Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ano_2015 schreef:Niemand in mijn familie weet wat er gebeurd is. Ik heb het dan M en 2 van mijn beste vriendinnen verteld. Wel voelt de familie heel goed aan dat er iets is. Mijn broer en ik negeren elkaar en van de een op de andere dag heb ik hem uit mijn leven geschrapt.
Mijn andere broer en mijn moeder hebben me wel eens gevraagd wat er nu aan de hand is. En met die broer heb ik zo'n geode band dat ik er nog wel eens aan denk om het hem gewoon te vertellen. Aan de andere kant, daarmee verpest ik misschien zijn band met zijn broer. Hij is zo gesteld op eerlijkheid en kan echt niet tegen onrecht. Maar daarmee verpruts ik de goede band die zij hebben. En alhoewel me dat echt geen reet kan interresseren voor mijn oudste broer, zou ik dat heel erg vinden voor mijn andere broer.
Mijn moeder heeft mij wel eens gevraagd wat er is gebeurd waarom het nu zo tussen ons is. En het enige wat ze kon bedenken is misbruik. Volgens mij trok ik toen wel even wit weg en heb een beetje afwijzend gemompeld.
Dus de reden dat ik niks zeg is denk ik meer uit angst voor de rest van het gezin, dan voor mijn broer zelf
Maartje1990 schreef:Ik vind het bizar dat ts wordt aangeraden te gaan praten met diegene die haar misbruikt heeft. Was dit iemand anders dan haar broer geweest was dat gaar vast niet aangeraden
Maartje1990 schreef:Ik vind het bizar dat ts wordt aangeraden te gaan praten met diegene die haar misbruikt heeft. Was dit iemand anders dan haar broer geweest was dat gaar vast niet aangeraden
luuntje schreef:Ts, je schrijft dat je bang ben voor de reacties van je familie.
Logisch, maar niet handig om voor hun te willen invullen.
Je 'goede' broer hoeft zijn broer niet af te zweren.
En zelfs al zou hij dat doen is dat zijn keus.
janderegelaa schreef:Maartje1990 schreef:Ik vind het bizar dat ts wordt aangeraden te gaan praten met diegene die haar misbruikt heeft. Was dit iemand anders dan haar broer geweest was dat gaar vast niet aangeraden
Dat werkt juist heel erg goed. Het helpt bij de verwerking en geeft opluchting.
http://repository.tudelft.nl/assets/uui ... -59413.pdf
janderegelaa schreef:Maartje1990 schreef:Ik vind het bizar dat ts wordt aangeraden te gaan praten met diegene die haar misbruikt heeft. Was dit iemand anders dan haar broer geweest was dat gaar vast niet aangeraden
Dat werkt juist heel erg goed. Het helpt bij de verwerking en geeft opluchting.
http://repository.tudelft.nl/assets/uui ... -59413.pdf