is this the world we created?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 20:31

dit is het enige zinnetje wat nu continu door mijn hoofd zweeft......


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:34

Ik moet er ook steeds aan denken! Dat er zulke stomme mensen in de wereld zijn, en dan zeg ik het nog netjes. Frusty Boos!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:36

Dit is te erg om waar te zijn.

Dat spookt steeds door mijn hoofd. Dat er mensen zijn die dit kunnen bedenken.........

Ik heb die beelden van het vliegtuig dat zich dwars door het WTC boort, de instortende Twin towers, mensen die van de tigste verdieping naar beneden springen, inmiddels al zo vaak gezien, maar ik krijg elke keer weer kippevel als ik het zie.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:38

Echt erg, idd!!!
Al die onschuldige mensen die gedood zijn en het is zo erg voor de nabestaanden ik ben echt bang en weet niet waar dit op uit draait??? T enige wat ik kan doen is hopen dat t stopt en niet nog meer uit de hand loopt!!!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 20:40

CIA FBI, wat was ook alweer het nut van die instanties, ze hebben zoveel mensen in dienst, al dan niet geheim, ze zijn overal, weten in principe alles, maar dit ging onopgemerkt. Alle planning en voorbereidingen die hiervoor getroffen moesten worden zijn niemand opgevallen, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik voel me toch behoorlijk onveilig nu. En inderdaad "is this the world we created" zoveel haat en geweld in de wereld, ik vraag me af waar het ophoudt, of waarmee......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-01 20:49

hoe is het mogelijk dat dit uitgerekend in de USA gebeurt? Waar alles altijd zo op en top beveiligd is?
Een aanslag met straks duizenden slachtoffers, hoeveel zullen er lange tijd vermist blijven?

Nee, alleen dat ene nummer van queen blijft door mijn hoofd spoken.
Is this the world we created dus

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 21:21

Ben je wel eens op een Amerikaans vliegveld geweest? Naar mijn mening zijn die helemaal niet op en top beveiligd. Elke idioot (wat nu dus ook gebeurd is) kan met een pistool of granaat of wat dan ook heel makkelijk het vliegtuig in. Nee, de beveiliging op de vliegvelden zijn een lachertje.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 22:42

Deze aanslagen zijn zo uit en te na voorbereid door geniale gekken (hele enge mensen) dat er dus eigenlijk niks fout kon gaan.
De teams die dit gedaan hebben -4 in totaal, 1 voor elk vliegtuig- moesten in staat zijn zichzelf en nog 1000-en andere mensen de dood in te jagen. welke 'goede reden' veroorzaakt zoiets.
Voor alle duidelijkheid, dit is gedaan door mensen die het niet eens waard zijn om mens genoemd te worden.
Wie weet ben ik nu toch wel voor de doodstraf?? Als ze de idioten die dit gedaan hebben kunnen vangen in elk geval wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 23:55

Het moeilijke bij dit soort dingen is dat het niet direct bij de individuele personen ligt maar vooral ook bij de ideologie die erachter zit, en die is veel moeilijker uit te roeien. daar spelen allerlei factoren een rol bij. De meesten houden het gelukkig bij filosoferen/debatteren, maar je hebt altijd idioten (en om écht goed gek te zijn moet je geniaal zijn) die het gaan proberen in de praktijk te brengen, en soms lukt dat. Ik vind dat bij je dit soort dingen het grotere verband niet uit het oog moet verliezen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:09

IMO is het utter bullshit om te denken dat je dit soort dingen kan voorkomen. behalve als je een alwetende secret service creeerd maar dat willen we ook niet..

Ik ben lui dus hier maar weer een copy/paste van een ander board waar ik dit geplaatst heb:

(BTW dit was toen men nog dacht dat de US die aanval op Afganistan had gedaan).
Citaat:
WO III is bullshit, to have a WO you need countries, it's a group that did this, not a nation.. Any nation openly doing this is really suicidal

But IMO it's plain stupid if the US is reacting already, based on suspicions. And Bin Laden is not a sitting duck, if he did this he was in hiding before the attack..

