En dan is er plots een auto in je voorgevel gereden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

En dan is er plots een auto in je voorgevel gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 11:00

Gisteravond rond 23u hoorden we een hele grote klap,onze schuifdeuren zaten zo te trillen..
plots komt mijn vriend naar beneden gestormd en roept ; "bel zo snel mogelijk de hulpdiensten".

Nog nooit ben ik zo snel geweest om te bellen, met veel schrik naar buiten gerend om de persoon te helpen.
Heel de buurt was naar buiten gerend want de iedereen had de klap gehoord.

Wat duidelijk was is dat de bestuurder wat had gedronken en met grote snelheid reed gezien hij gewoon weggebotst is net als een botsauto.
Hij is eerst tegen de buurvrouw haar auto aangereden + die hun trappen(aan de overkant),
hij heeft een manoeuvre gemaakt waardoor hij tegen onze voorgevel,
geragepoort en voordeur is gereden en de hoek naast de deur heeft ervoor gezorgd dat hij wegbotste en zijn auto volledig gedraaid was.
Door de klap zelf is de voordeur open 'gesprongen'.

De man was van de klap zelf van de bestuurderstoel naar de passagiersstoel gegaan, alle zetels zijn naar voren gegaan en alles onder de motorkap(linkerkant) was losgekomen en zat verdeeld over heel het straat.

Ambulance kwam aan en hebben de man meegenomen,politie heeft foto's getrokken en mensen ondervraagd.
De brandweer is ook toegekomen om alle olie weg te doen van de straat,voetpad EN in ons hal.
De auto is kort nadien opgehaald door de takeldienst.

Al met al heeft de bestuurder(lichtgewond) een groot geluk gehad, niemand van de diensten snapte dat hij er nog zo 'goed' is uitgekomen. Mocht hij 50cm verder geweest zijn van ons huis, was hij waarschijnlijk op slag dood.

De schade is wel groot: nieuwe garagepoort, nieuwe voordeur + sloten, stuk van de voorgevel moet herdaan worden en alle blauwe steen moet vervangen worden.
De buurvrouw haar auto is total los verklaard,net zoals de man zijn wagen en de overbuur zijn trappen zijn volledig kapot.

De auto incl olie overal:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was enorm schrikken..je verwacht helemaal niet dat er een auto in je voorgevel rijd en dit in een straat vol rijhuizen.
We zijn ieder geval blij dat de bestuurder licht gewond is, hij heeft zeker een engeltje op zijn schouder gehad!
Nu is het de verzekering(en) hun werk laten doen.

_Zsazsa_

Re: En dan is er plots een auto in je voorgevel gereden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:04

Bah dronken achter het stuur.
Die mensen moeten ze voor altijd opsluiten. Meneer heeft geluk dat hij niemand verwond heeft.
Jullie succes met opruimen! Lijkt me een nare ervaring!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:06

Ik vind je nog mild tegenover die bestuurder. Denk dat ik meer in het stramien van "GVD wat een klojo" en "net goed" zou zitten eerlijk gezegd.

Kijk nou wat een ravage die mafketel heeft veroorzaakt door dronken te gaan rijden. Idioot.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:08

Dronken mensen komen vaak wonderlijk goed van zo'n klap af. Jullie huis heeft het zwaarder te verduren gehad. Wat zuur zeg, zo'n malloot!!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:09

:oo Wat een mafketel inderdaad!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 11:10

Hij was wat aangeschoten, maarja..je moet niet achter het stuur zitten al ben je aangeschoten/dronken.
Vind het ontzettend jammer voor hem dat hij dit ongeluk heeft gehad (auto had hij net gekocht),
maar hij zal vast zijn lesje geleerd hebben.

Alles is al opgeruimd, nu enkel alles vervangen. Zal zeker een rotklusje zijn.

Amaris: iedereen was mild tegen de bestuurder, behalve mijn vriend..die heeft de man toch wel eventjes 'vastgehad' en weer losgelaten, heeft dan wel zijn excuses aangeboden.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:10

Bah dat is even schrikken zeg. Goed dat de bestuurder nog leeft.

amandanananaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:10

Pff ik snap echt niet dat je met je dronken kop achter het stuur gaat zitten hoor, hoop dat ie er wat van geleerd heeft met zijn lichte verwondingen. Zo'n rotzooi veroorzaken alleen omdat je je niet kan gedragen. Debiel.

Ook echt enorm schrikken voor jullie zeg! Sterkte!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:13

kunnen jullie nu wel in je huis wonen? Of is het tijdelijk onbewoonbaar verklaard? EN nu maar hopen dat de verzekering het wel gaat vergoeden (op korte termijn)

Sterkte met al het gedoe dat het met zich mee brengt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:13

Verplaatst van VVDD naar -> LZP

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 11:15

bridgetF schreef:
kunnen jullie nu wel in je huis wonen? Of is het tijdelijk onbewoonbaar verklaard? EN nu maar hopen dat de verzekering het wel gaat vergoeden (op korte termijn)

Sterkte met al het gedoe dat het met zich mee brengt.

Huis is al een geluk bewoonbaar, het zijn enkele stenen eruit..al een geluk zat er achter de stenen een groot stuk beton. :)

Bedankt, we hopen dat alles zsm geklaard word.
We zijn zelfstandigen(bouwonderneming) dus kunnen dit werk allemaal zelf doen, maar vandaag komen verschillende mensen kijken naar de schade en moeten we zeggen hoeveel het gaat kosten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:15

Ja dronken... Het is de reden van het ongeluk geweest maar wss ook de reden dat hij nu nog leeft... Bizar als je daar over na gaat denken! Wat een ravage zeg!

