ik voel me kl*te

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 16:50

dit is echt een weekend waarin alles weer mis gaat. mijn tante heeft een zwaar auto-ongeluk gehad en ligt nu in het amc. de traumahelikopter was nog gekomen maar dat was gelukkig niet nodig. het gaat wel weer wat beter maar ik ben erg geschrokken. nu zit ik bij hun thuis op te passen iemand moet op de kinderen letten he! ik durf toch niet naar het ziekenhuis. dus dan is dit het enige wat ik kan doen. altijd gaat alles mis!!!!!!!!

we hebben een huis


Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:56

sjeetje zeg.......das erg......ik wens je veel succes en je tante komt er wel boven op hoor!!!
Sterkte Scheve mond\

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:06

He, wat vervelend renate, was dat ongeluk gistermiddag gebeurd? ergens in muziekwijk of stedenwijk? Want er was een traumahelicopter op de busbaan geland, vlak bij mijn huis. Heel veel succes ermee! Groetjes Danielle

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 17:23

Ah, sterkte hee, dit soort dingen zijn altijd vervelend. Beterschap voor je tante. Scheve mond\

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-01 22:42

naar omstandigheden gaat het goed. ze mag dinsdag weer naar huis. je schrikt toch en helemaal als je niks weet. alleen dat de traumaheli kwam daar schrik je al van. maar het valt naar omstandigheden allemaal mee. volgens de politie heeft ze een paar engeltjes boven haar gehad. gelukkig maar!!!

we hebben een huis

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 09:30

Volgens mij zit dei trauma helicopter nog in de testfase wat inhoudt dat hij bijna altijd komt ook al is het geen heel zwaar ongeluk. Maar dit weet ik niet zeker Verward . Misschien iemand die het weet Verward .

Van mij mag hij altijd komen vaak is hij sneller dan een ambulance en als je daar een leven mee kan redden GRAAG Party!! .

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 15:24

De traumahelikopter is in principe alleen om de trauma arts snel ter plaatse te brengen. Op een ambulance zitten alleen verpleegkundigen, dus als het ernstig is en ze hebben een arts nodig komt de traumatjopper. Die arts kan intuberen en evt een patient onder narcose brengen.
Alleen als het niet anders kan neemt hij een patient mee. Vervoer door de lucht is namelijk veel oncomfortabeler dan over de weg en de artsen hebben heel weinig ruimte om te behandelen. In 99% van de gevallen gaat de arts dus met de ambu mee,en wordt later weer opgepikt door de gele kanarie (zoals wij hem in het VU ziekenhuis noemen, daar was nl de eerste).
Hij is dus eigenlijk alleen om een arts snel ter plaatse te brengen want alles wat het eerste uur na het ongeluk gebeurt, bepaald geloof ik 60 % ofzo van de genezing.

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Amazonbot, Appeltje00, Chita, Corien_, Facebook, fotolijstje, GoogleAdsense, Herfstblad, Jungles, Lalladidoo, Larissa123, Laurora, Lieuwkje_90, ManonGrr, meniekske, miezelke, Muiz, ogidni, sandra1312, StalNollie, Summerfly, YandexBot en 124 bezoekers