Wáár moet ik nog solliciteren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:54

uhm heb je dan nooit een opleiding gedaan voor iets? Want dan moet er toch echt wel ergens werk voor je zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:08

owh ja hoor, ik heb gewoon een MBO opleiding, maar voor de HBO functies die er hier in de kranten staat is dat (kennelijk) niet goed genoeg.
Wat ik erg jammer vind is dat er snel gedacht wordt dat ik mijn best niet doe, want er toch best werk? En dat ik mensen niet aan hun verstand gepeuterd krijg dat er hier practisch niks is!
Een rijbewijs heb ik voorheen niet nodig gehad, dus is het er nooit van gekomen. Kwestie van prioriteiten die op dat moment daar niet lagen.
Daarintegen heb ik op mijn 19e voor een huwelijk gekozen, wat ook niet gratis is (eigen keus, i know, maar even voor het prioriteiten verhaal Haha!)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:13

Stef, ik denk dat ik iets voor je gevonden heb !
Op de site van het CWI staat een verwijzing naar Mailprofs, ze hebben verschillende banen in Breda.
Volgens mij is Breda heel makkelijk te bereiken via de Interliner (die stopt toch in Werkendam, via de A27 ?).
Dit zijn de referentienummers van het CWI:
- vacaturenr. 980859 (medew. postkamer, incl. opleiding !)
- vacaturenr. 966830 (postbezorger)
Ik hoop dat er iets voor je bij zit

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:16

waarom krijg ik die dan niet op werk.nl? *gaat kijken*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:19

stef schreef:
waarom krijg ik die dan niet op werk.nl? *gaat kijken*


Geen idee Clown
Heb je bij "straal" genoeg kilometers ingevuld ?
Als het niet lukt, dan kun je even met mijn gegevens proberen:
Postcode: 5256
Straal: 35 km.
Functie: postbode
Dan moet het zeker lukken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:20

Kijk eens bij de thuiszorg......... daar hebben ze ook genoeg werk

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 20:24

De enige die ik krijg is een baan van 9 uur, en dat is te weinig.... Ga het ff op jou postcode proberen.

*stef vind ineens een knopje: "zoeken op vacaturenr"* Haha!

oscar, de 1e heb ik opgeslagen, moet bellen tussen 14 en 17.00 (dacht ik, even uit mijn hoofd) dus dat kan nu niet.

De 2e is maar voor 12 uur, en dat is echt te weinig.

Evengoed harstikke bedankt!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:33

maar 12 uur is toch beter dan niks........... toch?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:37

gijsenkim schreef:
maar 12 uur is toch beter dan niks........... toch?


Precies, en je kunt wat ervaring opdoen.
Je zit er niet voor de rest van je leven aan vast.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:59

12 uur is beter iets dan niets. Het is momenteel niet echt gemakkelijk om werk te vinden. Dus alles aannemen wat je kunt krijgen.
En toch proberen om elk beetje geld opzij te leggen voor je rijbewijs. Ik ben met rijlessen begonnen toen ik 18 was.
M'n E heb ik in m'n studietijd gehaald. Ik wilde dat altijd al een keertje doen, maar toen ik informeerde was het 75 gulden per uur. Een beetje duur vond ik voor iets wat ik toch niet direct zou gaan gebruiken. Een jaar later hoorde ik dat het al 80 gulden per uur was. Toen ben ik gaan rekenen, gemiddeld 10-12 lessen werd mij door de rijschool verteld, 325 gulden voor het examen, en dan nog wat geld voor het gemeentehuis en een beetje opzij leggen voor het geval ik zou zakken. Ik had op dat moment het geld, ben dus begonnen met lessen. Na 6 lessen examen gedaan. En geslaagd. Pas een jaar nadat ik m'n E had heb ik voor het eerst met een trailer gereden. Ik was niets verleerd en was toen blij dat ik m'n E had.

Je kunt beter van simpel werk overgaan op ander werk dan dat je van geen werk leuk werk vindt.
Ik weet niet wat die 2 paarden in de maand kosten, maar ik kan geen paard onderhouden op dit moment, omdat ik ooit een eigen huisje hoop te kopen.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-01-04 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:59

Ik ben het er mee eens dat werkzoeken niet gemakkelijk is, maar in plaats van thuis hangen had je ook wat (zwart) schoonmaak werk kunnen zoeken... Je loopt te zeuren over geld maar je hebt wel twee paarden die ook niet op alleen water leven. Ik snap het dus niet zo goed. Als ik in jouw situatie zou zitten waren dat de twee dingen die het eerst plaats moesten maken. Maar goed jouw prioriteiten liggen kennelijk op een heel andere plaats dan die van mij...