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:18

Phoew, dat is schrikken! Heel wat schade, maar gelukkig is iedereen er heelhuids vanaf gekomen! (Ik begrijp sommige extreme reacties eigenlijk niet zo goed. Ok, die man heeft gedronken en zal z'n lesje nu wel geleerd hebben, en zelf ook beseffen dat hij geluk heeft gehad dat er geen levend wezen bij betrokken was. Hopelijk.)

M'n vriend heeft een jaar geleden hetzelfde voorgehad. We zaten rustig tv te kijken en ineens een mega knal. Gelukkig is die auto op een hoek van het huis ingereden, anders had die mee in de living gestaan. De bestuurder was eveneens dronken en had een breuk opgelopen, maar verder is alles gelukkig goed gekomen. Met Kerst hebben we nog een kaartje gekregen met excuses en bedanking.

Ik moet wel zeggen dat ik maanden later nog steeds een meter omhoog sprong bij iedere deur die rammelde :)

Veel succes met de herstellingswerken!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:23

2 huizen verder in onze start is dit ook gebeurd een jaar of 10 geleden. Nu nog hebben ze hier gevolgen van. De muren die 'bewegen' waardoor vaak deur of raam knellen. Garagepoort onmogelijk te openen (is een nieuwe, maar het huis blijft net in beweging). Het huis is boetseer zo stevig. Nu nog verschijnen er overal barsten of vochtvlekken ten gevolgen hiervan...

Knap hoeveel sympathie jij voor die dronkaard hebt, ik zou toch heel erg anders reageren geloof ik.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:23

Allemachtig zeg, dat is echt schrikken! Gelukkig dat het allemaal nog relatief goed is afgelopen, maar jeetje, wat een klap moet die hebben gemaakt!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 11:23

We zijn allemaal rustig en weten dat er altijd een ongeluk kan gebeuren, dat het uitgerend ons huis was hadden we niet verwacht.

Wij zijn zeer blij dat de man er heelhuids is uitgekomen en hopen uiteraard dat hij zijn lesje heeft geleerd!

Ik moet ook wel zeggen dat ik bij elk 'groot' geluid toch wel even rechtop spring, dit omdat er 2 maand geleden ook een groot ongeluk is gebeurd.

Enkele meters verder heeft er namelijk een man zijn vriendin vermoord met een bijl en ook op de buurvrouw ingehakt die de kinderen te hulp schoot (de man zat de kinderen achterna). |(

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:25

Jeetje, die heeft een goede klapper gemaakt. Gelukkig dat er verder niemand gewond is geraakt, of erger..
Hopelijk verloopt het herstel van de schade voorspoedig.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:26

Zo, dan schrik je je ook drie slagen in de rondte. Hopelijk is jullie huis snel weer gerepareerd! Sterkte!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:29

Jakkes, ik snap niet dat je achter het stuur stapt als je hebt gedronken.. :n
Gelukkig zijn jullie er zo goed vanaf gekomen en reed meneer niet harder dan hij al deed.
En helemaal gelukkig dat er geen omstanders zijn overleden. Je zal er maar net hebben gestaan met je hond/kind/grootouders enz. Je kan het haast niet ontwijken want het is zo ongelooflijk onvoorspelbaar.

Hopelijk valt de schade inderdaad zo mee, en komt er niet wat onverwachts bij kijken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:35

Schokkend dit.. zeker omdat het ipv de gevel ook een mens had kunnen zijn. Door dronken achter het stuur te gaan zitten neem je niet alleen een beslissing over je eigen veiligheid, maar ook over dat van anderen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:42

Tjeminee laura wat een schade aan jullie huis zeg, en die auto is idd total los..
Echt van mij mogen ze bij mensen die met drank op rijden gelijk t rijbewijs invorderen en nooit meer terug geven..

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:47

Oh dat is echt schrikken!!

Als je gedronken hebt moet je idd niet meer achter het stuur kruipen, zo rijd je iemand anders dood.
Maar ik snap wel dat de mensen niet gelijk op de bestuurder zaten te zeiken. Iedereen is geschrokken en ergens ben je toch blij dat er geen zwaar gewonden/doden zijn gevallen.

Mocht een dronken persoon iemand anders het leven ontnemen denk ik dat ie anders aangepakt zou zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:50

Het verschil tussen Belgie en Nederland.
In Belgie vinden ze het vrij normaal dat je met alcohol nog achter het stuur kruipt en dat dat regelmatig tot ongelukken leidt, achja dat kan gebeuren 8)7

Deze man moet niet alleen voor de schade opdraaien(hopelijk is hij goed verzekerd want dat zijn ze ook niet allemaal) maar ook strafrechtelijk vervolgd worden!
Minstens rijontzegging van een jaar!

TS sterkte met de afwikkeling, ook voor de rest van de mensen met schade :(:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:52

Als je dronken achter het stuur zit keert je verzekering dan uit?
Als je b.v zonder rijbewijs rijdt ben je ook niet verzekerd.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:54

Wow dan schrik je je kapot.. Stevig huis heb je, ik denk dat ie hier dwars door de muur gereden zou zijn.. :wow:

Je zal maar net de deur uit willen of daar ergens lopen als er zo'n idioot langs komt, bah..
Hier heeft kort geleden ook een dronken persoon een complete straatlantaarn uit de grond gereden voor mijn huis, bizar is dat. Ze rijden hier regelmatig 3 keer zo hard dan toegestaan is op een 30 km weg ondanks maatregelen. Mege hoge drempels (ik moet altijd wel een beetje grinniken als mensen weer de onderkant van hun auto eraf rijden := ), en inhammetjes.
Die inhammen worden ook regelmatig over het hoofd gezien dus ik verwacht wel een keer een auto in een huis, beetje jammer is dat.