dobermann pinscher

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:01

.....En die de chip ook al draagt...scheelt weer in de kosten Haha!

Oh, en een brandmerk gewoon vanuit zichzelf: geen gegis meer wat voor ras een paardje is...Lips are sealed

Sorry ben melig Haha!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:05

Ik heb ook altijd dobers gehad,ik heb nu een goed afgerichte reu van 4 jaar oud.
Deze reu is echt de felste dober die ik ooit gehad heb,hij is nog van de oude stempel,zijn bloedlijnen gaan nog helemaal terug naar de beginperiode van hun ontstaan.
Zijn vader is geimporteerd uit Hongarije,en zijn moeder komt uit Belgie.
Ik heb met hem vanaf pup getraind en alles gehaald wat er te halen valt in de hondensport.
Ondanks dit heeft hij mij al tig keren gebeten en pogingen daartoe.
Zijn fokker vind dit gedrag waanzinnig,want volgens hun is dit de echte dober zoals die hoort te zijn,op de tentoonstellingen waar ik met hem gelopen heb was hij altijd de agressiefste.
Ik hou ontzettend veel van hem,maar ik heb me eigen wel voorgenomen dat als hij mij nog 1 keer aanvalt,hij gelijk een spuitje krijgt.
Hij is heel erg dominant naar mensen toe,zolang je geen druk op hem leg is hij de liefheid zelve,de enigste waar hij ontzag voor heeft is mijn zoontje van 3,maar jullie begrijpen zeker wel dat hun nooit alleen mogen zijn met elkaar.
Ik was altijd verknocht aan dit ras,maar door deze weet ik niet of ik na hem weer een nieuwe dober neem.
Ik moet nog wel even zeggen dat hij een waanzinnige goede waakhond is,ik heb een transportbedrijf en er komt echt niemand in de buurt van ons matriaal,of aan mijn zoontje want hij verscheurd je.

Maar ik vind het prachtige honden,ik vind het alleen jammer dat ze niet meer gecoupeerd mogen worden.
Mijn dober heeft gelukkig nog wel een korte staart maar wel flaporen,hij heeft altijd last van vuile oren omdat er geen of weinig frisse lucht in waaid,mijn vorige dobers waren wel helemaal gecoupeerd en hadden nooit last met hun oren,en ga maar na,je vind in de natuur ook geen dieren die hangoren hebben,ze hebben allemaal open oorschelpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:10

Ik vind het ontzettend nare honden. Ik heb er nu meerdere meegemaakt die echt goed opgevoed zijn hoor!!! Ik ben ooit in mijn been gebeten door zo'n &^#*&#^#&* hond, waarom? Gewoon omdat ik langsliep Boos!
Ik heb niet snel de neiging een beest een rotklap te verkopen, maar dat beest heeft waarschijnlijk nog hoofdpijn.
De eigenaar van dat dier was echt vreselijk streng en consequent, de andere honden die hij heeft zijn niet zo, het zit gewoon in het karakter van zo'n hond.

Het is absoluut zo dat 99% van het gedrag van een beest toe te rekenen valt aan de eigenaar, maar dat ene %-tje kan genoeg zijn om zo'n dier vals te maken...

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:09

ja dat is wel zo maar er zijn ook lieve honden hoor pambsa gaat er vandoor als ze er eentje ziet maar waarom? hij liep alleen rustig langs zijn baasje wat daar nou eng aan is en die honddat is echt ee lieverd toch ireen en ik vind ze echt heel mooi hoor!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:29

Ik ben als de dood voor die beesten Scheve mond .
Goed, er zullen vast wel lieve dobermannen rondlopen, maar ik ben er nog geen tegengekomen, tot nu toe kwamen ze allemaal blaffend en grommend achter me aan rennen (nou ja, dat wilden ze, meestal zaten ze *gelukkig* aan de riem, maar toch).

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:35

Dobermannen zijn angstbijters en daarom weleens beschouwd als onbetrouwbaar. Zijn wel hele leuke honden over het algemeen. Ze hebben een strenge en rechtlijnige baas nodig.

Viking schreef:
Maar ik vind het prachtige honden,ik vind het alleen jammer dat ze niet meer gecoupeerd mogen worden.
Mijn dober heeft gelukkig nog wel een korte staart maar wel flaporen,hij heeft altijd last van vuile oren omdat er geen of weinig frisse lucht in waaid,mijn vorige dobers waren wel helemaal gecoupeerd en hadden nooit last met hun oren,en ga maar na,je vind in de natuur ook geen dieren die hangoren hebben,ze hebben allemaal open oorschelpen.


