

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:56

Ik vraag me inderdaad af wat dan het verschil is tussen sprinter en stoptrein. Ik moet zeggen dat ik nergens nog een 'stoptrein' zie, maar dat het nu altijd sprinters heten.

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:56

Ik heb dat van die sprinter en intercity altijd onlogisch gevonden.
Want mijn logica was: Met de sprinter ben je sneller op je eindpunt, want die sprint dus.
En een intercity gaat in allemaal citys, dus stopt de hele tijd.

Ik weet onderhand dat het andersom is maar dit is in mijn hoofd nogsteeds logischer.

Leprycorn

Berichten: 1763
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:56

Amaris schreef:
stoptrein is volgens mij meer 'volkstaal'. In de NS app staan intercitys en sprinters genoemd.


Ik denk inderdaad dat de sprinter de stoptrein heeft vervangen.
Stopt namelijk op dezelfde punten als dat de stoptrein vroeger deed. Vroeger stond er nog op de borden (de oude borden :)) ) dat het de stoptrein of intercity was, nu alleen nog sprinter of intercity.

En amke, ik begrijp je helemaal :')
Kon ook echt niet begrijpen dat de sprinter over hetzelfde stuk gewoon langer kon doen dan de intercity! :')
Laatst bijgewerkt door Leprycorn op 18-12-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:56

Amaris schreef:
stoptrein is volgens mij meer 'volkstaal'. In de NS app staan intercitys en sprinters genoemd.

in België zijn het gewoon stoptreinen :p misschien dat het overgewaaid is?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:57

nee, het is sprinter geworden nadat het type trein dat ze zijn gaan gebruiken ook sprinter heette.

Nu heet in NS-taal alles dat stoptrein is 'sprinter'.

Uit de NS-site:

Afbeelding

meer smaken zijn er dus niet.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 18-12-15 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10959
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:57

Dat van Bassie en Adriaan en de baron en vlugge Japie wist ik ook niet.

Wat ik ook altijd een leuke vindt: kinderen die zeggen dat het zo hard waait omdat de windmolens waaien (dus de wind wordt gemaakt door de windmolens). En de wolkenfabrieken zijn ook leuk natuurlijk.

Niet eentje van mezelf, maar wel eentje waar het lang duurde voor het muntje viel:
Ik reed met iemand langs een AVI (afvalverbrandingsinstallatie). Een beste pluim erop natuurlijk. Wij doen metingen aan die schoorstenen, en de person die mee was begint af te geven dat het zo vervuilend is. Kijk maar naar die pluim. Dus ik geef nog aan dat je voornamelijk waterdamp ziet dat condenseert. En leg uit dat er bijvoorbeeld 11% zuurstof en 8% kooldioxide en 20% vocht inzit en nog wat andere stoffen. Vraagt de persoon in kwestie wat dan de rest is, want ik was nog niet aan de honderd procent. Dus ik geef aan dat de rest stikstof is. Waarop ik een heel woedende persoon naast me heb die dus aangeeft dat het dus inderdaad enorme vervuilende fabrieken zijn.

Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Heb nog even gevraagd of het bekend was dat we al 79% stikstof in de lucht hebben zitten. Daar duurde het vallen van het kwartje ook lang, dat die stikstof "dus" niet het hele probleem was. Ik dacht werkelijk dat ze me in de maling nam

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:59

Amaris schreef:
nee, het is sprinter geworden nadat het type trein dat ze zijn gaan gebruiken ook sprinter heette.

Nu heet in NS-taal alles dat stoptrein is 'sprinter'.


Stoptrein klinkt dan wel weer logischer dan sprinter. Dat die overal stopt :P

Vergiste me er altijd in hahaha :D

Juliette61
Berichten: 1474
Geregistreerd: 29-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:00

Ik heb net een moment gehad. Twee vrienden hadden het over een of andere rare film. Ik dacht dat het heel onschuldig was, dus vroeg ik waar het over ging. De ene begon keihard te lachen, de andere voelde al dat ik hem niet ging vatten, en wilde er niks over zeggen. Vriend 1 besloot te vertellen dat er jongens in zaten die zich verkleden als meisjes, en dan van alles 'deden'. Heeft een paar minuten geduurd voor ik vatte wat ze bedoelde :') Ben daarna heel erg uitgelachen :')

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:00

amkeVH schreef:
Ik heb dat van die sprinter en intercity altijd onlogisch gevonden.
Want mijn logica was: Met de sprinter ben je sneller op je eindpunt, want die sprint dus.
En een intercity gaat in allemaal citys, dus stopt de hele tijd.

Ik weet onderhand dat het andersom is maar dit is in mijn hoofd nogsteeds logischer.


Intercity is juist heel logisch. Inter betekent in het Latijn tussen. Dus intercity betekent letterlijk tussen stad (steden).

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:00

Behalve in Zeeland want wij doen niet aan sprinters.. althans ik zie alleen die gele rupsen hier langs komen :D

Ik kwam er pas op mijn 16e achter dat ''peekluts'' Zeeuws is voor hutspot, en dat het dus hetzelfde gerecht is.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:02

Zo kwam ik er vrij laat pas achter dat in het Limburgs moerepetazie hetzelfde is als hutspot en dat hutspot weer wortelstamppot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:05

elenaMM77 schreef:
natuurlijk kon het niet uitblijven, Paul van Gorcum heeft ook de Baron ingesproken bij de efteling..
het bekende 'drommels, drommels, drommels' is niet van Adriaan, maar van Paul van Gorcum.

misschien wel een leuke, dat gargamel dus ook wordt ingesproken door 'de baron'.

[ Video ]


Dit zijn nog eens leuke feitjes!!! En wat een heerlijk filmpje!