conflict met me baas!wie nog meer?

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nokemi

conflict met me baas!wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 17:19

heb al een paar maanden een conflict met me baas,allemaal vanwege dat ik te lang ziek zo zijn geweest en hij me niet helemaal gelooft,over de Arbo regels waar hij zich niet aan houd en verder nog meer gezeik.
volgende week heb ik pas een gesprek met het Rayon hoofd erbij.
maar ik moet morgen weer gaan werken.
nu mijn vraag,
wie heeft hier ook wel eens mee te maken gehad,en hoe hebben jullie dit opgelost?
ben nieuwsgierig naar jullie verhalen.
mijn baas loopt ook al te dreigen met ontslag of loon dat hij niet betaald.
word er zelf erg gek van.
wat zijn hierin mijn rechten?

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 17:42

Je baas kan je niet zomaar ontslaan en je loon moet hij altijd betalen. Ik neem tenminste aan dat je een contract hebt. Ga gewoon morgen naar je werk en ga niet in op dreigementen van je baas. Probeer dit te negeren en doe je werk gewoon goed. Je kan nu niet anders dan afwachten op het gesprek van volgende week.

Probeer via je rechtbijstandsverzekering (als je die hebt) een advocaat te krijgen die voor je kan onderhandelen als het echt gaat escaleren!

Succes!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:14

Ken het ! ik werk al jarenlang gedetacheerd, maar het bureau wat ik nu heb slaat werkelijk alles! (belgische hoofdvestiging) Ik werk nu al 2 jaar voor een Engels ingenieursbureau, die IK zie als mijn baas (niet dat detacheringsbureau dus, dat is maar bijzaak) Zij zien het anders, en wilden mij in oktober al laten solliciteren naar een andere functie, waar ik voor bedankte (mijn werk was nog niet gedaan !) toen kreeg ik dit mailtje, waarna onze verhouding SNEL bergafwaarts ging:

Beste X.

Leiding en toezicht van werknemers werkzaam op Belgisch grondgebied behoort niet tot de klant zijn bevoegdheid.
Werkgever geeft opdrachten en niet de klant.
Werknemers dienen richtlijnen van de werkgever te volgen.
Ik verzoek u mee te werken in uw permanente tewerkstelling.

Met aandrang verzoek ik u aanwezig te zijn op het sollicitatiegesprek bij Fabricom op 3 oktober 2003 om 10:45 uur.

Waarna een ware email terreur volgde voor mijn prive telnr. ......wat ik niet gegeven heb Haha! (hij is nog niet op het idee gekomen om in het tel.boek te kijken Clown )

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar dit mailtje + 2 aangetekende brieven die daar op volgde, brengen echt het slechtste in mij naarboven Extreme duivel DAT....had ie nou niet moeten doen Pling

get in the ring !!

Los van dit: laat je niet kisten ! het is maar werk hoor. Wat ik wel zou doen is "eventjes" naar je HA gaan, en vertellen onder welke druk je wordt gezet op dit moment, mocht er een rechtzaak van komen, dan ligt dat iig vast.

In the real world as in dreams, nothing is quite what it seems. (the book of counted sorrows)

Jeep Cherokee 2.8CRD grijs kenteken te koop : http://www.bokt.nl/markt/ad/430015/jeep ... s-kenteken

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 20:05

dank jullie wel voor jullie advies.
ga er zeker werk van maken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie