voetbalwedstrijd Ajax, waar parkeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

voetbalwedstrijd Ajax, waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 21:41

A.s. zondag ga ik naar een wedstrijd van Ajax in de Arena. Ben er nog niet eerder geweest en wil natuurlijk graag vooraf weten wat het meest handig is qua parkeren. Als ik Google kom ik uit op de verschillende parkeerterreinen rondom de Arena. Maar als ik zie wat voor enorme files in Groningen ontstaan als mensen rondom de Euroborg willen parkeren... Dan vrees ik dat dat zondag in Amsterdam niet veel beter zal zijn. Dat ben ik liever voor :D

Dus: wie heeft dé parkeertip voor mij?

Polly
Moderator Algemeen

Re: voetbalwedstrijd Ajax, waar parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:51

net buiten de stad parkeren en de trein nemen?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:05

Parkeren in A.dam Noord en dan met de pond naar de overkant en van daar met de metro naar de Arena.

Amsterdam Noord, kan je op sommige plekken nog gratis parkeren ook nog.

Wij doen dit heel vaak, maar wij nemen de parkeerkaart mee van manlief zijn werk, Noord is zijn werk gebied en mag ie overal daar gratis parkeren met die kaart.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:22

Als ik in de buurt van de Arena/HMH moet zijn, dan parkeer ik de auto gratis op station Weesp en dan ga ik het laatste stukje met de trein. Ik doe dat ook wel eens als ik 'gewoon' in Amsterdam moet zijn. Nooit zo'n zin om die drukte in te gaan en me blauw te betalen aan parkeergeld.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:48

XFiemoX schreef:
Parkeren in A.dam Noord en dan met de pond naar de overkant en van daar met de metro naar de Arena.

Wij doen dit heel vaak, maar wij nemen de parkeerkaart mee van manlief zijn werk, Noord is zijn werk gebied en mag ie overal daar gratis parkeren met die kaart.

Dan mag je voor de pont eerst een aardig stukje lopen ;)
Alles is blauwe zone ,Max 2,5 uur parkeren

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:01

In duivendrecht/muiderpoort sta je gratis, 4 metrohaltes van arena. :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:10

Wij niet ;)
Ojajoh schreef:
XFiemoX schreef:

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:14

Ojajoh schreef:
XFiemoX schreef:

Ook op zondag?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 23:15

Maar ik heb geen parkeerkaartvan jouw man's werk :').

Ik zal morgen eens kijken naar omliggende trein-/metrostations :). Bedankt voor de reacties!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:47

XFiemoX schreef:
Wij niet ;)

en waar is wij dan? Want rondom de pont is het allemaal blauwe zone

enjoy: 7 dagen per week :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:56

Er is voldoende parkeergelegenheid in en om de Arena en met de file valt het over het algemeen wel mee bij de gemiddelde wedstrijd (kampioenswedstrijden uitgesloten). Je kunt gewoon ter plekke de bordjes volgen. Meestal ben je zo'n 12 euro kwijt voor een kaartje.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:38

Bij van der Madeweg kan je op zondag gratis parkeren. Vanaf hier is het 20 minuten lopen naar de Arena of 10 minuten met de metro (halte Strandvliet of Arena, afhankelijk van in welk vak je zit)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:17

Goed om te weten.. Ik ga volgende week naar een wedstrijd van Ajax (vitesse) :P

De optie van Murthul klinkt nog het best lijkt me..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:48

Oh, vriendje had t verkeerde metrostation genoemd zie ik net :=

Bij metrostation vd madeweg zit een industrieterrein, daar is vrijwel altijd een plekje vrij, is gratis parkeren en nog geen minuut lopen naar de metro die iedere 5 minuten richting bijlmer ArenA gaat.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:55

Klopt. Zie mijn post hierboven ;-)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:19

_Nelleke_ schreef:
Er is voldoende parkeergelegenheid in en om de Arena en met de file valt het over het algemeen wel mee bij de gemiddelde wedstrijd (kampioenswedstrijden uitgesloten). Je kunt gewoon ter plekke de bordjes volgen. Meestal ben je zo'n 12 euro kwijt voor een kaartje.

