Help boktmoeders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sillygirl
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-11-03

Help boktmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 13:33

ik wilde dringend vragen of er hier jonge moeders zijn die eens voor en nadelen willen opsommen van het hebben van een kind en wat er allemaal veranderd is in je leven.

ook mensen die eerst abortus hebben overwogen en uiteindelijk niet gedaan hebben, waarom niet en blij mee?

Ben 10 weken zwanger en mijn vriend en zijn ouders willen abortus en ik absoluut niet, ben ten einde raad. Verdrietig

gisteren naar kliniek geweest voor ingreep, maar kon het niet en heb week uitstel gevraagd. ik zie het allemaal niet meer zitten.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:36

Ben dan geen moeder, maar als jij geen abortus wilt dan moet je dat NIET doen. Je kunt je NIET laten dwingen

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:38

Ben ook geen moeder, maar ben het wel eens met Ludo.
Als jij zeker weet dat je dat kind een toekomst kunt bieden en je wilt absoluut geen abortus, dan moet je dato ook niet doen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:40

Hoe oud ben je?

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:41

Je hebt het antwoord zelf al gegeven, je ziet een abortus niet zitten, als je het wel doet omdat je omgeving dat van je eist, blijf je de rest van je leven zitten met de vraag, hoe het zou zijn geweest als je die abortus NIET gedaan had, kies voor jezelf en daardoor voor je kind Ach gut
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-01-04 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:41

NIET DOEN! JIJ bent degene die de abortus moet ondergaan, en niet zij! als je het doet terwijl je er niet achter staat, heb je spijt voor de rest van je leven! Abortus is al ingrijpend genoeg, zelfs als je er al achter staat.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:50

Ben ook geen moeder maar als JIJ het niet wilt dan gebeurt het ook NIET. Wat willen jouw ouders? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik neem aan dat dit een schaduwaccount?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:51

Jouw buik is van jou. Simpel.

sillygirl
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 13:52

ik ben 19 en heb sinds een paar maanden werk (proefperiode,waardoor ik niet beschermd ben tegen ontslag bij zwangerschap Scheve mond ).

Mijn familie steunt me,maar ik ben bang de rest van mijn leven te worden beschuldigd dat ik het leven van mijn vriend verpest heb, wat zijn moeder me nu al verwijt.

Ik wilde daarom ook die voor en nadelen zodat ik eens alles op een rijtke kon zetten, bv ook wat het allemaal kost enzo.

alvast bedankt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:53

Ook ik ben benieuwd naar hoe jouw ouders hebben gereageerd. Staan zij achter je, want dat zou het krijgen van het kind een stuk makkelijker maken. Maar verder ga ik met de rest mee, als jij er niet achter staat, krijg je er spijt van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:55

sillygirl schreef:
maar ik ben bang de rest van mijn leven te worden beschuldigd dat ik het leven van mijn vriend verpest heb, wat zijn moeder me nu al verwijt.

O, zijn leven mag niet verpest worden maar dat van jou en het kind wel? Wat is dat voor een moeder?

Als je vriend geen vader wil zijn, dan moet hij zich maar distantieren, maar hij mag jou het moederschap niet ontzeggen.

Kijk, het zal niet gemakkelijk worden voor je, een kind. MAar je zult ooit zover komen dat je zegt "ik heb er geen spijt van, ik ben achteraf blij dat het zo gelopen is". En dat zal niet gebeuren als je een abortus ondergaat. Je zult eeuwig spijt krijgen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 06-01-04 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sillygirl
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 13:55

en sorry voor de schaduwaccount,maar er zijn te veel mensen op bokt die mij en vriend persoonlijk kennen en niet allemaal evengoede bedoelingen hebben. Bloos!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:57

19 jaar?

Dit is mijn mening, dus niet iets wat je moet doen: je bent zelf nog een kind. Met een baby ben je de rest van je leven een moeder, nu kan je nog een paar jaar kind zijn. Vergis je niet in de verantwoordelijkheid die een kind met zich meebrengt, ik denk dat abortus het verstandigst zou zijn voor je...

Maar als jij geen abortus wil, als jij het kind wil houden dan moet je dat doen, wat je schoonouders ook zeggen... In de categori hypocriet vind ik je schoonmoeder hoog scoren: wie is er 'schuldig' aan dat kind? Juist, een zaadcel van haar lieve zoontje.

Laat je niet tot abortus dwingen, maar bedenk wel dat je leven met kind nooit meer hetzelfde zal zijn, en bedenk of dat wel is wat je wil...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:00

Desiree schreef:

Kijk, het zal niet gemakkelijk worden voor je, een kind. MAar je zult ooit zover komen dat je zegt "ik heb er geen spijt van, ik ben achteraf blij dat het zo gelopen is". En dat zal niet gebeuren als je een abortus ondergaat. Je zult eeuwig spijt krijgen.



