legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:25

Ik word kippig denk ik... ik zie t stukje niet.

pardy

Berichten: 215
Geregistreerd: 23-02-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:44

Ik zou nog steeds graag puzzels willen ruilen

pardy

Berichten: 215
Geregistreerd: 23-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog veel meer!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:51

Valerie93 schreef:
Ik word kippig denk ik... ik zie t stukje niet.

:)) Rechts in de hoogste boom :D

Was een puzzel via zo'n stelling winkel verkoop zeg maar, ik wil daar ook gaan verkopen, maar dan wel complete puzzels, wel zo netjes :)

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:10

Faniek schreef:
Valerie93 schreef:
Ik word kippig denk ik... ik zie t stukje niet.

:)) Rechts in de hoogste boom :D

Was een puzzel via zo'n stelling winkel verkoop zeg maar, ik wil daar ook gaan verkopen, maar dan wel complete puzzels, wel zo netjes :)


Gevonden, valt gelukkig niet erg op maar wel jammer. Heb gister een Disney puzzel gekocht voor 6 euro 2e hands ben benieuwd of die compleet is maar alle stukjes zaten netjes in de doos in een zak en die was dicht gebonden

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:16

Deze was maar 1,50 dus doet niet heel veel pijn en wel weer puzzelplezier gehad.
Vandaag maar ergens met een Wasgij beginnen :)

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:23

Mooie puzzel Faniek, inderdaad jammer van dat stukje :\ Hoewel het voor anderen nog een beste zoektocht is om een ontbrekend stukje te ontdekken, als je weet waar het zit is het vervelend :')

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:26

Heb een puzzelkoffer besteld en die is vandaag binnen gekomen. Puzzel waar ik al jaren mee bezig ben van de mat af gehaald en in koffer geplaatst. Kom al tijden niet verder..... Zal binnenkort eens foto plaatsen van wat ik gedaan heb. Het gaat om het schilderij het meisje met de parel..... Al dat donker, ik kom er niet uit -O-

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:05

is een puzzelkoffer net zoiets als een mat? dus om op te bergen zodat je er eventueel nog mee verder kunt? Ik ken alleen de portapuzzel en de oprol mat zeg maar.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:27

Mischa schreef:
is een puzzelkoffer net zoiets als een mat? dus om op te bergen zodat je er eventueel nog mee verder kunt? Ik ken alleen de portapuzzel en de oprol mat zeg maar.

Ja, die portapuzzel heb ik nu ipv de oprolmat....

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:41

Leuke puzzels zie ik wel weer voorbij komen! Jammer van dat ene stukje Faniek, maar voor dat geld zou ik het toch prima puzzelplezier noemen! En ik moest ook behoorlijk turen voordat het me opviel waar er eentje miste. Natuurlijk wel altijd zonde, maar als je de puzzel zelf niet in elkaar gezet hebt, valt het toch minder op dan als je precies weet welk stukje je nooit hebt gevonden :\ .

Wij zijn al behoorlijk lang bezig met de volgende van de drie in één puzzels waar we aan zijn begonnen, namelijk de wijnbar in Friesland. Maar het wil niet echt vlotten. De hele hoek rechtsonder moet nu nog, maar dat is vrijwel allemaal zwart of heel donkergroen. Veel minder contrast dan je van het voorbeeld op de deksel zou denken. En we vinden het allebei echt ondoenlijk om dat zonder daglicht te puzzelen. We proberen het wel af en toe met de lamp aan 's avonds, maar meer dan een paar stukjes krijgen we dan niet voor elkaar. Ik merk dat we er nu ook eigenlijk niet meer aan beginnen en het maar laten liggen zo. We hadden gehoopt er in de kerstvakantie tijd voor te hebben, maar door onverwachts nieuws van mijn moeder zijn we bijna niet thuis geweest. Nu wordt het echt een project wat ooit in een weekend af gaat moeten, maar wanneer...

Het gaat om deze puzzeldoos en dan die puzzel rechtsboven:
Afbeelding

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:06

Een tip als je er eentje moest hebben, neem er een bureaulamp bij die zo mooi je tafel verlicht. Ik heb hier in huis echt prutlicht, zowel overdag (donker huis, weinig ramen) als 's avonds (lampen zijn niet zo sterk). Ik heb mezelf tot hoofdpijn gepuzzeld een tijdje terug omdat ik het verschil ook niet kon zien tussen het donkergroen en zwart van boombladeren, tot ik het zat was en mijn bureaulamp erop heb gezet. Toen was ie in 1, 2, 3 af.

