Even mijn hart luchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

Even mijn hart luchten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 22:27

Wat een geweldig jaar zou moeten worden, is het vreselijkste jaar aller tijden geworden!

2 februari 2015. De dag dat mijn man en ik zijn getrouwd ♡ ons geluk kon niet meer kapot... althans... dat dachten we :(

Het begon met dat mijn moeder me opbelde in maart. Ze klonk zeer verdrietig en zei dat ik even moest gaan zitten. En toen kwam het eerste slechte nieuws. De beste vriendin van mijn moeder is overleden. Ze was gevallen en op slag dood. (bleek een hartinfact geweest te zijn).
Deze vrouw is mijn hele leven al de beste vriendin van mijn moeder en daardoor een zeer dierbare vriendin van de familie geworden.

In april kwam het 2e slechte nieuws. Mijn tante is overleden. Ze was al een jaar hard aan het vechten tegen kanker. Ze had veel chemo kuren en bestralingen gehad maar het hielp niets. We wisten dat deze dag zou komen en toch was het weer een mega harde knal in je hoofd en hart.

In mei kwam slechte nieuws nummer 3.
Mijn oma had veel pijn op haar borst en ze werd opgenomen in het ziekenhuis. Ons werd al snel verteld dat ze een hart operatie moest ondergaan. We zijn allemaal naar het ziekenhuis geweest om al een soort van afscheid te nemen, omdat de kansen niet in haar voordeel waren.

Op mijn verjaardag 21 mei kreeg ik nieuwa dat de operatie gelukt was maar ze voelde zich nog wel erg slecht. 2 dagen later werd ik opgebeld. We moesten met spoed naar Enschede want ze lag op sterven. We hebben nog nooit zo hard gereden en waren binnen 2 uur in Enschede.

De hele familie was er en ik weet nog hoe erg ze het vond dat we weer zo'n eind moesten rijden voor haar. ( mijn oma leefde heel erg mee met andere mensen en cijferde zichzelf helemaal weg).

Omdat we op zondag te horen kregen dat er een overlevingskans van 10 procent was (en die artsen wilden haar die kans geven), zijn we naar huis gegaan. Maar helaas!! Maandag werd ik opgebeld met het nieuws dat ze toch de behandeling staakten en ze was binnen een uur overleden.

Weer een ongelofelijke pijn in ons hart en we waren druk aan het rouwen van de 3 verliezen, tot ik gisteren opnieuw werd opgebeld.

Mijn opa was opgenomen in het ziekenhuis omdat hij 40 graden koorts had en longontsteking. Er werd direct gezegt dat hij de dag niet zou overleven.

Mijn man en ik weer in de auto en snel naar Almelo. Maar 3 kwartier voor we in het ziekenhuis waren, belde mijn vader dat we te laat waren en mijn opa al was overleden.

Ik heb totaal geen afscheid kunnen nemen en ik voel me zo onwijs slecht.
Mijn moeder heeft het er nog het moeilijkst mee. Als ik haar hoor huilen zak ik diep in de grond en breekt het overige van mijn hart in nog meer stukjes.

Hoeveel verdriet kan een persoon hebben. Hoe kom je er ooit overheen dat je in 7 maanden afscheid moet nemen van 4 zeer dierbare mensen in je leven?

Sorry voor eventuele spelfouten en mijn enorme verhaal! Ik moet het echt even kwijt want ik weet niet hoe ik dit allemaal moet verwerken. Het doet zoveel pijn!

Mijn man troost me heel erg maar hij moet helaas ook weer werken en ben ik alleen thuis met mijn verdriet.

Bedankt voor het lezen.

Myrthe64

Re: Even mijn hart luchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:31

Heel veel sterkte, ook voor de rest van je familie.. Y;(

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:32

Een hele dikke knuffel Y;(
Ook al heb je daar weinig aan, ik hoop dat je veel steun aan je naasten hebt.
Heel veel sterkte voor jou en je fam.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:34

Dat is inderdaad wel veel verdriet en verlies van dierbaren in korte tijd en kan me voorstellen dat je je dan het verdriet van je moeder ook nog aan trekt. Heel veel sterkte, hoop dat je (jullie) het met de tijd een plekje kunnen geven en er in ieder geval over kunt praten met elkaar.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 22:36

Dank jullie wel.