Dit vind ik veel te suggestief.

Ja. van abortus is bekend dat mensen eeuwig blijven twijfelen hoe het kind geweest zou zijn, etc etc etc.

Maar:
er is totaal GEEN garantie dat je achteraf blij bent dat het zo gelopen is, je kan net zo goed 'eeuwig' blijven tobben met geld, bezoekregelingen met een vader, pubers die verwijten dat ze geen echte vader gehad hebben etc etc etc

ik zeg niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat niet abortus ook niet heilig is.
maar weer: dat is mijn mening.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:03

Als jij het kind wilt houden moet je dat vooral doen. Ik ben zelf geen moeder dus ik weet niet goed wat het inhoud, maar ik zou wel goed nadenken. Kun je het betalen? wil je het graag? Een kind vergt veel tijd, je zou dan veel vrijheid kwijt zijn. Heb je een huis waar je met je kind kunt wonen? Zit je nog op school? Dit zijn allemaal dingen waar ik aan zou denken als ik nu een kind zou krijgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:05

Ellende schreef:
[
Dit vind ik veel te suggestief.

Ja. van abortus is bekend dat mensen eeuwig blijven twijfelen hoe het kind geweest zou zijn, etc etc etc.

Maar:
er is totaal GEEN garantie dat je achteraf blij bent dat het zo gelopen is, je kan net zo goed 'eeuwig' blijven tobben met geld, bezoekregelingen met een vader, pubers die verwijten dat ze geen echte vader gehad hebben etc etc etc

ik zeg niet dat dat gebeurt, ik zeg alleen dat niet abortus ook niet heilig is.
maar weer: dat is mijn mening.
[/quote]

Ik kom weinig moeders tegen die achteraf spijt hebben dat ze het kind hebben laten komen. Meestal houden ze er veel van en "hadden ze het voor geen goud willen missen".

Niet dat ik zelf kinderen wil en een groot kinderliefhebber ben hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:06

Ik wil eerst even kwijt dat ik je vriend de grootste kwal op deze aardkloot vind op dit moment!!!!!! Hij hoort je te steunen in deze periode! Je kiest voor elkaar omdat je van elkaar houdt! Dus je gaat door dik en dun. En dan laat hij je nu deze onmogelijke keus alleen maken?? Sterker nog hij zet je voor het blok!!! Zijn moeder is helemaal vreselijk! Zij heeft hier geen zak mee te maken! Het is JULLIE kind en niet dat van haar! Dus waar haalt ze de moed vandaan om jou te vertellen wat je moet doen!!!

Mijn tip... Ga eens met je vriend praten, blijft hij onredelijk... ga dan eens denken over je relatie! Als hij je tot abortus dwingt denkt hij niet aan jou maar aanzichzelf... Maar onthoud wel dat het jullie kindje is en niet dat van zijn ouders dus zet die eerst eens op hun nummer! Zij mogen zich daar niet mee bemoeien.

Ik ben geen moeder dus over de beslissing over een abortus kan ik niets zeggen en over het hebben van een kindje ook niet. Het lijkt me een zware taak die je dan krijgt!
Over je leeftijd kan ik ook niets zeggen. Je hebt tegenwoordig meiden van 19 die meer volwassen zijn en meer verantwoording kunnen dragen dan een 40 jarige. Dus daar moet je zelf over oordelen....

Heel erg veel sterkte meis!!! en denk vooral erg goed na! Over je kindje en je relatie! Ach gut Knuff

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:10

Ja, straks onderga je inderdaad een abortus en maakt die kwal het alsnog uit. Nou, daar zit je dan! Hou er rekening mee dat je hem vroeg of laat toch wel een keer kwijt kan raken en reken niet te veel op hem.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:11

het is waar dat er weinig moeders zijn die niet van hun kinderen houden.

Maar ik ken zeker wel mensen die zoiets hebben van: 'piet' is een schat van een kind, maar was ie maar vijf jaar later geboren

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:12

Vertrouw op je gevoel sillygirl en laat je niet teveel leiden door de wensen en meningen van anderen. Jij moet straks verder.

Een kind kost geld maar overal is een mouw aan te passen. Ik ben nu 5 maanden zwanger en zou wel 5 kinderen kunnen aankleden en huisvesten met de spullen die ik van anderen aangeboden krijg. Na de geboorte worden de kosten natuurlijk wel hoger, maar ook dan zijn er mogelijkheden zolang jij bereid bent wat luxe (in geld maar ook in tijd) in te leveren.

