De titel zegt het: Ik ben bezig met een boek schrijven!
Ik heb al jaaaren een soort van basis voor een verhaal in mijn hoofd, en ik ben nu gewoon maar begonnen met schrijven. Het ligt momenteel even stil omdat ik een ontzettend trage computer heb, maar zodra ik genoeg heb gespaard voor een nieuwe Macbook ga ik weer verder.Ik vertel niet waar het boek over gaat, maar het genre is fantasy, het wordt uiteindelijk een trilogie en het wordt in het Engels geschreven. Ik heb op een tweetalige school gezeten en ik laat het controleren door onder andere iemand uit Engeland die er ook gelijk fouten uithaalt, het Engels is dus geen probleem.
Het is slecht om het over je eigen boek te zeggen en waarschijnlijk zegt iedereen het, maar ik denk dat jet best wel potentie heeft. Het is een idee en onderwerp waar eigenlijk nog nooit iemand mee gekomen is. Uiteindelijk wil ik ook gaan proberen om het uit te laten geven, en het allergaafst lijkt me als het ooit verfilmd wordt. Maar dat is natuurlijk allemaal gedroom, en de kans dat dat gebeurt is echt heel klein.
Maar wie heeft er tips? Heeft iemand ooit een boek geschreven (en uitgegeven) en hoe is dat verlopen? Of kent iemand verhalen van schrijvers wiens boeken zijn uitgegeven? Alle tips enzo zijn welkom. Vragen beantwoord ik ook, maar ik zet het echte verhaal hier uiteraard niet neer (misschien een héél klein stukje).
.
We hebben toch niet hetzelfde idee?