Verraden, geschokt, bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SA15

Verraden, geschokt, bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 17:17

Dit is een goedgekeurd SA.

Vannacht kom ik thuis van een feestje en tref ik mijn moeder aan in de sofa. Gezien haar slecht slaappatroon gebeurt dit wel vaker, dus ik zocht er niet al te veel achter.

Deze ochtend stond ik nietsvermoedend op, de deur van de logeerkamer stond op een kier. Mijn vader zat aan de ontbijttafel en was stil, heel stil. Hij voelde zich sinds gisteren 'niet zo goed'. Ik vroeg later in de ochtend aan mijn moeder of hij zich nog niet beter voelde, en haar antwoord was "dat kan me niets schelen". Ik vroeg aan mijn moeder wat er aan de hand was, en ze zei dat het de taak was van mijn vader om dit te vertellen.

Mijn vader heeft de hele voormiddag buiten in de tuin gewerkt, tot het moment waarop we gingen eten 's middags. Mijn broer was ondertussen ook wakker, en merkte direct de gespannen sfeer op. Hij vroeg wat er aan de hand was en mijn moeder zei weer dat het mijn vader zijn taak was om te antwoorden. Mijn vader zat voor zich uit te staren en weigerde een woord te zeggen. Uiteindelijk zei mijn moeder dat zij het verhaal zou beginnen, het begon met: "Jullie vader is bedreigd geweest..."

Hiermee moesten we het doen. Mijn vader wou nog steeds niets zeggen waardoor mijn moeder nog kwader werd. Hij zei dat hij het niet over zijn lippen kon krijgen, en dat hij liever niet meer wou leven. Uiteindelijk heeft mijn moeder het toch verteld, wat een slag in ons gezicht..

3 jaar lang heeft mijn vader een verhouding gehad met een andere vrouw. Mijn broer is 22 en ik ben 20. Uit deze verhouding zijn blijkbaar 2 kinderen gekomen van 18 en 16. Niemand heeft ooit van iets geweten, tot mijn vader nu bedreigd werd door de man van zijn toenmalige minnares.

Niemand zag dit aankomen. Mijn vader, die altijd 'het heilige boontje' is, heeft 2 kinderen bij een andere vrouw.. Mijn broer en ik hebben een halfbroer en halfzus.. Mijn moeder is 3 jaar lang bedrogen geweest.. Hoe kan dit? Waaraan hebben wij dit verdiend? Hoe moet het nu verder?

Mijn moeder wil mijn vader niet meer zien of spreken, en ze wil zo snel mogelijk naar een advocaat om de scheiding aan te vragen.

Mijn vader gaf eerder al aan niet meer te willen leven, wat moeten we doen? Mijn broer en ik zijn uiteraard razend op onze vader, maar het is en blijft nog steeds onze vader, we zouden niet willen dat hij zichzelf iets aandoet...

Dit is een verhaal dat je op tv hoort, een ver-van-mijn-bed-show, geen verhaal dat in 'het perfecte gezinnetje' gebeurt..

Bedankt voor iedereen die dit verhaal gelezen heeft, het doet goed om er op een of andere manier over te kunnen praten.
Laatst bijgewerkt door SA15 op 06-10-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:20

Sterkte ts. Verschrikkelijk om dit mee te maken. Ik zou persoonlijk geen contact meer hoeven met zo'n klootzak van een vader, maar daar heb jij niks aan. Doe wat voor jou goed voelt. Ik weet uit ervaring wel dat je op moet passen dat je moeder zich verraden kan voelen door je, als je even goed met je vader om blijft gaan.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 06-10-15 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:21

wat vreselijk ! raad kan ik je niet geven, maar heel veel sterkte, ook aan je vader, moeder en broer.

