hoeveel voeding voor konijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 13:03

moet dat konijn die paaseieren dan ook opeten? Haha! Tong uitsteken Schijnheilig

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:44

hahaha vette lol denk Haha!. zo'n tak van een boom kweet nie hoe die boom heet maar die is meestal met de paas ofzo vandaar paastak

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:59

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:00

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:00

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:00

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:00

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:00

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:00

Als eerste zal ik die snoepjes niet meer geven aan je konijn, in iedergeval niet zó veel. Knipoog
Het ras wat je konijn is is best groot, dus moet redelijk wat voer hebben. Twee volle handen? Z'n vitamine flesje wordt inderdaad snel een smeer plek flesje, die had ik eerst ook voor mijn cavia. En snel weg gegooid. Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:04

Sorry foutje van de computer. Scheve mond

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:34

Das bijna een hele bladzij, en ik ben er helemaal mee eens.
geen snoepjes meer geven. Mijn konijn (ze zeggen dat het een dwerg is, maar volgens mij niet waar) krijgt iedere 2 dagen zn bakje vol, dat is ong. 2 handen. En elke dag een sneetje droog brood of wat anders lekkers.
Kijk maar een in mn profiel, hij is goed op gewicht Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:48

Sting schreef:
Das bijna een hele bladzij, en ik ben er helemaal mee eens.


Ik heb al op de TeM knop gedrukt. Maar nog steeds niets. Scheve mond

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:52

konijnen moeten iig 25% van hun lichaamsgewicht aan brokken hebben. Hooi mogen ze heel veel, waterig groenvoer niet, daar krijgen ze een waterbuik van

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:07

Je moet gewoon naar je konijn kijken. Je zegt dat hij te is dik isnou dan geef je hem gewoon wat minder. Je moet de ribben een beetje kunnen voelen maar niet zien, dan is ie op gewicht.
Mijn dwergkonijn krijgt niet zo vaak brokken. 2x per week 100 gram ofzo.
Maar dat komt omdat hij eigenlijk nooit meer in z'n ren zit, hij loopt gewoon altijd door de tuin. Aan die planten/gras heeft hij wel genoeg aan(we hebben best een natuurlijke tuin).
Hij is super fit en heeft een perfect figuurtje OK dan!

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:46

Net zoals het met paarden gaat, kijken naar soort, gewicht enzo.
Gemengd voer is prima hoor, zitten veel meer voedingsstoffen in; wij hebben altijd Sluis Knabbelhap, die je bij Pet's place schept. 's ochtends krijgen ze 1 yoghurtdrops. En ze krijgen 's ochtends wat voer en 's avonds. je kunt beter 2x per dag geven, en als je maar 1x geeft, dan 's avonds geven.
Sla enzo is niet echt goed voor konijnen, daar mogen ze maar weinig van en vooral niet elke dag! Wortels zijn ook niet echt goed, zit vrij veel suiker in.
Verder krijgen onze konijnen af en toe appelschillen en een appeltakje (zijn ze verzot op en goed voor de tanden) en oud brood. igt eraan, soms krijgen ze beschuit of crackers (die dan al wat oudbakken zijn of oud).
Ojah, en als je konijn zijn poep niet meer opeet, dat gaat dan onder de staart zitten Scheve mond, dan krijgt hij teveel eten. Had ons konijn ook Bloos Nu niet meer hoor Lachen

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:47

Ik lees hier een paar keer dat mensen brood aan hun konijn voeren, zelfs een hele snee per dag.

Dat is echt niet goed voor een konijn, zit te veel bewerkt spul in, volgens mij kunnen ze er van aan de diarree raken en ze worden er vet van. Een konijn mag hoogstens een uitgedroogd korstje per dag, that's it.

