Debateer topic.........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:05

Sorane"]
[quote="Misja"][quote="Sorane"]
[quote="Misja schreef:
Ik vind kerst een hypocriete bedoening. Zogenaamd vrede op aarde..gezellig schijnheilig rondom de kerstboom zitten, wapenstilstanden...pff..zaterdag is kerstmis voorbij en mag iedereen weer de egoïst uit gaan hangen..
De onzin.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zullen vast een hoop gevallen zijn waar dat wel zo is.

Voor mij is kerst gezellig een kerstboom in huis, heerlijk eten met familie (gebeurd wel vaker), kaarsjes aan, kerstmuziek enz enz...

[/quote]

Ja, waarom moet het daar kerst voor zijn?
[/quote]
Omdat ik niet met Pazen met een kerstboom in huis ga zitten.

En Rom dat van die kerstman wist ik niet Lachen
[/quote]

Ik heb het ook niet over die kerstboom.. Scheve mond
Gewoon over de gezelligheid met familie etc. Wij gaan vaak zat lekker eten met de familie, en dat heeft voor mij dan meer waarde, dan wanneer dat met kerst is.
Maar goed, das mijn mening.. Misschien is mijn situatie ook wel heel anders dan de jouwe, en heb ik daarom een andere mening.
Voor jou in elk geval fijne kerstdagen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:19

Ik heb ook buiten de kerst veel gezellige dagen met mijn familie hoor! Maar met kerst is het altijd net even extra gezellig, zoals ik al zei, kerstboom, kaarsjes, vaak sneeuw (waar wij zitten dan wel) enz enz...

Ik wens jou ook hele fijne dagen...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:22

Sorane schreef:
Ik heb ook buiten de kerst veel gezellige dagen met mijn familie hoor! Maar met kerst is het altijd net even extra gezellig, zoals ik al zei, kerstboom, kaarsjes, vaak sneeuw (waar wij zitten dan wel) enz enz...

Ik wens jou ook hele fijne dagen...


Sneeuw hebben we nu in overvloed.. Haha!
Dank je wel.. ook al zullen mijn dagen voornamelijk bestaan uit bank hangen, filmpje kijken, en apres skieën in de kroeg.. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:29

Misja"]
[quote="Sorane schreef:
Ik heb ook buiten de kerst veel gezellige dagen met mijn familie hoor! Maar met kerst is het altijd net even extra gezellig, zoals ik al zei, kerstboom, kaarsjes, vaak sneeuw (waar wij zitten dan wel) enz enz...

Ik wens jou ook hele fijne dagen...


Sneeuw hebben we nu in overvloed.. Haha!
Dank je wel.. ook al zullen mijn dagen voornamelijk bestaan uit bank hangen, filmpje kijken, en apres skieën in de kroeg.. *LOL*
[/quote]

Ook gezellie toch!!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:06

Ik wacht to mijn vrouwtje eens in Kerst-stoeipakje in bed verschijnt....als ze dit maar niet leest Tong uitsteken
Verder kan Kerst me eigenlijk niet zoveel schelen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:10

Bas232 schreef:
Ik wacht to mijn vrouwtje eens in Kerst-stoeipakje in bed verschijnt....als ze dit maar niet leest Tong uitsteken


Way too much detail Haha! je kan ook zelf in een kerststring verschijnen Haha! Haha!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:14

Sorane schreef:
Way too much detail Haha! je kan ook zelf in een kerststring verschijnen Haha! Haha!


Yep....da's zeker zo, maar om dat nu zo klein te schrijven..... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:15

Oke
je kan ook zelf in een kerststring verschijnen
Zo beter? Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:23

mijn vorige berichtje kon ik helaas niet afmaken omdat het internet ineens werd afgesloten Boos! maar dit moest er dus achter ;
Het gedeelte dat ik vannacht heb gelezen is het volgende;
Het waren Nederlandse kolonisten die in de 17e eeuw de legende van de spaanse heilige Nicolaas meenamen naar New Amsterdam, het tegenwoordige New York. In een Amerikaanse krant verscheen in 1773 een verhaal over een fenomeen en in 1809 werd er een boek uitgegeven waarin geschreven werd over ene Saint Nick, geen dikke man, maar een vreemd elfje, dat zo klein en magen was dat het door de schoorstenen van de burgers kon glijden.
Pas in de jaren '30 werd de kerstman een persoon die wat dikker was
(bron; ditjes en datjes )

Nou dat schijnt het verhaal te zijn van de kerstman, het is niet precies wat jullie bedoelen maar veder dan dit kom ik niet.

Nou beetje laat maar het is er toch Schijnheilig

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:25

Sorane schreef:
Oke
je kan ook zelf in een kerststring verschijnen
Zo beter? Haha!