Ik zou gewoon alles wat je aangeboden wordt aanpakken, werk is werk en helemaal in deze tijd! Als is het een kl*te baan voor een paar uurtjes, je doet wel ervaring op en je bent uit die WW vandaan... Het is zo zonde om daar onnodig in te blijven hangen. Het wordt ook steeds moeilijker om jezelf weer tot werken aan te zetten.

Succes!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 21:03

er wordt me niks aangeboden, en over mijn situatie kan er maar 1 oordelen, en dat ben ik.
Jij bent (althans, je bericht) er dus zoeen wat ik hierboven bedoel.....
Ik vind het leuk om thuis te zitten, geniet van het niksdoen, en teer lekker op de zak van een ander.
Mijn paarden gaan er enkel uit als er geen uitweg meer is, en zolang die er is, gaan ze er voor geen goud uit...
Je doet je kinderen toch ook niet weg als je het even moeilijk hebt? Zolang het uit te zingen is, is het uit te zingen, dan maar wat minder dingetjes kopen en wat minder dure boodschappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:11

stef schreef:
er wordt me niks aangeboden, en over mijn situatie kan er maar 1 oordelen, en dat ben ik.
Jij bent (althans, je bericht) er dus zoeen wat ik hierboven bedoel.....

Zoals ik al zei is het mijn mening en oordeel ik niet over jouw situatie..

Citaat:
Ik vind het leuk om thuis te zitten, geniet van het niksdoen, en teer lekker op de zak van een ander.

Zo komt het inderdaad wel een beetje over ja

Citaat:
Mijn paarden gaan er enkel uit als er geen uitweg meer is, en zolang die er is, gaan ze er voor geen goud uit...
Je doet je kinderen toch ook niet weg als je het even moeilijk hebt?


Een paard met een kind vergelijken is een redelijk bizar iets. Ik weet niet waar je dan mee bezig bent. Als ik het moeilijk heb wat geld betreft is dat paard het eerste wat weggaat, dit om te voorkomen dat het alleen maar erger wordt. Voorkomen is beter dan genezen toch? Beter nu even janken om je paarden dan straks omdat je aan het eind van je geld nog een stukje maand over hebt, en je niets te eten hebt.

Je zal het er wel niet mee eens zijn, maar dit is gewoon mijn mening. Dus ik oordeel niet over jou!!!!!!!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 21:53

ik weet wat je mee maakt, alleen een verschil ik werk nog wel, maar wil werk dichter bij huis hebben (zevenaar-lelystad = geen goed idee), ik ben nu een half jaar bezig en heb gister eindelijk mijn eerste sollicitatie gehad . De meeste mensen zijn inderdaad zo brutaal om niks terug te sturen..... was een keer in staat om er een mail achter aan te sturen maar ik kon me inhouden. En ik blijf het met sommige mensen eens, neem eerst een kl*tebaan, van daaruit kun je verder kijken en solliciteren, want ze je nemen je sneller aan als je werkt ipv thuis zit. Ik ben vaak op gronden afgewezen zo van, niet genoeg ervaring (pardon ik doe het werk nu ook Verward ), geen afgeronde MBO opleiding Verdrietig kijk en als je dat keer op keer te horen krijgt word je op den duur harder en vraag je er bij voorbaat al naar, dan weet je waar je kansen liggen....... Ik hoop nu dat deze baan doorgaat, ben ik bij deze baas weg en zit ik lekker elke avond bij mijn mannetje op de bank ipv 2 x per week bij mijn ouders.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:03

Is misschien een beetje een vergezochte oplossing, maar is verhuizen geen optie? Richting bijvoorbeeld een omgeving waar meer werk is te vinden, waar je met t openbaar vervoer overal kunt komen? Als je bijvoorbeeld hier in de omgeving woont (utrecht) kom je overal met het OV. Heb je ook geen rijbewijs nodig.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:09

Misschien kun je ook eens bij benzinepompen informeren? Die zijn overal in het land, zelfs in een gat Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:17

Sorane, geloof me, ik ben het thuiszitten meer dan beu. Als je daar niet aan wil, jammer dan....
Het is 2 weken leuk, de 3e week is een verlengde vakantie, gaat ook nog wel, de 4e week heb je alles al 6x gedaan en vraag je je af wat je nu eens moet doen. Daarnaast de onzekerheid, wat als ik straks als mijn uitkering klaar is nog niks heb? Wat dan?
Zoals ik hierboven al zeg redden we het best, zolang we geen gekke dingen doen, en dat zal iedereen weleens hebben.