Enkeltje Weesp - A'dam Bijlmer ArenA is 2,60 en met 40% korting maar 1,60.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:32

Je kunt inderdaad naar Weesp gaan en dan met de trein en metro. Verder kun je ook bij Duivendrecht naast de hva gaan staan. Is gratis parkeren alleen een klein stukje lopen naar de metro. Vanaf daar is het 3 haltes naar de Bijlmer. Je kunt ook in p1 of p6 gaan staan maar je betaald dan genoeg aan parkeerkosten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:44

Wees slim en gooi gewoon je auto in de wijk.. De Bijlmer valt buiten de ring en het meeste buiten de ring is gratis parkeren (uitgezonderd van de blauwe strepen).
Als je een OV chipkaart hebt is het ook aan te raden om in de buurt van metrostation Gein of Reigersbos of Holendrecht te parkeren. Vanaf Gein ben je met 10 minuutjes op station Bijlmer ArenA. De andere metrostations nog korter. Vanaf metrostation Gein zit je snel bij de A9 en de A2, wat maakt dat je (gok ik zo) sneller uit Amsterdam bent, dan als je je auto bij de ArenA parkeert.
Er zijn heel veel opties! :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:04

Karin schreef:
Enkeltje Weesp - A'dam Bijlmer ArenA is 2,60 en met 40% korting maar 1,60.

Ik bedoelde een parkeerkaartje. :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:06

Dat snap ik. En ik vind dat vrij duur, vergeleken met gratis parkeren bij een station en een stukje treinen. :)

angelaatjuh schreef:
Je kunt inderdaad naar Weesp gaan en dan met de trein en metro.

Vanaf Weesp kun je met de trein naar Amsterdam Bijlmer ArenA (overstappen op Duivendrecht), metro hoeft niet eens.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:10

Maar de vraag van TS was niet, waar kan ik gratis parkeren maar, ik ben bang dat ik in de file kom, wat moet ik doen?

Ik geef daarop antwoord, dat ze niet bang hoeft te zijn dat ze in de file komt en dat er voldoende parkeergelegenheid is die goed is aangegeven. Dus… :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:11

Tja, als je het zo bekijkt... :)

Ik geef een voordelige optie als er om 'dé parkeertip' wordt gevraagd. Maar goed, ik ben de TS niet. :)

Met files na een middagje of avondje ArenA heb ik trouwens minder goede ervaringen, dus ook daarom mijn tip om ergens anders te parkeren en het laatste stukje met het OV te gaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:16

Meh en ik zou niemand de bijlmer insturen om de auto gratis te parkeren. Ook Weesp bij het station zou ik persoonlijk niet zo snel m'n auto onbeheerd achterlaten. Zeker als je 's avonds nog terug moet en je bent bijv. in gezelschap van alleen dames dan zou ik lekker die paar euro die je bespaard (want aannemende dat TS niet alleen reist maar met meer = minimaal 2 treinkaartjes) voor lief nemen en veilig onder de Arena of bij Arena Boulevard parkeren. ;)

Zoveel mensen zoveel wensen. TS heeft in elk geval keus genoeg. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:17

Dat verschilt idd per persoon. Ik doe het al jaren zo, naar volle tevredenheid. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:22

Ik werk op nog geen kwartier lopen van de Arena. Ik heb in al die jaren al teveel gekkigheid voorbij zien komen aan criminaliteit. Niet voor niks mogen onze werknemers na het vallen van de schemer NIET meer zelf in de omgeving rondlopen en worden met de taxi naar het station gebracht.

Better safe than sorry. Mijn eigen veiligheid is me geen besparing van een paar euro waard. Die van m'n auto trouwens ook niet. Ben veel te gek op m'n kleine tuut.