Nu weet ik uit ervaring dat de puzzels van dat merk niet van de beste kwaliteit zijn en er soms stukken in elkaar lijken te passen die niet in elkaar horen. Ik heb het ooit gehad met de lucht in een paardenpuzzel. Erg vervelend.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:51

Missende stukjes kunnen echt mijn dag verpesten. Ik koop ook vaak tweedehands puzzels, nog nooit ontbrekende stukjes gehad gelukkig.

Mijn nieuwe aanwinsten:

Afbeelding

Wasgij Nr 15 had ik uitgeleend en mist nu 4 stukjes, super stom, had m zelf nog niet gemaakt |o
Ga m nu opnieuw bestellen.

Ik leen in ieder geval geen puzzels meer uit O:)

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:03

Oooooh, Nant, die rechtsonder <3
Wel poedersuiker zeg! Dat mensen zo slecht zorg dragen voor andermans (nieuwe) spullen :( Ik zou ook not amused zijn.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 23:49

Ja die is gaaf hè <3 zag m bij de kruidvat voor maar 3,99! :wow:

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:03

Bureaulamp is een goed idee.

Ik vind zelf Wasgij bijv. veel makkelijker puzzelen in het donker, daarom liggen de fotopuzzels een beetje op stapel.

Die ik via marktplaats gekocht heb zijn gelukkig tot nog toe compleet, alleen via kringloop achtige winkels valt tegen.

Mijn Wasgij vanavond afgemaakt (gisteren begonnen :D), maar die zal ik hier maar niet plaatsen :))
Vandaag nog een hele grote stapel puzzels bij mensen gekocht die aan het opruimen waren en ze hadden nog veel meer, ook nog aantal nieuw. Heb me ingehouden met maar 30 puzzels :oo Nou ja als gemaakt zijn, kan ik ze zo weer verkopen.

@ Nant
Die links onder is ook gaaf!
Ik snap niet zo goed hoe je zoveel stukjes kwijt kan raken... Nou ja met dieren soms... Daarom vind ik de portapuzzel wel ideaal, hop dicht en geen dier er meer bij.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:42

@Cnterpstra: voor puzzels met moeilijke stukken doe ik altijd eerst de makkelijke stukken. De stukjes die ik over heb ga ik dan apart wat mee puzzelen.

Dan heb je uiteindelijk een aantal eilandjes van 2,3 of 4 puzzelstukjes en dan kijken of je deze weer met elkaar kunt verbinden of kijken of deze al ergens in je puzzel passen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:12

30?! puzzels? :wow: dan kun je weer even vooruit :))

De burealamp was de tip van het jaar. Veel handiger dan alleen het gewone licht. Maar daglicht blijft toch nog het fijnste.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:07

Laatst bijgewerkt door Nant op 09-01-17 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:11

Ik kon niet kiezen :))
En te bedenken dat ze er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer hadden.
En zo groot aantal ook nog nieuw.. En allemaal Ravensburger, Jumbo etc. en dan voor bijna geen geld. Dan gaan ze hier maar op zolder :D
Wel maak ik elke puzzel en dan direct gaan ze op stapel voor de verkoop in de stellingwinkel die we hier hebben, dan heb ik het geld er ook zo weer uit :)

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 00:14

Slim faniek! En inderdaad puzzels lopen niet weg en goede merken voor weinig geld is dan een goede besteding.
Nu kun je gratis puzzelen als je ze weer goed kan verkopen.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:47

Wel handig om ze weer te verkopen. Ik verkoop af en toe er ook wel weer een paar, maar heb ook wel favoriete die ik gewoon wil houden :P

Die puzzelkampioenschappen! Ik wist niet eens dat zoiets bestaat joh.
Ik ben zelf geen snelle of tactische puzzelaar dus dat zou niks voor mij zijn, maar om te zien hoe de echte geoefende puzzelaar zijn puzzels legt lijkt me dan wel weer interessant om irl te zien.
Gaat iemand van hier eraan deelnemen?

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:00

Puzzel kampioenschap := , daar heb ik de concentratie vast niet voor

shaddy82

Berichten: 1849
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:46

30 puzzels !
Kun je in elk geval even vooruit Faniek !

Hier recent deze gemaakt, kat 1000 stukjes, draken 1000 stukjes,
landkaart 1500 (was een pittige :o ) en eenhoorn 500 stukjes

Afbeelding

Alleen de draken is nieuw aangeschaft, de rest is van de kringloopwinkel

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:57

Afbeelding
Mijn meisje met de parel. Ik kom maar niet verder, ook met de rand niet......(ben al een heel aantal jaar geleden met deze puzzel begonnen..... -O-)