Ag Germpie, Dat zielige dier...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Ag Germpie, Dat zielige dier...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 11:42

Mijn hond (Keiji) was net een paar maanden bij ons (in 2001) of oud en nieuw zat er weer aan te komen.
Zo klein en zo schattig als ie was, ging hij lekker mee wandelen. Ook zo één dag voor oud en nieuw.
Er waren toen al ontzettend veel vervelende jongetjes met rotjes en ander vuurwerk. En brutaal dat ze waren...
Ze gooide zo een rotje naar mijn kleine mannetje Verdrietig
Dat beesie was net iets ouder als een half jaar en is sinds die tijd als de dood voor vuurwerk en onweer (want het knalt allebei)

Aangezien het knallen gister avond als is begonnen en het tot over morgen nog wel door zal gaan...
Kan ons boefje niet fatsoenlijk zijn poepje en plasje doen. Hij gaat dus aan een tuigje aan een stevige korte leren riem mee naar buiten om snel te plassen en vervolgens proberen te vluchten.

Waarom dat tuigje? Zijn hoofd is net zo breed als zijn nek is, misschien nog iets smaller. Hoe strak je zijn halsband ook doet, als hij achteruit trekt kan hij er uit ontsnappen.
En hij moet aan een dikke leren riem omdat hij vorig jaar met oud en nieuw zijn gewone gewoon door midden heeft getrokken! Bloos!

Hebben jullie diertjes ook zo'n angst voor die knallen?
Ik heb zo'n medelij met mijn ventje Verdrietig

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 11:55

Mijn hond was ook doodsbang voor vuurwerk. Dankzij kleine rotjongetjes Boos! Dan kroop ze altijd onder de tafel weg en was met moeite naar buiten te krijgen...

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:39

Mijn kat vindt het wel eng, maar pas als het echte Grote Knallen begint, dus pas om 12 uur schiet hij in de stress.

Ik geloof dat het best goed helpt om dieren die echt bang ervoor zijn een beetje dronken te voeren, dan gaan ze lekker liggen slapen... Bloos

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:46

Mijn kat ligt nu al verstopt achter de tv , of gaat schuilen in zn kattenbak of hij kruipt onder mn trui... hij gaat ook echt niet naar buiten vandaag.. durft ie niet

    S p o t.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 12:47

In huis heeft mijn hond nergens last van maar buiten springt ie steeds opzij enzo...Vind ze cht doodeng....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:05

Vuurwerk komt bij honden veel harder aan. Ik ken een hond die gaven ze altijd 3 tot 4 dagen van te voren een middel zodat ie wat rustiger werd. Was te verkrijgen bij de dierenarts (misschien een idee voor volgend jaar). De hond werd dan ook een stuk rustiger, al had hij er nog wel een beetje last van. Voorheen zat hij altijd te piepen, rond te lopen, liggen en weer opstaan, wegkruipen. En van alles. Die kinderen die dat doen, vuurwerk naar dieren gooien, mag je van mij een harde schop onder hun hol verkopen Boos!!

- Offline -

Caira
Berichten: 26035
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:28

Ze hebben vorig jaar bij mijn paard een rotje of strijker in haar staart gegooid, dus we zijn beiden als de dood voor die ongein!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 14:34

He getver irish_lady! Dat is misselijk...
Ik hoop dat die diertjes allemaal, net zo als ie van ons wat krijgt tegen de stress. Anders is het zo zielig...

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:38

Mijn kat die slaapt er meestal de hele dag doorheen, zo goed en zo kwaad als het kan. Gelukkig is onze achtertuin onbereikbaar van buitenaf, dus kan ie daar z'n energie kwijt Tong uitsteken. Hij is al bang voor auto's, dus vuurwerk maakt em helemaal niet vrolijk


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:02

Onze hond is er ook als de dood voor. Als je nu met d'r buiten ga lopen, dan denk je minstens dat je een herder aan de lijn hebt omdat ze zo hard trekt.. Ach gut

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:04

Wat sneu zeg...