Ga je contact opnemen met je halfbroers/zus?
Laatst bijgewerkt door Vicky_Belle op 06-10-15 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiave

Lieve TS, wat een schrik! Verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken. Ik weet niet wat ik je kan adviseren, maar van mij krijg je een dikke knuffel. :(:)

Kesje

Oei....
Ik kan je niet helpen met advies, ik wens je wel veel sterkte de komende tijd. Het blijft inderdaad je vader, ik hoop dat dit de relatie tussen jullie en je vader niet teveel aantast :(:)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:24

Sterkte ts, ik kan me voorstellen dat dit voor jullie gezin een flinke schok is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:26

Ik weet enorm goed hoe jij je voelt. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, alleen had mijn vader gelukkig geen kinderen bij deze vrouw verwekt. Nu, 3 jaar later, kan ik pas zeggen dat wij het als gezin goed verwerkt hebben. Wij zijn er enorm ziek van geweest, iemand die zo dicht bij je staat je zo kan bedriegen & bovendien speelde het bij ons nog.

Probeer je moeder te steunen, ik weet niet hoe of wat je ouders nu van plan zijn. Maar mijn ouders zijn uiteindelijk gescheiden na veel drama en ellende. Er is nu veel veranderd, maar nu na 3 jaar zijn we eindelijk weer gelukkig. Ook al is het met z'n 3en. Met mijn vader heb ik nog nauwelijks contact.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:26

Wat een schokkende en onwerkelijke situatie zo ineens...

Mag ik vragen waarmee je vader bedreigd is, ik hoop dat hij daar wel aangifte van gaat doen!
Wist hij van de kinderen af?

Heel veel sterkte!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:27

Ik zou zeggen dat jullie allemaal eens diep moeten ademhalen. Logisch dat jullie kwaad zijn maar het vreemdgaan is al zo lang geleden. En in kwade momenten doe je dingen waar je spijt van krijgt. Denk dat het het beste is om (als het ergste gezakt is) met zijn allen om tafel te gaan zitten en eens goed te praten. Natuurlijk komt het hiermee niet gelijk allemaal goed maar doe alsjeblieft geen domme dingen. Jullie zijn oud genoeg om hierin betrokken te kunnen zijn. Kwaad zijn mag, en dat mag je ook zeggen. Maar het zou zonde zijn als jullie allemaal boos uit elkaar gaan. Dan word een stap in de toekomst alleen maar moeilijker.

Ohana_91

Ik kan me voorstellen dat het een flinke schok is en ik wil je een dikke knuffel geven :(:)
Ik weet verder niet wat voor advies ik je kan geven.

Anneert

Heel veel sterkte TS, dit is zeker niet niks..

Een vriendin van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt, toen stonden haar 2 halfzussen ineens op de stoep, zonder dat ze wist dat zij bestonden. Maar haar vader had een relatie met een ander, voor de moeder van mijn vriendin.. dus niet geheel te vergelijken.

Kan op het moment je geen advies geven, alleen heel veel sterkte wensen :(:)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:28

sterkte ts, wat een klote situatie.
10 jaar geleden zijn wij er achter gekomen dat mijn moeder 2 jaar lang een affaire had. gelukkig zijn hier geen kinderen uit gekomen , maar ik kan dus een beetje begrijpen hoe moeilijk het is.
mocht je willen praten stuur maar een pb.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:30

Ik vind dat het beter is om het huwelijk te redden. Wat God verbonden heeft,mag de mens niet scheiden. En niemand is zonder zonde.......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:31

Wat vreselijk om te horen, dat is echt een schok voor jullie allemaal.

Maar hoe zit het nu met je vader en die vrouw? Want dit heeft zich dus al 15 jaar geleden afgespeeld? Heeft hij destijds zelf het contact verbroken? Waarom bedreigd die man hem dan nu nog?
Ik zou proberen voor nu het verleden even te laten rusten en je te focussen op de bedreiging.
Waarom zegt je vader nu niet meer te willen leven? Is dat omdat hij zo bang is voor die man, of omdat hij zich zo schaamt nu het bekend is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:34

Sterkte ts. Wat ik je wil aanraden is om dit te overleggen met je huisarts, dat van je vader. Hoe banketstaaf ook, zo te horen heeft je vader ook een behoorlijke klap gehad, en dat hij zegt niet meer te willen leven is iets wat je wel serieus moet nemen.
Maar, ook voor je broer en jou is dit heftig, zoek hiervoor ook hulp, al is het maar om van eje af te praten. Zelfde geldt voor je moeder.
Nogmaals sterkte.