Yep, nu kan iedereen het teminste lezen Knipoog

Wel een goed idee trouwens, zal Mar eens vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:40

Ik ben altijd blij als Kerst achter de rug is. De verplichte bezoekjes hebben we al afgeschaft wegens "practische redenen". Heen en weer naar pa & ma is 500km en m'n schoonouders zijn toch altijd op vakantie met Kerst.
We zitten met de kinderen meestal wat TV te kijken of doen een spelletje.
Uitgebreid eten doen we de dag ervoor, omdat er dan één jarig is Schijnheilig
Als er sneeuw ligt gaan we een wandeling maken, maar ook dat doen we wel vaker.
Tja, Kerst is voor ons dus meer een "extra zondag" dan een feestdag.
We hebben wel een kerstboom staan, maar als het ding niet zou uitvallen stond ie er in Mei nog. Gewoon leuke sfeerverlichting...
Van dat gejaag achter kadootjes kan ik helemaal gek worden. Met Sinterklaas doe ik dat al, omdat de kinderen dat verwachten, maar leuk? Daarom krijgen ze ook vaak tussendoor een kleinigheidje, gewoon omdat ze het op dat moment verdiend hebben, daarvoor hoeft het geen feestdag te zijn..

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:48

Ik vind kerst ook nix. Een hypocriete toestand. Ik zit op 'n christelijke school hoewel ik zelf niet christelijk ben, maargoed, daar zijn ze ook zo feestelijk enzo. En dan zitten ze dus chocoladeletters en kerstkransjes te verkopen en een kerstmarkt te houden voor de arme kindertjes in Bolivia zodat zij ook kerst kunnen vieren. Nou sorry hoor, maar dan geef ik nog liever gewoon geld, dan mezelf ff lekker vol te proppen met een chocoladeletter, zodat de arme kindertjes daar kunnen eten. lekker tegenstrijdig. Maargoed, ook dat vele eten vind ik zooo overdreven, en dat op visite gaan... tja sommige mensen hechten daar misschien veel waarde aan, maar vraag ik me af, waarom??? Waarom niet gewoon zomaa op een dag in februarie gaan eten???
kerst mag van mij weg Sinterklaas vind ik nog wel leuk, maar kerst?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:08

Het is zeker een commercieel gebeuren. Ik erger me er dood aan, het begint al voor sinterklaas Verward.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:17

Ik vind Kerst gezelliger als sinterklaas.. lekker kadootjes waar je al dagen kwijlend naar kijkt enzo.. en dan leuk de kerstboom.. het heeft wel iets gezelligs..

Tuurlijk, winkels profiteren van Kerst.. maar iedereen zou dat doen als ze in die werkgroep zaten ?

Verder vind ik kerst niet echt iets wat te maken heeft met een geloof ofzo, ja ik ken het verhaal, jezus in de hooiruif enzo maar verder... (bijna) iedereen viert het... ook de mensen die niet geloven...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:27

Linardsje23 schreef:
Het is zeker een commercieel gebeuren. Ik erger me er dood aan, het begint al voor sinterklaas Verward.


Inderdaad...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 17:05

oke kerst is (bijna) voorbij dus het is tijd voor een ander onderwerp! wie weet een leuk onderwerp??

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:49

ik vind kerst hartstikke leuk!!!!

ik weet geen nieuw onderwerp, en trouwens:ik vind dit een leuk topic *LOL*

wie weet er een leuk onderwerp???

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:56

Onderwerpp.. JONGENS.. >;) kunnen we zonder ze of niet ? Tong uitsteken (MAKKELIJK ! Tong uitsteken tenzij je kinderen wilt... Scheve mond )

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:52

Ik wil ook debateren Haha! Wat dachten jullie van racisme en integratie van allochtonen?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:30

Yellowfish schreef:
Onderwerpp.. JONGENS.. >;) kunnen we zonder ze of niet ? Tong uitsteken (MAKKELIJK ! Tong uitsteken tenzij je kinderen wilt... Scheve mond )


nou zo makkelijk is dat niet hoor Scheve mond jongens kunnen nog behoorlijk gecompliceerd liggen.. maar als ik dat voor mezelf moet gaan uitleggen ben ik 3 uur bezig, dus houd ik dat maar even voo rme Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:04

Jongens!, zo gemakkelijk is dat niet, want ik heb momenteel met één jongen (man) te maken en dat is al moeilijk genoeg.
Nee, dan liever iets "makkelijks" als (dank aan Okkie1) racisme...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:06

Ja integratie lijkt mij ook een goed onderwerp. Daar heeft bijna iedereen wel een mening over!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:32

Intergratie ? wat is dat ? Scheve mond

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:04

Ik denk dat een hoop van de problemen rond allochtonen komt door ons slechte integratie beleid. Eigenlijk vind ik, dat we azielzoekers een verplichte schooling moeten geven. Waarbij ze naar een jaar of anders 2 jaar examen moeten afleggen. Als ze dan gezakt zijn kunnen ze terug, zijn ze geslaagd krijgen ze een verblijfsvergunning. Wedden dat ze als kippen zonder koppen gaan leren! end an hoeven het allemaal niet kei moeilijk te zijn, maar vind toch wel dat ze minstens op basisschool niveau nederlands moeten zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 12:14

Hoe doe je dat dan als van een echtpaar maar één van de twee geslaagd is? Stuur je die ander dan terug?
Ik vind dat alle allochtonen die al een verblijfsvergunning hebben, maar geen examen hebben gedaan, ook moeten laten zien dat ze geïntegreerd zijn.