Waar foto's af laten drukken (beste kwaliteit)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Waar foto's af laten drukken (beste kwaliteit)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 22:19

Hallo bokkers!

Ik ben bezig met het maken van een foto boek van mijn reis van Afrika afgelopen maand en aangezien het om een groot aantal foto's gaat wil ik zeker weten dat de kwaliteit van het afdrukken goed is.
Nu vraag ik me af of jullie verschil merken bij de verschillende aanbieders (kruidvat, AH, Hema, online shops etc.).
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik wil ze waarschijnlijk op formaat 10 x 15 afdrukken.

Groetjes Chantal

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:20

Cewe vind ik tot nu toe de beste kwaliteit hebben.

gabyfedde

Re: Waar foto's af laten drukken (beste kwaliteit)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:21

1) Profotonet
2) Webprint

Kruidvat, HEMA etc hebben allemaal veel minder kwaliteit.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:21

Laat zelf altijd afdrukken bij Pixum :)

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:23

Ik meestal bij pixum of kruidvat. Hema is bij ons echt hele slechte kwaliteit.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 22:23

Profotonet! Is echt topkwaliteit, veel professionele fotografen bestellen hier hun producten voor hun klanten, is wel aan de prijs, maar echt prachtige kwaliteit.

En gabyfedde, webprint heeft echt kwaliteit om te janken, ik heb toen bij 7 verschillende zaken dezelfde foto's besteld om te vergelijken, en webbrpint maakte ze onscherp, kleuren kwamen niet overeen en op sommige foto's zat zelf een printstreep. Verre van de kwaliteit van profotonet.

Pixum hetzelfde, ook echt belabberde kwaliteit, hema en kruidvat, ook zonde van je geld

Maar dat kan je echt pas zien als je ze vergeleken hebt.Maar ik kijk dan ook vanuit fotografen oogpunt en waar de foto's het beste op uitkomen voor mijn klanten :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:03

Bedankt al voor de verschillende reacties!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:11

Ik persoonlijk vind Pixum wel goede kwaliteit/prijs verhouding. Toevallig laatst wat foto's laten afdrukken bij Webprint en was zeker niet ontevreden erover. :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:14

Waarom maak je niet meteen een fotoboek wat je kunt laten printen (dus geen losse foto's, maar een totaal boek)? Daar kun je zoveel mee en je kunt per foto kiezen hoe groot je ze opneemt. Ik laat de 'bijzondere boeken' altijd printen bij http://www.top-fotoalbum.com en kies dan voor de boeken op fotopapier. Is echt heel mooi!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 23:23

Ik vind het old school plakken ook juist wat hebben. Ik zal je linkje eens kijken, bedankt! Wat betaal je daar gemiddeld voor een boek? (Ik heb nu 450 foto's :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:28

Ik bestel voor klanten bij Profotonet en voor mezelf vakantie albums bij albelli met allerlei premium opties.

Kruidvat en Hema zou ik sowieso niet doen. En bij webprint heb ik het boek terug gestuurd en m'n geld terug gekregen. Was om te janken, zo slecht.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 23:30

Old school plakken is zeker leuk! Bij mij bleek het echter altijd een extra drempel te zijn: had ik eindelijk alle foto's geselecteerd die ik wilde afdrukken, ze zelfs laten afdrukken en dan slingerden ze een half jaar later nog steeds on-ingeplakt rond......

De boeken zijn vrij prijzig, je begint met een prijs voor denk ik 25 pagina's en breidt dan per 2 pagina's uit. Ze kunnen heel dik (tot 100 pagina's), maar je kunt natuurlijk ook twee dunnere exemplaren maken (dat ligt wat makkelijker in de hand). Ik ben meestal rond de 70 euro per boek kwijt (normale prijs) en wacht altijd op een kortingsaktie met bestellen. Als je lid bent van de nieuwsbrief ontvang je nl regelmatig 20% korting.

Als je op de website kijkt onder het tabje 'kwaliteit' krijg je een beetje een idee van de boeken. De bladzijden zijn echt heel dik, voelt fijn aan. <3

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:54

Ik heb ook zelf ingeplakt, ligt er een beetje aan hoeveel foto's je af wilt drukken maar bij mij had hema toentertijd een mooie actie. Geen super kwaliteit natuurlijk, maar dat nam ik op de koop toe. Profotonet heb ik mijn vergrotingen af laten drukken, dat is echt heel erg goed!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:11

En het voordeel van online een fotoboek maken, als er wat mee gebeurd (per ongeluk een kop koffie er over heen) dan kun je hem met 1 klik opnieuw bestellen!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:15