Ik zou pakken wat ik zou kunnen pakken, maarja, als er niks is schiet het gewoon niet op.
De benzinepompen die bereikbaar zijn heb ik al gesolliciteerd, wat bij allemaal niks geworden is

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:26

Ik begrijp je helemaal Stef. Ik zit ook thuis. Ga ook niet voor een paar uurtjes werken omdat er dan een hoop papierwerk bij komt kijken van de WW. Dan hebben we het nog maar niet als je straks om een of andere reden die WW weer opnieuw moet aanvragen. Ik denk dat sommige wel heel makkelijk praten. Ik solliciteer al vanaf jan 2003 en ben werkloos sinds nov 2003. Ik ben in totaal... 1x op gesprek mogen komen bij een sollicitatie. Er is gewoon heel weinig, en als er al iets is solliciteerd iedereen die nu ander werk zoekt of in de WW zit op die ene baan... Het is gewoon K*T nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:27

stef schreef:
Sorane, geloof me, ik ben het thuiszitten meer dan beu. Als je daar niet aan wil, jammer dan....Het is 2 weken leuk, de 3e week is een verlengde vakantie, gaat ook nog wel, de 4e week heb je alles al 6x gedaan en vraag je je af wat je nu eens moet doen. Daarnaast de onzekerheid, wat als ik straks als mijn uitkering klaar is nog niks heb? Wat dan?
Zoals ik hierboven al zeg redden we het best, zolang we geen gekke dingen doen, en dat zal iedereen weleens hebben.

Ik zou pakken wat ik zou kunnen pakken, maarja, als er niks is schiet het gewoon niet op.
De benzinepompen die bereikbaar zijn heb ik al gesolliciteerd, wat bij allemaal niks geworden is


Meis dat zijn jouw woorden niet die van mij! Ik heb het echt met je te doen! Ik weet heel goed hoe je je voelt, ik heb het in het verleden ook ooit meegemaakt. Ik denk dat we wat prioriteiten niet helemaal op dezelfde hoogte zitten, maar dat is toch niet zo erg?
k hoop echt dat je snel een baan zult vinden en ik geloof ook echt dat je het zat bent!!!!!
Ik wenste je ook heel veel succes met zoeken... Ik bedoelde het dus niet kwaad Lachen Ach gut

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:38


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:40

Wat bij mij geholpen is inschrijven bij zoveel mogelijk uitzendbureaus. Ik heb ook verschillende baantjes gehad waar geen opleiding voor nodig was (ik heb HBO opleiding). Het waren niet de fijnste klusjes en vaak ook maar voor even. De papierrompslomp moet je maar op de koop toe nemen. Het heeft uiteindelijk wel een goede indruk gemaakt bij mijn huidige werkgever. Daaruit blijkt namelijk dat je wil werken en die instelling zoeken ze bij mensen. En je doet ervaring op, ik kwam erachter wat ik niet wilde en dat werkt altijd positief ook in deze tijd.
Succes ermee!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:42

Nou moet je me toch iets uitleggen wat voor ervaring je opdoet als je niet de fijnste klussen doet???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-04 22:50

leer je heel goed vis inpakken van (en daarna thuis leer je ook heel goed kleren wassen Haha!)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 22:54

Daar kan ik wel een antwoord op geven. In mijn baan doe ik nogal eens klussen die VER beneden mijn opleiding en kennis niveau liggen en dan ook nog eens absoluut niet leuk zijn. Maar, ik leer er wel veel van, qua vaardigheden. Ik heb bijv behoorlijk wat databasen opgezet in MS access, een K-klus, maar ik ben er nu heel snel in en kan veel anderen hiermee helpen, zelfde verhaal met MS Excel. Ook doe ik nogal eens wat werk waarbij ik mensen achter de vodden aan moet zitten, echt niet leuk. Maar het leert me wel hoe ik bepaalde mensen moet bespelen om gedaan te krijgen wat ik wil, ook helpt het me een giga netwerk op te bouwen. Ik ben soms mega-gefrustreerd door mijn werk, maar ja, soms moet je zo een periode door, en alle vaardigheden die ik opgedaan heb, kan ik later weer toepassen. EN vorig jaar alleen heb ik 3 banen aangeboden gekregen bij managers die mij kennen van het najagen van henzelf en hun medewerkers.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 23:30

Kijk ik vind het niet erg om beneden mijn nivo te gaan zitten werken, maar ook ik heb mijn grenzen. Ik zal bijv never nooit vis gaan inpakken. Ik zie daar de ervaring niet van in. Doe al jaren administratie, dus vis inpakken vind ik in mijn geval geen ervaring opdoen. Ook werk ik overigens niet met vlees.. is principe! Dat van Jennygirl vind ik ook meevallen. Een stapje lager doen is dan ook geen probleem en ik solliciteer bijv ook op receptie- of baliewerk... Maar zelfs dat lukt niet!