Anky op Ned 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 16:34

Jennygirl schreef:
Ik snap beide reacties. Natuurlijk is het heel vervelend voor Ankie om hierdoor heen te moeten gaan. En we wensen haar natuurlijk veel sterkte toe. Maar aan de andere kant zijn er veel mensen (bokkers) die vergelijkbare dingen meegemaakt hebben.


Omdat andere mensen nare dingen meemaken zou iemand die in het middelpunt van de schijnwerpers staat dit niet mogen uiten Verward

Dat lijkt mij een hele rare kronkel, vooral omdat ze er niet mee te koop heeft gelopen.
Natuurlijk wordt e.e.a in verband met de negatieve publiciteit gezien. Maar ik weet zeker hoe publiciteitsg*il Anky ook is dat ze de prijs van een OL paard er voor over zou hebben als ze haar ouders daarmee weer gezond kon maken.
Overigens was dit, zoals boven ook al gezegd geen initiatief van Anky maar van Studio Sport.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 16:55

Jennygirl schreef:
Ik snap beide reacties. Natuurlijk is het heel vervelend (zacht uitgedrukt) voor Ankie om hierdoor heen te moeten gaan. En we wensen haar natuurlijk veel sterkte toe. Maar aan de andere kant zijn er veel mensen (bokkers) die vergelijkbare dingen meegemaakt hebben.


Ja en tot die groep behoor ik ook. Juist daarom vind ik het zo erg voor haar. En het feit dat haar verdriet op tv komt, doet toch geen afbreuk aan het verdriet van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en niet op tv komen? Verward

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:00

Gelukkig weet ik zelf dat het met die rare kronkel wel mee valt. Ik gaf alleen aan te begrijpen waarom er twee soorten reacties zijn op dit topic. Ik behoor namelijk ook tot de categorie die onder andere een ouder verloren heeft. Ik vind het prima als Ankie hiermee op TV wil komen, of dat ze er columns mee volschrijft. Van mij part maken ze er een heel programma van. Als zij dat wil doen: Good for her!
Jammer dat mensen geen moeite doen om te begrijpen wat ik schrijf, maar mij meteen neerzetten als iemand met een rare kronkel.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 17:05

Ik zeg niet dat jij een rare kronkel hebt, maar dat dit een rare gedachtekronkel is. Ik was als heel jong kind al moederloos etc en heb nog wel veel meer dingen meegemaakt. Ik sta, dat kan je in eerdere berichten lezen, absoluut niet te juichen bij alles wat Anky doet.
Maar mededogen met het verdriet over zo'n opeenhoping van nare dingen, staat boven de mening die je over iemand hebt vind ik.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:18

Euhmmm,
volgens hebben een aantal het programma niet eens gezien!
Het heet: "Het bewogen jaar van:", hierbij komt telkens een topsporter aan het woord die hier het afgelopen jaar moet doornemen.
Tja, erg veel vreugdevolle dingen kan Anky niet vertellen over afgelopen jaar, ze breekt been en moet geopereerd worden, daarna revalideren, net als ze weer lekker kan meerijden krijgt ze last van de staalconstructie in haar been en moet ze weer onder het mes en dus weer revalideren.
Tussendoor krijgen de paarden blessures, een ander paard wat je te goeder trouw verkocht valt na een paar maanden dood neer en een rechtszaak volgt. Dit alles gepaard met bedreigingen waardoor je een halve vesting moet maken van je huis en stallen. En daar bovenop zijn je ouders beide doodziek.

Nou, ik weet niet hoe ze hier een gezellig verhaal van had moeten maken, ik vond dat ze het dapper vertelde, met een beetje emotie, zonder zielig over te willen komen.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:19

Ik vind het heel erg voor Ankie en ik heb ook geenzins aangegeven dat ik dat niet vind. Ik heb geen mening over Ankie, want ik ken haar niet.
Ik gun niemand verdriet.
Als mensen mijn bericht anders opvatten dan dat het geschreven is, dan hiervoor mijn excuses.
En nee, natuurlijk doet het geen afbreuk aan het verdriet van mensen die iets soortgelijks mee hebben gemaakt en niet op TV komen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 18:53

sarabande schreef:

Maar mededogen met het verdriet over zo'n opeenhoping van nare dingen, staat boven de mening die je over iemand hebt vind ik.


Heb ik dan verteld wat mijn mening over Anky is? Dat kun je hier niet op bokt vinden. Hooguit wat ik van haar systeem vind (maar dat is een heel andere discussie).

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 18:54

Piaffe"]
[quote="sarabande schreef:

Maar mededogen met het verdriet over zo'n opeenhoping van nare dingen, staat boven de mening die je over iemand hebt vind ik.


Heb ik dan verteld wat mijn mening over Anky is? Dat kun je hier niet op bokt vinden. Hooguit wat ik van haar systeem vind (maar dat is een heel andere discussie).
[/quote]

Volgens mij antwoordde ik iemand anders, maar wie de schoen past etc

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:15

Pipo schreef:
Laat ik even vooropstellen dat ik het heel erg voor haar vind. En weet hoe het is om je ouder aan kanker te verliezen.

Maar waarom moet dit op tv?
Ben ik de enige die er een bijsmaak bij krijgt?

Heb het programma niet gezien, dus weet ook niet in wat voor context het geplaatst is, maar ik begrijp het niet helemaal.



Maar als op tv allerlei " sappige" details zouden komen over Anky vs van Aalderen, hoor je niemand klagen, maar bemoeit menig mens zich met de gang van zaken.
Daar hebben wij dus ook net zo min iets mee te maken.

En als Anky uit vrije wil op tv haar persoonlijke omstandigheden vertelt, waaruit helaas blijkt dat ze vele tegenslagen heeft gehad, zou het ineens niet op tv mogen komen?

Doordat je weet wat er nog meer speelt in een mens zijn leven, krijg je er misschien (nog) meer respect voor!! Pling

Het is aardig om belangrijk te zijn, maar belangrijker om aardig te zijn.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 21:51

madacha schreef:
Doordat je weet wat er nog meer speelt in een mens zijn leven, krijg je er misschien (nog) meer respect voor!!

Ik vertel bijna niemand over wat er in mijn leven gebeurd is, want ik wil niet dat mensen mij daarop beoordelen. Ik heb liever respect om wie ik ben en wat ik gepresteerd heb.
Of bedoel je het niet zo?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 03:45

Ik denk dat Madacha dit niet zo bedoeld.
Madacha bedoeld dat Anky hier wordt aangevallen op t feit dat ze het afgelopen jaar veel leed heeft moeten doorstaan, en dat er gezegd wordt dat de burgerij daar toch niets mee te maken heeft, dat dat niet op tv hoeft te komen, dat t ons allemaal overkomt, leed.

En dat wij het wel leuk vinden om op tv een soapieus verhaal te horen te krijgen over Anky, waarin zij betrokken is met problemen zoals de dood van een verkocht paard, of de discussies over haar rijtechniek.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Anoukjuuuhh, Callisto04, DDD3, Es_ther, Jara, Karlijn_dv, katinker, Lijsken, Mo_86, Roosch, Sica, SteffiiY, Tango1979, Valerie93 en 182 bezoekers