Ik laat mijn foto's meestal afdrukken bij Hema of AH... en ik ben tevreden over de kwaliteit... allemaal prima en zeer scherp afgedrukt... de kwaliteit van de foto's gaat niet achteruit :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:21

Ik heb goede ervaringen met Profotonet :j

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:41

Ik laat ze altijd afdrukken bij de Kruidvat. Voor de huis tuin en keuken kiekjes is dat echt een prima kwaliteit! Ze zijn ook altijd snel klaar. Hema ben ik wat minder tevreden over, die snijden de foto's soms heel raar af.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:29

XxJustinexX schreef:
En gabyfedde, webprint heeft echt kwaliteit om te janken, ik heb toen bij 7 verschillende zaken dezelfde foto's besteld om te vergelijken, en webbrpint maakte ze onscherp, kleuren kwamen niet overeen en op sommige foto's zat zelf een printstreep. Verre van de kwaliteit van profotonet.

Pixum hetzelfde, ook echt belabberde kwaliteit, hema en kruidvat, ook zonde van je geld

Maar dat kan je echt pas zien als je ze vergeleken hebt.Maar ik kijk dan ook vanuit fotografen oogpunt en waar de foto's het beste op uitkomen voor mijn klanten :)

Bij mijn vergelijking kwam Webprint juist positief uit de bus. ;)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:44

ik gebruik pixum altijd voor grote afdrukken op canvas en ook foto's, je ziet het verschil meteen!!! echt goede kwaliteit en ze hebben vaak aanbiedingen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:17

Waar ik nu tegen aan loop is dat het formaat van mijn foto's anders is dan de standaard formaten door instellingen van verschillende camera's. Zoals ik het nu begrijp zal een deel van de foto's wegvallen als ik een andeer formaat kies, of ik ben bij bepaald sites verplicht om de afmetingen van vc 13x 18 te kiezen wat ik veeel te groot vind.
Bij photo box kan ik kiezen hoe ik het raster kan plaatsen van wat er op de uiteindelijke foto staat en wat er dus af valt. Maar hier lees ik weinig betrouwbare recenties(foto's die neit geleverd worden e.d.). Hoe is dit bij de andere sites. Valt inderdaad een deel van de foto's weg. Ik heb trouwens gekeken naar profonet e.d. maar daar ga ik rond de 130 euro bv betalen ivg met 30-60 euro op andere sites. Dus vind dat verschil echt te groot.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:21

Bij kruidvat krijg je gegarandeerd je hele foto erop, alleen dan passen ze soms het formaat wel aan. Niet alle fotos zullen dan van hetzelfde formaat zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:35

Ik heb laatst een foto bij de HEMA laten afdrukken, wat een slechte kwaliteit zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:42

Undefined schreef:
Bij kruidvat krijg je gegarandeerd je hele foto erop, alleen dan passen ze soms het formaat wel aan. Niet alle fotos zullen dan van hetzelfde formaat zijn.

Gegarandeerd je hele foto erop? Absoluut niet. Als je foto niet binnen het juiste formaat past, jammer dan, dan wordt er gewoon een randje afgesneden. En dan kan je niet eens bepalen wélk randje.

Ik zou nooit bij kruidvat, HEMA etc. afdrukken maar alleen bij écht goede zoals profotonet en herinneringenoplinnen.

Het kost wat geld, maar dan heb je ook wat voor je geld. Uiteindelijk zal je spijt hebben als je het laat afdrukken bij bijv. kruidvat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 12:43

ja, ik heb nu verschillende sites geprobeerd, sommige foto's worden 10 x 13 terwijl andere weer 10 x 18 cm worden zodat de kwaliteit gegarandeerd word. Ik vind het verschil behoorlijk groot. Niemand ervaring dus met levering bij photo box. Want daar kan je ze dus per foto bijsnijden.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:44

Deetjuh dat is dus absoluut niet waar, ik heb het bewijs in mijn eigen fotoboek zitten :+ Heb het net nog bekeken naar aanleiding vh topic. Bij kruidvat passen ze de fotos zo veel mogelijk aan naar een standaard formaat, maar als dit niet past worden de fotos gewoon groter. Kan me voorstellen dat je dat niet wil bestellen als alle fotos per ce hetzelfde formaat moeten hebben.

Wij hebben voor alle vriendinnen een fotoboek gemaakt en elke keer bij Kruidvat besteld dus ik weet zo onderhand wel hoe je fotos er daar uitkomen.

TS mocht je willen weten hoe ze afgedrukt worden kan ik je per pb wel een foto sturen.