Ik bel dagelijks met mijn ouders. Helaas wonen zowel mijn broer als mijn man en ik 2 à 2,5 uur weg bij mijn ouders.

Ik had mijn moeder gevraagd of ze wilde dat ik nog enkele dagen langer moest blijven. Maar dat vond ze niet nodig. We hebben wel afgesproken dat ze me beld als ze me nodig heeft en dat stap ik direct in de trein

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:36

Ik wil je even heel veel sterkte wensen...wat hebben jullie veel te verwerken :(:)

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:39

Heb ook zo veel mensen verloren in korte tijd= 12 november 2014 een maat van 42 jaar=hart infarct.
8 januari 2015 mijn vader=kanker
23 januari 2015 een goede vriendin van mij=kanker
22 februari 2015 mijn oma
25 mei 2015 mijn schoonvader(biologische vader van mijn vriend) zijn stiefvader is nu stervende=kanker.
Wat mij heeft geholpen is vrienden en mijn broer die mij erg steunen=veel met hun praten over wat er gebeurt is, maar ook over andere dingen en vooral dingen+dingen doen die ik leuk vind- zo ben ik 2 weken naar een vriendin van mij geweest in Amerika. Veel wandelen en tutten met mijn pony+paard heeft mij ook goed geholpen- hoef je niets te zeggen, kan je emoties laten gaan. Mocht je behoefte hebben om te praten, mag je pb sturen. Wens je heel veel sterkte toe.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:39

Mijn moeder heeft het er nog het moeilijkst mee. Als ik haar hoor huilen zak ik diep in de grond en breekt het overige van mijn hart in nog meer stukjes.

;( ach,jeetje...wat een hel voor jullie en ook voor je moeder.

Ik heb weinig tips, maar misschien kun je naar je moeder als je man weer gaat werken?

Sterkte! Y;(

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:42

Wat verschrikkelijk om mee te maken. Veel sterkte gewenst voor jou en je familie.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:47

Jeetje dat is niet niks :(:)
In 2010 ben ik zelf binnen een tijdsbestek van 9 weken beide opa's en een oma verloren. Wat voel je je dan leeggelopen en moe zeg, na zo'n periode :\

Heel veel sterkte met het verwerken. Het wordt beter, echt Y;(

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:55

Jeetje, wat heftig allemaal! Heel veel sterkte. Inderdaad, het enige wat ik je wil adviseren is praat erover! Met je man, je moeder, een psycholoog... Anyone!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:58

Oh wat vreselijk...het is ook nog herkenbaar. Ben binnen twee weken mijn moeder en de vader van mijn man kwijtgeraakt. Je leeft in een roes en je snapt het niet meer. Het leven geeft je een week of 2 om te rouwen en dan zijn veel mensen het weer vergeten en gaat iedereen weer verder. Je kan het je zelf zo slecht voorstellen, maar misschien is het maargoed ook.
Wat ik heel fijn vond is dat er wat mensen waren die niet wachtten tot ik hen opbelde om te zeggen dat het niet ging, die kwamen gewoon af en toe. Dus voor je moeder...wacht niet tot ze je opbelt, ze wil je niet extra belasten met het heen en weer rijden...ga gewoon een keer of wat extra, ook je broer. Wordt denk ik zeker op prijs gesteld...

En verder...ook jullie heel veel sterkte...tis niet niks.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:21

bedankt voor al jullie lieve berichtjes.

Ik heb maandag de hele dag in bed gelegen en gisteren de hele dag telefonisch met mijn moeder de dingen besproken waar ze hulp bij nodig had.

jeetje joafan2003 en Elpharo, jullie hebben ook het ongeluk aan jullie kant. Wat verschrikkelijk!
Ik wens jullie ook heel veel sterkte toe.

Ik heb een plank in een kast helemaal ingericht als gedenk hoek. Alle rouwkaarten, foto's en een speciaal hart met gedicht en asbuisje staan daar. Morgen gaan we naar Enschede. Om half 7 's avonds is het condoleren en vrijdag kwart over 2 de crematie.