Anjali, laten we God hier niet bij betrekken, dat lijkt me niet gepast.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:35

anjali schreef:
Ik vind dat het beter is om het huwelijk te redden. Wat God verbonden heeft,mag de mens niet scheiden. En niemand is zonder zonde.......

Lees de Bijbel dan maar eens goed door, wie overspel pleegt mag zijn partner verlaten.

Denk niet dat dit een hart onder de riem is voor ts..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:35

Altijd vervelend om te horen als het ideale gezinsplaatje in duigen valt..... (ik weet er alles van, mijn vader heeft ook de bloemetjes buitengezet, hoorde ik pas na zijn dood)

Allereerst het blijft je vader, een mens en mensen maken nu eenmaal fouten....
Wie weet kwam hij toen wel wat tekort (aandacht, liefde, genegenheid?)
en was jullie moeder alleen maar met de kinderen bezig toen jullie heel jong waren (dus na haar bevallingen)
Ik praat het niet goed, maar mensen doen zulk soort dingen meestal niet zonder reden...ergens was er wat mis in de relatie)
Ga in gesprek met je vader en vraag de reden waarom.

Waarom dreigt die andere man trouwens? Geld, erkenning? Ik vind dat wel raar .....

SA15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 17:40

Wauw, bedankt voor de vele lieve berichtjes!

Vicky_Belle schreef:
wat vreselijk ! raad kan ik je niet geven, maar heel veel sterkte, ook aan je vader, moeder en broer.

Ga je contact opnemen met je halfbroers/zus?

Dit weet ik nog niet.. Langs de ene kant zijn het bloedverwanten, maar langs de andere kant heb ik echt de behoefte niet om hen te leren kennen. Ik vind het ook maar een rare gedachte dat het ook kinderen van mijn vader zijn..

higgins schreef:
Wat een schokkende en onwerkelijke situatie zo ineens...

Mag ik vragen waarmee je vader bedreigd is, ik hoop dat hij daar wel aangifte van gaat doen!
Wist hij van de kinderen af?

Heel veel sterkte!

Bedreigd is misschien het foute woord, maar de man van zijn toenmalige minnares dreigde met alles te zeggen tegen mijn moeder als hij het zelf niet zou doen. Hierdoor werd hij dus in het nauw gedreven en moést hij het wel zeggen.
Of hij het ooit zeker geweten heeft dat het zijn kinderen waren weten we niet, want de vrouw was toen ook nog samen met haar man. Maar hij zal goed genoeg geweten hebben dat deze kans groot was.

anneliesdj schreef:
Wat vreselijk om te horen, dat is echt een schok voor jullie allemaal.

Maar hoe zit het nu met je vader en die vrouw? Want dit heeft zich dus al 15 jaar geleden afgespeeld? Heeft hij destijds zelf het contact verbroken? Waarom bedreigd die man hem dan nu nog?
Ik zou proberen voor nu het verleden even te laten rusten en je te focussen op de bedreiging.
Waarom zegt je vader nu niet meer te willen leven? Is dat omdat hij zo bang is voor die man, of omdat hij zich zo schaamt nu het bekend is?

Het contact tussen mijn vader en de vrouw is verbroken doordat de vrouw alles bekend had aan haar man. Haar man heeft dit uiteindelijk aanvaard, maar nu loopt hun relatie op de klippen en uit hij dit in wroeging tegenover mijn vader.
Hij wilt niet meer leven omdat hij ziet hoeveel pijn hij ons gezin gedaan heeft, omdat hij zich diep schaamt en uit angst van wat anderen nu van hem zullen denken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:49

De buitenechtelijk situatie van 15 jaaar terug terzijde:

Vind ik de manier waarop de ouders, met name de moeder, de kinderen hiermee opzadelen niet indrukwekkend ook al zijn ze in de 20.

Wat betreft de ´vader´ van de koekoeksjonge is enige rancune niet onbegrijpelijk.

Gezien de manier waarop dit gaat hou ik mijn hart vast voor de betreffende andere kinderen.