Mijn konijnen krijgen onbeperkt hooi waar ze de hele dag van kunnen eten, vaak wat groente of fruit tussendoor en 's avonds een laagje voer in hun bakje. Het is belangrijk dat een konijn hooi kan eten als hij dat wil, dat houdt hun spijsvertering aan de gang.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 10:59

bedankt allemaal voor jullie reacties *LOL*
Annelou: tis niet erg hoor dat er zoveel dubbelposts staan Haha!
ik heb men voedingschema beetje aangepast
nu krijgt hij:
sochtends:
Maximum 3 yoghurtdrops (van men ma)
1soeplepel meusli voor konijnen
1soeplepel korrels
1soeplepel gemengd voor voor dwerkonijnen (om hem bezig te houden tot smiddags
smiddags:
groente/fruit
maximum 1/3 snee brood (oud brood)
s'avonds:
50 gram korrels
knaagstickje/rozijntjes
plukje hooi

hij heeft ook onbeperkt hooi, maar dat is meer zen slaapplaats en weigert om ervan te eten
dus iedere daag een plukje op zen voerbak, dat eet hij wel(of smijt het rond in zen kooi ik weet het niet)

greetz kim

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 13:25

Yup die wordt vet genoeg voor de kerst-maaltijd Tong uitsteken

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 13:28

gni gni

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:12

uhm ik hoop dat dit een speciaal aangepast vetmest dieet is voor kerst???
het lijkt misschien zielig en omdat je konijn het eet lijkt het alsof het niet teveel is maar het lijkt me toch van wel.
3 drops zijn echt te veel! Onze konijnen krijgen er af en toe maximaal 1tje! En wat dat standaard eten betreft, je kan gewoon zo'n gevarieerde mix voor dwergkonijnen kopen en daar een laagje voor in het bakje doen. Nog geen eens halfvol moet dat bakje zijn! echt een bodempje! En brood gewoon een klein korstje, oud bruin brood.
En zo'n knaagstick, bedoel je daar zon knabbelstaaf mee? Die echt maar 1x per week maximaal geven, die barst echt van de vet! we hebben 2 konijnen en ze krijgen nu 1 x per week zo'n ding, omdat ze buiten staan en ze wat extra vet nodig hebben.
Over dat hooi zou ik me niet zo'n zorgen maken. Alsje gewoon maar zrogt dat er voldoende vers aanwezig in he hok is het genoeg. Ze worden daar niet dik van en het is heel goed voor de spijsvertering.

nog een tip trouwens, voor de konijneneigenaren hier! Als je konijn diaree heeft moet je hem beschuit geven of gekookte (afgekoelde) witte rijst. Als drinken kun je hem dan slappe lauwe thee geven (echt heel lauwe thee dan he). werkt heel goed en ze vinden het nog lekker ook!

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 19:32

Girl: dank je voor de tip!
men ma geeft al die drops, en hoe meer ik zeg dat ze niet mag hoe meer ze er geeft,:( ik zal gewoon geen meer kopen, dan kan ze er geen meer geven
dat brood zit wel oke, hij krijgt er niet zoveel
van die dwergkonijnmix: het probleem;: het is geen dwergkonijn, maar eerder een middenras-groot ras,dus daarom voer ik zuivere korrel omdat hij meer eet dan een dwergje, en dat dwergvoer is stukken duurder(en men spaarpot is daar niet tegen bestand Haha!)
die knaagstickjes kun je kopen in doosjesvan 10,het is beige groen of oranje,en van gebakken graan gemaakt, ze zijn ongeveer 7 cm lang
(dus geen zon geval met zaden aangeplakt, dat lust hij niet)
ij krijgt de light versie
toch bedankt voor de tip OK dan!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:06

op de weg van roeselare naar moorslede zit een AVEVE en die is echt niet duur, ik ging er vroeger altijd mijn hondbrokjes halen, misschien kun je gewoon eens kijken hoe duur het is!!

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:45

Meissie Knipoog

Een konijn is een konijn, maakt niet uit hoe groot ze zijn....
Het voer blijft hetzelfde enkel de hoeveelheid niet....

Waarom voer je je moeder die yoghurtjes niet Schijnheilig

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:49

Bas232 schreef:
Meissie Knipoog

Een konijn is een konijn, maakt niet uit hoe groot ze zijn....
Het voer blijft hetzelfde enkel de hoeveelheid niet....

Waarom voer je je moeder die yoghurtjes niet Schijnheilig


Moeder voor Kerst? Schijnt dat kannibalisme hier verboden is Scheve mond Huilen

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:51

Zou moeders smaken??? Pruimpje erbij enzo Tong uitsteken