Mijn hond is doof dus die is er niet meer bang voor. Maar vroeger was 'ie dat wel.
Camilla is er ook bang voor. Ieder jaar houd ik weer mijn hart vast, maar gelukkig is het tot nu toe goed gegaan.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:22

Die van ons zijn er niet bang voor (hond en 3 katten) ze zijn hier al volop aan het knallen, maar ze trekken zich er niks van aan. Mijn paarden zijn ook niet bang voor vuurwerk, ze zijn hier al een week lang carbit aan het schieten in melkflessen.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:47

Op het moment heb ik geen huisdieren, maar vroeger wel een kat en kan me herinneren dat ze er vrij rustig onder bleef.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Sting

Berichten: 12850
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:50

Echt super zielig!
Een vrouw bij ons op stal heeft ook een hond, nooit bang voor vuurwerk, maar sinds er een rotje achter zn kont is ontploft ook doodsbenauwd!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:37

die twee malloten staan bij iedere knal gewoon door het raam te kijken naar het vuurwerk Verward een blaf is er nog niet uitgekomen, nu is het wat rustig en liggen ze te maffen!

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 21:57

Mijn hondje is ook doodsbang!
Ze loopt op en neer, heeft de hele dag 2x geplast, meer niet.
Arm beestje!
Waarom moet dat allemaal zo'n lawaai maken?! Boos!

Maar goed, morgen of overmorgen gaat het wel weer al zal het een week duren voor ze weer normaal naar buiten durft......!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 22:29

Even een tussenstand:
Keiji is bang...
Staat maar met zijn staartje naar beneden en zielige oogjes te staren
En Yuuki slaapt Vork

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:39

Onze hond is nu ongeveer 2 jaar, en die trekt zich niets aan van vuurwerk ze kijkt er niet eens van om. *LOL* Als er iets knalt is het gewoon alsof ze doof is Verward , ze kijkt niet eens op van wat is dat? Haha! Knipoog Cool Cool Cool OK dan!
veel sterkte met jullie dieren en het vuurwerk, en wees er voorzihctig mee.

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 22:53

Mijn hondje kijkt ons gewoon bang aan en dan loopt ze met haar staart tussen haar poten naar de kelderdeur en gaat daar liggen en komt even later terug. Ze is wel bang, maar niet extreem bang.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:14

Tibbe loopt een beetje door het huis. Kijkt afentoe naar buiten. Gaat dan weer liggen staat weer op. Hij is een beetje onrustig. Maar er zijn echt harde knallen buiten.
Hopelijk gaat het met jullie beestjes allemaal goed.

Morrie

Berichten: 22298
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:21

mijn hond is 13 jaar lang panisch geweest voor vuurwerk, ik moest hem platspuiten zo erg, maar nu is ie doof (en blind en dement) en hij ligt heerlijk te pitten, terwijl het hier vreselijk knalt.....mijn 2 katten zitten er ook relaxed bij en mijn paard...?????..... ik denk dat ie ook wel relaxed is, het is zijn 1e oud&nieuw in Nederland en in oostenrijk deden ze niet zo achterlijk met vuurwerk, bovenop de alm.....

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:49

Met mijn hond is het net helemaal goed gegaan. Heb lekker de cd van Dido goed hard aangezet en echt, dat deed goed.
Mijn vorige hond was wel panisch voor vuurwerk en een paar eikeltjes hebben ooit eens een rotje onder mijn vorige bijrijpaard gegooid. Toen is echt al het grove dat in me zat naar boven gekomen.
(BTW hoorde net dat mijn buurman ooit eens iemand een mep heeft verkocht. omdat ze een rotje tegen de hond aangooiden en mijn buurman is echt wel een nette man)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, hagelslag, Oshaa en 23 bezoekers