Stel, er komt een 3e WO

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:06

Citaat:
Waarom heeft er niemand vertrouwen in Bush? Vergeet niet dat er ook vrienden van hem op de WTC werkten. En hij leeft mee met de mensen en zal er alles aan doen om alleen de moordenaars en de verdedigers van de moordenaars terug tepakken.


Eeeh? Heb je zijn campangnes een beetje gevolgd? Enig idee wie er allemaal op hem gestemd hebben en waarom? Bush is niet echt een schatje wat dit betreft. Ik zei het al eerder en ik blijf er bij; zou me niets verbazen als dit niet gebeurd was als Gore nu president was..

Bush heeft nogal een heftig 'Ik ben Amerikaan en dus geweldig' gevoel. Heeft het idee dat de US de wereld wel ff zal leiden en dat ze niemand nodig hebben.. Een hoop verdragen en onderhandelingen zijn nietig verklaard of gestopt toen hij president was, daarmee heeft ie in het buitenland niet echt vrienden gemaakt.

Het is inderdaad iemand die alles in het werk zal stellen achter de daders aan te gaan en dat is nu juist wat mij beangstigd.. Maar goed, we wachten af wat Bush en consorten nu gaat doen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 14:10

maar bart, zo'n actie als dit vergt IMO jaren lange voorbereiding, en dat zou dus betekenen dat de voorbereidingen al bezig waren toen clinton nog presi was...

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:46

nou zal ik je wat vertellen nou ik zat vanmidag in de auto en toen hadden ze over dat a*dam ook best aangevallen kan worden en ter gelijke tijd gaat er een vliegtuig vlak boven onze kop lang vet eng was dat! Lips are sealed Scheve mond\

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:07

Bush had het wel over dat de oorlog nu echt was begonnen

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:19

Citaat:
Op 2001-09-12 14:10, schreef stef:
maar bart, zo'n actie als dit vergt IMO jaren lange voorbereiding, en dat zou dus betekenen dat de voorbereidingen al bezig waren toen clinton nog presi was...

Denk ik niet, zo'n actie leeft hooguit in de geest van een of twee zieke personen al jaren, maar de werkelijke planning wordt zo laat mogelijk gemaakt, als dit al jaren in de pipeline had gezeten had een CIA of een Mossad er ongetwijfeld lucht van gekregen.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:36

deze actie is volgens mij bedoeld om de vs te laten beseffen dat ze niet zo machtig zijn als ze denken.
en onderleiding van bush is dat alleen maar erger geworden. bush verbreekt een heleboel afspraken. want hij wil een antirakket schild om zn land te beschermen. veel landen waren er niet blij mee enja nu blijkt maar weer dat er altijd wel een manier wordt gevonden om oorlog te voeren.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:39

Indeed..
En we hebben het hier over zelfmoord acties, dat scheelt al een hoop omdat je dan een stuk minder moet regelen. En het is dan 'minder erg' als er iets mis gaat..

IMO (maar ik zie vast iets over het hoofd) moet je dit plan hebben, wat mensen om je heen hebben met vlieg ervaring die een zelfmoord actie voor je willen doen.. Als je dat allemaal hebt heb je wat er gisteren gebeurd is zo in elkaar zitten.

je moet die mensen de US in krijgen (maar boston ligt redelijk dicht bij de grens met Canada) en je moet ff wat grotere vliegtuigen opzoeken die in boston vertrekken voor lange vluchten. Klaar..

Wat mesjes mee het vliegtuig in, bemanning bedreigen en overmeesteren, vliegtuig overnemen, richting doel vliegen en klaar..

En die mensen hoeven niet eens echt te kunnen vliegen, alleen wat navigatie en het in de lucht houden van zo'n kist. Moeilijkste is opstijgen/landen bij het vliegen maar dat hebben die terroristen niet echt hoeven doen..

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:59

Persoonlijk vind ik dat Clinton zich niet had moeten bemoeien met het gedoe israel. Daardoor is het voor een groot deel gekomen. Ik geeft Bush groot gelijk dat hij zich er terug uit wou trekken.

Dit is een actie die al lang is geplant. en dus ook bij Gore had kunnen gebeuren. En dit heeft dus met dat vredesproces in het midden oosten te maken. Want het zijn o.a. palestijnen die er happy mee zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:04

Het voornaamste wat Clinton gedaan heeft, is het om de tafel brenge van de diverse partijen in het Midden-Oosten. De Amerikaanse politiek is al sinds het begin van de conflicten in het M-O pro-israëlisch. De Arabische buurstaten zien Israël als dé grote indringer in het gebied. Amerika is nu eenmaal een zeer machtige bondgenoot. Maar ook als Clinton zich niet zo actief met de problematiek daar had bemoeid, was het Amerikaanse beleid pro-israëlisch geweest. En als we er vanuit gaan dat de aanslag van gister op deze politieke/ideologische houding van de VS is gericht, dan had dat vrees ik niet zo heel veel uitgemaakt.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:19

Er werd vanochtend op de radio gezegd dat er een grote kans is dat het een samenwerking is tussen Irak en een groep terroristen. Dat betekent dus dat er wel degelijk een land bij betrokken zou zijn, ook al ontkent dat land.
En dat betekent dat het een oorlog kan worden tussen twee landen. En als het tussen twee landen speelt, dan bemoeien andere landen zich er snel weer mee waardoor het balletje aan het rollen raakt.

