Waarom is het leven zo moeilijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

life001

Waarom is het leven zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 22:27

Dit is een goed gekeurd schaduwaccount. Denk je mij te herkennen? Stuur me een berichtje.

Pff waar moet ik beginnen?
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik heel klein was, hier heb ik niet heel veel van mee gekregen gelukkig. Een jaar later was heeft mijn moeder een nieuwe vriend gekregen en was hier heel gelukkig mee. Ik had ook gewoon contact met mijn biologische vader maar de vriend van mijn moeder was toch meer een vader voor me. In de eerste jaren na de scheiding heb ik mijn biologische vader gezien, hij was in die tijd : pooier (ik ging overal mee naar toe), drugsdealer (de paddo's stonden achter de bank) en hij tekende met van die houten ijsco stokjes op mijn rug. Er zijn nog veel meer dingen gebeurd , maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil weten. Vanaf dat moment heb ik geen contact gehad met mijn biologische vader en is de vriend van mijn moeder echt een vader figuur voor mij geworden.. Hij was er voor me als een vader, deed zich voor als een vader en hielp me als een vader. Ik was zo gelukkig, maar eigenlijk ook niet. Mijn moeder werd mishandeld door hem. Ze werd geslagen, van de trap af geduwd en tegen de keukenkastjes aangegooit. Mijn kleine zusje en ik waren hier altijd bij. Op mijn verjaardag werd er geld gestolen door hem om weer drugs te kopen, want hij was verslaafd. Dit is eigenlijk door gegaan tot een paar jaar geleden en toen kreeg ik langzamerhand ook weer contact met mijn biologische vader. In maart ging mijn moeder weg bij haar vriend en dit was een hel. Mijn moeder werd 24/7 per dag gestalkt.. Op een avond lag ik met mijn moeder film te kijken op bed, opeens hoorden we de brievenbus heel hard klepperen. Ja hoor een afscheidsbrief van haar ex.. Een week later, ging ik met mijn biologische vader naar Walibi, dit was tevens de eerste keer weer dat ik 'm zag. Dezelfde dag kreeg ik het vreselijke telefoontje, hij heeft zich zelf van het leven beroofd..

De jaren daarna gingen redelijk.. Ik had niet veel vriendinnen maar redde mezelf altijd prima. Deed alles voor mijn moeder. Wel had ik 3 "broers", 3 jongens waar we ieder jaar mee op vakantie gingen. Ze waren echt als broers voor me, en ik hun kleine zusje.. Met 1 jongen had ik echt een heerlijke band, ik kom hem appen wanneer ik hem nodig had etc. In augustus 2014 vierden we zijn verjaardag, hij vertelde me trots over zijn nieuwe auto, zijn nieuwe huis en splinter nieuwe boormachine. Alles leek zo perfect.. De week daarop zou hij me ophalen en ging ik bij hem slapen ivm feestje daar. Die avond ging ik bij een vriendin slapen, maar ik wou heel graag bij mijn broer blijven. Toch uiteindelijk niet gedaan en lang geappt hoe erg hij me miste, van me houd en hoe graag hij me naast zich wou hebben. Ik ben in slaap gevallen en had sochtends 8 uur terug geappt want ik zou deze dag bij hem slapen. Zijn laatste appje was; mijn deur staat altijd open. Vriendin zette me op het station, tot ik werd gebeld door een andere broer.. Waar ik was en of ik zo snel mogelijk terug kon komen naar hun.. Mijn lieve broer was er niet meer.. Ook hij heeft zich zelf van het leven beroofd, alleen we weten de reden niet.

Het is nu mei 2015, mijn moeders verjaardag gevierd en dit is uitgelopen op een drama. Haar vriend werd de hele avond weggehouden door zijn beste vriendin.. Deze avond is er nog veel meer gebeurd helaas. Mijn moeder zit nu aan de oxazepam om haar een beetje te kalmeren. Er is nog zo veel meer maar ik heb de puf niet om het op te schrijven. Ik hou me zo groot en sterk voor mijn moeder aangezien ze het leven niet meer ziet zitten maar het ons niet wil aandoen dat wij voor de 3e x op rij weer dat mee maken.

Nu weet ik het gewoon even niet. Ik moest dit even van me afschrijven denk ik..

