probleem met mn nieuwe pc/internet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 16:26

ja weet ik ik geloof dat ik het niet goed heb uitgelegd. ik heb idd een los modem (lijkt er een beetje op maar dan ander merk/vormgeving) voor adsl abo en een intern modem om een inbelverbinding te maken. beide is wel gelukt om te installeren (de pc zegt installatie succesvol voltooid) maar met beide verbindingen krijg ik de pagina van internet explorer met de melding: kan server niet vinden. en idd de modem van de adsl pas aankoppelen als de pc erom vraagt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 16:29

ik ga nu de tent hier dicht gooien (weekend) en ben pas maandag weer online. alvast bedankt voor de tips

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:31

Dennis de cd die erbij zit zijn de drivers, maar die zijn nooit echt up to date. Daarom even nieuwe dowloaden.

Mag ik trouwens vragen waarom je EN ADSL EN een inbelverbinding in jouw pc hebt zitten? Het kan zijn dat die twee verbindingen met mekaar aan het draken zijn hoor!
Het kan zelfs zo erg zijn dat je interne modem en USB kaart te dicht op mekaar zitten in je pc zelf...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 09:48

mijn moeder heeft van t weekend weer met de helpdesk van mijn pc gebeld en deze raadden mij aan recoverydisks te maken en te gebruiken. heb ik gedaan maar de fouten zijn er nog niet echt uit. als je iets download instaleert of iets anders zwaars van de pc vraagt dan loopt ie vast en geeft hij een blauw scherm met kan niet beeindigen en fout in ...exe. maar in ieder geval het is mij gelukt om een inbelverbinding te maken. nu kon ik eindelijk mn virusscan updaten en raad is doet het ook niet. hij download alle updates behalve de programmaupdates en dan geeft hij de melding bel de serviceafdeling van symantec. houd het dan ook nooit op!!!!

Vanavond proberen de breedband erop te zetten. als dat gelukt is haal ik die inbel eraf anders ben ik bang dat ik straks weer niet kan internetten. ben aan t solliciteren en ben hier volgende maand waarschijnlijk weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 09:52

Ik heb nu toch het idee dat het aan je windows installatie ligt hoor! Heb je de mogelijkheid om je PC met alleen een windows versie te installeren? Dus niet die recovery cd's? Op die recovery cd's staat altijd zo vreselijk veel nutteloze troep. Je hebt wel kans dat er iets geinstalleerd staat wat loopt te draken met de software voor je inbel/ ADSL-verbinding...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 09:54

nee ik heb helaas alleen een cd rom bijgeleverd gekregen van works en niet van windows xp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:01

Hmm dat is jammer. Als ik dat geweten had... Ik was laatst nog in Gouda Verward Ik kan je wel een XP cd opsturen als je wilt... Met een beschrijving erbij van hoe je alles moet doen. Dan heb je een volledig schone PC en dan heb je kans dat je alles kan doen. PB me maar even als je dit wilt...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 10:03

durf dat niet zo goed ga eerst nog maar een x die helpdesk bellen zij moeten maar een goede pc leveren. Afgelopen weekend zeiden ze al dat er tijdens de installatie in de fabriek wat mis gegaan kan zijn dus daar ga ik ze maar aan houden. ik heb alles volgens de boekjes gedaan. er zit een jaar garantie op en verzekering. alvast bedankt voor je aanbod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:05

Kan ik goed begrijpen hoor!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 11:48

bedankt allen voor de hulp. HIJ DOET HET!!!! en dat na ruim 5 maanden gedoe en gezeur EN 1 PC DIE OVERLEED. vraag niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. ik heb de recovery disks gebruikt, via de inbelverbinding alle mogelijk updates binnengehaald het ding heeft uren staan loeien. dus lekker telrekening maar ja dat kan er ook nog wel bij. alleen die norton antivirus wil niet updaten (de programmaupdates dan) maar daar heb ik al mailtjes naar gestuurd naar symantec. want van de site word je ook niet veel wijzer. kon een soort handleiding van 12 pagina's van het probleem afdrukken maar snapte de helft er niet van.
maar ja adsl doet het JIPPIE!!!!!!!!!!!