Als jij weinig inkomen hebt, kun je korting krijgen op opvang. Het nibud www.nibud.nl heeft een brochure, wat kost een kind?

Het FNV heeft verschillende brochures over je rechten wat betreft werk en zwangerschap www.fnv.nl

Veel sterkte met je beslissing. Misschien kun je ook eens praten met een onafhankelijk persoon (hulpverlener?) die je zonder eigen emoties kan vertellen wat de komst van een kind voor jou zou betekenen.

Kijk ook eens op deze website:
http://www.tienermoeders.nl/tienstart.htm
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 06-01-04 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:13

Ellende schreef:
het is waar dat er weinig moeders zijn die niet van hun kinderen houden.

Maar ik ken zeker wel mensen die zoiets hebben van: 'piet' is een schat van een kind, maar was ie maar vijf jaar later geboren

ja, maar ze kan de geboorte van dit kind moeiljk 5 jaar uitstellen he. WAs dat maar mogelijk! DAt zou een hoop abortussen schelen!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:16

sillygirl schreef:
Mijn familie steunt me,maar ik ben bang de rest van mijn leven te worden beschuldigd dat ik het leven van mijn vriend verpest heb, wat zijn moeder me nu al verwijt.
alvast bedankt.


Even heel grof he, als zijn moeder dat al een verpesting van het leven van haar zoon vindt, help haar dan even herinneren dat haar "eigen kind schoon kind" er wel zijn deel in heeft gehad. Om zwanger te worden moet je met twee zijn, en hij is één van die twee.

Verder kan ik ook alleen maar zeggen wat hier al meer gezegd is: jij beslist, het is jouw leven en dat van je kind. Als jij voelt dat je het moet houden, dan moet je het houden. Als jij voelt dat je het niet moet houden, dan moet je het niet houden, daar heeft het kind niets aan, aan niet-welkom zijn (een ongepland kind kan daarom nog wel welkom zijn).
Maar laat je door niemand overtuigen om iets anders te beslissen dan wat je zelf voelt wat je moet doen. En dat geldt dus voor de twee richtingen, zowel voor houden als voor abortus/afstaan voor adoptie.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:29

Ik ben zelf 22 en heb een kind van bijna 2 jaar. Ik heb er nooit een seconde spijt van gehad! Ik ben ondertussen wel gescheiden van haar vader, maar daarom ben ik nog niet ongelukkig. Ze gaat om het weekend naar haar vader. In het begin vond ik het erg moeilijk maar nu kan ik toch wel genieten van mijn 'vrije' weekend. Ondertussen heb ik een nieuwe vriend die als een echte vader voor haar is!
Het kost geld maar je krijgt zoveel van anderen dat het goed te doen is. Ja en tijd kost het ook maar ik red het ook naast mijn 7 paarden en part time baan.

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:37

Sillygirl probeer eerst eens afstand te nemen van de (dwingende) mening van je 'vriend' en z'n ouders. Stel je zou hun mening niet kennen wat zou je dan zelf willen. Ik kan me nml. voorstellen dat je door de mening van deze lui, je eigen mening laat beinvloeden. Zoiets "van waar bemoeien ze zich mee" en daardoor onbewust je kont tegen de krib gooit. Praat (heel belangrijk) met een onafhankelijk iemand. En wat vinden je ouders er van? Willen/kunnen ze jou ondersteunen, krijg je de ruimte om je ontwikkelen (studie, werk). Btw, ik zou maar niet teveel dromen van een leuk gezinnetje met je vriend. Als je de beslissing neemt om je kindje te krijgen dan zou ik ervan uitgaan dat je het (uiteindelijk) zonder hem moet opvoeden. Ik wens je heel veel wijsheid toe om tot je beslissing te komen!! Ach gut

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:53

Als je 18 bent wordt je voor de wet volwassen en vanaf je 21 ben je helemaal volwassen en mag je overal in mee doen. Wat dat betreft vind ik het raar dat Ellende (??) zegt dat je zelf nog een kind bent. Ze heeft een baan (hoewel in proeftijd, maar als je een toffe baas hebt en jij altijd hard je best doet, dan kan het best zijn dat hij bereid is je tóch te houden, aan de andere kant zijn het nu eenmaal onzekere tijden en zijn veel werknemers niet opzoek naar parttimers want moeder).
Je moet het helemaal zelf weten, als jij het kindje wil houden dan komt daar ongetwijfeld wel een oplossing voor. Je krijgt immers kinderbijslag en als jouw ouders achter je staan dan zijn die misschien ook wel bereid een steentje bij te dragen (oppas, evt financieel oid).
Ik wens je sterkte, maar vooral wijsheid toe. Laat je ook niet leiden door wat anderen zeggen, maar wat jij nou echt wilt (wat je hart je ingeeft).