Maar van de andere kant kan het ook gewoon zijn dat het een terroristische groepering is die niets met wat voor land dan ook te maken heeft en waar Amerika niets tegen kan doen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 18:52

Bart schreef
Citaat:

Bush heeft nogal een heftig 'Ik ben Amerikaan en dus geweldig' gevoel. Heeft het idee dat de US de wereld wel ff zal leiden en dat ze niemand nodig hebben.. Een hoop verdragen en onderhandelingen zijn nietig verklaard of gestopt toen hij president was, daarmee heeft ie in het buitenland niet echt vrienden gemaakt.

Het is inderdaad iemand die alles in het werk zal stellen achter de daders aan te gaan en dat is nu juist wat mij beangstigd.. Maar goed, we wachten af wat Bush en consorten nu gaat doen..



Jij schrijft wat ik al een tijdje dacht.

_________________
Als leed, verdriet en zorgen
je doen vrezen voor morgen.
Verlies de moed dan niet te gauw,
eens wordt de hemel toch weer blauw.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mickey op 2001-09-12 18:54 ]</font>

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 13:16

maar ze weten waarscheinlijk wel wie het is en die zijn in opdracht van unsama bin laden! en afganistan wil em niet uit leveren. die 2 waar van ze denken dat het ze zijn hebben eerst in hamburg gewoon. en een nler in san francisco had hun vliegles gegeven. Verward Verward Verward ik snap het allemaal niet meer!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 19:53

hee mensen!!

als ze er achter zijn gekomen wie het hebben gedaan, mogen ze actie onder nemen. en daar mogen ze de hulp bij in roepen van alle NAVO landen. die zijn verplicht eraan mee te doen. maar ik denk niet dat we helemaal tot een WO lll komen. als het is de NAVO tegen de oosterse landen, gaat dat zo heftig dat ze tegelijk de wereld kunnen vernietigen. dat zou een beetje stom zijn. maar ja, niemand weet wat die Bush wil doen, maar ik vind hem niet echt een goede man. maar oke.

Me paarden geef ik zelf liever een spuit dan dat ze de oorlog moeten proberen te overleven.

Maar ja, zoals ik al zei, ik denk niet dat het zo ver komt.

ow ja, ik denk dat dit plan er al een hele tijd zo is geweest, want hier is heel wat voor bereiding bij geweest ( vliegles). maar ik denk dat ze het nu door alle ruzies hebben waargemaakt.

_________________
Love ya all!! keep smiling!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Merel Blom op 2001-09-13 19:55 ]</font>

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 20:50

ehhmm over europa gesproken ik hoorde van mijn broer ( die het weer van Tweakers had) dat er 8 vliegtuigen waren vermist en mogelijk gekaapt, 2 in de twin towers 1 in het Pentagon, 1 in ehh dat bos... Bloos en 1 mogelijk op weg naar londen, ( gister avond) en 1 al uit de lucht geschoten, misschien die op weg naar londen, zal het nog ff opzoeken op tweakers voor ik allemaal onzin vertel maar dit heb ik dus gehoord. Scheve mond\

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 22:41

Haha, tweakers is wat dit betreft niet echt een geweldig betrouwbare nieuwsbron.. Wat dit soort spul betreft hecht ik nog bijna meer waarde aan de Telegraaf *shudder*

Maar kom maar op met dat topic..

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:16

De hoogleraar Middeleeuwse Geschiedenis waar ik woensdag college van had (meer Amerika dan M.E. btw), zei over het beleid van Bush het volgende: Hij voert het beleid van "Als je vrede wilt, bereid je dan voor op de oorlog". Vond ik een erg treffend spreekwoord ivm Bush.

Ik ben heel erg benieuwd hoe hij er verder mee omgaat, ik ben benieuwd of hij half Afghanistan platbombardeert als die Bin Laden zich niet laat pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:46

Er stond een prachtig, vernietigend stuk over Bush in VN. De schijver was van mening dat Bush "politiek dyslexisch" is. Wie interesse heeft in het hele gedoe rond deze aanslagen moet even een VN te pakken zien te krijgen, er staan diverse goede achtergrondartikelen in.

