Nog een kat of toch maar niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Nog een kat of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 16:58

Hellup, ik vind katten ontzettend leuk, en iedere dag zit ik wel te koekeloeren op www.dierenasiels.com. Daar staan zulke leuke en schattige katten, en ik zou er graag eentje een thuis bieden, maarrr.....
Ik heb al een kat en hij is echt heel leuk en lief en stoer en de ideale kat eigenlijk. Ik kan gerust 2 dagen weg, hij doseert netjes zijn eigen eten, ik hoef nooit de kattenbak te verschonen (hij doet het liever buiten), hij laat zich graag aaien en is ook wel echt een beetje gek op mij en mijn vriend.
Dus, ik ben bang dat ik hem "verpest" als er nog een kat bijkomt. Iemand hier ervaringen mee?

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:03

Als je veel weg bent, kan het voor je kat heel fijn zijn om een maatje te hebben. Maarja, katten zijn in principe solitair levende dieren dus er bestaat ook een kansJE dat hij het niet accepteert.

Je geeft natuurlijk wel een asielkat een gouden mandje als er eentje bij neemt! OK dan!

=^.,.^=

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:40

MargaV schreef:
Hellup, ik vind katten ontzettend leuk, en iedere dag zit ik wel te koekeloeren op www.dierenasiels.com. Daar staan zulke leuke en schattige katten, en ik zou er graag eentje een thuis bieden, maarrr.....
Ik heb al een kat en hij is echt heel leuk en lief en stoer en de ideale kat eigenlijk. Ik kan gerust 2 dagen weg, hij doseert netjes zijn eigen eten, ik hoef nooit de kattenbak te verschonen (hij doet het liever buiten), hij laat zich graag aaien en is ook wel echt een beetje gek op mij en mijn vriend.
Dus, ik ben bang dat ik hem "verpest" als er nog een kat bijkomt. Iemand hier ervaringen mee?


O, is dat jouw kat die elke dag in mijn tuin schijt! Knipoog

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 17:48

NoaC schreef:
O, is dat jouw kat die elke dag in mijn tuin schijt! Knipoog


oeps Bloos!
Ach ja, er zijn veel openbare plantsoenen in mijn buurt. Ik hoop altijd maar dat ie het daarin doet. Schijnheilig

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:08

Wij hebben zowel positieve als negatieve ervaringen met een "kat erbij".
Een keer is het op een fiasco uitgedraaid omdat de nieuwe kat niet geaccepteerd werd.
Bij onze poes hadden we een gecastreerde kater van 3 jaar oud gezet.
Dat klikte totaal niet, de kater heeft werkelijk alle hoeken van de kamer gezien Blauw oog
Toen na 2 weken de bloempotten nog steeds door het huis vlogen, hebben we hem maar teruggebracht naar het asiel (waar hij overigens ook vandaan kwam en we hadden een "proeftijd" afgesproken).

Een kitten (poes) is ons stukken beter bevallen, dat werd al snel geaccepteerd.
De eerste dagen werd ze nog aangeken op een manier van "wat moet jij hier" >;) , maar na een paar dagen was het dolle pret !

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:36

Wij zijn toen we een tweede kat wilden naar het asiel gegaan met de opmerking 'we willen een kat erbij die heel makkelijk is met andere katten'. Het resultaat: onze lieve Miko, een gecastreerde kater (voor foto zie profiel Lachen ) Soms hebben onze katten wel een beetje mot, maar dat is voornamelijk omdat Miko te ver gaat met spelen... Ze spelen dus wel heel leuk samen. Ik zou zeggen: gewoon doen, en spreek idd met het asiel een proefperiode af van 1 maand!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 00:01

Bij ons ging het eigenlijk heel goed.
Geen probleem gehad...

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:02

Ook wij vonden het leuk om er nog een kitten bij te nemen toen onze eerste kat ruim 1 jaar oud was.
De eerste weken wilde de oude niets van de jonge weten, maar nu gaan ze ieder hun eigen weg.

Een... is ook maar alleen...

Gr. Britt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:22

Als je een andere kat erbij neemt dan moet je dat vooral voor jezelf doen en niet voor je kat. Een kat is namelijk geen kudde dier en kan heel goed alleen leven. Een andere kat ziet hij meestal als een indringer. Vaak accepteren ze elkaar na een tijdje wel, maar echt vrienden zullen ze niet worden. Je ziet vaak dat de ene op een kamer blijft en de andere op een ander.

Let wel, er zijn genoeg verhalen dat het ook anders kan.

Daarbij, de kat die je nu hebt is een ideale kat, zeg je zelf. De andere kat haalt het daarbij nooit. Wees dus niet teleurgesteld als het wat anders uitpakt, dan je zul willen. En wat doe je dan? Een dier kun je dan niet zo vlug weer wegdoen. Dat is niet fair vind ik. En een ander plekje vinden is niet zo gemakkelijk.