Anoniem

Re: Waarom is het leven zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:37

Meisje wat heb jij veel meegemaakt. Je hoeft je niet groot te houden want ik kan me voorstellen dat het bijna ondragelijk is. Ik dring normaal niet zo aan maar ik zou echt snel naar de huisarts stappen voor hulp, want zonder hulp ga ook jij dit niet volhouden.
Heel veel sterkte, mijn pb box staat open.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:38

Jeetje meid!
Wat heb jij veel meegemaakt zeg :(:).

PB box staat altijd open als je daar behoefte aan hebt!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:45

Jeetje wat heftig zeg.. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar wil je een virtuele knuffel geven : ( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:48

Ik wil ook even zeggen dat je ongelofelijk sterk bent! Een dikke knuffel. :(:)
Ik zou inderdaad ook hulp gaan zoeken. Je kunt dit niet in je eentje. :(:) :(:)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:56

Meid, wat een verhaal.
Het belangrijkste is dat je weet dat je dit echt niet alleen hoeft te doen! Je bent ongelofelijk sterk geweest en het is helemaal niet gek dat je het even niet meer weet.
Hulp zoeken lijkt me een fijne optie voor je! Jezelf begrepen en gesteund voelen is erg belangrijk in deze tijd. Ook staat mn pb box altijd voor je open, twijfel zeker niet om een berichtje te sturen als je er over wil praten!

Alvast een heleboel sterkte! :(:)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 00:18

Ach jee... Wat heftig! Heel veel sterkte en wijsheid gewenst voor jou en voor je moeder. Hopelijk gaat de zon weer voor jullie schijnen en gaan jullie weer wat meer plezier van het leven hebben!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 00:30

Jeetje, meid, wat een ontzettend heftig verhaal. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er even flink doorheen zit. Ik wil je ook aanraden om hulp te zoeken. Ik heb zelf ook in moeilijke situaties gezeten en therapie gehad, en ben nu bijna afgestudeerd therapeut, dus ik zie het van beide kanten. Het is even moeilijk, maar het kan je zó goed helpen om het leven weer dragelijk of zelfs leuk te maken. Ik hoop dat je daarvoor durft te gaan, je verdient het!

life001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 09:23

Oh meiden wat lief jullie reacties, dat doet me echt goed. Hulp zoeken ben ik al 2 jaar mee bezig maar ik heb zoveel moeite om mezelf open te stellen en te gaan praten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:27

Een hele dikke knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:28

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ben je al meerderjarig?
Wat een ellende heb je al meegemaakt.
Ik vind het superknap hoe je je staande weet te houden.
Volgens mij ben je onwijs dapper!

Ook een dikke knuffel van mij! :(:)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:31

life001 schreef:
Oh meiden wat lief jullie reacties, dat doet me echt goed. Hulp zoeken ben ik al 2 jaar mee bezig maar ik heb zoveel moeite om mezelf open te stellen en te gaan praten.

Wellicht is dan creatieve therapie meer wat voor jou. Dan maak je iets, doe je iets en aan de hand daarvan kan er gepraat worden.

Wil je onwijs veel sterkte wensen!

life001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 09:33

KoudbloedKim schreef:
Mag ik vragen hoe oud je bent? Ben je al meerderjarig?
Wat een ellende heb je al meegemaakt.
Ik vind het superknap hoe je je staande weet te houden.
Volgens mij ben je onwijs dapper!

Ook een dikke knuffel van mij! :(:)

Nee ik ben nog niet meerderjarig, ben 17 om precies te zijn..

Ik wil graag EMDR therapie doen, maar de drempel er naar toe is zo hoog ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:39

Pff, wat een ellende...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:39

life001 schreef:

Ook dit is niet gek! Heb je een therapeut waar je een groot vertrouwd gevoel bij hebt op dit moment?
Als dat niet zo is adviseer ik om daarnaar op zoek te gaan, er zit zoveel verschil tussen therapeuten en het kan je zoveel helpen als je een therapeut hebt die je ligt. Daar lukt jezelf openstellen vaak een stuk eerder en fijner bij.