Ook is het aan te bevelen er eens een ándere krant dan je eigen bij naast te leggen. Het is ook werkelijk opvallend hoe de verschillende tv-zenders het nieuws anders interpreteren, vooral m.b.t. de achtergronden. Maarten v. Rossum was vanmiddag niet de enige die zich doodergerde aan de ongebreidelde Likud-propaganda van Netanyahu op de NOS vanmorgen, terwijl de relativerende woorden van V Rossum en de M-O deskundige door de NOS-journalist (hoe héten die gasten nou, ik kan die namen nooit onthouden) snel een beetje in de hoek gedrukt werden. Minpuntje voor de NOS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 02:07

'I remember it well, I was just about three,
My dad said :'son, what do you want to be?"
It did not ring a bell, but I said: "daddy, I am a bit too young , what do you want from me?"

I am much older now, I am almost a man,
I can do anything , you bet I can,
I will raise a family, now wouldnt that be grant?
So sorry, but I got bigger plans..

When I am President, things will be different,
I will start a new government, when I am President'

Ik kon het even niet laten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 12:25

Nee, Stef had gelijk, dat is ook gezegd. Deze actie was ergens een meesterwerk, dus deze heeft echt jarenlange voorbereiding gehad. Ik denk wel dat er ooit een WO III komt. Met moslimfundamentalisten, want die kunnen niet naast andersdenkenden leven. Ik ben wel blij dat nederland klein is en dus niet zo'n grote impact heeft op de wereld. Wij zullen niet de eersten zijn die aangevallen worden. Ik denk dat naast de US Frankrijk, Groot Brittanie en evt. duitsland meer gevaar lopen. toch denk ik dat wij westerse landen vrij machtig zijn. Ook Rusland zal wel achter ons komen te staan, en Japan ook.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:44

Citaat:
Op 2001-09-14 12:25, schreef Desiree:
Wij zullen niet de eersten zijn die aangevallen worden. Ik denk dat naast de US Frankrijk, Groot Brittanie en evt. duitsland meer gevaar lopen.


Dat eerste denk ik ook. Zo'n klein nietig landje als Nederland heeft wat dat betreft weinig te vrezen. Wel word ik wat eng van het tweede: Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland zijn nou net de landen die Nederland (en België) omringen. Misschien in politiek opzicht niet erg nabij, maar wel in geografisch opzicht...

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 13:53

Citaat:
Op 2001-09-13 22:41, schreef BartVB:
Haha, tweakers is wat dit betreft niet echt een geweldig betrouwbare nieuwsbron.. Wat dit soort spul betreft hecht ik nog bijna meer waarde aan de Telegraaf *shudder*

Maar kom maar op met dat topic..



sorry ik heb zelf al op tweakers gekeken en ik snap er daar nix van kan nix over amerika vinden Bloos ( geef mij maar bokt tenminste lekker duidelijk) maar k zal het ff aan mijn broer vragen hoor Haha!
groetjes

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 14:19

Ik heb gisteravond naar een intervieuw gekeken met een man die zegt er verstand van te hebben. Een ding die hij zei was wel erg treffend. "Geen land die nu zijn vinger opsteekt en zegt dat ie het gedaan heeft. Want Bush stuurt er dan meteen 3 raketten heen en maakt van dat land 1 grote parkeerplaats.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 17:34

jah maar vind je het gek?! als er BTW iemand van nederland bij betrokkenb ZOU ZIJN dan zouden ze die gelijk uitleveren!! neem dat maar van mij aan!! en trouwens.. nederland is DE bontgenoot van amerika. dusss het zal niet zo snel gebeuren dat wij een parkeerplaats worden hoor.. ennuh trouwes als amerika gaat bombarderen is dat nie op onschuldige burgers!! hij weet zelf heel goed hoe dat is. en dan zou hij gewoon terug doen wat hem is aangedaan (denk toch echt niet dat hij dat doet!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 18:32

Macario, ik denk dat de angst van veel mensen hier op bokt voor een WO III niet is dat Bush van ons landje één grote parkeerplaats maakt, maar juist vanaf de andere kant.

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 19:04

woIII?
het is in ieder geval dichter bij dan je je vorige week nog kon voorstellen. waarom?
ach ja mijn angs is dat diverse tegenstanders, medestanders worden. ik bedoel dus dat er gedacht word met de filosofie, de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden, en amerika en de navo hebben nogal wat vijanden, denk maar eens aan milosevic en zijn vriendjes, het cuba van fidel castro, libië,
irak, de palestijnen( landen die probs met israel hebben, hebben dat dus ook met de us en dus ook de navo) als deze landen de handen in elkaar slaan is er dus echt een probleem, en denk dan niet van , waarom zouden deze landen dat doen? ze hebben toch niets met elkaar? denk dan maar eens 50 jaar terug, wat hadden italië en japan met duitsland? vijanden van vijanden zijn vrienden, politiek zit het allemaal erg ingewikkeld in elkaar, de russen staan te springen om amerika te helpen als ze afganistan binnen vallen, ze hebben er nl zelf nog wat rekeningen lopen, maar wat doen ze als bv cuba ineens in het verhaal voorkomt? gecompliceerde stof hoor, dus maar hopen dat bin laden (als hij inderdaad de dader is ) gewoon word uitgeleverd, en dat het via de normale rechtsgang gaat, want anders weet ik het nog niet.