Mee eens, ik vind het ook wel jammer dat je niet meer de keuze hebt.
Laatst bijgewerkt door Prima op 05-01-04 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:38

Bijthond nummer 1 is op dit moment de Golden Retriever.
Dobers HOEVEN niet verkeerd te zijn, maar de kans is wel aanwezig dat ze het wel zijn. Zelfs als je als baas heel consequent bent kan je nog een verkeerde treffen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:58

Ik vond dobers maar nix. Tot ik Kasmeria ging verzorgen. Daar hadden ze een pup. Ik vond 'm geweldig. Hij heeft geen gecoupeerde oren, maar wel staart. Hij is echt zo lief.
Later hebben ze er nog een teefje bijgenomen. Van een opvang. Met een slecht verleden. Ze voelt zich nu helemaal thuis en is een schat van een hond.
Alleen niet voor vreemden....

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:13

ik vind het geen mooie honden, sorry. en ze zijn echt niet allemaal vals, maar een heel klein deel denk ik, maar omdat er een paar zijn die door hun kracht zoveel hebben aangericht, zijn veel mensen er bang voor.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:29

Ik heb er ook een Vasco is bijna 11 jaar, momenteel gaat het heel slecht met hem, hij heeft het aan zijn hart

Als Vasco er niet meer is, weet ik nog niet of ik aan een hond zal beginnen.

Maar ik weet wel als Vasco er eerdaags niet meer is dat ik hem vreselijk ga missen.

Het zijn de mooiste honden op aarde!

Lang leve de Dobermans

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:33

gabyfedde schreef:
Bijthond nummer 1 is op dit moment de Golden Retriever.


En waar komt dat door? Door de Page Toiletpapierreclames met die schattige puppies, en iedereen die zo'n hond wilde hebben. En alle Golden Retrieverfokkers die maar aan gingen produceren om aan de vraag te voldoen.
Valt onder de categorie van de Collies, en Benji hondjes die iedereen ook wilde hebben dat de films zo populair waren Lips are sealed

Nogmaals, hulde aan de Dalmatierfokkers die daar niet aan mee hebben gedaan...

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:36

Ik vind de Dobermann echt een super mooie hond. Als ik de ruimte ervoor zou hebben zou ik er zo 1 nemen. Jammer dat tegenwoordig de staart eraan blijft, vond het zonder toch stoerder staan!
Vind hun uitstraling erg mooi...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:39

Ik vind het mooie honden, maar ze hebben ook iets afschrikwekkends (vandaar waarschijnlijk: waakhond).
Maar het al dan niet vals zijn, al dan niet bijten e.d. hangt in eerste plaats van de baas af en niet van de hond... Als eigenaar moet je je hond goed africhten en goed onder controle hebben en consequent zijn... Ben je dit niet kan het kleinste keffertje ook wel eens een bijtgraag monster worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:42

Geef mij maar gewoon een labradorpuppy die ik zelf kan opvoeden...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:25

Sorane schreef:
Geef mij maar gewoon een labradorpuppy die ik zelf kan opvoeden...


Ik ken iemand met een flatcoated retriever, die hij van pup af aan heeft. Die heeft wel mooi z'n baasje een flink litteken in de hand bezorgd >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:26

Kais"]
[quote="Sorane schreef:
Geef mij maar gewoon een labradorpuppy die ik zelf kan opvoeden...


Ik ken iemand met een flatcoated retriever, die hij van pup af aan heeft. Die heeft wel mooi z'n baasje een flink litteken in de hand bezorgd >;)
[/quote]
je hebt bij ieder ras wel rotzakken. Ik heb gewoon hele goede ervaringen met labradors, een hoop mensen in de familie hebben of hadden er een.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 15:35

Sorane"]
[quote="Kais"][quote="Sorane schreef:
Geef mij maar gewoon een labradorpuppy die ik zelf kan opvoeden...


Ik ken iemand met een flatcoated retriever, die hij van pup af aan heeft. Die heeft wel mooi z'n baasje een flink litteken in de hand bezorgd >;)
[/quote]
je hebt bij ieder ras wel rotzakken. Ik heb gewoon hele goede ervaringen met labradors, een hoop mensen in de familie hebben of hadden er een.
[/quote]

Dus omdat je toevallig goede ervaringen ermee hebt wil je er ook een? Ik zou me toch eerst in een ras verdiepen voordat ik er een exemplaar van zou aanschaffen >;)

