Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coloured schreef:Misschien is er nooit ruimte geweest om over je gevoelens te praten? Dan is het in deze enorm heftige situatie ook bijna onmogelijk om dat ineens wel te kunnen. Opschrijven en op die manier delen is heel goed van je! Dan loop je er niet alleen mee.
Heel veel sterkte TS, je bent waarschijnlijk een hele sterke vrouw, maar ook die hebben het zo nodig om af en toe eens te kunnen uithuilen op de schouder van een ander. Misschien is dat een idee? Zonder woorden? Of vind je dat ook moeilijk?
Wilawander schreef:Heel erg veel sterkte wil ik je wensen. Het is zo moeilijk en een luisterend oor is fijn maar praten erover oh zo moeilijk....
Mijn moeder kreeg begin Juli de diagnose. Totaal onverwacht. Het gevoel dat je dan hebt is niet te beschrijven. Ik kon er ook niet goed overpraten. Mijn moeder heeft het helaas niet gered. Het is te laat ontdekt.
_MelloW_ schreef:Coloured schreef:Misschien is er nooit ruimte geweest om over je gevoelens te praten? Dan is het in deze enorm heftige situatie ook bijna onmogelijk om dat ineens wel te kunnen. Opschrijven en op die manier delen is heel goed van je! Dan loop je er niet alleen mee.
Heel veel sterkte TS, je bent waarschijnlijk een hele sterke vrouw, maar ook die hebben het zo nodig om af en toe eens te kunnen uithuilen op de schouder van een ander. Misschien is dat een idee? Zonder woorden? Of vind je dat ook moeilijk?
Nee huilen doe ik wel, en mijn man is er echt voor me, en ook de mensen om me heen. Maar ik krijg er geen woord uit en vind dat op 1 of andere gekke manier moeilijker voor hen dan voor mij.
_MelloW_ schreef:Wilawander schreef:Heel erg veel sterkte wil ik je wensen. Het is zo moeilijk en een luisterend oor is fijn maar praten erover oh zo moeilijk....
Mijn moeder kreeg begin Juli de diagnose. Totaal onverwacht. Het gevoel dat je dan hebt is niet te beschrijven. Ik kon er ook niet goed overpraten. Mijn moeder heeft het helaas niet gered. Het is te laat ontdekt.
Lukt het je nu wel om te praten? Het gevoel is ook niet te beschrijven en de vragen die je hebt zijn soms niet te beantwoorden... Is het lang geleden dat je moeder is overleden? Jij ook heel veel sterkte.
Coloured schreef:Coloured schreef:Misschien is er nooit ruimte geweest om over je gevoelens te praten? Dan is het in deze enorm heftige situatie ook bijna onmogelijk om dat ineens wel te kunnen. Opschrijven en op die manier delen is heel goed van je! Dan loop je er niet alleen mee.
Waarom zou je moeten praten? Is het je eigen gevoel of hebben de mensen om je heen aangegeven dat zij het vervelend vinden dat je er niet over praat? Een ieder verwerkt de dingen op zijn of haar manier. De één praat veel, de ander helemaal niet. Jij mag het op jouw manier doen.
Wilawander schreef:Wilawander schreef:Heel erg veel sterkte wil ik je wensen. Het is zo moeilijk en een luisterend oor is fijn maar praten erover oh zo moeilijk....
Nee niet echt en weet ook niet of ik de behoefte zo heb/had... is moeilijk ben ook niet zo prater hoor. En net wat je zegt veel vragen zijn geen antwoorden op. Mijn moeder is 1.5 maand geleden overleden. Het ging allemaal extreem snel daar het al zo ver gevorderd was. Er over schrijven met iemand is vaak makkelijker. Al vroegen ook veel mensen hoe gaat het met je en hoe voel je je? daar is zelfs niet echt een antwoord op te geven.
Heel veel sterkte en mocht je een luisterend oor willen, je mag altijd PB'en.
kentaro@ heel herkenbaar.Wil jou ook heel veel sterkte toewensen. Mijn moeder was ook geen prater en niet over gevoelens en dat was niet makkelijk. We hebben nooit echt er over gesproken over hoe het zou gaan, wat er te regelen viel enz. Het onderwerp was eigenlijk een beetje taboe op hoe gaat het en goed of slecht enz na.