somewhere over the rainbow..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

somewhere over the rainbow..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 14:55

vandaag is een goede vriendin van me precies 1 jaar geleden plots overleden, en vandaag wordt er een speciale mis opgedragen aan haar, met een massa aan volk waarschijnlijk...ik kijk er zo tegenop...
iedereen weer uitzinnig van verdriet, ze was een centraal persoon bij ons op school (we hebben een kleine school, 200 leerlingen) dus iedereen kende haar, we zijn een hele hechte school...

maar ik heb echt geen zin meer alles boven te halen, oude wonden weer openscheuren...

maar aan de andere kant wil ik er zijn, voor de familie, voor mn vrienden, sommigen stonden nog veel closer bij haar.

misschien moet ik voor mezelf ook wel gaan, ik loop een heel jaar dit onderwerp te vermijden, heb het er liever niet over, en loop al 3 dagen als een gek te razen: niet aan denken, vrolijk zijn, niks aant handje..ik ben zo bang weer gebroken te worden, zoals ik had vorig jaar, 3 weken nadat ze plots stierf..die 3 weken heb ik geen traan gelaten, steeds andere mensen hun tranen gedroogd, alles opgekropt, todat het niet meer uit te houden was...en man wat was dat zwaar klote...

ik voel dat ik weer een heel jaar hetzelfde gedaan heb en ben zo bang het los te laten, het te uiten, me te laten gaan..wel nier weer een keertje volledig onderuit gaan...


wat moet ik in godsnaam doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:57

Persoonlijk zou ik er heen gaan.
Maar wel anders als vorig jaar.
Droog niet de tranen van de anderen, maar huil zelf ook als je dat nodig hebt.
Laat de anderen jou dit jaar maar troosten.

Veel sterkte

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:58

Ik zou wel gaan. Dan kun je elkaar steunen. En er over praten met vrienden en haar familie.
Heel veel sterkte Ach gut

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:03

Ik zou gaan. En huilen is niet erg, vaak lucht het wel op. Dus laat je maar is gaan en laat je verdriet naar buiten komen. Anderen zullen er ook voor jouw zijn, net zo als jij er voor hun bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:43

Ga gewoon, zodat je het ook voor jezelf kunt verwerken. Bovendien doet het de nabestaanden altijd goed om te zien dat hun dierbare zo geliefd was, en ook niet vergeten is, vooral dat laatste doet veel goed.... Alles opkroppen is ook echt niet goed

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:50

Ja inderdaad, je moet gewoon gaan. En laat je tranen maar stromen, je zult vast de eenigste niet zijn...
Opkroppen is niet goed, je gevoelens laten gaan is veel beter. Alles wat je in je lichaam opslaat moet er vandaag of morgen toch wel eens uit.
Sterkte Ach gut

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 17:03

bedankt iedereen!! fff over een uurtje is het zover...ben al helemaal zenuwachtig, ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden hoe alles zal zijn , wie wat zal doen en hoe ze zullen reageren...ffff

gelukkig heb ik net nog een kleine buitenrit gedaan met mn paard, loeiharde wind en ijzig koud, maar ben toch ffen uitgewaaid...