Ik weet dat dit gemeen klinkt maar het is absoluut niet zo bedoelt, maar ik wou dat het al zaterdag is. Ik zie er zo tegenop en ik weet dat mijn moeder er ook zo over denkt. Ze is veel energie kwijt aan de begrafenisondernemer. Hij doet dingen anders die hij met mijn moeder had afgesproken en dingen waar je hem normaal voor betaald te doen, moet mijn moeder nu zelf oplossen.

Toen mijn opa van het ziekenhuis naar de aula werd gebracht, wou mijn moeder graag mee. Zodat hij niet alleen is in een vreemde ruimte. Dit had ze nadrukkelijk aangegeven bij het ziekenhuis personeel en de begrafenisondernemer. Maar toen de begrafenisondernemer zondag kwam voor het eerste gesprek, gaf hij heel vrolijk aan dat opa al overgezet was. En dat dit een puntje van aandacht is waar ze aan moeten werken..* zucht*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:39

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:09

Wat een ellende. Gecondoleerd en heel veel sterkte.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:12

Sterkte met het verlies....

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:12

Y;( Sterkte

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:27

Heel veel sterkte met het verlies. De pijn zal altijd blijven, het gemis ook, maar de herinneringen en mooie leuke momenten zullen je uiteindelijk weer laten lachen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 23:37

Dank jullie wel!

De plechtigheid was erg mooi en ik heb mijn opa na de plechtigheid begeleid naar de oven (alleen in de ruimte waar de ovens staan). Dit had ik ook gedaan bij mijn oma. Zodat ze het laatste stukje niet alleen waren.

Ondertussen is mijn hongergevoel echt weg. Ik slaap slecht en als mijn man aan het werk is, voel ik me heel erg eenzaam. Het is daarom ook jammer dat ik niet met mijn ouders kan bellen overdag want ze werken beide.

Mijn man probeert me zo veel mogelijk te steunen. Hij komt zelfs naar huis als ik het echt heel moeilijk heb.

Gisteren zijn we gebeld met het nieuws dat mijn andere opa in het ziekenhuis ligt. Een ongeluk met de fiets. Veel dingen gekneust, een bloeding in zijn hoofd en heel erg in de war. De bloeding is ondertussen op gehouden en morgen wordt hij naar een verzorgingshuis gebracht. Hij gaat echt heel snel achteruit ;(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:43

Jeetje het houdt maar niet op zeg.. Heel veel sterkte! Ikhoop dat er voor jullie na de regen ook een beetje zonneschijn mag komen... :(:)

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:51

Pfff wat moet jij het zwaar hebben op dit moment... zoveel dierbaren die in ene keer wegvallen... En nu ook weer je opa.... :(:)
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen... uiteindelijk is er weer een lichtje aan het eind van deze diepe, zware tunnel :(:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:00

Heel erg veel sterkte.. Ik ben er heel slecht in om in deze situaties de juoste woorden te vinden, maar ik wil jou en je familie heel veel kracht toewensen in dd komende tijd.. Hier gaat een gebedje uit naar jullie..

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:06

Om maar even geen blad voor de mond de nemen JEZUS TS wat een ellende!

Heel veel sterkte de komende periode.

Huil waar je huilen moet en laat het maar gaan!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:23

sodeju dat is ff heel erg pittig , paar jaar geleden had ik er 3 in de eerste 3 maanden toen had ik het ook gehad. en dat waren wel zeer goede bekende maar niet mijn familie. En toen was het al zo zwaar. Wat ontzettend waar jullie nu doorheen moeten. Gelukkig zijn je opa en oma nu weer samen , zo moet je maar denken op een plek waar alles hopelijk weer goed is. Wie weet krijg je binnenkort waarmee je alsnog afscheid kan nemen . Ik heb nog niet zo lang geleden een droom gehad over mijn opa die ik al voor mijn tiende kwijt was. maar die droom was zo echt en ik werd echt met een fijn gevoel wakker. Luister naar jezelf en steun elkaar. De pijn word weer minder maar het duurt nou eenmaal een tijdje . een beetje rouwproces duurt zon twee jaar. Elk seizoen is moeilijk de eerste keer maar zodra je dat gehad hebt lijkt het makkelijker te worden, dat is mijn ervaring. Heel veel sterkte

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:25

Jeetje nou je andere opa ook al. :(:)