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:31

Bij ons op stal hebben ze een dobermann teef waar ze 13 maanden geleden puppen bij hebben gefokt.
Zowel moeder en dochter bijten. Standaard. Maakt niet uit of het een mens of een dier is. Dit zijn onopgevoede niet onder commando staande r*t/K*t honden.
Ik wil beide honden niet in mijn buurt hebben. Als ze los lopen en ze komen wel dan schop ik. Afgelopen zondag had de dochter weer een kind te pakken. De staleigenaren stonden erbij en deden niets. Die lieten een ander hun hond losmaken. Verward

Mijn stal buurvrouw heeft ook een dober maar die ken ik en daar heb ik geen moeite mee.
Maar die honden vertrouwen No way. ze zijn leuk voor hun baas maar niet voor vreemden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:39

Kais"]
[quote="Sorane"][quote="Kais"]
[quote="Sorane schreef:
Geef mij maar gewoon een labradorpuppy die ik zelf kan opvoeden...


Ik ken iemand met een flatcoated retriever, die hij van pup af aan heeft. Die heeft wel mooi z'n baasje een flink litteken in de hand bezorgd >;)
[/quote]
je hebt bij ieder ras wel rotzakken. Ik heb gewoon hele goede ervaringen met labradors, een hoop mensen in de familie hebben of hadden er een.
[/quote]

Dus omdat je toevallig goede ervaringen ermee hebt wil je er ook een? Ik zou me toch eerst in een ras verdiepen voordat ik er een exemplaar van zou aanschaffen >;)
[/quote]
Ik heb me inmiddels in de loop der tijd goed verdiept in het ras hoor! Ik weet de voor en nadelen van de honden. Toch wil ik er graag een! Ik vind ze geweldig!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:48

Ik vind het een heel mooi ras, heb ik altijd al gevonden. Helaas is mijn vriend niet zo gek op honden dus zal ik er nooit 1 kopen.

Vroeger zei ik altijd tegen mijn ouders (als ik ruzie met ze had). Als ik later op mezelf woon dat koop ik twee dobbermans (1 voor bij de voordeur en 1 voor bij de achterdeur) en die richt ik dan zo af dat jullie er niet inkunnen Haha!.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:15

Wij hebben 2 dobermanns op stal lopen. Nouja 1 is van de buren (erf sluit op de oprit van de stal aan zeg maar).
Maar ze zijn allebei SUPER lief.. tot het hek dicht zit en je als vreemde door het hek heen wil Knipoog Maar bekenden, ik bijv. kunnen altijd langs komen. Maarja zodra het hek dichtzit weten ze gewoon dat ze moeten waken.

Verder vind ik het erg mooie honden!

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:17

Afbeelding

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:24

Lovers Doberman!! Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Ik ben me hele leven al gek van dobermans.. Tong uitsteken
Ze zijn zo mooi OK dan! *LOL* Cheese!
Wij gaan bijna verhuizen en dan gaan we twee dobermans nemen als erf bewaking.. Cool *LOL*
Eindelijk mijn doberman !! en eigen stal...
Ik heb gister een puppy gehad van mijn vriend, dat is geen doberman, maar heel apparte kruizing..! *LOL* nu is hij 7 weken en over anderhalve week gaan we hem ophalen, hij lijkt nu erg op een sintbernard..

Maar goed DOBERMAN... helemaal geweldig... Tong uitsteken Vingers aflikken
Ze hebben alleen inderdaad een consequente baas/bazin nodig.
Het zijn trouwens een van de beste waakhonden.. OK dan! *LOL*
Vals? dat ligt toch echt aan de eiegenaar.. elke hond kan vals zijn .. Scheve mond

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:31

Nathalie1981 schreef:

Vroeger zei ik altijd tegen mijn ouders (als ik ruzie met ze had). Als ik later op mezelf woon dat koop ik twee dobbermans (1 voor bij de voordeur en 1 voor bij de achterdeur) en die richt ik dan zo af dat jullie er niet inkunnen Haha!.



En is het kontakt nu goed tussen jullie of komen de Dobermann's???haha!!!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:38

Kais"]
[quote="Sorane schreef:
Geef mij maar gewoon een labradorpuppy die ik zelf kan opvoeden...


Ik ken iemand met een flatcoated retriever, die hij van pup af aan heeft. Die heeft wel mooi z'n baasje een flink litteken in de hand bezorgd >;)
[/quote]

En wij hebben een labrador die wij met niet veel verstand bij een fokker hebben gekocht en de hond is dus doorgefokt. Hij is best lief en luisterd ook wel en we hebben hem veel met kinderen en andere honden laten spelen maar hij is niet betrouwbaar. Hij heeft al 2x iemand aangevallen niet gebeten maar wel aangevallen. Heel erg, die doorfokkers zouden ze moeten oppakken want zulke honden zijn gevaarlijk.