Ik weet niet wat ik nu moet doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieske200

Ik weet niet wat ik nu moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 23:37

sorry als dit verkeerd staat
Ik heb maar gewoon besloten om dit op mijn echte account te doen...

Hey.
Ik ben K, een meisje van 14 jaar.
Om te beginnen, heel kort door de bocht; mijn vader heeft bloedkanker. Al zo'n 5 jaar en hij is al eens 6 weken opgenomen in een ziekenhuis best ver weg. Ik kon hem dan ook een tijd niet zien. Hij heeft zware behandelingen gehad en is nog lang niet hersteld. Hij is inmiddels thuis maar zo extreem veel beter gaat het niet.

Mijn moeder had, toen ik geboren was, baarmoederhalskanker. Gelukkig is ze er inmiddels van genezen, maar sinds een tijdje waren de cellen weer onrustig en zou ze weer kanker krijgen als de cellen niet meteen werden verwijderd. Dit kwam natuurlijk hard aan, allebei je ouders ziek... Als een vuist tegen een blauwe plek die er al zat. De operatie is inmiddels goed verlopen maar 100% zeker is alles nog niet.

Alsof dit nog niet erg genoeg was negeert mijn 'beste' vriendin mij en gaat steeds verder weg van me. Ze zit nooit meer naast me op school en het lijkt alsof ze niets meer met me te maken wil hebben. Ook heb ik ruzie met mijn andere vriendinnen doordat een meisje me uitlokte en uit begon te schelden, uit het niets. Natuurlijk liet ik me niet op de kop zitten en reageerde ik terug. En mijn andere vriendinnen stonden blijkbaar aan de kant van dat meisje.
In ieder geval kun je wel stellen dat ik geen 'echte' vriendinnen meer heb. Nieuwe vriendinnen zoeken is lastig, er zitten voor de rest alleen nog maar bitches in mijn klas. Ik weet echt niet wat ik moet doen, want alléén zijn op school is echt een hel, lijkt me.

Dit alles is bij elkaar echt elke seconde van mijn leven, dit maakt het alleen maar erger. Ik heb eigenlijk niemand om te praten over mijn ouders oid, het lijkt alsof iedereen mij verlaat en langzaam aan weet ik ook niet meer of ik zo zeker ben over mijzelf. Ik begin te twijfelen of ikzelf de reden ben waarom mijn 'beste' vriendin mij niet meer wilt, terwijl ik, serieus, niets fouts gedaan heb. Dit heb ik ook gevraagd en ze zei duidelijk dat er niets was tussen ons, maar dat is zeker wel het geval. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen nu...

Dankjewel voor het lezen. Alsjeblieft, als je niets in de goede zin te zeggen hebt klik dan alsjeblieft weg, ik zit niet te wachten op haat. Ik schrijf dit alleen maar om even alles kwijt te kunnen, ik dacht dat het misschien goed zou zijn om het even ergens te droppen... Wat ik in het echt niet kan.

Liefs, K.

Lady24

Re: Ik weet niet wat ik nu moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:39

Als je graag wilt praten, mag je altijd pb'en!

Wat een nare situatie zeg. Maar als je vriendinnen je laten zitten kun je je afvragen of het wel echte vriendinnen zijn...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:43

He meis wat naar! Je kunt me altijd pb'en als je er behoefte aan hebt.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:44

Wat ongelofelijk vervelend voor je, deze hele situatie!
Kun je niet een keer met je mentor van school hierover praten? Misschien dat die je kan helpen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:49

Mijn PB staat voor jou open meis! Kanker is een zware en harde ziekte..

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:14

Sterkte meid! Wat een vervelende situatie. Ook heel erg flauw van je vriendinnen en lastig dat je zo niemand meer hebt om mee te praten.
Als ik jou was zou ik het inderdaad wel bekend maken bij je mentor, dan begrijpen zij je misschien wel. En misschien helpt het om het van je af te schrijven. Gewoon op papier in een schriftje of iets dergelijks, zodat je het een beetje kwijt kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:40

STW --> LZP

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:45

Lieve TS, wat een onwijs vervelende situatie voor je!
Je mag mij altijd een pb sturen, mijn vader heeft ook bloedkanker gehad dus ik weet in wat voor rottige situatie je zit! :(:)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:49

Vervelende situatie!
Zou het kunnen dat je beste vriendin afstand van je neemt omdat ze niet weet hoe ze om moet gaat met de situatie met je ouders?
Sommige mensen weten niet hoe ze moeten reageren/doen of zijn bang dat ze iets verkeerds/stom zeggen en in plaats van je bijstaan in een moeilijke periode nemen ze dan juist afstand..

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 07:54

Misschien kun je via de huisarts een verwijzing krijgen voor de psychiatrisch verpleegkundige, kan enorm opluchten met iemand te praten. Ik ga zelf ook al een jaar en ik heb er heel erg veel baat bij. Succes!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:15

Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen, maar ook mijn PB box staat voor je open!
Kanker is een rotziekte, en al helemaal als je er alleen voor staat.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:06

Hoi TS, eerst een knuffel voor jou :(:)
Misschien is lotgenoten contact iets voor jou? Leeftijdsgenoten die hetzelfde meemaken/mee hebben gemaakt zijn misschien begripvoller dan je klasgenoten die niet snappen in wat voor situatie je zit? Ik zou even zo snel geen link weten, maar via de website van het kwf kom je vast een heel eind? Of misschien weet je huisarts zelfs wel een praatgroep oid in de buurt!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:13

Hey ts heel veel sterkte... Je kan mij altijd pb'en als je wil praten, weet helaas hoe het voelt...

Hoe lastig het ook is, waarschijnlijk kunnen jouw vriendinnen er niet mss omgaan wat er bij jou thuis aan de hand is.. Voor mensen die het niet mee gemaakt hebben is het onwijs lastig te begrijpen en weten vaak njet hoe ze moeten reageren en zijn bang iets verkeerds te zeggen... Veel mensen lossen dat op door afstand te nemen... Als ik jou was zal ik echt goed gaan praten met je vriendinnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 10:54

Kun je via school iig bij een maatschappelijk werker terecht?
En heel misschien weten jouw vriendinnen niet hoe ze ermee om moeten gaan, wel of niet vragen hoe het gaat, wel of niet extra aardig zijn ect ect.
Hele nare situatie, sterkte.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:28

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:52

:(:) zwaar. Veel beterschap voof je ouders.
Dikke knuffel voor jou :(:)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:58

Heel veel sterkte, je mag me altijd Pb'en als je wilt. Heb je naast school wel andere afleiding? (verzorgpaard oid?)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:01

Wat een heftige situatie, hele dikke knuffel! :(:) Veel sterkte, hoop dat het inmiddels wat beter gaat! Je mag me altijd PB'en als je wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:10

Hoi TS, wat ontzettend naar voor je. Ik ben 18 dus misschien vind je mij al te oud en ik weet niet waar je woont, maar als je een keertje iets leuks wilt doen, zoals naar de bioscoop, winkelen, of iets anders, dan mag je mij een PB sturen! (wellicht met een groepje van bokt of met een jongere bokker, je zou een meetingtopic kunnen openen als je liever met een groepje of een jongere bokker af wilt spreken?)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:28

Danique schreef:
Hoi TS, wat ontzettend naar voor je. Ik ben 18 dus misschien vind je mij al te oud en ik weet niet waar je woont, maar als je een keertje iets leuks wilt doen, zoals naar de bioscoop, winkelen, of iets anders, dan mag je mij een PB sturen! (wellicht met een groepje van bokt of met een jongere bokker, je zou een meetingtopic kunnen openen als je liever met een groepje of een jongere bokker af wilt spreken?)

En mocht ik dichterbij wonen, ik vind het ook hartstikke leuk om een keertje wat te gaan doen, @TS :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:48

Ach, wat een onzekerheid rond je ouders en wat een eenzaamheid nu. Ik zie hier goede tips staan dus die ga ik niet herhalen, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat je snel (weer) iemand hebt waar je bij terechtkunt.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:56

Heftige situatie!! Mijn pb staat open mocht je een oppepper nodig hebben of je verhaal kwijt willen.
Knuffek van mij :(:) alles komt ooit goed meis!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:59

Meis toch.
Wat zal jij je verdrietig en bang voelen.

Contact met lotgenoten kan helpen je minder eenzaam te voelen.

Dikke knuffel.

PS: onze zoon is 14 jaar en ik vind het fijn dat hij verdriet en angsten deelt met ons.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:22

Ach meid toch, wat een verdrietige en onzekere situatie zit jij zeg. En wat rot dat je vriendinnen zo doen, misschien kun je eens vragen aan je beste vriendin waarom
ze zo'n afstand van je neemt.
Er zijn al goede tips gegeven daar ga ik in mee, misschien kun je hier op bokt een leuk huiskamer topic vinden om wat vriendinnen te maken. Zo heb ik ook een stel vriendinnen ontmoet.
Een dikke digitale knuffel :(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:40

Allereerst wil ik je een enorm dikke virtuele knuffel geven.
Wat vreselijk dat jullie deze ziekte moeten doormaken, ik weet hoeveel impact dit heeft en kan me niet voorstellen wat voor ellende het is als je beide ouders hiertegen vechten.
Het ergste is natuurlijk nog dat jij niemand hebt om je hart bij te luchten, want ik weet hoe vreselijk belangrijk dit is.

Je mag mij altijd een PB sturen als je érgens over wil praten, het maakt echt niet uit wat, al klets je over het weer want het is zo verdomd belangrijk dat jij je gedachtes van je kan afzetten!

Wat je vriendinnen betreft, het kan ook goed zijn dat zij zich geen raad weten met je situatie en daarom wat afstandelijker zijn. Praat eens met je vriendin, leg haar uit hoe je je voelt en dat je graag zou willen dat zij er alleen maar voor je is. Ze hoeft het niet te begrijpen en ze kan het niet goedpraten, maar je gedachten op een ander spoor brengen is al genoeg.

Echt meid, ik wil jou en je ouders enorm veel sterkte wensen in jullie gevecht, hou elkaar sterk en ga ervoor! En als je me nodig hebt om ergens over te praten, ervaringen uit te wisselen of gewoon een 'schouder om op te huilen', i'm here :(:) :j