Tongpiercing niet zo onschuldig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:40

Wil alleen even zeggen: laat je piercing aub bij een goeie zaak zetten..
Ik heb twee tongpiercings gehad (niet tegelijk natuurlijk he..). De eerste moest eruit vanwege kinkhoest, en de tweede was verkeerd gezet.. Ader kapot, bloed, ontsteking, pijn.. Ik ga niet verder in op de details, ik heb er een enorm gezeik mee gehad, veel pijn, en een conflict veroorzaakt tussen aantal instellingen.
Zo denkt bijv 90% van de mensen dat tongpiercing met een klem gezet moet worden.... Fout fout fout...
Ga aub naar een goeie piercer, als het bij mij fouter was gegaan dat t nu al is gegaan had ik misschien niet eens meer kunnen praten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:50

als je een tongpiercing laat zetten ga dan in ieder geval bij een goede zaak
die ook echt verstand hebben van de anatomie van de tong en weten waar ze op moeten letten

bij verkeerd steken kan je namelijk een ader raken waardoor je wel erg hard moet kunnen rennen wil je op tijd in het ZH belanden
en bij verkeerd steken kan je tong verlamd raken waarbij je je spraak dus kunt verliezen en slikproblemen krijgt

tuurlijk moet iedereen zelf weten of ze een TP plaatsen, heb er zelf ook 1 gehad
maar wel leuk als je op de hoogt bent van de risico's

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:17

Neej hoor !! geen onzin tongpiercing is idd erg gevaarlijk als ze m verkeerd zette, je kan meteen hartstikke doodbloeden en das geen slap gelul !! is laats overigens gebeurt in polen iemand wou het zelf proberen stak mis en overleed ter plekke Scheve mond

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:24

Ha ha...maar het staat wel heel erg sexie dames! Dus het risico dik waard. Bij mannen vind ik het trouwens minder sexie staan... neem het risico daarom ook maar niet.

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:25

das nou jammer heb dr namelijk ook een Boos! Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:31

Je moet idd naar een goede zaak gaan. Veel mensen willen die piericing zo ver mogelijk naar voren, zodat je het lekker goed ziet. Maar hier zitten ook de meeste smaakpapillen, grote kans dat die aangetast worden.
Verder hebben alle mensen 2 aders in hun tong, die kan je aan de onderkant zien. Als die aders elkaar kruisen dan kan je geen piericing laten zetten. Doe je dat wel dan worden ze geraakt.

Ik heb net na 2 jaar mijn piercing eruit gehaald. Hij was voor het eerst ontstoken en ik vond het een beetje onzinnig worden. 's Nachts word je tong altijd dikker, met bij mij als gevolg dat de piercing 's ochtends IN mijn tong zat en ik m er dus uit moest duwen. Dat maakte het vlees kapot en daardoor kreeg ik ook een heel uitstulpsel aan de onderkant van mijn tong. Heb nog een grotere piercing overwogen, maar heb m er gewoon uitgehaald. Heerlijk! Die piercing was leuk, en heb even moeten afkicken (dan pas realiseer je je dat je WEL speelt na al die tijd) maar ben nu erg blij dat ie weg is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:35

Margreet schreef:
Kon me toch al niet voorstellen dat zoiets gezond is. Vind het ook nog eens een erg onsmakelijk gezicht, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
dan hebben we wat dit betreft dezelfde smaak.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 02:02

Joyce schreef:
De helft van de 52 onderzochte jong-volwassenen met een tong-piercing had last van wijkend tandvlees en glazuurbeschadigingen.

Er staat alleen niet bij hoeveel procent dat van de Amerikaanse jongeren zonder piercing dat heeft. Lijkt me wel relevant Lachen

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 04:59

Bij een goede piercing zaak laten zetten is idd heel belangrijk, daar kunnen ze zien of je uberhaupt wel een piercing kunt hebben qua adertjes in je tong, niet bij iedereen kan het nl. Ik heb de mijne ook al 2 jaar en nergens last van. Lachen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 09:24

Het lijkt me allemaal vrij logisch, je laat iets onnatuurlijks in/ aan je lichaam plaatsen dus je lichaam kan (hoeft natuurlijk niet) hier een reactie op geven in welke mate dan ook.
Voor mij niet zo'n ding hoor... met oorbellen had ik al problemen genoeg. Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:58

niet teveel spelen met dat ding dan is er volgens mij niets aan de hand als jij hem steeds tegen je tanden aan tikt is dat ook niet goed en dat beschadig je zker weten je glazuur.. Ik heb verder nergens last van gelukkig

xxx

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:57

Hier een berichtje vanuit de praktijk(ik ben tandartsassistente) en het klopt wel.
Voor de mensen met een piercing die nergens last van hebben, daar ben ik blij om maar in veel gevallen is dat niet zo.
Mensen die met de piercing zitten te spelen breken nog wel eens stukjes van hun keizen af maar dat komt vrij weinig voor het meeste gaat mis als mensen perongeluk op hun tong bijten.
we hebben (met of zonder piercing) allemaal wel eens perongeluk hard op onze tong gebeten, als dat net op de piercing gebeurd kun je je wel voorstellen dat er een flink stuk kan afbreken.

Als je naar je tong kijkt is dat een vrij ruw oppervlak. ga er eens met een nagel overheen en je hebt spul onder je nagel zitten, dat zijn allemaal bacteríëen de meeste mensen hebben er geen last van,sommige mensen stinken erdoor uit hun mond.
Je hebt er tongschapers voor om dat schoon te houden maar met een piercing kun je die niet gebruiken.

wanneer je een piercing hebt gaan die bacteriëen ook in het 'gaatje' zitten en op de piercing zelf mensen maken de piercing vaak schoon maar dat gat is moeilijk schoon te maken.
Hoe meer bacterieen hoe meer kans op ontstekingen. de slechte in je mond zetten suikers om naar zuren dat tast je glazuur aan en ook je tandvlees.
Dus hoemeer van die beestjes in je mond hoe meer zuur en dan kun je goed poetsen maar vanuit het "gat'komt dan nog veel zuur.