Furthermore it's plain bullshit to think you can prevent this.. All that is needed are a few people with knifes and flight experience on strategic airplanes. You can't prevent that from happening no matter what precautions you take..

And if they don't do it this way they'll do something else..

What about placing some homemade explosives in Disney World?

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:21

Dit is dus waarom men pleit voor een stricte scheiding van staat en ideologie. Zodra staten dit soort ideologieën gaan uitdragen, en geweld zien als een middel o hun ideologische (en daarmee onbereikbare!!!!) doel te bereiken, zijn de gevolgen pas echt niet meer te overzien. Daar zijn al talloze voorbeelden van geweest door de hele geschiedenis heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:25

In moslimlanden is er geen scheiding van kerk en staat, vandaar dat er allerlei afschuwelijke situaties ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:30

that's my point... maar in het westen kunnen we er af en toe ook wel wat van trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:35

Islam is de grootste religie ter wereld, niet alleen in het Midden oosten maar over de hele wereld.

Denk toch maar aan het midden oosten en de anti-discriminatie conferentie van verleden week, hoe daar met de Israel/Palestijnse kwestie werd omgesprongen.

Gevaarlijke leiders zoals Saddam, Bin Laden en Khadaffi zijn toevallig allemaal Moslim (en extreem).
Over de hele wereld worden er oorlogen uitgevochten om godsdienst. Noord-ierland, Joegoslavie, Israel, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:42

Dan nog iets, wat hier zijdelings wel mee te maken heeft. Als je naar de wereldgeschiedenis op écht lange termijn kijkt, dan zie je met enige regelmaat een verschuiving van machten. Over het algemeen kiest men het midden-oosten (mesopotamië) als beginpunt van de beschaving. Daarna krijg je "supermachten" rond Kreta, Egypte, het Romeinse Rijk, vervolgens Europa, Zuid-Europa vooral in de Renaissance, daarna maakt de industrialisatie van Engeland wereldleider. Uit de afgelopen eeuw is de VS als wereldleider naar boven gekomen. Het is niet verwonderlijk dat er nu weer een machtsverschuiving aan zit te komen, alleen nu naar buiten de westerse wereld.

Waarborgen van vrede in de internationale politiek is vooral gebaseerd op een "balance of powers", het moet niet mogelijk zijn dat één staat alle macht naar zich toetrekt. Tegenover een sterke staat moet een krachtige staat of statenverbond geplaatst worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:49

het is dat ik wel beter weet,maar je zou bijna terugverlangen naar de koude oorlog tijd. Maar dan zonder die atoomellende en armoede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 00:52

Achteraf gezien was de koude oorlog best effectief wat de balance of powers betreft. Los gezien van de ellende rond het communisme etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 01:03

Communisme is helemaal niet zo'n slecht idee in zijn pure vorm. Maaaaaarrrrrrrr, mensen zijn er niet toe in staat om het met zijn allen in stand te houden, met als resultaat dat het opgelegd en gecontroleerd moet worden van bovenaf, de rest is bekend.

Overigens heeft Bin Laden verklaard niks te maekn te hebben met de aanslagen maar dat hij er wel achterstaat, duzzzzz heeft hij er niks mee te maken? Hij zat niet achter de knuppel nee, maar verder? Iets over 'waar zijn de amerikanen als de palestijnen worden uitgemoord?' je hoort ze niet en je ziet ze niet.'
het message board op cnn is interessant maar dood- en doodeng om te lezen.

van Oklahoma werd ook eerst gewezen naar de moslims, maar dit is wel een hele andere situatie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, aeckker03, boeflover, Boheme, CharlieVM, GrapeshotBot, love_juliet, Prairy, Suor, TheNovelist, Westhof en 39 bezoekers