Wat kan (kunnen) ik (en anderen) verbeteren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Wat kan (kunnen) ik (en anderen) verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 10:19

Ik heb algemene fotoos die niet onder een kopje vallen. Mijn digi is een Pentax Optio 3,2. Niet heel bijzonder, maar kan leuke dingen.

Zag net:

Afbeelding

Heb ik geluk:

Afbeelding
Irre zei al, dat ze deze mooier vond qua compositie... Die kende waarschijnlijk al wel de regels van de fotografie.

Zelf vind ik deze erg mooi. De grillige lucht, de grillige boom en de érg vrolijke ijslander
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu wil ik dus heel graag weten waar ik nog op moet letten en wat jullie van de fotoos vinden!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:13

even offtopic, het is handig om de foto's te nummeren als je commentaar wilt, dan hoeven mensen alleen even het nummertje te gebruiken...

Foto 1: De plek van het paard is idd erg mooi volgens die regel die daarboven staat. Het takje linksboven geeft nog een mooie opvulling. Wat mij betreft zou je van de bovenkant wat af kunnen halen, zodat het paard wat beeldvullender is. Ik zou er ook op letten dat je horizon recht is, of scheef, maar dan wel bedoelt scheef Knipoog Jammer dat de lucht niet iets meer tekening heeft.

Foto2: ik vind het paards hoofd hier erg mooi. Aandacht wordt meteen naar het oog getrokken, met een mooie glinstering. Jammer dat je aandacht ook weer afgeleid wordt door de erg lichte lucht aan de rechterkant. En ook het paardje wat er net niet op staat aan de linkerkant is jammer. Waarschijnlijk helpt het als je hem iets cropped. Speel eens met een crop-functie, kijk eens wat dat met je compositie doet.

Foto3: Bij zo'n symmetrische foto is het IMO goed om te zorgen dat het ook echt symmetrisch is. In dit geval zou ik ervoor kiezen om de beide sloten uit de hoeken van de foto te laten vertrekken. Net zoals de linker sloot. Alleen, dat gaat nu niet meer Knipoog Asymmetry is op zich helemaal niet erg, maar dan had ik graag het paard nog wat meer in beeld willen hebben. Verder leuk Lachen

Foto4: vooral je horizon is hier weer niet horizontaal. Alhoewel je hier kan zeggen dat je ervoor gekozen hebt om de boom evenwijdig aan je zijkant te plaatsen en daar is zeker ook iets voor te zeggen.

Nog even iets over commentaar in het algemeen: zoveel mensen, zoveel meningen. Wat ik erg mooi vind hoef jij niet mooi te vinden en andersom geldt geheel hetzelfde Lachen