Ziek wat te doen tegen.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Ziek wat te doen tegen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 19:04

hey ja het is weer zo ver ik ben ziek Boos! heb de griep denk ik
maar wat kan je tegen oorpijn doen en als je moet slikken dan doet het zeer
weet iemand een middeltje? (morgen niet naar soraya ) Huilen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:10

als je oorpijn van oorontsteking hebt, zo snel mogelijk naar huisarts
Als je constant druk op je oren hebt (of je hoog in de bergen bent) wil neusspray wel eens helpen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 19:16

Ethelate schreef:
als je oorpijn van oorontsteking hebt, zo snel mogelijk naar huisarts
Als je constant druk op je oren hebt (of je hoog in de bergen bent) wil neusspray wel eens helpen.


ja heb hier helaas geen neusspray
maar ik heb maar aan 1 kant oorpijn geen ontsteking ofzo kom door t ziek zijn :'( ook als ik slik doet het pijn en als ik mn mond ver open doe bv om eten te kauwen zeg maar....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:44

dan moet je zeg maar even 'je oor op blazen'. ik weet nog dat ik dat vroeger altijd deed. maar ik weet nu niet meer hoe het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:48

Een beetje slaolie opwarmen en in je oor druppelen.
En ff zo blijven liggen dat het erin kan lopen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:51

als ik het zo hoor is gewoon de rest van je organen in de keel en omstreken, mee gaan ontsteken,dus je amandelen, je keel, en ook delen van je oor.(wat je dus met slikken voelt) lekker op bed gaan liggen met een das om, kruidenthee met een grote lepen honing, asperientje en zo veel mogelijk rusten ...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:56

Neusdruppelen helpt alleen als de buis van Eustachius verstopt zit. Dat is de verbinding tussen neusholte en middenoor. Dan heb je meestal ook een verstopte neus.
Bij een ontsteking is antibiotica het middel, maar daarvoor zul je toch naar je huisarts moeten.
Van druppelen met olie in het oor is de werking niet aangetoond. De olie komt nl niet door je trommelvlies, dus ik vraag me af wat het nut ervan is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:06

Maar het verzacht wel heerlijk.
Hoe en waarom weet ik niet, maar het gevoel ken ik wel Lachen

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 09:53

nou nu heb ik eindelijk geen oorpijn meer (dooor asprintje) maar klapt mijn oor elke keer dicht ook als ik m open druk zeg maar maar hij klapt gewoon weer dicht ik mn oren schoongemaakt helpt niet Verward weet iemand dan daar nog wat tegen? Bloos

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:56

Hee

Als ik oorpijn heb als ik slik en er een raar soort knarsgeluidje bij komt druppel ik ook altijd wat slaolie erin. Dat helpt echt , tenminste bij mij wel, de volgende dag is het dan meestal weg en anders nog een keer herhalen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:21

Als je echt zoveel last hebt van je oor dan zou ik (zoals velen hier zeggen) naar de huisarts gaan voor druppels. Enkele jaren geleden had ik ook vreselijke oorpijn en een oor dat dichtzat. Ik dacht dat ik gek werd van dat gevoel Uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die heeft een middel voorgeschreven. Ben het gaan halen bij de apotheek, nog in de auto erin gedruppeld en tadaaaaa... Haha! *knap* mijn oor was open Wat een opluchting was dat!

Wat trouwens ook verbazend goed hielp tegen de pijn (klinkt goor, maar dit middeltje uit grootmoeders-tijd hielp echt). Een ui in ringen snijden, tegen je keel aan drukken en inwikkelen met een sjaal. De stoffen in die ui adem je dan in en zorgen voor verlichting. Dit middeltje kun je ook gebruiken als je een verstopte neus hebt en je kunt hierdoor niet goed slapen. Het helpt nogal om een gesneden ui naast je bed te leggen. Dit zorgt ervoor dat de verstopping enigszins wordt verlicht en je wat beter door kunt slapen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 13:58

Walgelijk, olie in je oor (vind ik) maar het helpt ECHT HEEL ERG