Ik kan me voorstellen dat jezelf openstellen heel moeilijk is, heel veel sterkte gewenst daarom.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:48

Om te beginnen een dikke virtuele knuffel voor je ! Het lijkt me voor jou toch heel belangrijk om hulp te krijgen. Dat het voor jou moeilijk is om je open te stellen kan ik me voorstellen. In je verleden heb je al geleerd dat openstellen pijn en verdriet brengt. Het is waar dat als je jouw hart openstelt het gekwetst kan worden. Als je jouw hart gesloten houdt kan er minder pijn in maar ook minder geluk.
Hoewel het voor jou moeilijk is om je open te stellen, kun je het wel prima beschrijven. Misschien is het een mogelijkheid om je gevoelens op te schrijven en dat mee te nemen naar je huisarts of een hulpinstantie of vertrouwens persoon. Ik weet niet of je nog op school zit? Daar hebben ze ook mensen die je kunnen helpen.
Vergeet niet, hoe zwart sommige bladzijdes in je leven ook mogen zijn,er is licht. Je moet het alleen "even" kunnen vinden, maar dan zul je zien dat het leven heeel mooi kan zijn.
Ik vind je een Topper!! En wens je echt alle goeds.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:08

Jeetje, wat een heftig verhaal... Wat heb jij al veel meegemaakt :(:) . Ik hoop echt dat het je gaat lukken om professionele hulp te krijgen. Dat verdien je echt! Wens je heel veel kracht en sterkte toe!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:06

Ach meid, wat heb jij verschrikkelijk dingen mee gemaakt. Jij bent heel dapper en sterk.
Hele dikke knuffel en mijn pb staat voor je Open als je daar behoefte aan hebt.
:(:)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:15

Jeetje wat heftig allemaal, hele dikke knuffel :(:)
Heel veel sterkte, hoop dat het gauw beter met je gaat en je snel een goede therapeut vind!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:23

Pff... wat een verhaal zeg!! Dit is echt verschrikkelijk om mee te maken...
Totaal andere situatie hier maar het 2 lijnen zijn het zelfde; ik probeer me groot te houden voor de familie en sterk te blijven
en mijn moeder ziet het soms ook echt niet meer zitten(letterlijk gezegd door haar zelf)
Ook veel in mijn verleden meegemaakt, dus als je wilt praten of je verhaal helemaal kwijt wilt( dit is geloof ik maar een kleine versie) mag je me gerust een pb sturen!!

Heel veel sterkte,
Dikke knuffel!!

Probeer er te zijn voor je moeder, maar ga er zelf niet aan onder door, lucht je gevoelens ook een keer tegen haar! het kan een super opluchting zijn om samen een avond goed te janken!!

life001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 08:30

Bedankt voor al jullie lieve reacties..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:05

Lieve meid, ik moet gewoon even reageren. Wat een angst en wat een verdriet... een dikke knuffel voor jou..
Heb je mensen om je heen bij wie jij je op je gemak voelt? Misschien is die stap minder groot dan gelijk een wildvreemde therapeut. Waar ben je precies bang voor dat je graag emdr zou willen doen, maar het echt niet durft?

Je bent een vechter, maar je hoeft niet altijd sterk te zijn! Meid, heel veel sterkte met alles.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:26

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:41

Meid, wat een heftige dingen allemaal !

EMDR-therapie kan ik je absoluut aanraden, en inderdaad, de drempel ernaartoe is hoog, maar als je het eenmaal gedaan hebt, zul je vast trots op jezelf zijn, het helpt je echt bij de verwerking.
De mensen waarmee je gaat praten, luisteren echt en nemen de tijd voor je.
Misschien heb je er al op gekeken, maar op www.emdr.nl staat veel informatie erover en ook filmpjes over hoe zo'n sessie ongeveer gaat.

Op dit moment volg ik zelf ook EMDR-therapie. Via de huisarts had ik een doorverwijzing gekregen naar een instelling die EMDR-therapie geeft. Ik kon mij ook zelf aanmelden via de site van die instelling en toen werd ik uitgenodigd voor een intake-gesprek.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel sterkte !

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:49

life001 schreef:
Op een avond lag ik met mijn moeder film te kijken op bed, opeens hoorden we de brievenbus heel hard klepperen. Ja hoor een afscheidsbrief van haar ex.. Een week later, ging ik met mijn biologische vader naar Walibi, dit was tevens de eerste keer weer dat ik 'm zag. Dezelfde dag kreeg ik het vreselijke telefoontje, hij heeft zich zelf van het leven beroofd..

Verschrikkelijk allemaal zeg!!
Bedoel je hierboven dat je vader zich van het leven beroofd heeft of de ex van je moeder?
Sorry ik kan het 2 kanten oplezen..... Als het de ex van je moeder was heb je dan misschien nog steun van je vader?
Heel veel sterkte TS