Zo worden weer eens vier kinderen opgezadeld met de gevolgen van 8)7 gedrag van hun ouders.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:52

Joolien schreef:
Sterkte ts. Wat ik je wil aanraden is om dit te overleggen met je huisarts, dat van je vader.

wat kan de huisarts hier aan doen, als ik vragen mag?

TS. enorm veel sterkte, dit zie je nooit aankomen en natuurlijk verwacht je dit ook niet van je vader.

gaat je vader nog steeds om met die vrouw?
Laatst bijgewerkt door xTweetyx op 06-10-15 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:53

xTweetyx schreef:
Joolien schreef:
Sterkte ts. Wat ik je wil aanraden is om dit te overleggen met je huisarts, dat van je vader.

wat kan de huisarts hier aan doen, als ik vragen mag?

TS. enorm veel sterkte, dit zie je nooit aankomen en natuurlijk verwacht je dit ook niet van je vader.

is de verhouding pas gestopt of is deze al langer voorbij?

Al is de huisarts maar op de hoogte van de ongezonde situatie, met oog op (psychische) hulp.

Lil_shorty

Re: Verraden, geschokt, bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:57

Het blijft toch je vader.
Wat hij gedaan heeft is niet goed te praten

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:58

Wat heftig!

Ik ben het wel eens met listiglisje. Het gaat om een relatie van 15 jaar geleden. Ik snap heel goed dat iedereen boos is, maar hopelijk kunnen jullie een goed gesprek met elkaar aangaan. Ook met je vader, ook voor hem is het geen fijne situatie.

Ik lees in je berichtje dat het voor hem allemaal niet meer hoeft, probeer hem niet alleen maar zwart te maken en zorg dat hij niet tot wanhoop gedreven wordt en domme dingen gaat doen.

Heel veel sterke, dit is niet niets (maar wel iets wat zich 15! jaar geleden heeft afgespeeld).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:59

Huertecilla schreef:
Vind ik de manier waarop de ouders, met name de moeder, de kinderen hiermee opzadelen niet indrukwekkend ook al zijn ze in de 20.

Wat betreft de ´vader´ van de koekoeksjonge is enige rancune niet onbegrijpelijk.

Met name de moeder???....denk effe na.

Hier zijn twee mensen fout in het spel. Twee mensen hebben hierover niet gecommuniceerd en een derde dreigt uit wraak maar even het dan maar te vertellen.

Dat de moeder van TS nu boos is is heel begrijpelijk. Zij is 15 jaar lang bedrogen. Mag ze nu effe boos zijn zeg?

Als de vader en de moeder uit het andere gezin hier eerlijk mee op de proppen was gekomen had het wellicht nooit zo ver hoeven komen.

Dus,...niks met name. Hier zijn twee partijen fout.

Wat een grap zeg. bedrogen en dan zeggen,...nee joh...prima niks aan de hand. :roll:

wie weet had ze ten tijde van het overspel wel gezegd,..hey dat is prima.
Maar bedrogen worden is niet ok.

En heel graag God erbuiten laten idd. Tenzij TS en haar familie dat graag willen. (voor diegene die hier mee kwam.)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:05

Koekeroekus schreef:
Ik zou zeggen dat jullie allemaal eens diep moeten ademhalen. Logisch dat jullie kwaad zijn maar het vreemdgaan is al zo lang geleden. En in kwade momenten doe je dingen waar je spijt van krijgt. Denk dat het het beste is om (als het ergste gezakt is) met zijn allen om tafel te gaan zitten en eens goed te praten. Natuurlijk komt het hiermee niet gelijk allemaal goed maar doe alsjeblieft geen domme dingen. Jullie zijn oud genoeg om hierin betrokken te kunnen zijn. Kwaad zijn mag, en dat mag je ook zeggen. Maar het zou zonde zijn als jullie allemaal boos uit elkaar gaan. Dan word een stap in de toekomst alleen maar moeilijker.

Hier ben k t mee eens tis al zo lang geleden ,,,.

En tuurlijk n schok logisch.

Maar laat bezinken en praat met elkaar

Sterkte