Chinese praktijk van inbinden van meisjesvoeten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 11:42

als je de universele rechten leest en die vergelijkt met de dingen die de landen doen die ze ondertekend hebben, dan vind je wel meer vreemde zaken.

carien nu maak je er een ander verhaaltje van. ik vind als dergelijke praktijken op nederlandse bodem worden uitgeoefend, dan kunnen die personen gewoon strafrechtelijk vervolgd worden. maar onze cultuur en alles wat wij zgn. "mensvriendelijk" vinden, kunnen we niet opleggen aan andere eeuwenoudere culturen buiten het westen. we kunnen alleen laten zien hoe het ook anders kan.

overigens hoeven we hier niet met modder te gooien wat mij betreft maar nu niet de zaken verdraaien, jij was degene die mijn mening als "dooddoener" en "bekrompen" zag.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:34

Girl In The Mirror"]
tja, het is voor ons misschien afschuwelijk, maar hier zijn genoeg mensen die zich vol boren met gaten (piercings) zich laten bekladden met inkt (tattoos) en zich uithongeren of juist volproppen... dus ja, het is gewoon die cultuur Scheve mond
[/quote]
beetje dom gezegd hoor, sorry! die paar gaatjes in oren hebben geen verregaande gevolgen voor de gezondheid en leveren ook geen trauma op. Net alsof je alles goed kunt praten met dat domme zinnetje "het is de cultuur".

[quote="Amethyst"]
Misschien dat ik dat boek Wilde Zwanen ook maar eens moet lezen. Schijnt erg mooi te zijn.

En indd SP in het westen kunnen we er ook wat van. We zijn helemaal niet zo braaf als we ons voor doen.
[/quote]
We?

Ik doe er niet aan mee hoor! Laat mij er buiten a.u.b.!

[quote="carien"]
Ik heb het niet over de westerse vrouw. Maar nu je het toch aankaart: Ik denk dat er genoeg meisjes/vrouwen maar ook jongens/mannen zijn die zich laten meeslepen door een bepaalde druk, bijv. de groep waar je bij hoort of bij wilt horen, je vriend, vriendin noem maar op en zich om die reden laten tatoeƫren,carven etc.
[/quote]
erger nog, ze hongeren zichzelf uit: anorexia.


[quote="SuperPepeijn"]
verder vind ik het te idioot voor woorden dat mensen die perfect gelukkig zijn met deze cultuur wij gaan veroordelen met wat wij westerlingen goed en mooi vinden. voordat we kritiek hebben op een andere cultuur, kijk eerst wat hier allemaal mis gaat wb dit onderwerp.
[/quote]
welke mensen zijn gelukkig met welke cultuur? weet even niet waar je het over hebt, de westerse of chinese? Oh, dus die kleine meisjes die het waarschijnlijk uitgeschreeuwd hebben van de pijn toen dat inbinden gebeurde waren er erg gelukkig mee? jaja! GET REAL!

[quote="Cassidy schreef:
Ze geven het toch zelf aan dat ze niet meer kunnen? De vrouwen in de reportage hadden er voor het grootste gedeelte spijt van dat ze met die voeten zaten. En heel vaak werd deze "verfraaiing" niet door henzelf gedaan en werd ook voor ze beslist. .

Oh, wat waren die vrouwen gelukkig in die cultuur, dat illustreren de woorden van cassidy maar weer.

"Ze weten niet beter" gaat niet meer op he, bij zo'n lijdensweg.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:11

Heb eigenlijk altijd wel kleine voetjes willen hebben (lees maatje 36 ofzo), maar ik moet het doen met maatje 39/40 Haha! Maar dan wel op natuurlijke wijze uiteraard!
Je hebt nog meer van die rare dingen hoor... Clitorus verminken zodat de vrouw geen genot heeft aan sex bijvoorbeeld... tssss